بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

دبیرستان دخترانه واقدامی عجیب

ورود به مدرسه ممنوع

به دستور مدیر یکی از دبیرستانهای دخترانه بادرود از ورود دانش آموزان به دبیرستان جلوگیری شد .بنا به گزارش رسیده تعداد 40 دانش آموزیک دبیرستان که تا قبل از ساعت 25/7 صبح نتوانستند خود را به مدرسه برسانند در میدان مرکزی شهر در پشت درهای بسته مدرسه تا ساعت 8 سردرگم بودند . مدیر مدرسه در توجیه عمل خویش اذعان داشته که بایستی همه دانش آموزان در مراسم صبحگاه حضور داشته باشند .این عمل مدیر مدرسه با اعتراض شدید برخی از اولیاء مواجه شد که چرا بایستی دانش آموزان نوجوان دختر در میدانی که محل تردد تعداد زیادی از افراد است پشت درب دبیرستان منتظر بمانند؟

افتتاح بانک ملت بادرود

بانک ملت در بادرود افتتاح می شود

بزودی باجه بانک ملت در شهر بادرود گشایش می یابد.با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر،شهرداروبرخی از همشهریان در تهران ودر پی دیدار این افراد با مدیریت شعب بانک ملت در استان .مقرر گردید باجه این بانک بزودی در خیابان امام بادرود فعالیت خود را آغاز کند .در صورت استقبال وافتتاح حساب فعال این باجه به شعبه مبدل خواهد شد.

پیش از این کلیه ی  بانکهای دولتی نظیر رفاه-کشاورزی-تجارت-ملی-سپه-صادرات-سینا-تعاون ومسکن در این شهر دائر شده اند.

گویش بادرودی را پاس بداریم

باکودکان فارسی حرف زدن ضعف هویتی والدین است.

گویش بادرودی یکی از بکرترین گویشهای ایران است .این گویش که به زعم مورخین وزبان شناسان ریشه در فارسی پهلوی –اشکانی دارد معدود گویشهای کهن ایران است که تاکنون در این منطقه وبه علل حساسیت پیشنیان به فرهنگ وتمدن اصیل خویش از سوئی وواقع شدن بادرود در مرکز ایران ودسترسی از تهاجم خرده فرهنگها محفوظ مانده است .اما آنچه ابتداء باعث نگرانی وبعدها نأسف آورخواهد بود، حرکت نسنجیده وبدور از دور اندیشی عده قلیلی است که از یک دهه پیش آغاز شده وآن است که عده ای از خانوارهای بادرودی  با فرزندانشان با زبان فارسی سخن میگویند که پیامدهای این حرکت ضد فرهنگی در ابتداء فراموشی هویت وفرهنگ اصیل بادرودی که بخشی از هویت ملی ایران عزیز هست را در پی دارد ودرنهایت زائیده شدن یک لهجه نه چندان خوشایندی که افعال واسامی را با مثلأ زبان فارسی وصامت ومصوت های کشیده بی نشان را اداء نمودن در پی دارد که این حرکت در چندین سال جلوتر در شهرها وبعضأ روستاهای شهرستان خودمان رخ داده ونتایج آنرا می بینیم.

بدنیست نظر جناب دکتر احمد صداقتی روانپزشک را هم در این رابطه بخوانیم:

تکلم به زبان مادری به هویت‌یابی بهتر و محکم‌تر کودکان منجر می‌شود.دکتر احمد صداقتی روانپزشک در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت تکلم به زبان مادری در شکل‌گیری هویت افراد و به وجود آمدن احساس هویت خانوادگی در جوانان گفت: این در حالی است که فرهنگ کنونی حاکم بر جامعه سعی در تکلم فارسی با کودکان دارد.این روانپزشک گفت: به زبان فارسی سخن گفتن با کودکان به بهانه پیشگیری از دچار مشکل شدن آنها در مدرسه یا اجتماع، جایگاه علمی ندارد و از ضعف هویتی والدین ناشی می‌شود.

بامید روزی که همگان به این نتیجه برسیم که آنچه پیشینیان درراه حفظ وترویجش کوشیدند ماهم اندکی از آن را دریابیم وبرای آیندگان به میراث وانهیم

پیگیری یک خبر

پیگیری یک خبر

درخبری که در این وبلاگ باعنوان« مصوبه قابل توجه آموزش وپرورش »درج گردید. واکنشهائی گروههای مخالف وموافق را در پی داشت. ماهم جهت به نتیجه رسیدن خبر درج شده پیگیری کردیم که نتایج حاصله قابل توجه است.

