بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

۲۳۰ کیلومتردرکویر با دوچرخه

 

تیم دوچرخه سواری کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه شهید رجایی تهران متشکل ازآقایان  محمد عظیمی و جواد محسن پور مسیر قصر بهرام ورامین تا قلعه کرشاهی بادرود را به مدت ۳ روز از تاریخ ۳۱ فروردین تا ۱ اردیبهشت به مناسبت روز جهانی زمین پاک به میزبانی انجمن حافظان محیط زیست بادرود در حمایت از گربه سانان بخصوص یوز پلنگ و کاراکال رکاب خواهند زد  لازم به ذکر است که در این برنامه از پوستر بادرود زیستگاه گربه سانان ابران در منطقه قلعه گرماب بادرود رونمایی خواهد شدو از  حامیان این برنامه انجمن یوز ایرانی،پروژه یوز پلنگ آسبایی  کانون گردشگری آراد تهران و..... میباشد. 

منبع: وبلاگ انمجن حافظان محیط زیست

پخش زنده «تصویر زندگی» ازبادرود

 

 

برنامه تصویر زندگی بمدت 4 روز در بادرود برروی آنتن می رود .این برنامه که از ساعت 11 ونیم الی 13 هرروز به پخش برنامه های خانوادگی می پردازد درروزهای یکشنبه ودوشنبه از منزل محقق الدوله بادرود ودرروزهای سه شنبه وچهارشنبه از خانه رهگشای و روز پنج شنبه اول اردیبهشت از قلعه کریم آباد خالدآباد به اجرای برنامه بصورت زنده می پردازد.  

  

این برنامه که کاری است از گروه اجتماعی شبکه 2  به کارگردانی آقای عطریان وقانع وتهیه کنندگی آقای داستانی وبا اجرای خوب آقایان ایرج میلانی وادریسی وخانمها آزاده نامداری ویوسفی به اجرای برنامه می پردازند . در دوروز اول با اجرای این برنامه غذاهای محلی وآداب وسنن قدیمی بادرود به تصویر کشیده شد.

سفالگری –قالیبافی- تهیه غذا با رب انار – تهیه نان محلی – تهیه آش محلی ومصاحبه با پیران وپیشکسوتان شهر از دیگر قسمتهای این برنامه بود .

این برنامه با هماهنگی آقای خانی ابیانه از همشهریان گرانقدر واز همکاران صدا وسیما  وبه میزبانی شورا وشهرداری بادرود  اجراء میگردد.

گذری بر مفهوم ماه‌های تقویم ایران

پارس‌نامه- ماه‌های تقویم ایران

فروردین

فروردین نام نخستین ماه و فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاهشماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و زبان پارسی باستان «فرورتینام»، در زبان پهلوی «فرورتین» و در زبان پارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال است. فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می‌آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده‌اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب به دنیای دیگر می‌روند.

 

اردیبهشت

اردیبهشت نام دومین ماه سال و روز دوم هر ماه در گاهشماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا «اشاوهیشتا» و در زبان پهلوی «اشاوهیشت» و در زبان فارسی «اردیبهشت» گفته شده‌است. به معنی راستی و درستی، تقدس، قانون و آیین ایزدی، پاکی و… که بسیار هم در اوستا به کار برده شده‌است. هم‌چنین دارای صفت عالی است به‌معنای بهترین و بهشت پارسی به معنی فردوس از همین کلمه‌است. در مجموع این کلمه به بهترین راستی و درستی است و در عالم روحانی نماینده صفت راستی و پاکی و تقدس اهورامزداست و در عالم مادی نگهبانی کلیه آتش‌های روی زمین به او سپرده شده‌است. در معنی ترکیب لغت اردیبهشت «مانند بهشت» هم آمده‌است.

خرداد

خرداد نام سومین ماه سال و روز ششم در گاه شمار اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و زبان پارسی باستان «هئوروتات»، در زبان پهلوی «خردات» و در زبان پارسی «خورداد یا خرداد» گفته شده‌است. به معنای کمال و رسایی است و ایزدان تیر و باد و فروردین از هم‌کاران خرداد هستند. خرداد نماینده کمال و رسایی «اهورامزدا» است و در گیتی به نگهبانی از آب گماشته شده‌است.

