بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

ارشدی با بادرود خداحافظی میکند


بنا بر پیشنهاد اداره کل دادگستری استان اصفهان  وموافقت ریاست قوه قضائیه حسین فروزانفر  به سمت رئیس دادگاه عمومی بخش بادرود منصوب شد . نامبرده پیش از این به عنوان بازپرس در دادگستری نطنز فعالیت داشت .

همچنین حجت الاسلام علیرضا ارشدی بیدگلی رئیس قبلی دادگاه عمومی بخش بادرود به سمت ریاست شعبه 101 جزایی شهرستان آران و بیدگل منصوب گردید .

قراراست چهارشنبه هفته جاری با حضور مسوولان قضایی استان مراسم تودیع و معارفه در تالار فرهنگ وهنر بادرود  برگزار شود

باحضور نوریان بادرودی،گشایش یافت






باحضور حسن نوریان بادرودی سرکنسول ایالت حیدرآباد هندوستان،نمایشگاه خوشنویسی اسلامی در موزه سالار این ایالت افتتاح ومورد استقبال گسترده ی هنردوستان قرار گرفت

سفر به قلعه رودخان


http://badroodi.persiangig.com/DSC04269.JPG

مسافران وگردشگران ،شمال را معمولأ به جنگل ودریا می شناسند. اما هویت تاریخی شمال مخصوصأ گیلان را نباید فراموش کرد. از شهر رشت تا فومن حدود 30 کیلومتر فاصله است در شهر فومن که بیشتر کلوچه هایش معروف است آرامگاه بزرگانی چون کیومرث صابری(گل آقا) استاد طنز ایران هم وجود دارد.


http://badroodi.persiangig.com/DSC04266.JPG

در مرکز شهر فومن دوراه را در پیش دارید که به نظر بنده حالا که رنج سفر را بجان خریده اید وبا بی انصافی بیشتر کاسب کاران شمالی مراوده دارید وبد اخلاقی اکثریت این جماعت را تحمل کرده اید دیدار از ماسوله وقلعه رودخان را از دست ندهید. برای رفتن به ماسوله سمت غرب فومن را باید 20 کیلومتر در جنگل راه طی کنید وبرای رفتن به قلعه رودخان هم 20 کیلومتر قسمت شرقی ماسوله را بایستی طی کنید.


http://badroodi.persiangig.com/DSC04265.JPG


http://badroodi.persiangig.com/DSC04263.JPG

جاده قلعه رودخان جنگلی است . استراحتگاه وخانه های اجاره ای برای اسکان شب در روستاهای منتهی به قلعه به وفور

ادامه مطلب....

مخترع بادرودی


مبتکر نابینای بادرودی  با استفاده از نرم افزار تالکس مطالب زبان انگلسی را به فارسی تبدیل و برای نابینایان قابل شنیدن می کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان  دردیدار با این مبتکر روشن دل گفت: این نرم افزار برای خواندن مطالب گوشی های تلفن همراه و اطلاعات رایانه و کار با اینترنت کاربرد دارد.
 محمدزاده افزود: عبداله سپهری بادرودی متولد1351 اهل بادرود ,  شاغل در فرمانداری نطنز در مدت سه سال با 15 میلیون ریال هزینه موفق شده است با بهره گیری از این نرم افزار زمینه پخش مطالب نوشته شده بر روی اینترنت، پیامک و اینترنت را برای نابینایان فراهم کند.
این مبتکر نابینا این نرم افزار را از این هفته در اختیار کاربران قرار داده است

نقدی بادی رئیس دادگاه عمومی بخش زواره شد



با حضور انصاری رئیس کل دادگستری اصفهان و جمعی از مسوولان قضایی استان و شهرستان اردستان , دادگاه عمومی بخش زواره گشایش یافت

در این مراسم علیرضا نقدی بادی بعنوان اولین رئیس حوزه قضائی این بخش فعالیت خویش را آغاز کرد. نقدی پیش از این دادستان شهرستان خور وبیابانک را در کارنامه درخشان خویش دارد.

