بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

معرفی رئیس جدید اداره آبفا بخش بادرود

معرفی رئیس جدید اداره آبفا بخش بادرود

در مراسمی با حضور مدیر عامل سازمان آب وفاضلاب استان اصفهان رئیس جدید این اداره دربادرود معرفی شد .

دراین مراسم که پس از آغاز پروژه ی آبرسانی ازبادرود به آستان مقدس آقاعلی عباس برگزار شد آقای علی پورنوری بادرودی بعنوان رئیس جدید این اداره مشغول بخدمت گردید و از خدمات 3 ساله مهندس زارع رئیس پیشین که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تجلیل بعمل آمد .

دراین جلسه حاج آقا دهشیری امام جمعه وصولتیان رئیس شورای اسلامی شهر بادرود  از مهندس فخرائی مدیرعامل سازمان آبفای استان خواستار تأسیس تصفیه خانه به علت وجود املاح زیاد در آب شرب شهری در منابع آب بادرود شدند .

یادآوری می گردد در حاشیه این جلسه پروژه ی آبرسانی بادرود به آقاعلی عباس(ع) که با اعتبار 6 میلیارد ریالی سازمان آب وفاضلاب استان در طول مسیر 8 کیلومتری اجراء گردیده بود به بهره برداری رسید.

سقاخانه ها کی گشایش می یابند؟

 

 

از یکسال پیش طرح احداث این سقاخانه و5 سقاخانه مشابه آن به همت یک خیر در بادرود آغاز شده است . باگذشت نزدیک به یکسال از آغاز این پروژه ها که جدای از هر بحث ونقدی جای تشکر از بانی خیر این بنا ها رواست ولی سوال این است که چرا اینقدر کند وآرام .خیر محترم اندکی تعجیل کن که تابستان درراه است ومسافران کویر تشنه ی آب گوارا .مشکل از کجاست که دربهترین نقاط شهر این سقاخانه های سنتی برپا شده اند وبه پایان نمی رسند؟ . برادر اندکی درنگ کن در احداث بنای خیر

دومین نشست اصلاح طلبان بادرود

برگزاری دومین همایش اصلاح طلبان بادرود

دومین همایش اصلاح طلبان بادرود با عنوان دوباره می سازمت وطن برگزار شد.
در این مراسم آقای رجبعلی مزروعی نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای حاضران سخنرانی کردند ایشان در ابتدا ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) و بیان ویژگی های آن حضرت تمدن اسلامی را مدیون ام ابیها دانستند و حاضران را به مطالعه زندگانی آن حضرت دعوت کردند. از طرفی، آقای میر حسین موسوی را از فرزند زهرا دانستند که یکی از ویژگی های مثبت او در انتخابات فعلی است. در ادامه، بحث نظری چرا باید در انتخابات شرکت کرد و چرا باید به آقای موسوی رای داد و چرا باید با اصلاحات به سمت جلو حرکت کنیم را پیش کشیدند. ایشان ضمن بر شمردن تاریخچه نهضت مشرو طیت به خواست تاریخی مردم یعنی مشروطه بودن حکومت و قدرت اشاره کردند.ایشان گفتند بعد از جنگ ایران و روس روشنفکران ما تفاوت خود را با دنیا احساس کردند و در نهایت با قیام مشروطه اولین قانون اساسی مدون شد و اولین مجلس حاصل آن قیام بود ، اما چون ساختار حقوقی با ساختار حقیقی جامعه انطباق نداشت به زودی از هم گسیخته شد. از دل روند ساختار حقیقی بعد از ایجاد ساختار حقوقی ،کودتا و رژیم استبدادی پهلوی شکل گرفت و تا زمانی که ساختار حقیقی اصلاح نشود ساختار حقوقی تاثیر چندانی نداردایشان همچنین به انقلاب اسلامی اشاره کرد و توجه ویژه ی امام خمینی به رای مردم را یاد آور شد . رجوع به رای مردم بعد از پیروزی انقلاب و رجوع به رای مردم بعد از نوشتن و تعریف قانون اساسی نوشته شده توسط خبرگان مردم، با توجه به فضای باز سیاسی آن زمان نشانه توجه امام به آرای مردم بود. نهادینه کردن انتخابات و اهمیت رای مردم از طرف امام منجر به پنج بار انتخابات در ظرف یک سال شد. و این حق رای از بزرگ ترین دستاورد هاست و باید آن را حفظ کرد. این میراث گرانبها، فرصت هایی را ایجاد می کند مثل دوم خرداد. و انتخابات آتی هم یکی از این فرصت هاست. این انتخابات چون سراسری است و وزنه های نامزدها نظارت استصوابی را کنار می زند پس باید کمال استفاده را کرد.ایشان اضافه کردند: شعار های اساسی انقلاب و دموکراسی و آزادی را اگر بخواهیم نهادینه شود باید به اصلاح ساختار حقیقی دست بزنیم و ساختار حقیقی زمانی اصلاح می شود که مطبو عات یعنی رکن چهارم دموکراسی، آزاد باشند. ولی متاسفانه در این چهار سال گذشته مطبوعات یا توفیف شده اند و یا به سانسور و خود سانسوری روی آورده اند. و یکی از دلایل افزایش فساد در چهار سال گذشته همین نبود نظارت مطبوعات بر مسولان بوده است.

