بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

قلعه تاریخی بادرود

قلعه تاریخی بادرود 

قلعه گبری بادرود یکی از بزرگترین بناهای خشتی جهان بعد از ارگ بم بود این قلعه زیبا در سال ۱۳۵۷ توسط عده ای از بیگانگان با آثار ارزشمند تاریخی بادرود، بطور کامل ویران وبجای آن دو واحد آموزشی ساخته شد .قلعه بی نظیر بادرود دارای ۱۲ برج دیده بانی و۴ طبقه ساختمان با خشت وگل در قبل از اسلام ساخته شده بود . این عکس زیبا توسط آقای خسرو خبیری در اختیارسایت بادرود نیوز قرار گرفته که نمای قلعه را در سال ۱۳۴۸ بنمایش گذاشته است.

هنرمندان بادرودی در سریالهای ماه رمضان

درخشش دو هنرمند بادرودی

پخش سریالهای تلویزیونی ماه مبارک رمضان از شبکه های مختلف آغاز شد. گرچه امسال برعکس سالهای قبل از ساخته های درخشان وبی بدیل رضا عطاران محرومیم اما بجز سریال نون وریحون که از شبکه تهران واستانی پخش می شود وچاشنی طنز دارد مابقی شبکه ها از شروع خوبی برخوردار نبودند . در این بین بد نیست اشاره کنیم که امسال هم دوهنرمند بادرودی در دو سریال از دو شبکه به ایفای نقش می پردازند . آقای مجید یاسر بازیگر توانا وجوان بادرودی در مجموعه جراحت که از شبکه 3 پخش می شود هنرنمائی می کند 

 

 وموسیقی وترانه تیتراژ پایانی مجموعه در مسیر زاینده رود که از شبکه یک پخش می شود کار هنرمند برجسته ایران واز اهالی خطه خالدآباد یعنی احسان خواجه امیری است . 

 

برای این دو هنرمند همشهری وهمه عزیزانی که در عرصه هنر کشورفعالیت دارند آرزوی توفیق راخواستاریم

جوابیه اداره راه وترابری نطنز

بسم الله الرحمن الرحیم
پس از حمد خدا و سلام بر محمد و آل محمد (ص)،
در نظراتتان خداوند را درنظر بگیرید و نظر غیر فنی ندهید. لطفاً
1-احداث جاده های شورغستان و گل آباد در سالهای 86 و 87 انجام شده و آسفالت آنها در سال مالی 88 بوده و ربطی به سال 89 ندارد اگرچه این دو راه حدود 9 روستا را به هم متصل می کند و از افتخارات این اداره می باشد که توانسته است پیرو اقدامات دولت کریمه نسبت به آسفالت کلیه راههای خاکی شهرستان اقدام نماید (جاده راه آهن بادرود را هم همینطور)
2-به احداث باند دوم نطنز- مورچه خورت اشاره کردید ولی در محدوده پیچ شمس آباد و طرقرودش را فراموش کردید عنوان کنید. لطفاً شفاف صحبت کنید که ذهنها خراب نشود.
3-این که اهالی خونگرم و دوست داشتنی روستای متین آباد به زیارت می روند یا نمی روند را خودشان باید جواب دهند ولی اگر ما ساخت جاده متین آباد- آقاعلی عباس را پیشنهاد می دهیم در کنارش دو بانده کردن سه راهی فمی به خالدآباد را در دستور کار وزارتخانه ای داریم که پول ملی برایش بگیریم، ضمناً ما راه مردم را کج نمی کنیم شما هم ذهنشان را کج نکنید.
4-بازگشایی پل جزن با درنظر گرفتن راههای ارتباطی به آزادراه اصفهان و کاشان و تعریض ترانشه به مقدار 11 متر صورت گرفته و کار کاملاً فنی و تخصصی است. لطفاً بر پایه احساس نظر ندهید.
5-ساخت جایگاه CNG اریسمان کاملاً عکس مجوز صادره بوده ولی ما با نظر مساعد بارها خواهان پیگیری عوامل آن شدیم. الان هم اعلام می کنیم بخاطر مردم دوست داشتنی بادرود- اریسمان و خالدآباد و ... حاضریم خودمان کمکشان کنیم.
6-مردم نطنز و بادرود و توابع برای ما همانند  خانواده اند،کسی نمی تواند با دادن نظر شخصی نسبت به تصمیم گیری های اجرایی ما تأثیر بگذارد و باعث از بین بردن حق شود.
7-در تشریح اعتبارات گفتید بادرود 70 میلیون تومان اعتبار دارد یادآوری می کنم 2.5 میلیارد تومان روکش آسفالت محور ترانزیت، 120 میلیون تومان روکش نطنز- پلیس راه بادرود، احداث میدان و روکش آسفالت میدانهای فمی و عباس آباد مبلغ 100 میلیون تومان و نگهداری و تأمین و تجهیز راههای اصلی و روستایی به مبلغ 250 میلیون تومان را یادتان رفته قربان.  

جواد نظر پور 

بادرود سرزمین مهر ومیترا: 

باسلام خدمت ریاست محترم اداره راه وترابری نطنز 

-انتظار می رفت به جای حاشیه نویسی به سئوالات مطروحه ما پاسخ داده می شد. 

-آنچه نگران کننده است این است که در سرفصل اعتبارات تخصیصی سالجاری در بخش بادرود فقط 70 میلیون متین آباد ذکر شده واز آنچه که شما اشاره دارید در این فصول اشاره نشده است 

-امیدوار بودم در پاسخ خود نویدی هم در خصوص وضعیت نابسامان جاده مرگ بادرود-کاشان می دادید که ظاهرأ فراموش نموده اید به این مهم اشاره کنید.

برگزیدگان کنکور89 بادرود

ضمن  عرض تبریک به همه قبول شدگان آزمون کنکور کارشناسی سال 1389،اسامی داوطلبان حائز رتبه های زیر 2000 منطقه بادرود عبارتند از :

ردیف

نام ونام خانوادگی

رشته تحصیلی

رتبه

۱

علی رجبی مقدم

علوم انسانی

111

۲

فهیمه فخاری

علوم تجربی

198

۳

نیلوفر قاسمی

علوم تجربی

450

۴

محمدابوذری

ریاضی فیزیک

500

۵

میلاد صفاری

علوم انسانی

680 

۶

سید علی طباطبایی

علوم انسانی

693

7

علی سپهری

علوم انسانی

900

8

محمد چاکری

علوم انسانی

938

9

شبنم گودرزی

علوم تجربی

980

به امید موفقیت هر چه بیشتر در مر حله نهایی قبول شدگان ، و همچنین آرزوی قبولی برای همه داوطلبان کنکور سال آینده. 

سخنی با اداره راه وترابری

سخنی با اداره راه وترابری

تبعیض به قیمت جان انسانها

فرض کنیدنوجوان مرحوم محسن جوادی فرزند خود شماست.آیا تحمل یک خار کوچک به پای فرزند دلبندتان را دارید که اینگونه از پرپر شدن گل عمر وجود جوانان در جاده مرگ بادرود-کاشان آرام وبی صدا می گذرید؟

در خبرها داشتیم که یک میلیارد وچهارصد میلیون تومان اعتبار برای سالجاری در حوزه راه وترابری شهرستان نطنز اختصاص یافته است . جلسه کمیته برنامه ریزی که به ریاست فرماندار تشکیل میگردد مسئول تقسیم این اعتبارات در سطح شهرستان است .در اعتبار تقسیم شده فوق الاشاره تنها 70 میلیون تومان برای بخش بادرود در نظر گرفته شده ومابقی صرف احداث پروژه هائی نظیر تسطیح جاده ابیانه –دوبانده کردن اتوبان به نطنز-تسطیح جاده چیمه وفریزهند – آسفالت مجدد جاده شورغستان وگل آباد –ونسران وطرق و.... –حذف پیچهای خطرناک جاده قدیم کاشان –نطنز واز همه مهمتر احداث باند دوم جاده نطنز به مورچه خورت (مصاحبه رئیس اداره راه وترابری نطنز با روزنامه اصفهان امروز –دوشنبه 4 مرداد صفحه 9) می شود .

سئوال : آیا احداث جاده شورغستان وگودرزن که تمام جمعیت این دو روستا اندازه قربانیان بی گناه جاده کاشان –بادرود در طول سال 88 هست به نظر شما ضرورت داشت؟

آیا احداث باند دوم جاده نطنز به مورچه خورت که عبور سالیانه وسائط نقلیه در این جاده به اندازه مصدومین سال گذشته جاده بادرود –کاشان هست مهمه ؟

وچند سئوال دیگر با رئیس جوان اداره راه وترابری نطنز ومدیر کل محترمشان:

-آیا تصور نمی کنید احداث جاده متین آباد – به امامزاده آقاعلی عباس که تنها پروژه تعریفی در اعتبارات سالجاری شما در این بخش می باشد نه برای کمک به اهالی متین آباد که شاید سالی یکبار به پابوس امامزادگان بشتابند نیست بلکه این اعتبار صرفأ جهت رونق بخشی به یک سرمایه گزار نطنزی (همشهری عزیزتان)است که در نقطه شروع جاده احداثی در حال ساخت کمپینگ گردشگری است؟

-آیا تصور نمی کنید این جاده صرفأ باعث از رونق انداختن کسب وکار دهها مغازه دار ده آبادی وخالدآبادی می شود که مسیر تردد زائرانی که از جاده ابوزیدآباد وحسین آباد راهی زیارت می شوند را عمدأ کج می کنید؟