زواره با 15 هزارنفر سکنه از بخشهای قدیمی شهرستان اردستان محسوب می شود که در 18 کیلومتری این شهر قرار دارد

عشق به بادرود توسط گردشگر آلمانی


یک توریست آلمانی اهل شهرفرانکفورت به نام بنیامین که مهمان آقای حجت کرمانی نژاد بود بعد از دو روز گشت و دیدار از مکان های مختلف تاریخی در بادرود به صورت بسیار غافل گیر کننده ای اقدام به سفارش یک تیشرت از پوشاک المهدی بادرود نمود که کلمه " بادرود " به صورت فارسی در جلو تیشرت به صورت درشت و کلمه ایران به صورت انگلیسی در پشت تیشرت حک شده بود . آقای بنیامین جوان 27 ساله جهانگرد بود که این تیشرت را به عنوان یادگار و نشانه ای از نگین کویر ایران و مهمان نوازی مردم این شهر به فرانکفورت آلمان برد و به این نکته اشاره کرد که حتما این شهر را به هموطنان و خصوصا دوستان خود معرفی خواهد کرد

بازگشت نمایندگی هلال احمر بادرود


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهارداشت: 3 پایگاه امداد شهری جمعیت هلال احمر استان به دفاتر نمایندگی ارتقاء پیدا کردند.

محسن مومنی تشریح کرد : پیرو مصوبه صد ویکمین جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور در خصوص ارتقاء پایگاههای امداد شهری به دفاتر نمایندگی 3 پایگاه از استان اصفهان به دفتر نمایندگی ارتقاء یافتند.

وی خاطر نشان کرد : پایگاههای میمه ، بادرود و کوهپایه شامل این مصوبه قرار گرفته و به دفتر نمایندگی تبدیل شدند.

بدنیست بدانید جمعیت هلال احمر بادرود با پیگیری دکتر باغبانیان در سال 1381 گشایش وتا سال 1387 به عنوان نمایندگی مسقر فعالیت داشت . عدم راهیابی دکتر باغبانیان به مجلس باعث گردید این نمایندگی مستقل تا سطح یک پایگاه امداد جاده ای نزول درجاتی یابد. در هر صورت بازگشت وارتقاء مجدد این پایگاه جاده ای را به دفتر نمایندگی مرهون همه امداد گران گرامی ،رئیس وپرسنل این جمعیت در بادرود وپیگیری بخشدار محترم ونماینده پرتلاش منطقه دانسته وبه فال نیک میگیریم

سفرنامه دیار بختیاری اردل

http://badroodi.persiangig.com/DSC04000.JPG

شهرستان اردل در استان چهارمحال بختیاری قرار دارد برای سفر به اردل میتوانید از شهرکرد به طرف شلمزار بروید ونرسیده به شلمزار راه فرعی به سمت روستای کاج ودشتک را طی کنیدوبه سمت اردل پیش بروید ویا از جاده بروجن به سمت بلداجی وناغان رفته ونرسیده به ناغان به اردل برویم. اردل پر از زیبائیهای طبیعی است ۱- چشمه مولا در روستای آلیکوه ۲- چشمه سرداب رستم آباد ۳- چشمه سرخون ۴- چشمه شلیل ۵- دشت زیبای اردل که در بهار و تابستان بسیار سرسبز و با طراوت می‌باشد۶-چشمه‌های باغ رستم اردل از جاهای دیدنی طبیعی این شهرستان است.


http://badroodi.persiangig.com/DSC04025.JPG



http://badroodi.persiangig.com/DSC04037.JPG

ساکنین اردل را از قوم غیور واصیل بختیاری تشکیل داده است.برای سفر به روستای دوازده امام فاصله 18 کیلومتری اردل را به طرف غری در پیش گرفتیم واز گندمزارها گذشته تا خرابه های این روستا را ببینیم