تیر

تیر نام چهارمین ماه سال و روز سیزدهم هر ماه گاهشماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا «تیشریه»، در زبان پهلوی «تیشتر» و در زبان پارسی صورت تغییر یافته آن یعنی «تیر» گفته شده که یکی از ایزدان است و به ستاره شعرای یمانی اطلاق می‌شود. فرشته مزبور نگهبان باران است و به کوشش او زمین پاک، از باران بهره‌مند می‌شود و کشتزارها سیراب می‌گردد. «تیشتر» را در زبان‌های اروپایی سیریوس خوانده‌اند و هر گاه تیشتر از آسمان سر بزند و بدرخشد مژده ریزش باران می‌دهد.

مرداد

مرداد نام پنجمین‌ماه سال و روز هفتم هر ماه در گاهشماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا «امرتات»، در زبان پهلوی «امرداد» و در زبان پارسی «مرداد» گفته شده‌است و مرداد یعنی بی‌مرگی و آسیب ندیدنی یا جاودانی، پس واژه «مرداد» به غلط استفاده می‌شود و باید «امرداد» گفته شود. در ادبیات مزدیسنا امرداد یکی از امشاسپندان است که نگهبانی نباتات با اوست. در مزدیسنا خصایص امرداد عبارتند از: نیک اندیشی، صلح و سازش، راستی و درستی، فروتنی و محبت به همنوع، تامین آسایش و امنیت بشر که او را دارای کمال مطلوب کرده‌است.

شهریور

شهریور نام ششمین ماه سال و روز چهارم هر ماه در گاهشماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا «خشتروئیریه»، در زبان پهلوی «شتریور» و در زبان پارسی «شهریو‌ر» می‌دانند که در اوستا و زبان پارسی باستان و زبان سانسکریت به معنی کشور و پادشاهی منتخب و برگزیده‌است. این ترکیب بارها در اوستا به معنی بهشت یا کشور آسمانی اهورامزدا آمده‌است و شهریور در جهان روحانی نماینده پادشاهی ایزدی و فر و اقتدار خداوندی است و در جهان مادی پاسبان فلزات. چون نگهبانی فلزات با اوست او را دست‌گیر فقرا و ایزد رحم و مروت خوانده‌اند و روایت شده‌است شهریور آزرده و دلتنگ می‌شود از کسی که سیم و زر را بد به کار اندازد یا بگذارد که زنگ بزند.

مهر

در زبان سانسکریت «میترا»، در اوستا و زبان پارسی باستان «میثر» و در زبان پهلوی «میتر» و در زبان پارسی «مهر» گفته می‌شود و به معنی پیوستن است. اغلب خاورشناسان معنی اصلی مهر را واسطه و میانجی ذکر کرده‌اند. مهر واسطه‌است میان آفریدگار و آفریدگان و در زبان سانسکریت به معنی دوستی پروردگار و روشنایی و فروغ است و در اوستا فرشته روشنایی و پاسبان راستی و پیمان است. مهر، ایزد همواره بیدار و نیرومند است و برای یاری کردن راست‌گویان و بر انداختن دروغ‌گویان و پیمان شکنان در تکاپوست. مهر از برای محافظت عهد وپیمان و میثاق مردم گماشته شده‌است از این رو فرشته فروغ و روشنایی نیز هست که هیچ چیز ار او پوشیده نمی‌ماند. مهر از آن‌جا بر ممالک آریایی نگران است و مهر در همه‌جا حاضر است و با شنیدن آوای ستم‌دیدگان آگاه گشته به یاری آنان می‌شتابد.

آبان

در اوستا «آپ» در زبان پارسی باستان «آپی» و در زبان پارسی «آب» گفته می‌شود. در اوستا بارها «آپ»به معنی فرشته نگهبان آب استعمال‌شده و همه‌جا به‌صورت جمع آمده‌است و نام ماه هشتم از سال خورشیدی و نام روز دهم از هر ماه را آبان می‌دانند. ایزد آبان موکل بر آهن است و تدبیر امور و مصالح ماه به او تعلق دارد. به سبب آن‌که «زو» که یکی از پادشاهان ایران بود در این روز با افراسیاب جنگ کرده و او را شکست داده و از ملک خویش بیرون کرده، ایرانیان این روز را جشن می‌گیرند. دیگر آن‌که چون بعد از مدت هشت سال در ایران عاقبت در همین روز باران شروع به باریدن کرد و بنابراین ایرانیان این روز را جشن گرفتند و آفتاب در این ماه در برج عقرب یاکژدم قرار می‌گیرد.

آذر

در اوستا «آتر – آثر» در زبان پارسی باستان «آتر» در زبان پهلوی «آتر» و در زبان پارسی «آذر» می‌گویند. آذر فرشته نگهبان آتش و یکی از بزرگ‌ترین ایزدان است. آریاییان بیش از دیگر اقوام به عنصر آتش اهمیت می‌دادند و ایزد آذر نزد هندوان «آگنی» خوانده شده و در کتاب کهن و مقدس هندوان «ودا» از خدایان بزرگ به شمار رفته‌است. آفتاب در این ماه در برج قوس یا کماندار قرار می‌گیرد.

دی

در اوستا «داثوش یا دادها» به معنی آفریننده، دادار و آفریدگار است و غالبن صفت اهورامزدا است و آن از مصدر «دا» به معنی دادن و آفریدن است. در خود اوستا صفت دی برای تعیین دهمین ماه استفاده شده ‌است.

بهمن

در اوستا «وهومنه»، در زبان پهلوی «وهومن» و در زبان پارسی «وهمن یا بهمن» گفته شده‌است. به معنی خوب و نیک و معنی منش، نیک اندیش و نیک نهاد است و نخستین آفریده اهورامزدا است و یکی از بزرگ‌ترین ایزدان است و در عالم روحانی مظهر اندیشه نیک و خرد و توانایی خداوند است. یکی از وظایف بهمن این است که گفتار نیک را تعلیم دهد و از هرزه گویی باز دارد. خرو‌س که از پرندگان مقدس به شمار می‌رود و در سپیده دم با بانگ خویش دیو ظلمت را رانده و مردم را به برخاستن و عبادت و کشت و کار می‌خواند ویژه بهمن است. لباس سفید هم از آن بهمن است و همه جانوران سودمند به حمایت بهمن سپرده شده‌اند و کشتار در ماه بهمن منع شده‌است. بهمن اسم گیاهی است که به ویژه در جشن بهمنجه خورده می‌شود و در طب نیز این گیاه معروف است.

اسفند

دراوستا «اسپنتا آرمیتی» در زبان پهلوی «اسپندر» و در زبان پارسی «سپندار مذ» سفندارمذ، اسفندارمذ و گاه به تخفیف سپندار و اسفند گفته شده‌است. به معنی پاک، مقدس، درست، به‌جا و اندیشیدن، فروتنی، بردباری و سازگاری است. سپندارمذ یکی از امشاسپندان است که مو‌نث و دختر اهورامزدا خوانده شده‌است و موظف است که همواره زمین را خرم، آباد، پاک و بارور نگهدارد. هر که به کشت و کار بپردازد و خاکی را آباد کند خشنودی اسپندارمذ را فراهم کرده‌است و آسایش در روی زمین سپرده به دست اوست. خود زمین نیز نماینده این ایزد بردبار و شکیباست و مخصوصن مظهر وفا و اطاعت و صلح و سازش است. بیدمشک گل مخصوص سپندارمذ است.

منبع:

تاریخ‌چه تقویم ایرانی

تقویم ایرانی.

سالروز شهادت حضرت آقاعلی عباس(ع)

 

   

 

با استناد به معتبرترین «زندگینامه حضرت آقاعلی عباس »که توسط «حضرت آیت الله امامت کاشانی» چاپ وانتشار یافته 14 جمادی الاول(دوشنبه 29 فروردین1390) سالروز شهادت حضرت آقا علی عباس است. 

حضرت امام رضا(ع) برادر تنی حضرت آقاعلی عباس وشاهزاده محد در روز آخر ماه صفر سال 203 قمری به زهر مأمون جفا پیشه در طوس به شهادت رسید. خبر شهادت آن امام همام 17 روز بعد یعنی در روز چهارشنبه 17 ربیع الاول 203 قمری به حضرت آقاعلی عباس ویارانش در بادرود رسید .این بزرگواران که از راه اهواز به ایران وارد شده وپس از طی مسیر از نهاوند وساوه به قم وسپس کاشان آمده بودند مدت 17 شبانه روز هم میهمان عبدالجبار طبرسی حکمران کاشان بودند وسپس از طریق ابوزید آباد فعلی راه یزدلان را طی وبه بادرود رسیدند وخبر شهادت امام رضا را در 17 ربیع الاول در این خطه دریافت کردند . 

  

  

 مردم وحکمفرمای بادرود که از عاشقان به اهل بیت بودند مدت 40 شبانه روز بطرز شایسته ای از آنان پذیرائی میکنند . بعد از برگزاری مراسم باشکوه اربعین امام رضا در بادرود در سال 203 قمری (1228 سال قبل) آنان قصد انتقام خون به ناحق ریخته برادر خویش امام رضا از راه کویر عازم طوس می شوند وسپس در روز 14 جمادی الاول 203 هجری قمری ، یعنی 74 روز پس از شهادت امام رضا ، حضرت آقاعلی عباس وشاهزاده محمد وجمعی از یارانشان که برخی از اهالی بادرود واطراف بوده اند با لشگریان مأمون که از طوس به این خطه آمده بودند درگیر وتمامی یاران آن امامزادگان که «حسن نراقی مورخ معاصر» در کتاب «آثار تاریخی کاشان ونطنز» تعداد آنان را 12 نفر ذکر کرده به شهادت می رسند وپس از درگیری شدید ابتداء شاهزاده محمد که برادر کوچکتر بوده وسپس آقاعلی عباس بطور مظلومانه ای به شهادت می رسند.

امیدواریم زائران ومجاوران این آستان مقدس با تجدید بیعت با این سادات مکرم هاشمی این روز بزرگ را تکریم دارند وبرای زنده نگه داشتن رشادت فرزندان امام موسی ابن جعفر همه همت والا روا دارند.

گردشگران آلمانی در بادرود

 

دو گردشگر آلمانی که با وسیله نقلیه خود قصد گردش در دور دنیا را دارند عصر روز پنج شنبه 18 فروردین وارد بادرود شدند . این دو جوان آلمانی از خانه های تاریخی رهگشای ومحقق الدوله وبارگاه مقدس آقاعلی عباس(ع)،گرمابه نوقه،قلعه کرشاهی وپرستشگاه آدینه بازدید وبادرود را یکی از شهر های تاریخی ایران دانستند .آنها که برای اولین بار به ایران سفر کرده اند ایرانیان را مردمانی خونگرم ومهمان نواز بر شمردند وعصر روز جمعه بادرود را به قصد اصفهان ترک کردند . حجت اله کرمانی از همشهریان نخبه بادرودی میزبانی وکار راهنمای گردشگران را عهده داربود.کرمانی نژاد که مسلط کامل به زبان انگلیسی است ، گردشگران را با موقعیت بادرود آشنا نمود.

آغاز برداشت ریواس در بادرود

  ریواس  

هرساله با آغازین روزهای فصل بهار رویش گیاه ریواس در مناطق کوهستانی شمال وشمال شرقی بادرود آغاز می شود . این گیاه که دررشته کوههای لطیف بادرود ودر دل سنگها سخت کوهها میروید هرساله هزاران شهروند عاشق طبیعت را بدامان بیابانهای موسوم به بیابان گودال می کشاند. اکثر کوههای زیبای شمالی بادرود دارای ریواس هستند که برخی از خانواده ها به بهانه برداشت این محصول زیبا وخوراکی راهی دشت میشوند تا شبی را به دور از هیاهوی شهر در آرامش کویر سپری نمایند.قبل از اینکه به خواص وفواید ریواس بپردازیم از همه همشهریان عزیز تقاضا مندیم که در حین سفر به کوههای حاشیه کویری نکات لازمه را جهت حفظ طبیعت بکر وزیبای منطقه مراعات نموده وحتی المقدور از جابجائی سنگهاوریختن زباله وآسیب به چشمه سارهای طبیعی وکندن بوته های دیگر ونیز برافروختن آتش در مناطق اطراف خودداری فرمایند.