-آیا مردم بادرود شاهد این تبعیض نمی باشند که جنابعالی در عین ناباوری ویک امر کاملأ خلاف قانون جاده اتصال اتوبان به شهر نطنز (پل جزن)را که بدستور مدیر کل قبلی به جهت آنکه جاده کاملأ غیر قانونی وخلاف وخطرناک صدر در صداست را گشوده تا بلکه مسافرین اتوبان کاشان –اصفهان را بالاجبار هم شده به داخل نطنز بکشانی اما جادههای مرکز پمپ گاز (سی ان جی) در اریسمان وبادرود را بارها وبارها با لودر آن اداره مسدود نموده اید؟

تبعیض های این چنین بر این خطه روا داشته ودارد وهرچند روز شاهد اعلام مرگ جوان وخانواده ای در مسیر جاده بادرود –کاشان می باشیم وشاید مسافر بعدی این جاده من وتو باشیم

امیدواریم هرکس در هر پست ومقامی قرار میگیرد قبل از اینکه صلاح وصرفه مسئول بالاسری وحس ناسیونالیستی را در سر بپروراند به فکر خدا وخلق خدا باشد.

جوان بادرودی قهرمان کشور شد

جوان بادرودی صاحب مدال طلای مسابقات پاور لیفتینگ فیلیپین شد

مسابقات پاور لیفتینگ ، باشگاه های  منتخب آسیا با حضور 8 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در کشور فیلیپین در رده جوانان برگزار گردید .

در این دوره از مسابقات که حکم انتخابی تیم ملی را نیز داشت ؛ آقای مرتضی عباسیان بادرودی در دسته 90 کیلو گرم جوانان توانست با درخشش فوق العاده خویش ضمن کسب  مدال طلای این وزن و عنوان قهرمانی ؛ به عضویت تیم ملی پاورلیفتینگ کشورکه اردیبهشت سال آینده در کشور کره جنوبی برای قهرمانی آسیا  برگزار میشود ؛ درآید

مرتضی عباسیان  22 ساله اهل شهر بادرود ورزش پرورش اندام را از 7 سال پیش در باشگاه پوریای ولی بادرود زیر نظر مربیان مطرح کشور از جمله رحیم عسگری سرمربی کنونی پاور لیفتینگ ایران و علی عباسیان برادر بزرگترش شروع نمود . نامبرده  پیش از این نیز در مسابقات داخلی عناوین مختلف قهرمانی را در رشته پرورش اندام کسب کرده بود .

کسب عنوان قهرمانی و عضویت وی در تیم ملی موجب افتخار و سربلندی جامعه ورزش و به خصوص مردم شهر بادرود گردید . ما هم به نوبه خود این افتخار آفرینی جوان بادرودی  در عرصه ورزش پاورلیفتینگ را تبریک می گوئیم

نور ونماد

 

تندیس بادگیر در میدان بادرود - لباس محلی کودکان قدیم در این شهر

منزل افصح الشعرا

 

نمائی از منزل میرزا عباس افصحی که در محله باغ بادرود قرار دارد. این بنای زیبا از آثار دوران قاجاراست که به روش بسیار زیبائی با تلفیق معماری کویری ساخته شده است . 

میرزا عباس افصحی از شعرای توانمند معاصر است که توسط ناصر الدین شاه لقب افصح الشعرا گرفت دیوان اشعار گرانبار او بالغ بر 14 هزار بیت شعر است که با تأسف هنوز به زیور چاپ آراسته نشده است .وی در سال 1250 خورشیدی بدنیا آمد ودر 28مهرماه 1315 در سن ۶۵ سالگی جهان را بدرود گفت

تیرماه در بادرود

وقایع التفاقیه شهر بادرود در تیرماه 1389

در تیرماه1389 شهر بادرود با حوادث ووقایع ذیل همراه بود

1-در این ماه بادرود شاهد از دست دادن 5 نفرازعزیزان همشهری بود. مرحوم عین الله زمانی در چهارم این ماه در سن 77 سالگی،خانم حمیده رفیعی(والده اخوان صفاری)در هفتم این ماه در سن 86 سالگی،خانم طلا شاهدی(والده اخوان نائینی)در 14 این ماه در سن 70 سالگی ،مرحوم احمد صفاری در 23 تیردر سن 54 سالگی ومرحومه فاطمه فیروزی زاده (والده برادران نوریان)در تاریخ 27 این ماه درسن 87 سالگی جهان را بدرود گفتند.دونفر از همشهریان هم بنامهای فاطمه احمدی وفرزندنوجوانش مرحوم جوادی براثر سانحه تصادف برحمت خدا رفته اند که درروستای عباس آباد بادرود بخاک سپرده شدند.

2- در این ماه 21 نوزاد شامل 13 دختر و8 پسر بدنیا آمده اند.

3- 28 نفر هم در این ماه درشهر بادرود به جرگه متأهلین پیوسته اند.

4-در بیستم این ماه در سال 1347 مرحوم حاج آخوند از بزرگان دینی این شهر جهان را بدرود گفته است

5- در 21 این ماه در سال 1356 بادرود به شبکه برق سراسری کشوری پیوسته است .

بادرودی آباد وسرافراز را از ایزد بزرگ خواستاریم.