http://badroodi.persiangig.com/DSC04016.JPG


 روستای دوازده امام درفاصله 18 کیلومتری اردل به طرف غرب وجود دارد

در سال 1373 درپی وقوع زلزله در مناطق اردل وناغان بخشهائی از روستاهای اطراف تخریب گردید. یکی از این روستاها ئی که در این زلزله صدرصد آسیب دید روستای 12 امام بود .چون وقوع زلزله درروز بود خوشبختانه آسیب جانی نداشت اما بنا به تشخیص مسئولین وقرار داشتن روستا روی گسل زلزله ولبه یک دره عمیق ، اهالی تصمیم گرفتند کل روستا را جابجا کنند و5 کیلومتر ی روستای فعلی خشت وبنای روستای جدید شکل گرفت. روستای بجا مانده از زلزله چون تمام خانه هایش از خشت وگل خام ساخته شده بود ،بعدها توسط اهالی دربها وتیرکهای سقفش کنده شده واکنون معماری زیبای خشتی گلی بدون سقف کل روستا از نماد بسیار زیبائی برخورداراست . کوچه های زیبائی که زمانی بوی محبت میداد اکنون لانه روبه وجغدان وکفتران شده وسکوتی به اعماق تاریخ در درون روستا نجوای یک همت و تلاش انسانهای روستائی سخت کوش را در طبیعت نوازش می دهد.

http://badroodi.persiangig.com/DSC04047.JPG

http://badroodi.persiangig.com/DSC04034.JPG

اطراف روستا با گندمزارهائی که در دل تپه ها بواسطه کشت دیم شکل گرفته بسیار زیبا وقشنگ است . گوئی تابلو نقاشی زیبائی توسط اهالی ده ترسیم گردیده است . غار اشکف سیاه که گرچه توفیق دیدنش به علت وقت کم ما نصیب ما نشد از دیدنیهای این منطقه زیباست . همرهان بادصبا اگر اردل را به عنوان مقصد سفر تابستانه برگزینید ضرر نمیکنید

http://badroodi.persiangig.com/DSC04017.JPG


http://badroodi.persiangig.com/DSC04036.JPG

باد صبا


انتشار کتاب تخصصی توسط یک همشهری

http://img1.tebyan.net/Big/1391/04/12526119348019020320124512614625311222812101.jpg

چهارمین کتاب تخصصی مهندس محمد شریفی مقدم با موضوع تجربیات عملی در خصوص حفاظت از دریاچه ارومیه و سایر تالاب های ایران در تیراژ 2000نسخه با سرمایه گذاری بخش محیط زیست برنامه عمران سازمان ملل متحد و پشتیبانی سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی در ماه اخیر چاپ و برای استفاده علاقمندان در سطح سازمان هاو ادارت و نهاد های مرتبط در کل کشور توزیع گردید .

با خبرنگاران دوست باشید

به بهانه روز خبرنگار


17 مرداد را بهانه کرده وتحلیلی هرچند گذرا بروضعیت خبرنگاران ورسانه های جمعی منطقه داشته باشیم

در بادرود کوچک ما 4 نشریه تاکنون مجوز انتشار گرفته اند وبیش از 60 وبلاگ ووبسایت کار اطلاع رسانی منطقه را عهده دارند .

 در این بین بجز روستاها ومناطق اطراف شهر، تنها وبلاگهائی که نیمه بند به روز هستند از تعداد انگشتان دست کمترند . عده ای دیگر هم با سرعت برق وباد وارد می شوند وبه علت تندرویهای بیهوده به ناگاه خاموش می شوند.

 وبلاگها ووب سایتهای به روز عبارتند از بادرود رسانه،بادآباد،بادرود-سرزمین مهر ومیترا،سایت بادرود نیوز،سایت رسمی بادرود، معرفت، گودرزنامه ،بادصبا وچند تائی دیگر....

 گرچه وبلاگهای تخصصی هم فعالند که توسط همشهریان به روز می باشند اما روی سخن با کسانی است که در باره بادرود می نویسند.

