بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بین محمد ومحمود چه گذشت؟؟


استقبال از رئیس جمهور در ورود به مجلس شورای اسلامی


محمد: سلام دکتر خوبی؟

دکترمحمود: سلام علیکم محمدآقا ؟ حال شما چطوره؟

محمد:خوبم ممنون.

دکتر محمود: چه خبر منطقه بادرود؟ حال اهالی چطوره؟

محمد: همه خوبن ، سلام می رسونن، شما که طی این 7 سال واندی همه جای ایران رو سر زدید ،ای کاش به منطقه ماهم سر میزدید. جشنواره انار،مراسم نینوا ومعارفه فرمانداران وبخشداران شهرستان و... که تشریف نیاوردید لااقل چهل هشتم رو به قصد زیارت تشریف میاوردید .جاتون خالی بود.

دکتر محمود: فرصت بسیاره انشاء الله حتمأ خدمت میرسیم.راستی چه خبر از حریم بادرود، حاشیه های جشنواره انار، حاشیه های چهل هشتم،بخشدار ورئیس اداره آموزش وپروش و....

محمد: الحمدالله اوضاع منطقه خوب وآرومه ومردم هیچ ملالی ندارند جز دوری شما.

دکتر محمود: راستی محمد جان از شوراتون چه خبر؟ شنیدم خیلی ها آماده شدن اسم بنویسن.

یه تصمیم مهم برا بادرود دارم میخام اداره کل پست استان رو انتقال بدم به بادرود که این هجمه نامه که برخی از انگشت نماها وانگشت شمارها زحمت زیر آب زنی شهروندان رو عهده دارند راحت تر بتونن نامه ها ومراسلاتشون رو پست کنن.

اگرم مایلی یه اعتبار هنگفتی بزارم دور راههای خروجی باد رو استخر بزنن که زیرآب زنها راحت تر بتونن شنا کنن

-     گفتگو داشت به نتایج مهمی میرسید که یهو جناب لاریجانی از پشت تریبون اعلام کرد:

«توجه شما را به سخنان ریاست محترم جمهوری جلب میکنم»

محمد: پس ادامه صحبتهامون باشه بعد از سخنرانی جنابعالی

مهر ومیترا: لطفأ جدی نگیرید این مطلب درحد طنز درحدود نطنز بود وبس

انحلال حکم اعضای هیئت امنای زیارتگاه بادرود

http://badroodi.persiangig.com/haram.JPG

بنا به دستور مدیر کل اوقاف اصفهان، حکم کلیه ی اعضای هیأت امنای آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس بادرود ، ابطال گردید.

درپی حاشیه های بوجود آمده در مراسم تاریخی چئل أشتم در این آستانه ،مدیر کل اوقاف تصمیم به انحلال موقت هیئت امنای این آستانه، تا معرفی اعضای جدید را گرفت

سومین همایش پیاده روی کویری




همایش بزرگ کویر نوردی با حضور بیش از 500 نفر از علاقمندان به محیط زیست وکوهنوردان از استانهای پارس،چهارمحال وبختیاری،قم،اصفهان،سمنان، لرستان، تهران والبرز درروز آدینه 29 دی ماه در بادرود بر گزار شد.

کویر نوردان مسیر 25 کیلومتری  برروی تپه های روان کویری وجنگلزارهای تاغ را به سرقدمی عباس صولتیان پیمودند.

 این همایش به همت هیئت کوهنوردی بادرود وانجمن حافظان محیط زیست آخشیجان برای سومین سال پیاپی در این مسیر برگزار گردید.

 کویر نوردان عاشق طبیعت در طول مسیر ، محیط اطراف را از زباله ها پاکسازی کردند.

 درحاشیه این همایش ، جلسه توجیهی «محیط زیست، توسعه پایدار» با تدریس استاد بهمن عظیمی برگزار گردید.

دو تشکر وسه تذکر توسط نماینده


توسط فیروزی عنوان شد:

تشکر از رئیس مجلس و وزیر راه وشهرسازی ،تذکر به وزیر نیرو و ارشاد اسلامی وآموزش وپرورش

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد فیروزی نماینده مردم نطنز بادرود وقمصر در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در ابتدا از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم 28 صفر در امامزاده آقا علی عباس بادرود تشکر می‌کنم.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: چرا با توجه به سفر رئیس جمهوری به شهرستان نطنز و بادرود و مصوبه انتقال آب از سرچشمه زاینده رود به بخش بادرود، خالدآباد و نطنز و با توجه به داشتن بودجه متاسفانه توسط آب منطقه‌ای استان در جای دیگری هزینه می‌شود.