وی با اشاره به ترکیب هیئت نظارت بر مطبو عات در دولت نهم، کا راین هیات راحتی توقیف مطبو عات اعلام کرد ،که بعضا حتی قوه قضاییه رای بر تبرئه آنان داده است و تنها و تنها سه مجوز داده است.یکی دیگر از ارکان دموکراسی احزاب اند، احزاب بیرون از قدرت با زیر نظر گرفتن حزب حاکم و بیان نقاط ضعف و استفاده از آنها باعث نظارت و کاهش فساد می گردند و متاسفا نه در دولت فعلی بودجه ناچیز کمک به احزاب که در دولت آقای خاتمی مقررشده بود ( بیشترین کمک به حزب مو تلفه تعلق می گرفت) کامل قطع شد. همچنین سازمان های غیر دولتی در تغییر ساختار حقیقی جامعه نقش دارند اما دولت نهم با هیچ نهاد مردمی سازش نداشته است و هر نهاد مدنی را تا توانسته است تعطیل کرده است. ایشان نگاه دولت فعلی را نگاه ضد دموکراسی و ضد ساختار حقوقی کشور دانست و هدفش را دور کردن از روندی که با مشروطه آغاز شد بیان کرد.انتخابات گامی است به سوی دموکراسی و مشکل ما تغییر بنیادین ساختار حقوقی نیست و تنها نامزدی که می تواند راه را برای میل به دموکراسی و اصلاح ساختار حقیقی هموار کند آقای میر حسین موسوی است. او هم اهل مطبوعات بوده است و هم اهل حزب بوده است و هم مدافع نهاد های مدنی و دارای توانایی، تجربه و تخصص است.رای ندادن و در صحنه نبودن باعث تقویت سیستم اطلاعاتی و امنیتی دولت نهم است.او با توجه به آمار و مقایسه درآمد در چهار سال گذشته با دولت اصلاحات و تنزل شاخص های اقتصادی در این چهار سال از همه حضار خواست برای انتخاب آقای میر حسین موسوی کوتاهی نکنند. در پایان به سوالات شفاهی و کتبی بعضی از حضار پاسخ داد.

«منبع خبر: سایت بادرود نیوز»

ذبیح الله صولتیان،رئیس شورای اسلامی شهر بادرود شد

انتخاب رئیس جدید شورای اسلامی شهر بادرود

پس از اعلام انصراف آقای حسین خاکیان رئیس شورای اسلامی شهر بادرود از نامزدی کاندید ریاست وبا آغاز نیمه دوم دوره سوم شوراههای اسلامی شهر وروستا ،آقای ذبیح الله صولتیان با اکثریت آراء بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر بادرود انتخاب گردید .

صولتیان در دور اول شوراهها بعنوان عضو علی البدل، در دور دوم با کسب 67% آرای شهر بادرود بعنوان نفر اول منتخب مردم این شهربه سمت  رئیس شورا انتخاب ودردوساله اول  دور سوم بعنوان نائب رئیس شورا فعالیت داشته است .

