بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

همایش ایران وهند



 به گزارش ایرنا، این همایش با همکاری مرکز مطالعات اقیانوس هند دانشگاه عثمانیا و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد و با حضور متخصصان ایرانی و هندی برگزار شد.

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران روز جمعه درحاشیه این همایش در گفت وگو با ایرنا افزود: دراین همایش 52 مقاله از سوی محققان و اندیشمندان ایرانی و هندی و دانشگاههای ایالت های مختلف هند ارائه شد.

حسن نوریان افزود: همکاری بین ایران و هند در زمینه انرژی، روابط تمدنی و فرهنگی بین ایران و هند در عصر جهانی شدن، فرصت های اقتصادی و تجاری ایران و هند و بررسی چالش های پیش رو، اهمیت ژئواستراتژیک بندر چابهار در توسعه مناسبات بین این دو کشور در حوزه امنیتی و اقتصادی از جمله موضوعات مهمی بود که در طول این همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

وی گفت: دراین همایش از ایران هادی سلیمان پور رییس مرکز آموزش و پژوهشهای بین المللی وزارت امور خارجه و میر محمود موسوی سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در دهلی نوحضور یافتند.

سرکنسول جمهوریاسلامی ایران درهند گفت : قرار است که این همایش سال آینده در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه در تهران با موضوع ارزش های مشترک فرهنگی و تمدنی ایران و هند تشکیل شود.

ایالت آندرا پرادش با 80 میلیون نفر جمعیت به مرکزیت حیدرآباد از ایالات جنوبی و پنجمین ایالت بزرگ هند است.

بر اساس آمار رسمی، 15 درصد و بر اساس آمار غیر رسمی بیش از 30 درصد جمعیت 80 میلیونی این ایالت را مسلمانان تشکیل می دهند.

این ایالت به جهات مختلف سیاسی، فرهنگی، تاریخی، علمی و اقتصادی از مناطق مهم هند و یکی از قطب های اقتصادی، سیاسی در جنوب این کشور است.

سابقه 500 ساله حضور ایرانیان در این منطقه، عامل مهمی در ایجاد تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جنوب هند شده به طوری که امروزه هیچ مورخ و باستان شناسی نمی تواند بدون در نظر گرفتن نقش ایرانیان و پادشاهان مسلمان و شیعه مذهب ایرانی در این منطقه تصویر کامل و درستی از وضعیت گذشته و حال منطقه ارائه کند.

اثرات این حضور تاریخی را می توان در معماری، زبان، فرهنگ، هنر و دیگر ابعاد زندگی مردم جنوب هند به خوبی مشاهده کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد