بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

گزارش موفق کوهنوردان بادرود

صعود دو زوج جوان بادرودی به قله 3950متری کرکس و حضور موفق کوهنوردان بادرود در همایش کشوری کوهنوردی به قله دالان کوه
آقای عبدالعظیم
شکاری مسئول هیات کوهنوردی بخش عملکرد هیات را در خرداد ماه 1388به شرح ذیل است:

1 ـ در روز یکشنبه مورخ 3/3/88 تیم کوهنوردی خواهران صبا بادرود با همکاری پایگاه سوده تعداد 25 کوهنورد خواهر به راهنمایی تیمی برادر عباس صولتیان و سرپرستی خواهر محبوبه اشجعی راس ساعت 2 بعد از ظهر از بادرود عازم به روستای طامه شدند و از ساعت 3 همان روز تیم حرکت خود را به سمت قله 2100متری دراشت آغاز کرد و بعد از 5/2ساعت کوهنوردی موفق به فتح فوق شدند.
2
ـ در روز سه شنبه مورخه 5/3/88 تیم کوهنوردی صبابادرود با تعداد 15 نفرازکوهنوردان با سر پرستی برادر عباس صولتیان عازم قلع 2800متری سرچله یارند شده و بعد از 2ساعت کوهنوردی موفق به فتح قله شدند.

3 ـ در روز جمعه مورخ 8/3/88 تیم منتخب کوهنوردی بادرود به مناسبت روز جهانی محیط زیست برنامه متنوع داشته که به شرح زیر است

:الف) تعداد 4نفر از کوهنوردان با هماهنگی هیات کوهنوردی استان اصفهان به گامهای برادر عبدالله فیروزیان ، عبدا لعظیم شکاری ، حسین آقا سیدی و احمد مزره ای راس ساعت 4 بامداد به جهت پاک سازی خود قله عازم قله کرکس شدند و بعداز صعود به قله در ساعت 30/6صبح تعداد 5 پاکت زباله غیر بازیافت را جمع آوری نموده و معدوم کردند

.ب) تعداد 32 نفر از کوهنوردان به سرپرستی برادر عباس صولتیان راس ساعت 6صبح از بادرود عازم چشمه اصفهانبان شده وبا همکاری تیم کوهنوردی سرابان نطنز و هیات کوهنوردی استان مسیر چشمه اصفهانبان کمپ را از زباله های غیر بازیافت عاری نمودند

ج)دوزوج جوان بادرودی به نامهای خواهران فاطمه گودرزی و کبری توتونچی و برادران عباس توتونچی و امیر حسین شریفی برای اولین بار موفق به فتح قله 3950متری کرکس شدند که جادارد این حرکت نمادین الگویی باشد برای دیگر زوجهای جوان منطقه که با توجه به کویری بودن و سخت کوش بودن آنها از این حرکت ، استفاده بهینه جهت حفظ سلامت روح وجسم به انجام رسانند

 .4ـ در روز پنج شنبه مورخ 14/3/88 تیم کوهنوردی منتخب بادرود با همکاری اداره هلال احمر بادرود با تعداد 20 نفر از کوهنوردان منطقه به سرپرستی برادر عباس صولتیان از بادرود عازم شهرستان داران شدند وبعد از استراحت در شب در روستای آنالوجه با تعداد 1300 نفر از کوهنوردان کل کشور حرکت به سوی قله نفس گیر 3925 متری دالان کوه را آغاز کردند و بعد از 6ساعت کوهنوردی ، موفق به فتح قله فوق شدند . لازم به ذکر است در این صعود کوهنوردان بادرود همیشه جز 100نفر اول صعود بودند که جا دارد از زحمات و آمادگی جسمانی این کوهنوردان تشکر و قدر دانی به عمل آید .
5
ـ در روز جمعه مورخ 15/3/88 تیم کوهنوردی منیر بادرود به سرپرستی دکتر داوود شایان در همایش مذهبی ورزشی در صعود به قله سلطان گروه آباد شرکت کردند . در این همایش که همراه با برگزاری دعای ندبه در امامزاده سلطان گروه آباد برگزار شده کوهنوردان بعداز دعای فوق به فتح قله ضلع شمالی امامزاده گردیدند.

6 ـ در روز سه شنبه 19/3/88 تیم کوهنوردی منتخب خواهران بادرود به راهنمایی تیمی برادر عباس صولتیان باتعداد 12 نفر از اعضای تیم خواهران عازم قله 3200متری طامه شدند که بعد از 3ساعت کوهنوردی منتخب ،به فتح قله فوق شدند

مقایسه آمار دو انتخابات

 

نگاهی به آمار انتخابات در شهرستان

در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که در24 اسفند 86 درشهرستان نطنز برگزار گردید وبی شک همگان به حساسیتهای منطقه ای این انتخابات واقفند ومی دانند که هر پیر وجوان را به هر طریق ممکن به پای صندوقهای رأی میاورند تعداد آمار مأخوذه شهرستان(شامل بخش بادرود ونطنز  بدون احتساب بخش قمصر )25483 رأی بوده است . که سهم بخش بادرود که همانگونه که ذکر شد بعلت تعصبات خاص منطقه ای مشارکت بیش از 100 درصد اعلام گردیده بود تعداد 13783 رأی (در تاریخ 24 اسفند 1386) به صندوق ریخته شده است

این رقم در 22 خرداد ودر انتخابات دهم ریاست جمهوری در بخش بادرود به 14834 نفررسیده است در مجموع شهرستان( بخش بادرود ونطنز) که در انتخابات هشتم 25483 رإی مإخوذه اخذ گردیده در 22 خرداد امسال به 29239 رأی رسیده است با این یادآوری که قطعأدر انتخابات ریاست جمهوری حساسیتهای انتخابات مجلس تا بدین حد نمی رسد .

بدنیست بدانید که در بخش قمصر هم که از لحاظ سیاسی بخاطر نماینده مشترک جزء شهرستان نطنز محسوب میشود تعداد 11210 رأی اخذ گردیده که این رقم در انتخابات مجلس گذشته 6936 رأی بوده است .

مرگ یک جوان براثر رعد وبرق

رعد وبرق جان یک جوان را گرفت

براثر غرش رعدآسا ووقوع برق وصاعقه آسمانی  درروستای ورگوران کشه از توابع دهستان طرقرود یک جوان که درحال جوشکاری بود دردم جان سپرد

درشامگاه روز یکشنبه 24 خرداد آقای داوود عابدینی جوان 24 ساله از روستای  ورگوران که درپشت بام ودرحین رعد وبرق درحال جوشکاری بود بر اثر صاعقه دردم جان سپرد

نتایج انتخابات دربخش بادرود ونطنز

 

نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری دربادرودونطنز 

ازمجموع 14916 رأی مأخوذه در بخش بادرود بترتیب آقایان احمدی نژاد:9704 -موسوی 5001-رضائی111 رأی وکروبی 15 رأی رابخود اختصاص دادند این درحالی است که درشهر بادرود آقای احمدی نژاد4047 وآقای موسوی3713 رأی آوردند. 

بخش مرکزی(نطنز)کل آراء14188 رأی که به ترتیب آقایان احمدی نژاد 9989رآی-موسوی 3874رأی-رضائی172 رأی وکروبی 60 رإی بخش نطنز رابخود اختصاص دادند  

درشهرستان نطنز بالغ بر 29 هزار نفر درانتخابات شرکت نمودند.

استفاده اختصاصی ممنوع

حکایت وزیر و تاکسی

چندماه پیش بخش خبری بیست وسی  شبکه دوم سیما وزیر نیرو در شیراز را به تصویر کشید که مسیر فرودگاه شیرازتا محل اداره کل رابا تاکسی طی کرد .

بیدرنگ یاد این  موضوع افتادم  که ای کاش به وزیر محترم مربوطه دسترسی میداشتم ومیگفتم آقای وزیر درحالیکه شما با تاکسی تردد میکنید بیاد داشته باش که در شهر کوچکی مثل بادرود دراداره ای که تنها سه نیرو دارد سه دستگاه وسیله نقلیه اش درساعات غیراداری به کار اختصاصی می پردازند.

میگفتم آقای وزیر یک دستگاه سمند این اداره هرروز مسیر 150 کیلومتری این اداره تا زادگاه رئیس اداره رادرمسیر رفت وبرگشت طی میکند.

آقای وزیر یک دستگاه پیکاب این اداره درساعات غیراداری مرتبط به امورات شخصی یک کارمند ساده ویک دستگاه آر دی دیگرتان هم در اختیار کارمند سوم این اداره ودرساعات غیراداری جهت امورات شخصی مورد استفاده قرار میگیرد.

بازهم تصادف خونین درجاده بادرود

جاده بادرود-کاشان ۹نفر رابکام مرگ برد 

درجاده بادرود- کاشان که درده روز پیش شاهد پرپرشدن گل وجود ۴نفر از هموطنانمان بود در عصرروز پنج شنبه ۱۴ خرداد هم ۹نفررابکام مرگ فرو برد .بر اثر برخورد یک دستگاه پراید وپیکان درکیتومتر ۱۵ جاده ترانزیت بادرود به کاشان ۹نفر از اعضای دوخانواده جان سپردند . 

بگفته حسین مخلصی رئیس اورژانس۱۱۵ بادرود این حادثه که درست در چند متری حادثه هفته پیش رخ داد ۹نفر کشته ویک زخمی بجا گذاشت .درحادثه مذکور رئیس پلیس راه استان اصفهان شهرداربادرود وبرخی از اعضای شورای شهرشاهد صحنه حوادث بودند . 

بازهم تأکید میکنیم که آقایان مسئول به هرشکل ممکن باید این جاده مرگ دوبانده شود تا شاهد این حوادث تلخ نباشیم .

۷کشته وزخمی در جاده بادرود

بازهم حادثه خونین درمسیر بادرود

این بار هم جاده مرگ در مسیر بادرود – کاشان سه نفر رابه کام مرگ فرو برد .در عصر روز جمعه هشتم خرداد 88 بر اثر برخورد دو دستگاه پراید ویک کامیون در کیلومتر 20 جاده ترانزیت بادرود به کاشان سه نفر از مسافرین پراید دردم جان باختند و4 نفر هم بر علت وخامت حال به بیمارستانهای کاشان انتقال یافتند .

هر ساله مسیر 60 کیلومتری این جاده شاهد پرپر شدن گل وجود انسانهای بی گناهی است که قربانی بی احتیاطی واندکی هم کم توجهی مسئولین محترم می گردند .درحالیکه طرح دوبانده شدن مسیر بادرود –کاشان از سالها پیش در دستور دولت محترم گذشته وحال وجود داشته معلوم نیست به چه علتی این کار مهم انجام نگرفته .گرچه از مدتها قبل بحث دو خطه شدن جاده بندرعباس به تهران همیشه مطرح ومورد توجه بوده واین مسیر از انار کرمان تا بادرود بصورت دوبانده درآمده وادامه آن از انار تا بندر در دست اقدام است ولی باتوجه به آماده شدن بخشی از مسیر بادرود به کاشان(حدود ده کیلومتر) به ناگاه شاهدیم که پروژه تعطیل می شود وکارخانه آسفالت وزین راه که مجری وپیمانکار این طرح ملی است به یک باره تعطیل ودر حال انتقال به استان دیگری است .

باهزینه ای که اداره بیمه بابت پرداخت تصادفات ناشی از مرگ ومیر وجرح در این مسیر به حادثه دیدگان پرداخته  نموده ،میشد با آن این مسیر را سنگفرشی از طلا نمود ولی عدم توجه مسئولین محلی شاید یکی از علل به تعویق افتادن این طرح بزرگ وحیاتی است .

به امید روزی که شاهد اقدام عملی دولتمردان در اجرای ادامه این جاده مرگ باشیم

تحریف تاریخ شهادت آقاعلی عباس

اظهارات مضحک وبلاگ خالدآباد

درراستای پروزه اختلاف افکنی در منطقه توسط عده ای افراد بی هویت وجنجال سالار اخیرأ در یکی از وبلاگهائی که ظاهرأ توسط م-خ در خالدآباد نوشته می شود به تحریف تاریخ ودروغ پردازی در نسبت دادن به اتهام احساسی وبی پایه واساس پرداخته که قابل تأمل وپیگیری است .

در برشمردن تاریخچه خالدآباد در این وبلاگ وشرح مختصری از زندگی نامه حضرت آقاعلی عباس(ع)  چنین نوشته که آقاعلی عباس وشاهزاده محمد توسط عبدالحمید نامی که حکمران بادرود(باد) بوده است به شهادت رسیده و...

به نویسنده این وبلاگ تذکر می دهیم که جهت روشن شدن افکار عمومی به چند سئوال ما پاسخ دهند.

1-   طبق کدام اسناد معتبر تاریخی ونوشته مکتوب مستند این وقایع کذب وبی پایه واساس نگاشته شده که اگر اسنادی دارید خواهشأ برشمارید تا ما هم از این کذبنامه مطلع شویم .

2-   مهمترین ومستند ترین سندی که در طول تاریخ از شجره نامه این بزرگواران نقل شده براساس نوشته حضرت آیت الله امامت است که اشاره نموده مردم بادرود 40 شبانه روز میزبان این بزرگواران بوده اند که با نوشته شما از زمین تا زمان تفاوت دارد.

3-   آیا در سال 203 هجری قمری که حضرت آقاعلی عباس بشهادت رسیده ،بادرود آنقدر وسیع وبزرگ بوده که دارای حکمران بوده باشد ودستور شهادت این عزیزان را داده باشد؟

4-     آیا اصلأ در آنزمان (1300 سال قبل) خالدآباد وجود داشته است که زنانش به تدفین این امامزادگان پرداخته باشند؟

5-     در زمان تدفین این امامزادگان مردان غیرتمند منطقه کجا بودند که زنان به این اقدام پرداختند؟

6-   نسبت بیجا دادن به مردم متدین یک منطقه واتهام به قتل زدن بی پایه واساس به مردمی که درطول تاریخ حامی اسلام ومروج این دین مقدس بوده اند چه افتخاری می تواند بر افتخارات خالدآباد بیافزاید که این گونه جسارت میکنید؟

درخاتمه از مسئولین محترم ذیربط تقاضاداریم تا با توجه به مشخص بودن نویسنده این وبلاگ دستور برخورد قضائی با انتشار دهندگان اینگونه مطالب کذب که با نیت اختلاف افکنی بین مردم رشید این دو خطه می پردازند  وبی محابا به تحریف تاریخ پرداخته دستور برخورد جهت تأدیب کلیه مروجین اختلاف بین مسلمین را صادر نمایند