در ترکیب جدید آقایان مجید کیانوش بعنوان نائب رئیس وسیدعباس سیدی بعنوان خزانه دار شورای اسلامی شهر بادرود انتخاب گردیدند.

برای کلیه ی اعضای شورای اسلامی شهر بادرود آرزوی توفیق در خدمت به مردم شهر را خواستاریم 

تصادف اتوبوس وتریلی

30 کشته وزخمی در یک تصادف

براثر بی احتیاطی راننده اتوبوس حامل 32 نفر از خانمها که از اصفهان عازم قمصر کاشان بود وبرخورد به عقب یک تریلی در اتوبان اصفهان –کاشان (نزدیکی روستای خفر) متأسفانه یک نفر دردم جان سپرد و29 نفر زخمی شدند .بگفته رئیس اورژانس 115 در این تصادف 22 نفر از بیماران که حالشان نامساعد بود به بیمارستانهای کاشان ،5نفر ازمصدومین به بیمارستان نطنز ویک نفر دیگر به بیمارستان بادرود انتقال یافتند

اولین نطق دکتر ضابطی درصحن مجلس

متن کامل اولین نطق دکتر ضابطی نماینده نطنز در مجلس

درروزیکشنبه 20 اردیبهشت 1388

نماینده نطنز: ما وحدت هدف داریم ولی وحدت رویه نداریم

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در کشور با وجود دارا بودن وحدت هدف ولیکن دارای وحدت رویه نیستیم.

"محمد ضابطی طرقی" دومین ناطق جلسه علنی روز یکشنبه گفت: در جوامع انسانی دولت‌ها شکل می‌گیرند تا بر اساس خواست اکثریت مردم برنامه برای زندگی انسان‌ها تدوین کنند.

وی با پرسش از دولت مبنی بر ای اینکه آیا عدالت عریض و طویل برای استفاده از عمر انسان‌ها است یا خیر، افزود: کشور ما اسیر توسعه نامتوازن شده است.

ضابطی با اشاره به نحوه آموزش جوانان در سیستم آموزش و پرورش، گفت: در طی سال‌های تحصیل فرزندان ما 11سال قرآن، 7 سال زبان عربی و 7 سال زبان انگلیسی را آموزش می‌بینند ولیکن پس از اخذ دیپلم دارای تسلط کافی روی این مباحث نیستند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در سیستم آموزش و پرورش باید روش‌های مبارزه با استرس و الگوی زندگی سالم آموزش داده شود، تصریح کرد: آیا صدا و سیما تکلیف خود را در جهت فرهنگ‌سازی انجام می‌دهد و آیا وقت آن نرسیده که از درآمدهای غیرنفتی نیز بهره‌برداری شود و باید توجه داشت یکی از راه‌های دست‌یابی به این مهم اخذ مالیات است.

ضابطی با بیان اینکه در کشور، ما دارای وحدت هدف هستیم، گفت: با وجود دارا بودن وحدت هدف ولیکن دارای وحدت رویه نیستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نماز جماعت الگویی است که حضرت حق وحدت رویه و هدف را در کنار هم آورده است ولیکن در ادارات ما چنین موضوعی وجود ندارد.

نماینده مردم نطنز با تاکید بر اینکه ما باید به سمتی حرکت کنیم که پول را فقط در جهت تولید به کار ببریم، افزود: در شهر تهران ما با افراد بیکاری مواجه هستیم که دارای درآمد روزانه هستند.

این نماینده مجلس در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از نحوه مهار سیلاب‌ها در کشور، گفت: با بی‌توجهی‌های صورت گرفته در بهره‌برداری از آب شیرین مقدار زیادی از زمین‌ها به خاطر نفوذ آب شور دریا تبدیل به نمک‌زار شده‌اند.

وی تاکید کرد: باید صنعت توریسم را به عنوان جایگزینی برای استفاده از درآمدهای دیگر مورد توجه قرار دهیم.

