بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود هیچگاه بادافشان نبوده است

 

سفر به بادافشان  

دربرخی از منابع  از نام قدیم بادرود به نام باد افشان یاد کرده اند .قدیمیترین منبع مربوط به سفرنامه صفا السلطنه نائینی است که در اواسط دوران قاجار نوشته است وپس از آن در چند دهه اخیر برای ذکر شجره حضرت آقا علی عباس وشاهزاده محمد مدفون در بادرود از بادافشان نام برده شده چون کتاب تذکره آقاعلی عباس نوشته امامت کاشانی ویا ....

اما واقعیت این است که بادرود هیچ گاه بنام باد افشان نبوده ونخواهد بود وطبق کهن ترین منابع رسمی نام قدیم بادرود «باد»بوده است که منابع آن موجود می باشند . همین کنجکاوی ما را بر آن داشت تا با دوستان از جاده اصفهان به سمت نائین پیش تاخته تا به روستای زیبای بادافشان برویم تا با چشم خویش ببینیم وباور کنیم که بادافشان «بادافشان»است گرچه در استان هرمزگان هم دو روستای بادافشان پائین وبادافشان بالا وجود دارد اما به شرح بادافشانی که  به بادرود ما نزدیکتر است  می پردازیم .

روستای بادافشان واقع در کیلومتر ۹۸ جاده اصفهان - نائین و در منطقه ای نیمه کوهستانی ودر موقعیت ۳۲.۴۵.۰۱ عرض جغرافیائی و ۵۲.۴۲.۲۸ طول جغرافیائی و در ارتفاع ۲۱۴۲ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. فاصله این روستا تا شهرستان نائین ۴۲ کیلومتر میباشد.

آب و هوای آن بسیار لطیف، تا حدودی معتدل و نیمه سرد میباشد. علت نامگذاری آن نیز به خاطر وزش بادهای مداوم و دلپذیر بخصوص در بعد از ظهرها و ساعتهای آغازین شب است که بیشتر از جانب کوهستانهای اطراف به سمت منطقه  وزیده و تابستانهای خنکی را برای ساکنان آن رغم میزند.

هر بامداد بوی دلپذیر نان تازه بهمراه بوی مطبوع اسپند، در همه کوچه ها و محله های آن به مشام میرسد، رایحه ای که حقیقتا فضای ده را عطر آگین میسازد.

 ساکنان روستا مردمانی بسیار مهربان و خونگرم هستند. حرفه بیشتر مردان، کشاورزی و زراعت، دامداری و باغبانی و هنر زنان روستا قالیبافی است

 

آب قنات آن قابل شرب و بسیار گوارا است. کشاورزان و باغداران روستا از این آب برای زراعت زمینهای کشاورزی و آبیاری باغهای خود استفاده مینمایند. 

هوای پاک و عاری از هر نوع آلودگی، صلابت آسمان آبی، شکوه ابرهای سفید و جلوه و درخشانی ستارگان در شب، از خصوصیات بارز بادافشان است.

جمعیت روستا متغیر بوده و در حال حاضر حدود ۸۰ خانوار ودرجمع 250 نفر در آن سکنی گزیده اند. 

روستاهای اطراف آن عبارتند از:

علی آباد، وج، اروجه، تودشک، تودشکچو، قادری، داپار، رجان، دستگردو، چیر و اسفیجان.

دیدار از این روستای زیبا خالی از لطف نیست 

منبع: بادصبا 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
لاغرو دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:29 ب.ظ http://lagharoo.mihanblog.com/

واقعا عالی بود باز هم برای کویر بنویسید هر چه بیشتر بهتر

علی حسین گلی دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:58 ب.ظ http://www.badrood.ir

احسنت .

بادرود سیتی چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ق.ظ http://www.badroodcity.blogfa.com

دانلود مجموعه مداحی گل سرخ
با صدای: شیخ علی ترابیان
نوازنده و تنظیم: سید مهدی مدنی
نوازنده نی: علی جوانی
صدابردار و اکو: احسان آوازی
تهیه کننده و کارگردان: ابراهیم ترابیان

مجیدشکاری چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:55 ق.ظ

سلام برذبیح مردجوان
خداوکیل مطلب جالبی نوشتی
بادرودی بودنت ستودنیست وکاش بعضیهاقدرنورامیدانستند
پیروزبالشید

بادرودی چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:24 ق.ظ http://www.badroodnew.blogfa.com

سلام وخسته نباشی به شما دوست عزیز
خیلی مطلب جالبی گذاشتید از وبتون خوشم میاد
لطفا یه سری هم به وبلاگ ماهم بزنید.
باتشکر

کلاغ نیوز شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ق.ظ

سلام
پایگاه خبر رسانی کلاغ نیوز شروع به کار کرد
شما لینک شدید
ما را هم از لینک کردنتان محروم نسازید
با تشکر مدیر کلاغ نیو

یدالله فیروزپور شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ

باسمه تعالی
میزان رأی ملت است
امام خمینی(ره)

با درود و سلام به پیشگاه مقدس امام زمان(عج) و با درود به روح بلند و ملکوتی امام خمینی(ره) و با درود به ارواح طیبه شهدا و با آرزوی صحت و سلامت و توفیق و طول عمر برای مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) که خالق اصلی این حضور پر شکوه و حماسی بودند و با آرزوی توفیق برای همه خدمت گزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
ملت فهیم و بصیر و بزرگوار حوزه انتخابیه شهرستان نطنز و قمصر، مردم عزیز و ولایی شهرهای نطنز ، بادرود ، خالد آباد، طرق رود ، جوشقان ، کامو، قمصر و سایر روستا های حوزه انتخابیه.
سپاس از اینکه در روز 12 اسفند ماه به وصیت امام راحل عظیم الشان و ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با خلق حماسه عظیم دل رهبر عزیز را شاد نمودید و با حضور حداکثری در پای صندوق های رأی مشت محکمی بر دهان استکبار و یاوه گویان زدید. بر خود لازم دانستم از همه اعزه بزرگوار مخصوصاً ائمه محترم جمعه و جماعات و خانواده معظم شهداء، ایثار گران، آزادگان، بسیجیان، دانشگاهیان، فرهنگیان، کارمندان، کشاورزان، کارگران، کسبه و کلیه اقشار مختلف مردم اعم از جوانان و سالخوردگان و خواهران و مادران محترم تشکر نموده و از زحمات دست اندرکاران برگزاری انتخابات مخصوصاً فرماندار محترم شهرستان،بخشدار بخش ها- هیئت های محترم اجرایی ، نظارت و بازرسی ، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران،شورای شهروروستا,همچنین از سایر کاندیداهای محترم تقدیر و تشکر بنمایم.
از خداوند قادر متعال استمداد می طلبم در خدمت به این مردم عزیز که ولی نعمتان این نظام محسوب می شوند توفیق به این بنده حقیر عنایت نماید تا بتوانم در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری ( ادام اله ظله الشریف) و پاسداری از قانون اساسی و تقویت طرح های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و شکوفایی استعداد های کل حوزه انتخابیه گامهای بلندی را برداریم.


والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته
برادر کوچک شما
محمد فیروزی
نماینده منتخب شهرستان نطنز، قمصر، بادرود

حجت کرمانی نژاد یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ق.ظ http://Www.hoji.ir

خیلی جالب و قشنگه.هیچ جا مثل کویر نمیشه اونم وسط تابستون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد