بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

برداشت بی رویه از چاههای کشاورزی


http://geography.kermanedu.ir/photogallery/Kerman/tabiei/rodbar/jazmoryan%20(36).jpg


مدیریت ضعیف آب منطقه ای، ظلمی تاریخی به منطقه بادرود

دیروز پس از آنکه حدود 13 ساعت بارش مداوم برف را در منطقه شاهد بودیم، بر اساس حس کنجکاوی خویش سری به منطقه کشاورزی قلعه گوشه زدیم . با تأسف شاهد بودیم که تمام چاههای آب کشاورزی آن منطقه روشن بودند وبا تمام توان از عمق 200 متری آب را به بیرون می کشیدند. جفائی بدتر از این نیست در حالی که این همه بارش برف وباران را شاهد بودیم وطبیعتأ با این بارشها بایستی حداقل تا یک هفته به این زمینهاآب ندهند اما کشاورزانی که عمدتأ غیربومی هستند با دلائل نیاندیشدن به آینده این منطقه که این سفره های تجدید ناپذیر باید برای سالهای سال بمانند به برداشت بی رویه از چاههای کشاورزی می پردازند.

وقتی از یکی از کشاورزان آن منطقه علت را جویا شدیم پاسخ داد همه چاهها روشنند ماهم مثل همه.

چرا مدیریت آب منطقه ای- که البته به علت سهل انگاری مسئولین شهرستان ما چه در گذشته ویا حال در اردستان مستقر شده- که ضعف مدیریت آن منطقه وپراکندگی حوزه فعالیتش نتواند نظارتی بر این برداشتهای کذائی بنماید.

از مسئولین تراز اول شهرستان درخواست داریم اولأ علت این عدم نظارت را از مسئولان آن اداره در اردستان جویا شوند و دوم اینکه برای استقلال اداره آب منطقه ای نطنز وبادرود تلاش خویش را دوچندان نمایند تا شاهد این همه ظلم به آیندگان نباشیم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد