بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود: میزبان پنجمین جشنواره ملی انار ایران

 

رییس شورای اسلامی شهر بادرود گفت: بادرود آماده برگزاری پنجمین جشنواره انار می‌شود .

 عبدالله صابری  با اشاره به بر گزاری پنجمین جشنواره انار در شهر بادرود اظهار داشت: این جشنواره به منظور معرفی محصول انار نادری بادرود و نیز معرفی پتانسیل‌های گردشگری این شهر در ۱۹ آبان ماه برگزار خواهد شد .

صابری ادامه داد: دراین جشنواره بیش از 80 غرفه در قالب کارگاه‌های سنتی تهیه رب انار، سرکه انار، ژله انار و رنگرزی سنتی با پوست انار ایجاد خواهد شد.

 وی افزود: به منظور آشنایی باغداران  کارگاه‌های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت انار ویژه باغداران توسط مرکز جهاد کشاورزی بادرود نیز بر گزار خواهد شد .

رییس شورای اسلامی شهر بادرود گفت: پنجمین جشنواره انار در شامگاه عید غدیر خم در بوستان گردشگری تخت پادشاه بادرود با اجرای برنامه‌های سنتی آغاز و دو روز به طول خواهد انجامید .

 شهربادرود با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری نظیر آستان مقدس آقا علی عباس(ع) ، خانه‌های تاریخی، محوطه های باستانی 7 هزار ساله و رمل‌های کویری جز مناطق گردش پذیر در استان اصفهان محسوب می‌شود که دارای 2 هزار هکتار باغات انار است و هر ساله بالغ بر 40 هزار تن انار از این مناطق راهی بازارهای داخلی وخارجی می‌شود.

قابل ذکر است تاکنون 184 نوع انار در جهان شناخته شده که 4 ارقام معروف آن در ایران عبارتند از نادری بادرود، ملس ساوه ،شیشه گپ فردوس،رباب نیریز هم‌چنین انار از نظر مزه ، رنگ و پوست نیز به سه دسته انار شیرین، ترش وملس (میخوش) تقسیم می‌شود. 

منبع:خبرگزاری ایسنا

نظرات 8 + ارسال نظر
کاوش شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ

حالا شد یه چیزی کمکم داشتم به عرضه خودمون واسه برقراری جشنواره شک میکردم. بهتره یه عکس بهتر واسه بنر تبلیغاتی بزنین. باتشکر

حجت کرمانی شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:21 ب.ظ http://www.hoji.ir

بسیار عالی.امیدوارم بین المللی شه و بتونیم توریست ها رو بکشونیم تو شهرمون هر سال

بادرودی شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:58 ب.ظ

غرفه ها کجا برگزار میشن؟؟؟

سلام ظاهرن همان مکان سال قبلی ،پارک شهر

آناهیتا یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:59 ق.ظ

سلام
عکس جالبی نیست!!!!!
امیدواریم جشنواره بخوبی برگزار بشه..

ح یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ب.ظ http://shahidbadrood.blogfa.com

اگه ممکنه من رو لینک کنید . من هم شما را لینک کردم

سیخونک دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:41 ب.ظ http://www.sikhoonak.com

سلام ذبی با توجه به حضور میهمانان مختلف از اقصا نقاط کشور بهتره غرفه های زیر هم به صورت شکیل دایر بشن (گر چه نمیدونم به شما مسئولیتی تو ستاد برگزاری دادن یا نه ولی حتمن بعضی از این عزیزان ممکنه از سایتتون بازدید و نظزاتو بخونن):1-یه فضای بزرگ برای معرفی فرش دستباف به همراه یک دار قالی و قالیباف 2- غرفه اختصاصن به معرفی امامزاده آقا علی عباس(ع) 3- غرفه ای جهت توزیع بروشورهای تبلیغاتی اماکن دیدنی و معرفی جاذبه های توریستی بادرود .این غرفه میتونه با بنرهای زیبایی از خانه های تاریخی و اطلاعات مربوط به اونا تزیین بشه 4- غرفه ای با همت اداره جهاد و کشاورزی برای معرفی سایر محصولات کشاورزی و دامی منطقه 5- غرفه های فروش انار و محصولات اناری با فروشندگانی که لباس متحد الشکل به تن دارند و صد البته قیمت محصولات اندکی پایین تر از میوه فروشی های سطح شهر باشه زیرا معمولن یکی از انتظارات بازدیدکنندگان در جشنواره ها خرید ارزان تر محصولات ارائه شده در جشنواره است 6- برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی همگانی در ایام بر پایی جشنواره7- غرفه ای برای معرفی نشریات و وبلاگهای فعال و شناسنامه دار 8- ایجاد فضایی برای فروش غذاهای محلی و حتی ساندویچ برای رفاه حال بازدیدکنندگان و ....

بادرود برخی از غرفه های مد نظر شما در جشنواره های پیشین برپا شده است. با این حال به اطلاع دوستان می رسانیم
از الطاف شما سپاس

ص سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ب.ظ

سلام چرا هی قالب وبلاگ رو عوض میکنید همون قبلیه بهتر بود. در ضمن نمیشه یه عکس بزارید که بچه توش نباشه؟

دوستدار هنر چهارشنبه 27 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 07:31 ق.ظ

با سلام . خبر اول وبلاگ فنگیز رو که برای شهرمون یه افتخاره رو که الان هم جزء سرگروه های سرود جشنواره انار هم هست تو وبلاگتون بزارید تا باعث تشویق این هنرمند بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد