بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

یادبود متوفیان سال 87بادرود

سنتها شکست

به ابتکار امام جمعه،شورای شهر وشهرداری بادرود ،برای اولین بار مراسم تجمیع یادواره درگذشتگان سال 1387 شهربادرود برگزار شد .در این مراسم زیبا که بااستقبال بسیار باشکوه همشهریان برگزار شد ،یاد وخاطره 50 نفر از همشهریان که از اول فروردین 1387 تا 29 اسفند همین سال دنیا را وداع نموده بودند ،درحسینیه مرکز شهر بادرود برای آقایان ودر حسینیه اعظم برای خانمها گرامی داشته شد .مراسم از چند روز قبل با چاپ تصاویر واسامی وتاریخ فوت درگذشتگان طی اطلاعیه ای به سمع همشهریان رسیده بود .حجه الاسلام دهشیری امام جمعه محترم بادرود طی سخنانی ضمن تمجید از حضور بی نظیر مردم دراین مراسم بر اصلاح برخی از رسومات مراسمهای ترحیم تأکید فرمود واز خداوند برای همه درگذشتگان طول سال طلب آمرزش نمود وتأکید کرد با حضور در این مراسم امیدواریم که دیگر شهروندان از شرکت در منازل امواتی که درطول سال دنیا را وداع نموده اند پرهیز کنند ،وی از نوشتن پلاکاردهای متعدد در مراسم ترحیم انتقاد وپیشنهاد نمود هزینه نوشتن این پارچه نویسیها بصرف خرید تاج گل از موسسات خیریه برسد .سخنان امام جمعه بادرود مورد استقبال مدعوین قرار گرفت .

درحاشیه:

-حضورشهردار،اعضای شورای شهر،رئیس دفتر امام جمعه وبرخی از پرسنل شهرداری در خوش آمد گوئی به حضار در درب ورودی حسینیه بسیار زیبا وشایسته بود.

-پرسنل شهرداری با لباسهای فرم ویکدست از حضار پذیرائی می کردند.

-استقبال به حدی بود که سالن بزرگ حسینیه مرکز شهر بارها مملو از جمعیت شد ودرجمع بالغ بر 8هزار نفر زن ومرد در این مراسم شرکت داشتند .

-عموم حضار با تشکر از مجریان برنامه از انجام چنین حرکتی استقبال وتشکر نمودند.

-حضور بادرودیهای مقیم شهرهای مختلف کشور که به مناسبت عید نوروز به زادگاهشان آمده بودند قابل تأمل بود .

یوزارسیف دربادرود

یوزارسیف دربادرود   

 

 

عوامل فیلم یوسف پیامبر درروز سه شنبه بیستم اسفند بنا به دعوت جمعیت هلال احمر در جمع داوطلبین هفتمین دوره همایش سراسری هلال احمر که در بادرود در حال برگزاری بود حضور یافتند .فرج اله سلحشور کارگردان ،مصطفی زمانی بازیگر نقش یوسف،امیرحسین مدرس بازیگر نقش ایناروس وتاج الدین از عوامل فیلم زیبای یوسف پیامبر با حضور در بین جوانان هلال احمر در ورزشگاه بادرود از خاطرات ونحوه ساخت فیلم صحبت کردند .  

 

سلحشور در صحبتی کوتاه گفت که مجموعه 45 قسمتی یوسف پیامبر ظرف 33 ماه وبااعتبار 7میلیاردتومانی سازمان صداوسیما ساخته شده است وی گفت حقوق ماهیانه نقش اول فیلم (مصطفی زمانی) درماههای اول 500 هزارتومان وسپس نزدیک به یک میلیون تومان بود . 

 مصطفی زمانی هم طی صحبتی اعلام داشت که من چون چشمانم آبی بود حدس می زدم برای انتخاب نقش یوسف انتخاب نشوم وبدین خاطر حاضر به شرکت در تست نشدم وفقط یکی از عکسهایم را از طریق یکی ازدوستان به سلحشور رساندم وپس از 4بار تست پذیرفته شدم . بازیگرنقش یوسف گفت من برای اولین بار به بادرود وآقاعلی عباس آمده ام وبسیار خوشحالم که در جمع مردم خونگرم بادرود وجمعیت داوطلب هلال احمر کشور حضور یافته ام .وی در ادامه صحبتهایش به تأثیر نقش یوسف در زندگی اش اشاره کردوگفت تا زمانی که به حرفه بازیگری ادامه می دهم از ایفای نقشهای منفی درفیلمها پرهیز خواهم کرد .

سمت جدید دکترباغبانیان

دکتر باغبانیان ،مدیرکل امور مجلس مجمع 

  

طی حکمی ازسوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ،آقای دکتر علی باغبانیان نماینده ادوار پنجم،ششم وهفتم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بادرود،نطنز وقمصر به سمت مدیر کل امور مجلس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب گردید .

برای این همشهری گرانقدر ومحبوب درسمت جدید آرزوی توفیق وبهروزی راخواستاریم وبا قاطعیت اعلام میداریم که یقینأ لیاقت وشایستگی حضرتعالی برازنده چنین منصب ومقامی است . به امید روزی که شما رادرکسوت یکی از وزارتخانه های کشور عزیزمان ببینیم

تعامل بادرود ونطنز درمعارفه فرماندارومعاونش

انتصاب فرماندار جدید نطنز  

 

 

پس از 10 ماه اداره بزرگترین پست دولتی شهرستان نطنز توسط سرپرست بالاخره با حکم وزیر کشور وبا حضور بختیاری استاندار اصفهان ونادرالاصلی معاون سیاسی استاندار ،مصطفی صفاری نطنزی بعنوان فرماندار شهرستان نطنزمنصوب گردید .ابن درحالی است که نزدیک به 10 ماه این پست توسط آقای صفاری نطنزی بعنوان سرپرست اداره می گردید . در مراسم معارفه ،استاندار علت تأخیر در معرفی فرماندار را عوض شدن سه وزیر کشور طی این مدت دانست .درحاشیه این مراسم محسن فیروزپور بعنوان معاون فرماندار باحکم استاندار منصوب گردید. طرح انتصاب یک بادرودی به عنوان معاون فرماندار در صورت انتصاب یک نطنزی بعنوان فرماندار ،برای اولین بار در جلسه ی شورای اداری بخش بادروددرهفته دولت  ،توسط صولتیان نائب رئیس شورای اسلامی شهر بادرود مطرح شد.صولتیان معتقد بود یکی از راههای نزدیک شدن نطنز وبادرود ورفع مسائل منطقه ای، انتصاب یک بادرودی در کنار یک نطنزی بعنوان معاون فرماندار است .همچنین در این مراسم آقای نساجیان بخشدار پیشین اردستان بعنوان بخشدار بادرود بجای آقای حسین کرمانی نژاد معرفی شد . مصطفی صفاری پیش از این بعنوان کارشناس پرورشی اداره آموزش وپرورش وسرپرست بخشداری نطنز فعالیت داشته است . فیروزپور هم یک فرهنگی است که پیش ازانتصاب پست معاونت فرمانداری نطنز، بعنوان رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کاشان خدمت نموده است .

مدیریت وبلاگ مهربادرودانتصاب این سه برادرراتبریک گفته وتوفیق آنان را درراه خدمت به مردم شریف شهرستان آرزومنداست.

بانخبگان بادرود

 دکتر داوود آقادوست

 (پایگاه اطلاع رسانی بنیادایران شناسی)

داود آقادوست متولد سال 1338 شهر بادرود است. وی تحصیلات ابتدایی تا دیپلم متوسطه در همان شهربه پایان برد. سپس در دانشگاه پزشکی شیراز پذیرفته شد و در سال 1366 فارغ التحصیل گردید و بعد تعطیلات دانشگاهی در دوران انقلاب فرهنگی در سال 1379 موفق به اخذ مدرک فوق تخصصی شبکیه چشم از دانشگاه تهران گردید
گروه : علوم پزشکی
رشته : چشم پزشکی
گرایش : فوق تخصص شبکیه
تحصیلات رسمی و حرفه ای : دوران دبیرستان در دبیرستان کورش کبیر سابق در سالهای 57-1353 بادرود و فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی در دانشگاه شیراز در سالهای 66-1357 و دوره تخصص چشم در ایام تعطیلات انقلاب فرهنگی 74-1370 در دانشگاه شیراز و فوق تخصص شبکیه چشم در سال 79-1378 در دانشگاه تهران
خاطرات و وقایع تحصیل : داود آقادوست مبارزه با رژیم پهلوی در دوران دبیرستان همراه با دوستانی چون آقایان فخاری، پیروزی و حیدری که این مبارزه تا دوران دانشجویی ادامه داشت را از خاطرات آن دوران خود یاد میکند
فعالیتهای ضمن تحصیل : پرداختند به ورزش فوتبال و والیبال
استادان و مربیان : دکتر خدادوست، دکتر عطارزاده، دکتر لک و ... ار دوران تخصصی و دکتر عمرانی، هنجنی، دکتر امیر حکیمی، دکتر البرزی از دوران عمومی و دکتر دهقان، دکتر سهیلیان، از دوران تخصصی در بیمارستان لبافی نژاد تهران از استادان داود آقادوست بوده اند.
وقایع میانسالی : وقوع انقلاب اسلامی تعطیلی دانشگاه در دوران انقلاب فرهنگی از وقایع آن دوران داود آقادوست میباشد.مشاغل و سمتهای مورد تصدی : معاونت آموزش دانشکده پزشکی کاشان به مدت 5 سال 79-1374 و ریاست دانشکده پزشکی کاشان به مدت 5 سال 85-1379 از مسئولیت های داود آقادوست میباشد
فعالیتهای آموزشی : داود آقادوست عضو هیئت علمی و دانشیار گروه چشم پزشکی دانشگاه کاشان دانشکده پزشکی میباشد و در آنجا مشغول به تدریس از سال 1374 است.سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : ویزیت بیماران در بیمارستان و آموزش دانشجویان و جراحی در اتاق عمل از فعالیت های روزمره ایشان است.چگونگی عرضه آثار : ارائه و چاپ حدود 20 مقاله علمی در چشم پزشکی به فارسی و انگلیسی در مجلات و کنفرانسهای داخلی و خارجی و تالیف 4 کتاب از آثار دکتر آقادوست میباشد.

آثار :
    1  
پرستاری چشم
      
ویژگی اثر : ترجمه، این کتاب در خصوص اقدامات پرستاری مورد نیاز برای بیماران چشم مورد استفاده برای پرستاران این رشته است.
2  
چشم پزشکی برای دانشجویان پزشکی
      
ویژگی اثر : در دست چاپ
3  
داروشناسی چشم پزشکی
      
ویژگی اثر : ترجمه، کتابی است در جهت شناسایی داروها و عوارض آنها در چشم پزشکی
4  
مراقبت های بیهوشی در عمل جراحی چشم
      
ویژگی اثر : همراه با آقای دکتر نوری راد متخصص بیهوشی برای شناخت روشها و عوارض و فواید آنها در بیهوشی بیناران چشم هنگام جراحی جمع آوری شده است.

منابع :
    1
تکمیل پرسشنامه فرهیختگان توسط دکتر آقادوست بنا به درخواست بنیاد ایرانشناسی - فروردین 1386

وزیر راه دربادرود

افتتاح بانددوم بزرگراه بادرود-اردستان

   دکتر حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری پروژه های حذف گردنه زنجیرگاه و ادامه باند دوم بزرگراه اردستان بادرود وباند دوم آنتن اتصالی آزاد راه کاشان نطنز به اردستان را افتتاح و نیز پروژه های راهسازی در شهرستانهای کاشان و اران و بیدگل بازدید کرد

در این بازدید یک روزه که مهندس برزگر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعة زیربناهای حمل و نقل، ، ،سید مرتضی بختیاری ، استاندار اصفهان ، تعدادی ازنمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی  ، مدیر کل راه و ترابری استان اصفهان ودیگر مدیران عضو شورای حمل و نقل استان ،وزیر راه و ترابری را همراهی می کردند چگونگی اجرای پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت. دکتر بهبهانی در حین بازدید و بهره برداری از این پروزه ها گفت: اولویت برنامه ها در وزارت راه و ترابری توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است وی ادامه داد براساس چشم انداز 1404 باید 25000 کیومتر راه آهن بسازیم و هرسال بین 1000 تا 1300 کیلومتر باید ریل گذاری شود و تا پایان امسال 1000 کیلومتر آماده بهره برداری است.  وزیرراه و ترابری از پروژه های راه آهنی که امسال به بهره برداری می رسند را راه آهن اصفهان – شیراز ، بافق –بندرعباس ، نظامیه – میاندشت - خرمشهر – شلمچه نام برد.

      وزیر راه و ترابری در ادامه بازید خود درشهرستان نایین در آیین بهره برداری از پروژه های حذف گردنه زنجیرگاه و باند دوم بزرگراه اردستان - بادرود تصریح کرد قطعاً درزمینه حمل و نقل جاده ای برنامه ما در سطح کشور توسعه بزرگراهها و توجه بیشتر به علائم درطول راههاست . وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه دادآنهائی که دکویر زندگی می کنند به نظام – رهبری و خدمتگذاران عشق می ورزند وی گفت: وزارت راه و ترابری 375پروژه نیمه تمام دارد و حدود 300پروژه هم امسال به آن اضافه شده است این درحالی است که بودجه سال 88 3%کمتر از سال گذشته است.

    گفتنی است  پروژه حذف گردنه زنجیرگاه واقع در مسیر نائین-انارک-خور می باشد این پروژه محل عبور طریق الرضا بوده و 45کیلومتر طول دارد با توجه به کوهستانی بودن منطقه و وجود قوسهایی با شعاع غیر استاندارد و نیز شیب طولانی تا10درصد که منجر به مصرف سوخت اضافی و طولانی شدن سفر و سانحه خیزی مسیر شده بود  احداث این واریانت و تبدیل مسیر به صورت بزرگراهی در تسهیل عبور و مرور بسیار مؤثر خواهد بود. عرض این پروژه 12متر،حجم خاکبرداری 450000متر مکعب،حجم خاکریزی700000متر مکعب،حجماساس150000متر مکعب،حجم زیراساس،30000مترمکعب و میزان آسفالت مصرفی100000تن می باشد.هزینة اجرای این پروژه 118میلیارد ریال می باشد.همچنین وزیر راه و ترابری از پروژه های کنار گذر  آران و بید گل و باند دوم محور راوند-مشهد اردهال بازدید نمود .کنار گذر آران و بید گل 42کیلومتر طول داردو حجم خاکبرداری آن 1000000متر مکعب و حجم خاکریزی 700000متر مکعب می باشد.طول پروژه باند دوم محور رواند – مشهد اردهال 30کیلومتر است که حجم خاکبرداری آن 150000متر مکعب و حجم خاکریزی آن 250000متر مکعب می باشد.همچنین ادامه باند دوم بزرگراه اردستان - بادرود و باند دوم انتن اتصالی آزاد راه کاشان – نطنز به اردستان به بهره برداری رسید.که برای تکمیل حلقة ترافیکی و اتصال روانتر ازاد راه کاشان – نطنز به محور اردستان –نائین – یزد احداث شده است .

گردهمائی سراسری هلال احمر دربادرود

گردهمائی کانونهای دانشجویان پسرهلال احمر دربادرود آغاز شد 

feh96qwzkpfxwulz6x4s.jpg 

مرحله دوم هفتمین گردهمائی سراسری دبیران کانونهای دانشجوئی هلال احمر کشور ویژه پسران روز شنبه در آستان آقاعلی عباس(ع) بادرود آغاز شد

دبیر اجرایی این گردهمایی گفت: در مرحله اول این گردهمایی که از یکشنبه هفته گذشته آغاز شد و روز گذشته به پایان رسید، دختران دانشجو عضو کانونهای هلال احمر دانشگاههای کشور با شرکت در آن با هدفها و برنامه های توجیهی وآموزشی این گردهمایی آشناشدند. سید علی منیری در گفت و گو با ایرنا ، اظهار داشت: در این گردهمایی حدود 750 دانشجو به همراه دبیران و سرپرستان کانونهای دانشجویی هلال احمر شرکت دارند. منیری، هدف از برپایی این گردهمایی را انسجام و آشنایی دبیران کانونهای دانشجویی با اهداف و برنامه های جمعیت از جمله جذب و سازماندهی فرهنگی، یکپارچه سازی اطلاعات و مبانی مدیریت بحران و کار آفرینی اعضا عنوان کرد و گفت: آیین رسمی گشایش این گردهمایی عصر شنبه با حضور مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر و جمعی از مسوولان وشخصیتهای کشوری و مسوولان محلی برگزار می شود. وی گفت: در این گردهمایی علاوه بر برگزاری کارگاههای آموزشی ، دانشجویان شرکت کنندگان از نقاط دیدنی شهرستان نطنز از جمله روستای تاریخی ابیانه ، همچنین خانه های تاریخی و باغ فین کاشان دیدن می کنند. مرحله دوم این گردهمایی که از سوی سازمان جوانان هلال احمر برپا شده، تا سه شنبه این هفته ادامه خواهد داشت

یادآوری می شود در مراسم گشایش گردهمائی برادران آقای دکتر خاتمی رئیس جمعیت هلال احمر کشور وحجه الاسلام قرائتی رئیس نهضت سواد آموزی کشور وبرخی مسئولین محلی بادرود نظیر امام جمعه ،شهردار،بخشدار،اعضای شورای اسلامی شهر،رئیس اداره اوقاف بادرود ورئیس اداره آموزش وپرورش بادرود حضور داشتند

معرفی شهردار جدید بادرود

شازدهمین شهردار بادرود معرفی شد  

csegxx8z32dxsq07ykz.jpg 

درتاریخ جهاردهم اسفندماه ،طی مراسمی با حضور مدیر کل محترم دفتر امور شهری استانداری اصفهان ودرمراسمی با شکوه وباحضور گسترده مسئولین محلی وشهروندان حکم آقای رضا نقدی بادی بعنوان شانزدهمین شهردار بادرود ابلاغ ووی رسمأکارخویش راآغاز کرد .در این مراسم از 30 ماه خدمات وتلاش آقای مجید صفاری شهردار پیشین تجلیل بعمل آمد ونیز از خدمات 100 روزه آقای علی مددی بعنوان سرپرست تجلیل شد . نکته جالب اینکه در این مراسم اولین شهردار بادرود آقای حسین ناظم رضوی ونیز اولین شهردار محلی بادرود آقای مهندس رحمت اله کیانوش نیز حضور داشتند که از آنان نیز به طرز شایسته ای تجلیل بعمل آمد .در این مراسم اعلام گردید که در اردیبهشت سال آینده به مناسبت روز شوراها مراسم تجلیل وگرامیداشت 16 شهردار سابق بادرود برگزار می گردد

به استقبال بهار

استقبال از بهاردربادرود

استقبال از بهار در بادرود آغاز شد .باتوجه به اینکه فصل بهار یکی از با طراوت ترین فصول سال در بادرود تلقی می شود مسئولین محلی در صدداستقبال از بهاربه تکاپو افتاده اند . چاپ تقویم رومیزی -چاپ نقشه گردشگری وتوزیع فیلم مستند بادرود از مجموع فعالیتهای فرهنگی شورای اسلامی شهر بادرود می باشد 

جمعیت هلال احمر بادرود هم با استقرار اکیپ راهنمای مسافران نوروزی در میادین ورودی شهر از شب عید تا ۱۳ بدر استقرار می یابند .نیروی انتظامی بااستقرار اکیپ راهنمائی در منطقه ترگل بادرود نیز هرساله به راهنمای مسافران می پردازد . شهرداری با نظافت کامل شه و هماهنگی ارائه خدمات عمومی نیز می پردازد . میراث فرهنگی هم با همکاری شورا قصد بازگشائی آثار تاریخی رابرروی بازدید کنندگان ومسافران نوروزی را دارد . پیش بینی می شود نوروز امسال بادرود پذیرای بیش از ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی باشد که بعد از شهر اصفهان بیشترین مسافران نوروزی در استان اصفهان به بادرود می آیند. 

وجود آستان مقدس آقاعلی عباس .وجود منازل زیبای تاریخی وهوای باطراوت بهاری موجب حضور خیل عظیم مسافران نوروزی است  همچنین گذر اتوبان کاشان -اصفهان وبزرگراه تهرات -جنوب یکی از عوامل حضور مسافران به این دیار است 

پیشاپیش مقدم همه مسافران نوروزی رابه شهر زیارتی بادرود گرامی میداریم