ریواس یا ریباس، گیاهی است از تیره ی ترشک ها ( هفت بندها ) و دارای ساقه های هوایی و برگ های آن محتوی مواد ذخیره ای و اسیدی است و به همین جهت مورد استفاده ی خوراکی قرار می گیرد.

ریواس هنگام بهار در نواحی گوناگون ایران، دامنه ی کوه ها، کنار رودخانه ها و مناطق برخوردار از آب های راکد می روید و برگ ضخیم و گوشت دار این گیاه مصرف غذایی دارد. تکثیر ریواس معمولاً با کشت در خزانه و انتقال به کشتزار و یا از طریق کشت بذر تازه صورت می گیرد.

خواص درمانی

ریواس طبیعت سرد دارد و دارای ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی است. برای تمامی اعضای بدن، ماده ی غذایی بسیار ممتازی شمرده می شود و اثر شگفت انگیز و معجزه آسایی دارد. قابض است و برای تقویت معده  و کبد مفید می باشد. خوردن ریواس برای بیماران تب  دار و بی اشتها مفید بوده و یرقان  ، وسواس  ، سستی را درمان می نماید. در این گونه موارد می توان 100 گرم از آب ریواس یا رب ریواس را میل کرد. صفرا و دل به هم خوردگی را رفع می کند و برای حصبه  و اسهال گرم صفراوی مفید بوده و کرم کُش است. خوردن ریواس را نباید در برنامه ی غذایی از یاد بُرد. ریواس را برای تهیه ی خورش، کمپوت، مربا و شربت مورد استفاده قرار می دهند. سعی کنید در مصرف ریواس زیاده روی نکنید.

مفیدترین طریقه مصرف آن، مصرف آب ریواس همراه با آب هویج ، کرفس ، خیار و سیب  می باشد که یک سوم آب ریواس و دو سوم بقیه مواد است.

ریواس اثر ملین داشته و اشتها آور است و برای افزایش اشتها  و یبوست مفید می باشد. مصرف ریواس برای مبتلایان به سنگ کلیه  و ناراحتی های مثانه خطرناک است.

شیر مادرانی که ریواس می خورند، در نوزادان تولید اسهال  می کند. ریواس، مقوی قلب و اعصاب بوده و برای درمان بواسیر مفید است.

ریواس به عنوان فعال کننده ی عملکرد دستگاه گوارش، ناقل نمک های صفراوی و محرک ترشح کبد شناخته شده است. نخستین کار کرد آن در دهان این است که با تحریک جوانه های چشایی به واسطه ی مزه ی تلخ خوشایندش، موجب پاک شدن حفره ی دهان شده و دهان  را برای چشیدن غذای بعدی آماده می سازد. این گیاه در معده سبب افزایش ترشح معدی و تحریک آن می شود. در نتیجه به طور کلی باعث بهبود عملکرد معده می گردد.

علاوه بر این با تحریک ترشح نمک های صفراوی از کبد، به تنظیم جذب چربی از روده کمک می کند.

ریواس خاصیت مسهلی، ضد التهابی و متعادل کننده ی عملکرد روده ها (درمان یبوست و اسهال) را داشته و در درمان یرقان، خونریزی معدی- روده ای، اختلال قاعدگی، ورم ملتحمه ی چشم، جراحات ناشی از ضربات و صدمات جسمانی، زخم های چرکی سطحی و سوختگی های حاصل از حرارت کاربرد دارد.  

 

  

سایر مصارف ریواس

ریواس به علت خاصیت اسیدی، برای پاک کردن ظروفی که آثار سوختگی مواد غذایی در آنها به جای مانده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

افرادی که موی آن ها قهوه ای کم رنگ است، با استفاده از ریشه ی این گیاه می توانند به رنگ موی طلایی دست یابند. برگ های ریواس را می توان به عنوان حشره کش موثر برای دفع حشرات به کار برد.

ریواس با طعم منحصر به فرد خود، در بیشتر پس غذاها ( دسرها  ) و شیرینی ها  استفاده می شود. تا پیش از سده ی 18 کاربردی در پخت غذا نداشت.