به دوستان همکار عرض کنم که اینجانب نگارنده از سال 1363 یعنی در 12 سالگی برای مجلات کشوری مقاله وخبر می نوشتم در آن زمان مجله ی نهال انقلاب منتشر می شد ،بعدها به مجله اطلاعات هفتگی ، و روزنامه همشهری، ایران ،جام جم،رسالت،خبر،آفرینش و... مقاله می دادم. سپس از سال 1383 تا 1387 بعنوان سردبیر نشریه بادافشان به انتشار این نشریه پرداختم. بعدها خبرنگار ایرنا شدم  و... و... وغرض از نگارش این مطالب به عرض می رسانم که شاید یکی از کسانی باشم که بیشترین سهم را در امر رسالت مطبوعاتی در بخش بادرود عهده داربودم ودر این مدت با استناد به نوشته های موجودم هدفم بجز معرفی منطقه وبررسی مشکلات فرا رو هیچ هدفی را در پی نداشته ام ونخواهم داشت.

پس با این مقدمه خدمت عزیزان همکار عرض شود که مشی اعتدال که شعار دولت جدید هم می باشد بهترین راهکار وسازکار امر مطبوعاتی است . پیشترها وبلاگهائی زائیده شدند که بدون در نظر گرفتن آبروی همشهریان ،گستاخانه به امر نگارش مطالبی پرداختند که بسیاری از آنان بدور از واقعیت بود وچهره نابخرد آنها زود بر مردم ومسئولین هویدا که بنا به دستور مقامات امنیتی وقضائی برای همیشه تاریخ به فراموشی سپرده شدند . پس چه خوب است در فضائی آزادانه به انتشار اخبار وانعکاس مشکلات واقع ودر پیش رو بپردازیم واز جنجال سالاری وآبرو ریزی افراد بپرهیزید.

از اینکه اخبار منطقه به صورت دسته جمعی توسط برخی از وبلاگها بصورت مشترک پیگیری می شود جای بسی تقدیر وسپاس را داراست. وبدون شک انعکاس خیلی از مشکلات در این وبلاگها حساسیت مسئول مربوطه را بر انگیخته واین امر باعث رفع مشکل گردیده است . پس بیائید رسالت عظیم خبرنگاران صدیق در منطقه را جدی بگیریم.

روی سخن با برخی از مسئولین هم این است که اندکی آستانه تحمل خویش را بالا ببرید واز هر خبری آزرده نشوید وبرآشفته نگردید که نیت هیچ وبلاگ نویس غیر مغرضی مخصوصأ در وبلاگهائی که در بالای این مقاله نام برده شده از روی انتقام گیری یا گرو کشی نیست وهمه وهمه هدف خیر را در سر دارند.

نشریات:


حدود 15 سال پیش توسط آقای نقدی بادی مجوز اولین انتشار نشریه رسمی کشور بعنوان فاخته گرفته شد . این نشریه حدود 14 سال متوالی با هزینه شخصی مدیر مسئول انتشار یافت وانصافأ نقش ارزنده ای در بار فرهنگی منطقه ایفاء نمود. گرچه برخی از حملات کسانی که از دور نشسته اند واز بطن مشکلات فرا روی نشریات بی خبرند ،دور نماند ودر نهایت به علت عدم حمایتهای مالی چندی است که از انتشار فاخته محرومیم اما روی سخنم با دو تن از فرهنگیان باسابقه شهر که اینجانب در دوران ابتدائی وراهنمائی افتخار شاگردی آن دو را داشته ام می باشد که به علت درج یک خبر سیاسی از دست همکار خود به طرح شکایت پرداخته اند و راه پله های دادگاه را طی میکنند که چرا وچگونه این خبر درج شد؟ که ای کاش این دو بزرگوار اندکی معقولانه تر تصمیم می گرفتند تا راه این مشعل فرهنگی این گونه پر دست انداز نشود وباز هم بارقه ی امید به مدیر مسئول گرامی برگردد وشاهد انتشار مجدد این نشریه وزین باشیم.

 نشریات منیر به مدیر مسئولی دکتر شایان، بادافشان به مدیر مسئولی آقای معینی ومعرفت به مدیر مسئولی آقای فیروزپور هم چند سالی است که دیگر نمی درخشند وانتشار آنها به ورطه ی فراموشی سپرده شده که ای کاش آنها هم جانی دوباره گیرند وبه احترام قلم دوباره قلم بزنند.