در جلسه شورای منطقه ای آموزش وپرورش که در تاریخ 8/10 /88 برگزار گردیده ومصوبه مذکور به تصویب رسیده ظاهرإ بخشدار(رئیس شورای منطقه ای)-امام جمعه وشهردار سه عضو اصلی این شورا حضور نداشتند .جالب است که در غیاب سه عضو اصلی شورا چنین تصمیمات غیرقابل توجیه گرفته می شود

اینترنت کم سرعت بادرود

نظر یک خواننده محترم درباره راه اندازی اینترنت پرسرعت بادرود  

پس از مدتها انتظار جهت دستیابی به اینترنت پر سرعت در شهر بادرود و پیگیری چندین ماهه ی آقای نوریان مدیر isp جهت راه اندازی آن! تاکنون نتیجه حاصل  نشده لذا ضمن تماسی که بنده با آقای نوریان داشتم اظهار  داشت تمام مراحل کار به پایان رسیده لیکن  اداره مخابرات بادرود با بهانه های واهی و اینکه امکان راه اندازی برای ما فعلا مقدور نیست آن را به تعویض می اندازد این در حالی است که آقای نوریان با صرف هزینه ای گزاف نسبت به اخذ مجوز از خود مخابرات و اداره کل مخابرات استان اقدام نموده است و حدود 99 درصد از کار انجام گرفته و فقط مخابرات باید نسبت به راه اندازی و روشن کردن دستگاه اقدام کند.

واقعا  اگر امکان راه اندازی برای دست اندرکاران مخابرات مقدور نبود چرا مجوز صادر می نمودند هرچند هم اکنون مخابرات بادرود حدود 5 ماهی هست که هزینه آبونمان و غیره را به مبلغ حدود سه میلیون ریال را دریافت می نماید ولی چرا راه اندازی نشده خود مدیران مجموعه مخابرات باید توضیح دهند آیا واقعا تمام مدیران دولت اینگونه پاسخگو هستند. 

م-ق

چه دستهائی درکار است؟؟؟

چرااز سرمایه گزارن گردشگری حمایت نمی شود؟ 

باتوجه به بعد معنوی آستان ملکوتی آقاعلی عباس(ع) وویژگی منحصر بفرد این آستانه از لحاظ معماری وموقعیت طبیعی وتبلیغات گسترده ی رسانه ای طی چند سال اخیر شاهد حضور خیل گسترده مشتاقان به حریم اهل بیت وگردشگران داخلی وبعضأخارجی به سوی این منطقه بوده ایم .اما جای سئوال اینجاست که چرااز حضور سرمایه گزاران در زمینه ساخت اقامتگاه واماکن رفاهی خبری نیست؟ چراباتوجه به اینکه همگان از نبود هتل وسوئیت ومهمانسرا گله مندند فکری برای رفع این معضل نشده است ؟.به سراغ برخی از مسئولین رفته ایم که نظرات آنها قابل توجه وتأمل است .

شورای اسلامی شهر میگوید طی چند ساله گذشته دهها نفر برای سرمایه گزاری گردشگری به منطقه آمده اند حتی اخیرأ فردی مراجعه کرده وخواهان سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی در منطقه می باشد .دردوسال پیش فرد دیگری که قصد ایجاد کمپینگ توریستی راداشت بعلت عدم همراهی مسئولین به چالوس برگشت وسرمایه اش را درساخت یکی از بهترین مجتمع گردشگری درکنار ساحل دریای چالوس خرج کرد.فرد دیگری هم که قصد احداث هتل 11 طبقه را در ورودی شهر(ترگل)داشت بعلت عدم تحویل زمین منصرف شد.طرح احداث مجتمع عظیم هزار ویک شب بادرود هم با توجه به پیگیری سه ساله متولیان وعدم همراهی ادارات مربوطه برای تحویل زمین با شکست مواجه شد. رئیس شورا مدعی است که نمی دانم چه دستهائی مانع از توسعه وپیشرفت منطقه است.وچرا بعضی ها حاضر نیستند این منطقه رشد وتوسعه یابد؟

اداره اوقاف ادعا میکند زمینهای حریم آستانه وقفی است وهیئت امناء مستقیمأ حق دخالت در واگذاری زمین به غیر راندارد وعملأ نمی توانیم از سرمایه گزاران خصوصی حمایت کنیم.

اداره منابع طبیعی مدعی ای است که چون در اراضی ملی جنگل دست کاشت وجود دارد ما این اجازه را به هیچ فردحقیقی یا حقوقی نمی دهیم که حتی یک شاخه درخت تاغ جنگلی را بشکند وبدین سبب از واگذاری حتی یک سانتی متر جنگل معذوریم.

واین معمای حل نشده کماکان باقی است وآنچه می ماند خجلت وشرم برخی از همشهریان متعصب به منطقه درراه عدم پذیرائی از میهمانان وگردشگران ومسافران .

....وبادرودی که از کوهپایه های کرکس تا گرمسار (240 کیلومتر) واز آران تا اردستان (150 کیلومتر) بیابان لم یزرع وخشک شامل کویر،تپه ،دشت مسطح وغیرحاصل خیز را دارست از واگذاری حتی یک سانتی متر زمین برای حفظ آبروی خویش معذور است .خدایا سببی ساز

همایش پلیس و بسیج در بادرودبرگزار شد.

همایش پلیس وبسیج دربادرود

در یک همایش گسترده در بادرود نیروی انتظامی همراه با گردان پیاده بسیج امام حسین (ع) نطنز و بادرود همکاری خود را تقویت کردند.  این همایش در سالن همایش‌های آموزش و پرورش بادرود برگزار شد و تمام بسیجیان گردان امام حسین (ع) همراه با نیروی انتظامی مسائل امنیتی و حفاظتی و دفاع از اموال مردم را بررسی کردند.  فرمانده انتظامی بخش بادرود در این همایش با اشاره به اینکه وجود بسیجیان و مردم در کنار پلیس ما را توانمند می‌کند، گفت: پلیس در تمام نقاط برای جلوگیری از سرقت تنها 30 درصد نیروی حفاظتی دارد و باقی این توان توسط مردم و به یژه نیروهای بسیجی تقویت می‌شود.  مهدی الهی با اشاره به گستردگی بخش امامزاده بادرود از عموم مردم برای همراهی و همکاری با نیروی پلیس قدردانی کرد. فرمانده گردان پیاده بسیج امام حسین (ع) نیز در این همایش ضمن تقدیر از خدمات کارکنان نیروی انتظامی گفت: ما در زمان جنگ توان خود را برای جلوگیری از ورود دشمنان اعلام کردیم و نشان دادیم که بسیج یکی از قدرتمندترین نیروهای مردمی است. رحمت‌الله مهرانفر تصریح کرد: در حال حاضر با بسیجیان گردان امام حسین (ع) بر تقویت پلیس می‌افزاییم و ما نیز مانند بسیجی پلیس انجام وظیفه می‌کنیم

بنائی که اصلأ احداث نشد

خبری که سه سال پیش در روزنامه ابتکار شماره 792 -7/9/85 چاپ شده را باهم مرور می کنیم

گروه گردشگری: نخستین کمپینگ گردشگری - زیارتی کشور در منطقه بادرود کلنگ زنی شد.مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اعلام کرد: یکی از ملزومات رسیدن به اهداف چشم  انداز 20 ساله،  احداث زیرساخت های موردنیاز در گردشگری است که ساخت کمپینگ های بین راهی یکی از این موارد است. "مهدی جهانگیری"  با اشاره به اینکه ساخت کمپینگ ها در ارزان سازی سفر برای گردشگران بسیار موثر است، گفت: برخی از مناطق مستعد گردشگری امکانات اقامتی ضعیفی دارد که در چنین شرایطی می توان از این کمپینگ ها برای استقرار افراد استفاده کرد. وی مهمترین مشکل در اجرای پروژه ها را وجود بروکراسی اداری دانست و گفت:  برای حل این مشکلات و تسریع در مراحل انجام کار، اعتبار پروژه ها از محل فاینانس داخلی تامین می شود. همچنین معاونت عمرانی و آ ب درمانی شرکت توسعه گردشگری ایران در این خصوص گفت: ساخت کمپ زیارتی بادرود از اقدامات مهم این شرکت است و بعد از چند ماه کار مطالعاتی در مورد آب و هوا، مکان  و زمان، کار ساخت فاز اول آن در مساحت 6/6 هکتار و با ظرفیت 180 چادر، 18 کلبه یا سوئیت های کوچک و نیز تسهیلات پارکینگ شروع شد."اکبر بهنامجو" تاکید کرد: در فضای این کمپینگ ساخت محل پذیرش، رستوران، حمام، رختشویخانه، آشپزخانه، مخابرات، بانک و ... که جز» نیازهای اصلی زائران و مسافران است، پیش بینی شده است. وی افزود: در فضای این کمپینگ سکوهایی نیز در کنار دکل های برق، آنتن و ... برای نصب چادر درنظر گرفته شده است تا مسافرانی که به هر دلیل مایل به استفاده از چادر های شخصی هستند،  از امکانات رفاهی لازم برخوردار باشند.حجت الاسلام و المسلمین ده شیری، امام جمعه شهر بادرود نیز در مراسم کلنگ زنی این کمپینگ اعلام کرد:  این شهر به دلیل وجود دو امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد،  سالانه میزبان یک میلیون زائر است که به دلیل افزایش روزافزون آنها احداث این کمپینگ یک نیاز ضروری به شمار می رفت. مراسم کلنگ زنی نخستین کمپینگ گردشگری - زیارتی با حضور امام جمعه شهربادرود، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، مسئولان استان و هیات امنای امامزاده علی عباس و شاهزاده محمد در منطقه بادرود انجام شد.