 (منبع : http://news.parliran.ir/News/Parliament/2009/5/30482/0/default.asp

مهربادرود:

جناب دکتر ضابطی آیا در این فرصت طلائی وقت آن نرسیده بود که در کنار رهنمودهای کلی کشوری گذری هم به مشکلات شهرستان می داشتید؟

-آیا بهتر نبود از عدم تخصیص یک درصد انرژی هسته ای به شهرستان در این فرصت طلائی که دوسال پیش رئس جمهور قولش رادرجمع مردم شهرستان دادند سئوال می شد؟

-آیا از خشکسالی وبروز حوادث ناگوار یخ زدگی وریشه کن شدن کلیه اشجار انار منطقه نباید داد سخن می راندید؟

-آیا نباید از دهها پروژه ای که جندین سال است درشهرستان وحوزه انتخابیه جنابعالی به علت عدم تخصیص اعتبار از ادامه روند کارشان خبری نیست سخنی به میا ن می آمد؟

-جناب دکتر ضابطی طرقی همه فرمایشات شما صحیح ولی کاش مثل همه نمایندگان در این فرصت استثنائی از پتانسیلها ومشکلات حوزه انتخابیه هم اشاره ای هرچندکوتاه داشتید که دیگر جای گله ای نمی ماند...

سخنی با بخشدار بادرود

انتخاب یک سویه معتمدین شهردرانتخابات

این بار هم مثل دو دوره انتخابات پیشین(سوم شوراها وهشم مجلس) شاهد عدم رعایت تعادل در آرایش نیروها برای تعیین اعضای هیئت اجرایی بودیم .با این تفاوت که در دوره گذشته این امر توسط بخشدار پیشین بادرود (آقای کرمانی نژاد) تحقق یافت واین بار با آغاز بکار بخشدار جدید(آقای نساجی زواره)همین فرضیه پیشین تکرار شد .آقای بخشدار آیا در بخش 30 هزار نفری بادرود همین تعداد معتمد وجود دارد وبس..؟ضمن احترام به انتخاب شوندگان چرا هرکس که غیر از جریان سیاسی شماست باید فرد غیر معتمد شناخته شود؟

جالب است بدانید که یک سوم معتمدین منتخب بخشدار ، از حضور در جلسه انتخابات اعضای هیئت اجرائی امتناع ورزیده اند ونتیجه انتخاب ،برگزیده شدن همان افرادی بوده که در دودوره گذشته انتخابات چهره صالح وسالمی از انتخابات بجا نگذاشته اند .

باتأسف در انتخاب اعضای معتمدین درحالی که برخی از اعضای شورای شهر خالدآباد وروستاهای ده آباد واریسمان هم دعوت شده بودند در یک اقدام نچندان عجیب!! این بار هم از اعضای شورای اسلامی شهر بادرود که بعضأ با آرای بالای انتخاب شده اند دعوت بعمل نیامده بود.

آیا این یک نوع دهن کجی به قاطبه ملت رشیدی نیست که با حضور در پای صندوقهای رأی معتمدین خویش را بعنوان اعضای شورای شهر برگزیده اند وکسانی که نزدیک به 5000 رأی آورده اند اکنون بعنوان معتمد یک بخشدار شناخته نمی شوند؟

آقای بخشدار زمان سیاسی به سرعت باد وبرق می گذرد سعی کن همیشه عدالت خداوندی که اکنون از سرلوحه شعارهای دولت نهم است را درعمل به منصه ظهور برسانید وافکار تند سیاسی غیر منصفانه خارج از بخشداری ،شما را در رعایت عدالت فارغ نسازدکه پس فردا همه در پیشگاه عدل الهی پاسخگوی کردارخویشیم..

خسرو خبیری،نخبه بادرودی

خسرو خبیری (فروردین ۱۳۲۲ بادرود ـ) کارشناس هوش، خلاقیت‌های ذهنی در مطبوعات و مسابقات تلویزیونی، مدرس ریاضی

زندگی

در فروردین سال هزار و سیصد و بیست و دو شمسی در شهرستان بادرود متولد شد. دو ساله بود که به اتفاق مادر بزرگ و پدر بزرگش به تهران عزیمت کرد. پس از سپری شدن دوره کودکی و دبستان وارد دبیرستان فردوسی شده وکار مطبوعات را با نوشتن روزنامه دیواری دردبیرستان اغازکرد. علاقه وپشتکاراو به نوشتن سبب شد که درده سال بعد با یازده مجله کشور همکاری داشت.علاوه برفعالیتهای مطبوعاتی، از سال هزار و سیصد وچهل وشش بطور رسمی در دبیرستانهای دیبا، پیشاهنگ، شهره، هدف، مظاهری، خوارزمی و آذرشروع به تدریس ریاضی کرد. همزمان، در آموزشگاههای شبانه فضیلت، هدف، فارابی، پیام، توحید، علوی هوش و استعدادهای تحصیلی و ریاضیات تدریس می کرد. وی مدتی نیزدر دانشگاه آزاد واحد شمال (ونک) به کارمندان بانک تجارت و کارکنان دانشگاه ملی (شهید بهشتی) آمار و ریاضیات تدریس نمود. در سال هزار و سیصد وچهل وهفت متأهل گردید و ثمره این ازدواج دو پسر بوده که در رشته های پزشکی و الکترونیک از دانشگاههای سراسر کشور فارغ التحصیل شدند. او همزمان با کار در شرکت نفت، انجمن نفت، مطبوعات، صدا و سیما، اوقات فراغت خود را به نقاشی و تألیف و ترجمه و نوشتن کتاب پرداخته و در طول چهل سال فعالیتش بیش از پنجاه جلد کتاب از وی بچاپ رسیده است. ایشان هم اکنون در کانادا ساکن می باشد وعلاوه بر تالیف کتاب و تدریس ریاضیات، با مطبوعات و تلویزیون ایرانیان کانادا نیزهمکاری دارد.

فعالیت ها

  • کار در مطبوعات

به سبب علاقه خاص به مسائل هوش، سرگرمی، خلاقیتهای ذهنی و استعداد تحصیلی،ایشان در طول سالیان متمادی، به گرداوری و تالیف کتب متعددی دراین زمینه پرداخته است. از جمله نشریاتی که اقای خبیری تدوین مطالب هوش و سرگرمی انها رابر عهده داشت عبارتند ازمجلات جوانان، پیام، امید، نهال، کیهان بچه ها، رشد جوان، رشد نوجوان، اطلاعات هفتگی، مجله نوجوانان .ایشان همچنین مسئولیت انتشار مجله نفت و ماهنامه مجله فنی مهندسی انجمن نفت را بعهده داشته است. ازدیگر فعالیت های ایشان میتوان از طراحی سئوالات هوش برای آزمون آزمایشی سراسری کشور نام برد.

  • صدا و سیما

از سال هزار و سیصد وشصت و دو به دعوت صدا و سیما در برنامه های مسابقات علمی و سرگرمی بعنوان کارشناس و طراح سئوالات هوش و ریاضی شروع به همکاری کرد.از کارهای بیاد ماندنیش میتوان به برنامه های یک مسابقه سی سئوال، مسابقه علمی، مسابقه تلاش، مسابقه بزرگ، علم و تجربه که هر کدام سالهای زیادی از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شد اشاره کرد. خسرو خبیری با رادیو نیز همکاری داشته و برای برنامه کودک و صبح جمعه در بخش مسابقات مطالبی ارائه داده است.

آثار

نامبرده دارای آثار مختلفی در زمینه ریاضیات عمومی و هوش و سایر زمینه‌ها بصورت ترجمه یا تالیف است. برخی آثار وی به این شرحند: [۱]