فیروزی ادامه داد: از زحمات آقای نیکزاد برای عملیاتی شدن احداث باند جاده جاده بادرود، کاشان تشکر می‌کنم و از آموزش و پرورش هم به خاطر بی‌توجهی به نوع مدرکی که دوستان فرهنگی برای ارتقاء آن از جیب‌شان هزینه می‌کنند تذکر می‌دهم. چرا که در وزارتخانه‌های دیگر بابت گرفتن مدارک برای کارکنان حداقل 200 هزار تومان افزایش حقوق در نظر داشتند.

نماینده مجلس همچنین از وزیر ارشاد خواست که علت نابسامانی‌های مدیریتی اوقاف استان اصفهان را پیگیری کنند چرا که کسی به این موضوع توجه نمی‌کند.

 

انسانیت بدینسان سان موج می زند


چندی پیش تلفنم زنگ خورد ،یکی از دوستان جوان مرابه خواربارفروشی دعوت کرد . چندین بسته مواد غذائی شامل برنج،روغن،چای،پنیر،مرغ،ماکارونی،مواد شوینده و.... را که داخل کارتن هائی بسته بندی نموده بود عقب اتومبیل بنده گذاشت وگفت چه تعداد افراد نیازمند سراغ دارید؟ باهم به درب خانه برخی از نیازمندان شهر رفتیم .حواشی سرشب بود وتاریکی شهر را فرا گرفته بود.درب خانه را که می زدیم وی خود را درون ماشین پنهان میکرد . از او پرسیدم چرا؟ گفت بگذار نبینند بانی این کار من هستم . بسته ها را بین چندین خانه افراد نیازمند که از پیش میشناختم توزیع کردیم وبااصرار بنده اقرار نمود که چندین سال است بصورت ماهانه این امر راانجام می دهم..مات ومبهوت مانده بودم که هنوز هم جوانان عزیزی هستند که منش بزرگان را در پیش گرفته وبه داد ضعفا می رسند . درود به وجود چنین جوانان برومندی.

 کاش کسانی که دستشان به دهانشان می رسداین منش وشیوه را برای رضای خدا وکمک به مستمندان در پیش رو گیرند که بدون شک ثواب این امور هزارن بهتر از ساختن امکانی است که با هزینه های میلیاردی فقط سالی 5 شب مورد استفاده قرار میگیرند .

 

ای کاش چئل أشتم از سیاست دور می ماند


http://s2.picofile.com/file/7163259779/21_www_badroodcity_blogfa_com.jpg

چئل أشتم- سال 1372


http://badroodi.persiangig.com/haram.JPG

چئل أشتم- سال 1388


چئل أشتم سال 1391

مراسم تاریخی چئل أشتم هم پایان پذیرفت. این مراسم ،به گواه تاریخ بعد از شهادت حضرت آقاعلی عباس(ع)برای اولین بار در دوران آل بویه (حدود یکهزار سال پیش) برگزار گریده تا این تاریخ هم امتداد داشته است. تا جائی که ملا حبیب شریف کاشانی بنا به نقل قول عنوان داشته که امام حسن عسگری (ع)خبر از آبادانی این بارگاه در آخر الزمان را داده واز تلاش مردمان این خطه برای آبادانی این بارگاه یاد نموده است.چئل أشتم(چهل هشتم) یادآور روزی است که حضرت آقاعلی عباس پا به خاک  دیاربادرود نهاده است.



http://s2.picofile.com/file/7163260214/23_www_badroodcity_blogfa_com.jpg

چئل هشتم -سال1350

عکسهائی که از سال 1345تا 1350 خورشیدی در دست است نشان از حضور گسترده مردم در این روز تاریخی را به نمایش می گذارد که تا اکنون هم این تجدید اردات مردم منطقه با سلاله پاک اطهارامتداد دارد. تا قبل از معرفی آقای ابیانه ای مراسم همچنان سنتی وبا عرف چند صد ساله محلی برگزار می شد . حضور صدها هیئت عزاداری از شهرهای مختلف کشور که بی ریاء وخالصانه به عزاداری می پرداختند در نوع خود بی بدیل بود. هرساله بخشهای عمده مراسم چه بصورت زنده ویا بعد از چند روز از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش می شد . حضور این مدیر ناکارآمد با عث ایجاد خلل بزرگی در مراسم شده وبه یکباره همه سنتهای کهن رو به فراموشی نهاد. میزان حضور مردم ونوع استقبال را در عکسهای در پیش رو می توان به وضوح دید.

امسال باید اعتراف کنم برغم تلاش دست اندر کاران این آستانه وتقدیر از زحماتشان، خلوت ترین چهل هشتم تاریخ بادرود را شاهد بودیم . باوجود چند روز تعطیلی وبرداشت این که هرسال باید این مراسم پرشور تر برگزار شود باید علت یابی کرد که چرا امسال از شور مردم در سالهای گذشته چندان خبری نبود ؟؟

چرا ورود وخروج زائران صادق وبی ریاء بایستی این همه تحت کنترل وبازرسی قرار گیرد؟

چرا از ورود هیئات عزاداری به صحن مطهر جلوگیری می شود؟

چرا مسئولین استانی وکشوری باید در انظار عموم به تخریب همدیگر بپردازند؟

چرا می گذاریم خلوص ملت عاشق تحت تأثیر بازیهای سیاسی عده ای قرار گیرد؟

کاش متولیان امامزاده حرمت امامزاده را بیش از پیش محفوظ دارند  


خالدآباد، به روایت عکس

خالدآباد یکی از قدیمیترین شهرهای شمال استان اصفهان است که در مرکز کشور ودر کرانه کویر مرکزی ودر حاشیه فلات ایران زمین قرار گرفته ، باهم تاریخ خالدآباد به روایت عکسهای نصرالله شهنازی را مرور می کنیم



انبار دخانیات ،دوران زندیه


مسجد بیرین: دوران ایلخانیان


بقعه باباجی: دوران قاجار


خانه آقاگل: دوران قاجار


گرمابه خالدآباد: دوران قاجار

عکس:نصراله شهنازی

اژدری،مدیر کل اوقاف بعد از سخنان لاریجانی گفت



بقاع متبرکه محل برگزاری میتینگ سیاسی نیست

 حجت الاسلام حسین  اژدری مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان در سخنان پیش از خطبه و در جمع زائران  نماز گزار در جوار امامزادگان آقا علی عباس وشاهزاده محمد (ع)بادرود با گرامیداشت سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام  حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)   و حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) گفت مراسم تاریخی و سنتی 28 صفر ( چهل هشتم ) در آستان مقدس آقا علی عباس (ع) بادرود  رسما با بر پایی اقامه نماز جمعه شروع شده  است .

وی گفت سخنران اصلی مراسم حضرت حجت الاسلام مصلحی وزیر محترم اطلاعات بودند که به علت بر نامه های دیگری ، نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند .

اژدری  افزود اگر روش پیامبر (ص) بر مبنای سنت  و اسوه حسنه  است  واگر آقایان معتقدند که به روش و منش پیامبر عمل شود پس باید هر آنچه که کار می شود باید به اطلاع مردم رسانده شود . امروز فرمایشات مقام معظم رهبری باید نصب العین مسوولان باشد و بقاع متبرکه   طبق دستور العمل صادره زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در سازمان اوقاف وامور خیریه اداره می شوند .

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت بنا بر دستور  صریح رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای  ، بقاع متبرکه نباید مرکز سیاسی شود و یک آقایی  بیاید مطالبی را بیان کند و بعد برود .

 وی تاکید کرد  اماکن متبرکه ،مراکز آرامش هستند و جامعه نیز احتیاج به ارامش دارد  وهمه مسوولان کشور بایستی مردم را به وحدت و آرامش دعوت نمایند .

امام جمعه برخوار گفت اینکه قسمتی از دولت  ویا قسمتی از دیگر مجموعه های کشور طوری رفتار کنند که تمام تقصیر ها را بر گردن دیگری بیندازند  ، کار درستی نخواهد بود باید یک شخص مسوول کار خود را بیان کند  نه اینکه عیب بر روی دستگاه ویا مجموعه دیگری بگذارد .

حجت الاسلام اژدری تصریح کرد بقاع متبرکه طبق فرمایشات امام راحل (ره) مرکز آرامش مردم است و ما در این مکان های مقدس ؛ میتینگ سیاسی نداریم !  همه باید به سمت وسوی حرکت کنیم که مقام معظم رهبری بر اروی آن تاکید دارند و آن حفظ وحدت واتحاد بین مردم و مسوولان است .

ایشان عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت  فقط چشم گفتن به سخنان رهبری کافی نیست بلکه عمل کردن به فرامین  معظم له  مهم  واساسی است .

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان به آماده شدن طرح جامع آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس وشاهزاده محمد (ع) اشاره کرد و گفت با تهیه طرح جامع  بیش از  200 هکتار به مجموعه آستان مقدس افزوده می شود  که به طور قطع یقین  زمینه آرامش و خدمات رفاهی فراوانی برای زائران فراهم خواهد شد .