قابل توجه اینکه در زمین مسطح احداث کمپینگ مورد اشاره حتی یک آجر هم روی آجر نرفته است

دو خطه کردن خط راه آهن میبد – بادرود –کاشان - قم در اولویت است

مدیر کل راه آهن استان اصفهان از دو خطه کردن خط راه آهن میبد – بادرود – کاشان – قم بعنوان یکی از اولویت های اول راه آهن این استان خبر داد.

بهروز تاکی  در حاشیه جلسه شورای اداری فرمانداری ویژه شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کاشان به عنوان منطقه حساس در راه آهن استان نام برد و افزود : شهرستان کاشان به دلیل خط ترانزیت جنوب به شمال کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است .وی با اشاره به اینکه روزانه بطور متوسط حدود 24 قطار مسافربری در این محور تردد می کند افزود : به دلیل یک خطه بودن این محور قطار ها توقف های فوق العاده زیادی دارند.بهروز تاکی همچنین دو خطه شدن میبد – سیستان – زرین شهر را به دلیل حمل بار قطارهای باری از دو مجتمع ذوب آهن و مجتمع فولاد مبارکه یکی از اولویت های دیگر راه آهن استان دانست.مدیر کل راه آهن استان اصفهان یادآور شد : در حال حاضر از 890 کیلومتر خط راه آهن در استان اصفهان تنها 37 کیلو متر آن دو خطه است.وی اظهار امیدواری کرد: با استقبال بخش خصوصی اولویت های در نظر گرفته شده اجرایی شود .بهروز تاکی در ادامه از دو حادثه قطار در منطقه آبشیرین به عنوان دو حادثه نادر در بخش مسافربری نام برد و گفت : این د و حادثه با درایت و دور اندیشی و مدیریت بحران معاون استاندار وفراماندار ویژه شهرستان کاشان بدون کوچکترین مشکلی در کوتاه ترین زمان خدمت دهی نسبت به جابجایی مسافران آن اقدام شد.وی اقدامات انجام شده توسط مسئولان شهرستان کاشان در دو حادثه قطار را به عنوان نقطه قوتی برای نظام جمهوری اسلامی دانست

مصوبه قابل توجه آموزش وپرورش

مصوبه قابل توجه آموزش وپرورش بادرود 

شورای منطقه ای آموز ش وپرورش بادرود در هشتمین جلسه خوددر اوائل دی ماه سالجاری تصمیم جالب گرفته که قابل تأمل است. در این شورا مصوب شده که بر اساس دستورالعمل های موجود(؟؟؟) مبالغی به شرح ذیل از اولیاء دانش آموزان جهت تقویت مسائل آموزشی وپرورشی  تا پایان سال اخذگردد

ابتدائی:10هزار تومان –راهنمائی 15 هزارتومان-متوسطه 20 هزارتومان.

جای چند سئوال مبهم باقی است.

1-منظور از دستور العملهای موجود کدامند؟ آیا بخشنامه وزارتی است؟ آیا مصوبه مجلس است؟ آیا مصوبه هیئت دولت است؟ چرا به درج شماره وتاریخ ومراجع ارسالی «دستور العمل های موجود» اشاره ای نگردیده است؟

2- مگر نه این است که طبق صریح قانون اساسی کشور عزیز هرگونه تحصیل در مدارس دولتی رایگان می باشد؟پس چرا فراتر از قانون عمل می کنیم؟

3-باتوجه به سرانه تخصیصی به مدارس وازآنجا که تقریبأ اکثر مدارس منطقه نوساز ونیاز به تعمیرات ساختمانی ندارند علت اخذ این مبالغ ونحوه هزینه آن را چه کسی پاسخگوست؟

4-آیا نمی دانید وضعیت معیشتی تعداد زیادی از دانش آموزان مدارس به گونه است که حتی پول ملزومات اولیه خود را ندارند وبعضأ برای تهیه حتی کیف وکتب ودفتر خویش با مشکلات فراوان دست وپنجه نرم می کند ؟

امیدواریم مسولان محترم اداره آموزش وپرورش واعضای شورای منطقه ای جواب قانع کننده ای را برای توجیه مصوبات خویش داشته باشند