  • آزمون‌های سنجش وتقویت هوش، خسرو خبیری، انتشارات شباهنگ، چاپ اول ۱۳۸۴، ترجمه و تالیف.
  • گامی فراتر برای تقویت حافظه و استدلال منطقی با جدول‌های اعداد سودوکو، شباهنگ، ۱۳۸۶
  • ریاضیات و خلاقیتهای ذهنی تیزهوشان پنجم ابتدایی، شباهنگ، ۱۳۸۶
  • ریاضیات و خلاقیتهای ذهنی المپیاد پنجم ابتدایی، شباهنگ، ۱۳۸۵
  • ریاضیات و خلاقیتهای ذهنی تیزهوشان سوم راهنمایی، شباهنگ، ۱۳۸۶
  • ریاضیات و خلاقیتهای ذهنی المپیاد سوم راهنمایی، شباهنگ، ۱۳۸۶
  • بازیهای علمی. ترجمه. ISBN ۹۶۴-۳۱۳-۵۱۴-۴ تهران

[۲]

  • تست هوش در آزمونها. دانشگاه علوم پزشکی تبریز

[۳] از دیگر کتابهای وی عبارتند معماها و بازیها(سه جلد)، پرورش هوش کودکان ( چهار جلد)، بشنو(جملات قصار)، ایمان(کاریکاتورسیاسی)، آزمون تستهای چهارگزینه ای (سه جلد)، بازیهای علمی (دو جلد)، هوش آزمایی تیزهوشان، آزمونهای ادواری هوش جهت دکترا و فوق لیسانس، جی مت (G.Math) برای فوق لیسانس

یک بادرودی رئیس ستاد میرحسین موسوی شد

یک بادرودی رئیس ستاد میرحسین

طی حکمی از سوی میرحسین موسوی خامنه ،کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ،آقای احمد محمود رباطی بادرودی بعنوان رئیس استانهای ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی منصوب گردید .

ما انتصاب این برادر بزرگوار وفعال سیاسی را به این سمت مهم به وی وهمه همشهریان تبریک وتهنیت می گوئیم

14 جمادی الاول شهادت حضرت آقاعلی عباس(ع)

19 اردیبهشت سالروز شهادت سلطان شهید بادرود 

 

حضرت آیت الله امامت کاشانی که از شخصیتهای برجسته علمی ومذهبی معاصر است وچندین کتب معتبر تاریخی نگاشته در تذکره حضرت آقاعلی عباس(ع) چنین می نویسد که :حضرت آقاعلی عباس وشاهزاده محمد از فرزندان  امام موسی ابن جعفر(ع) پس از قبول ولایتعهدی مرو توسط امام رضا(ع) درقالب کاروان عظیمی از مدینه به نیت دیدار با برادرشان«امام رضا» عازم ایران شدند .این کاروان که از مرز اهواز فعلی راه ایران رادر پیش گرفتند پس از طی مسافتی چندین شبانه روزی در مرکز ایران خبر شهادت امام رضا(روز آخر ماه صفر203ه.ق) به سمع مبارکشان رسید وهرکدام به بلادی رهسپار شدند تا ضمن ترویج مذهب مقدس شیعه از گزند دشمنان در امان مانند.

حضرت آقاعلی عباس به اتفاق جمعی از اصحاب واعوان به کاشان آمده ومورد استقبال عبدالجبار طبرسی حاکم کاشان قرار گرفتند.پس از 17 شبانه روز از آنجا به مقصد حرکت به طوس راه کویر به سمت بادرود را درپیش گرفتند .بادرود که درآن زمان به «باد»یا«بادافشان» اشتهار داشته یکی از مراکز بزرگ مدنیت در اوائل قرن سوم محسوب می شده .آنان شبانه به بادرود آمدند ومورد استقبال گرم وپرشور مردم وحکمران بادرود قرار گرفتند بنحوی که 40 شبانه روز در بادرود زیستندوآنگاه به نیت انتقام خون برادر خویش قصد حرکت از کویر به سمت طوس را داشتند که با لشگریان مأمون ملعون درگیر ومظلومانه در عصر 14 جمادی الاول سال 203 قمری در این دیاربشهادت رسیدند .

واینک مشهد این بزرگواران بزرگترین مأوا وجایگاه زائران وعاشقان آل الله است .ارزنده بود مراسمی که امشب در جوار بارگاه این عزیزان برگزار می گردد با شور وحضور بی نظیر همشهریان وزائران قرار گیرد تا این روز رسمی درتقویم بادرود جایگاه والای خویش رابیابد