ایشان همچنین با گرامیداشت  هفته وقف  گفت از جمله برنامه های شاخص اداره کل اوقاف استان ؛ ایجاد وقف جدید  وبا شعار همه واقف  باشیم ، خواهد بود . وی در ادامه گفت  در حال حاضر در سطح استان اصفهان  حدود 12000 موقوفه  و41000 رقبه و بیش از 700 نیت واقف داریم

سخنان دکتر لاریجانی در بادرود


رییس مجلس شورای اسلامی در امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود گفت: دو عارضه بیکاری و گرانی، معضل بزرگ جامعه هستند که آنها باید با کمک دستگاه‌های مربوط و رونق کشاورزی و دامداری حل شوند.


علی لاریجانی صبح روز جمعه ۲۲ دی ماه در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ص) با حضور در جمع زائران امامزاده آقا علی عباس ( ع) بادرود با بیان اینکه یکی از اخلاق حسنه در دیدگاه پیامبر توصیه به آبادانی کشور بود، اظهار داشت: ثروت حلال در دست مردم نیکوکار است که امری پذیرفته شده به حساب می‌آید.
وی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر در مورد آبادانی کشور، بیان داشت: امام علی(ع) در توصیه به مالک به عنوان زمامدار مصر می‌فرماید، پیش از آنکه به فکر اخذ مالیات باشی، به آبادانی ممالک زیر دست خود فکر کن.
لاریجانی افزود: باید در جهت آبادانی کشور تلاش کنیم و کسانی که دارای مدرک و حرفه هستند، شاغل شوند، تا برای تشکیل جامعه نبوی و علوی گام بردارند.
وی ادامه داد: تنها راه پیشرفت و آبادانی کشور رونق تولید و اشتغال افزایی است که با شعار دادن نمی‌توان اوضاع را مساعد کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در جامعه دو عارضه وجود دارد، تصریح کرد: دو عارضه بیکاری و گرانی، معضل بزرگ جامعه هستند که آنها باید با کمک دستگاه‌های مربوط و رونق کشاورزی و دامداری حل شوند. رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ثروتی وجود داشته باشد، می توان دو کار با آن کرد، باید آن ثروت را یا سرمایه‌گذاری کرد و از سود آن استفاده کرد، یا از آن به مرور زمان برداشت کرد، تا تمام شود.
وی ادامه داد: در کشوری مثل ایران که دارای نفت و گاز است، می‌توان پول حاصل از فروش آنها را سرمایه‌گذاری کرد، یا به مرور از درآمد فروش استفاده کرد.
لاریجانی تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، امسال سال رونق تولید است و اگر می‌خواهیم ایران آباد باشد و جامعه در برابر رفتار خصمانه دشمنان ایستادگی کند، باید در جهت پیشرفت و آبادانی کشور کوشش کرد.
وی با بیان اینکه ما در مجلس شورای اسلامی برای رفع بیکاری و گرانی تلاش وافری داشته‌ایم، تصریح کرد: باید در شرایط تحریم‌ها از تمامی استعدادهای کشور برای کاهش تورم استفاده کرد و نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم.
رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی با پیش آمدن مشکل در حوزه اقتصادی دشمنان کشور با برپایی جشن و سرور به شادی می‌پردازند، اما امروز باید بیشتر تمرکزمان بر روی مسائل اقتصادی باشد که مردم بیش از این در مشقت نباشند

دکتر لاریجانی دربادرود

علی لاریجانی - خبرامروز


 دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ،سخنران مراسم تاریخی چهل هشتم در بادرود خواهد بود.

بنا به دعوت آقای فیروزی نماینده محترم مردم نطنز، بادرود وقمصر در مجلس شورای اسلامی، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ونماینده مردم قم در مجلس سخنران این روز تاریخی در جوار زیارتگاه مقدس بادرود خواهد بود.

 مراسم تاریخی چئل أشتوم روز 28 صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم وشهادت امام حسن مجتبی برسم آئین دیرین مردم این سرزمین ساعت 10 صبح درجوار حرم کبریائی حضرت آقاعلی عباس(ع)  بادرود برگزار میگردد.


چئل أشتوم یادآور بیعت مردم بادرود در سال 203 هجری،قمری با حضور گرانقدر حضرت آقاعلی عباس وشاهزاده محمد ویارانش به این دیار می باشد که مردم بادرود وروستاهای اطراف به یادآن روز تاریخی جهت احترام به زیارت این امامزادگان جلیل القدر مشرف می شوند.

حضرت آقاعلی عباس وچندی از یارانش که قصد عزیمت از کویر به طوس را داشتند درروز چئل أشتوم(چهل وهشت روز بعد از شهادت امام حسین(ع)) وارد بادرود شدند ومورد استقبال مردم این سرزمین قرار گرفتند ودر روز 14 جمادی الاول سال 203 هجری قمری ،بدست لشکریان شقاوت کیش مأمون در کویر بادرود به همراه تعدادی از اهالی این شهر به شهادت رسیدند.