گیاه یاد شده تا یکی دو روز در یخچال قابل نگهداری است. برای نگهداری طولانی تر ریواس، پس از بریدن ساقه ها، آن را منجمد می کنند. اگر ساقه های ریواس به طور خام مصرف شود، به شدت ترش خواهد بود. به طور معمول آن را با شکر یا عسل  می پزند و یا در کیک ها مورد استفاده واقع می شود.

همچنین به تنهایی یا همراه یا توت فرنگی در تهیه ی ژله و مرباها به کار می رود. چاشنی هایی که با ریواس مصرف می شوند، عبارتند از لیمو  ، دارچین و زنجبیل.

معرفی رئیس جدید اداره منابع طبیعی

بنا به گفته  مهندس مهدی بادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز ، در نهمین روز از سال جاری جلسه معارفه مهندس سعید زمانی به عنوان مسئول جدید اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان نطنز و تودیع  ابراهیمی طاهری سرپرست قبلی با حضور مهندس رهنما مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان ، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان نطنز در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان نطنز برگزار شد. 

یادآوری میگردد ابراهیمی طاهری مدت 5 سال سرپرستی اداره منابع طبیعی نطنز را عهده داربود که به مقام بازنشستگی نائل آمد. 

مهندس سعید زمانی کارمند اداره جهاد کشاورزی ودارای مدرک فوق لیسانس باغبانی وساکن شهربادرود می باشد

ساخت سریال کمدی در بادرود

 مهران مظاهری کارگردان و مستند ساز کشورمان تابستان آینده مجموعه کمدی با حضور بازیگران مطرح ایران در شهر بادرود خواهد  ساخت . نامبرده که جهت دیدن لوکیشن ها و صحنه های مجموعه طنز و کمدی آتی خویش به شهر زیارتی ،تاریخی بادرود سفر نموده بود ؛ اظهار داشت در این مجموعه کمدی بازیگرانی از جمله احمد پور مخبر ؛ گیتی معینی ؛ ایرج طهماسب ؛ حمید جبلی و تعداد ۷۰ نفر از کمدین های معروف تلویزیون و سینما حضور  خواهند داشت

وی از مجموعه خانه های تاریخی بادرود وطبیعت اطراف شهر بازدید واین منطقه را برای ساخت مجموعه ی مورد نظرش جالب وقابل توجه دانست. 

قرار است در این سریال بازیگران محلی انجمن نمایش بادرود هم به ایفای نقش بپردازند

سفر دو معاون وزیر خارجه به بادرود

حسین فرحی ، معاون اداری مالی وزیر امور خارجه به همراه حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس در سفری به شهر اصفهان از شهر بادرود دیدن کردند . 
معاونین وزارت امورخارجه به همراه حسن نوریان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان ضمن ادای احترام و پا بوسی امامزادگان آقا علی عباس (ع) و شاهزاده محمد(ع) از آثار تاریخی شهر بادرود  نیز دیدن کردند .

معاون وزارت خارجه  و معاون کنسولی بعد از سفر یک روزه از بادرود برای انجام امور اداری به اصفهان رفتند  .،حسن نوریان مسوول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان در حضور این دو مقام بلند پایه وزارت خارجه   گفت : سال قبل بطور میانگین هرهفته دو سفر هیات های بلندپایه خارجی ازطریق این دفتر به اصفهان انجام شده است.
وی باتاکید براینکه این سفرها بارایزنی های مجدانه این دفتر انجام شده است گفت : این سفرها درقالب نمایندگان وسفرای کشورها ، شخصیت های سیاسی ، اقتصادی بازرگانی و تجاری بوده که درراس آنها سفر رئیس جمهور ترکیه به اصفهان در اواخر سال قبل انجام شد.

امید است با رایزنی هایی که رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان جناب آقای نوریان و مسئوان دیگر استان با شخصیت های سیاسی کشورمان و کشورهای مختلف جهان در استان اصفهان انجام می هند ، اقتصاد بازرگانی و تجاری استان اصفهان بخصوص منطقه بادرود روز به روز رو به رشد و چشمگیر باشد.