بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

جهاد همگانی برای احیا انارستانهای بادرود


پیشنیه تاریخی منطقه اعم از نقشهای حک شده گل انار در سفالینه های پیش از تاریخ در محوطه های باستانی بادرود و اعم از نقش منقوش در قالیهای کاشان شادسر که مختص منطقه بادرود هست نشان از اهمیت انار در زندگی و اقلیم و فرهنگ بادرود دارد.
پیشینیان تشخیص داده اند که انار تنها میوه ایست که صد درصد با اقلیم منطقه ما سازگار است.وچود قهر طبیعت نظیر یخ زدگی امری طبیعی است که هر از گاهی رخ می دهد.
درخت انار اگر بدان رسیدگی شوند ظرف سه سال به بار مطلوب می نشیند.انار نادری بادرود یکی از پنج رقم انار معروف و با کیفیت ایران شمرده می شود و بدور از هر گونه تعصب از ۴ رقم معروف دیگرش نظیر انار ساوه و نیریز و عقدا و فردوس به مراتب از کیفیت و طعم و ماندگاری بسیار بهتر و بالاتری برخورداراست.
پیشنهاد میگردد یک‌نهضت منطقه ای و بزرگ به مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل و همه کشاورزان را به امر احیا و بازکاشت درخت انار تشویق نمائیم.
در بازه اقتصادی قیمت انار هم امسال از ۵ هزار تومان در کیلو کمتر نبود و ظلم است که میوه هایی که اصلا با منطقه ما همخوانی ندارند را جایگزین انار کنیم.
سیرجان و رفسنجان که مهد پسته ایران است با فاجعه شوری آب و نابودی تدریجی باغات پسته مواجه است و این روند در آینده به بادرود هم سرایت خواهد کرد این درحالی است که آب حتا شور با درختان انار هم سازگار است .
سیاه درختان میوه و به هم خاص منطقه و اقلیم ما نیست
پس همگان تلاش کنیم به هر نحو ممکن در ترویج و گسترش انارستانهای بادرود همه ی همت خود را بکار بندیم.
پیشنهاد میگردد شورای شهر و جهاد کشاورزی یک روز که برای درختکاری مناسب است ترجیحا در بهمن‌ماه را روز جشن احیاءدوباره باغات انار نامگذاری و با معرفی نهال اصلی نادری تمام باغات انار را از نو احیاء نمایند
بامید آنکه اهالی بادرود و گردشگران، اردیبهشت بادرود را با گلهای زیبای صورتی انار به تماشا بنشینند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد