بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

نوروزتان خجسته باد


url1 پیامک های تبریک عید نوروز 93


آغاز سال 1393 خورشیدی بر همه همشهریان گرامی باد

بلوار انار روشن شد

در آخرین روزهای سال 92 فاز اول بلوار انار با درود روشن شد.


فاز اول بلوار انار بادرود(خروجی اتوبان کاشان-اصقهان به بادرود) بطول 4 کیلومتر روشن گردید.

در فاز اول تعداد 50 عدد چراغ پایه بلند در وسط بلوار نصب گردیده است. اعتبار این پروژه با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی واز سوی وزارت راه وشهرسازی  تخصیص یافته است.ارزنده است ازنماینده محترم ، مدیر کل راه وشهرسازی استان؛بخشدار بادرود ورئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان وپیمانکار محترم در اجرای این پروژه تقدیر وتشکر شود

در فاز دوم این پروژه که در ماههای اول سال جدید اجرا میگردد مسیر 8 کیلومتری بلوار انار بطور کامل روشن خواهد شد

پیام تبریک بخشدار بادرود

5555

یا مقلب القلوب والابصار - یامدبر الیل والنهار ...

سپاس خداوند بزرگ را که لحظه وساعات را دلیلی بر تدبیر و منتهای الطاف بیکران خود قرار داد تا انسانها با تدبیر وتفکر پی به عظمت ونعمت های خالق یکتا ببرند. اکنون که بهار کوچه ، باغ دل را با گامهای معطر خود عطر افشانی کرده است نوروز باستانی که نشانه رویش و بالندگی است مهمان نگاه ها گردیده واین شکفتن ورویش زنده شدن دوباره را به نظاره می نشینیم .

با نهایت قدردانی از مردم شریف و گرانقدر بخش امامزاده بابت حضور گسترده و هوشمندانه خود در حماسه سیاسی خردادماه و حضور باشکوهی دیگر در 22 بهمن ماه سال 92 و نیز همراهی با سیاستهای نظام در اجرای حماسه اقتصادی ، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی مملو از برکت و رحمت برای همه عزیزان ،  انشاء الله عیدی را جشن بگیریم که در آن عید شاهد بهار بدون خزان و حضور آخرین ذخیره الهی باشیم . در سال جدید توفیقات روز افزون برای همگان در ظل توجهات مولایمان حضرت حجت(عج) ورهنمودهای داهیانه مقام عظمای ولایت ، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از درگاه ایزدمنان مسئلت می نماییم. امید است در این سال با همت دولت تدبیر و امید شاهد تداوم موفقیت ها در تمامی عرصه ها ، بویژه عرصه خدمت رسانی به مردم بزرگ ایران اسلامی باشیم .

عبدالله صابری بخشدار بادرود

بوسه.....


124


بوسه فرماندارجدید بر پیشانی استاندار

یک عکس یک خاطره13


89

از راست به چپ: کمالی شهردار وقت بادرود(مدیر کل فعلی دفتر امور شهری استانداری)- وطن خواه فرماندار وقت شهرستان(مدیر کل فعلی امور سیاسی وانتخابات استانداری)-زنده یاد مرحوم شیخ رحمت اله جعفری- نوروزی رئیس وقت اداره آموزش وپرورش شهرستان .سال 1376

منبع: اریسمان نیوز

مسافرین دیار باقی 92



http://badroodi.persiangig.com/ELAMYEH222%20copy(1).jpg

با سپاس از آقای علی ذاکری

نو روج بمه

بقلم کویر بادرود

http://ziryan.ir/images/NewsImages/42.jpg
صدای آشنا می آید از کوی و خیابان، بچه ها شادند و خندانند، زمستان رفته انگار آسمان هم حس و حال دلکشی دارد، صدای چه چه بلبل زباغ و دشت و صحرا و کویر و خانه می آید، و مادر از برای عید، صدها سبزه می کارد، خلاصه شهر ما حال خوشی دارد، صدای عید می آید
حاجی فیروزه کیفش کوک، برای بچه ها آواز می خواند، عمواکبر به جمع پیرمردان شعر می گوید و از دوران شیرین جوانی، رسم های کهنه ی نوروز می گوید، خیابانها شلوغ است و همه سرگرم نوروزند، علی بهرام از بهر جماعت، جامه می دوزد، حسن هم با گل و ماهی خبر از عید آورده و جیبش فله از پول است و بوتیک سر کوچه، لباسش را ببین شیک است و ارزان است، سوسول است، خجسته میوه آورده، خیابان را پر از نارنگی و سیب و هلو کرده، علی گیشا هزاران عکس از شهر و طبیعت، ثبت کرده و عبدل نیز مشغول است، بشیر و احمد دل دل، کنار بچه هاشان ، پای می کوبند و با رقص محلی، خالق اوقات شیرینند، ذبی هم همچنان تاریخ می سازد و عمر شهرمان را تا دم پیدایش حوا و آدم پیش برده، در پی اسناد منقول است!، اگرچه خشکبار کوچه کلی پسته آورده ، ولیکن حیف جیب بنده خالی و امیدم بر نخودچی بیش و افزون است، نخودچی هم برای بنده حکم پسته ی کمیاب خندون است، و قناد محل ما در این ایام، دخلش فربه و فول است، محمدمهدی و حجت به سبک آن قدیمی ها، به کل کل بر سر بازی خاخ و سکه مشغولند، علی اصغر لباس نو خریده، چندباری هی درآورده، دوباره باز پوشیده، حسابی شاد و شنگول است و زهرا کفش های نوقی اش را رونمایی کرده و اکنون پی یک شال ژیگول است و ابراهیم از ترس عیالش، فرش می شورد و سیخونگ گرفته چند دستمال و به خانه شیشه هایش را به شدت برق می اندازد و گویی برایش سهل و معمول است! سرای رهگشا امسال هم رنگ خوشی دارد، کنار حوض آبی حیاطش، سفره هفت سین ایرانی، نمایان است و یک دنیا رسومات قدیمی ها در این یک خانه، مهمان است، از سیب و سماق و سنجد و سرکه، سمنو در کنار سبزه و سیر و کنارش ماهی و آئینه و قرآن ، که این میراث دیرین است، خدایی این قدیمی ها چه میراثی به ما دادند، چه میراثی بگو بهتر از از این عید اهورایی، از این نوروز ایرانی، که با خود شور و شوق و شادی و شیرینی و شهد و شباب آرد، خدایا شکر از این نعمت زیبای دیرینت!
عباسعلی توتونچی

یوسف گم گشته باز آمد به نطونز غم مخور

یوسف گم گشته باز آمد به نطونز غم مخور

بالاخره پس از ماهها رایزنی وسفارش ومعرفی وگزینه تراشی از سوی نهادهای رسمی دولتی ومردمی ،استاندار اصفهان بر تصمیم خود که درروز معارفه فرماندار نائین زده بود ایستاد ویوسف حسنی بافرانی، این زاده کویر پاک خداوندگاری که 3 سال سکان فرماندار نائین را داشته به سمت فرماندار دولت تدبیر وامید در شهرستان نطنز گمارد.

از این جهت که طلسم گسیل  فرمانداران بی سابقه به شهرستان شکسته شد خداوندگار را سپاسگزاریم واما از آنجا که فرماندار دولت پیشین در این شهرستان انتصاب گردیده در کار دولت تدبیر بی تدبیر وحیرانیم.

در هر صورت آنگونه که گفته ها وشنیده ها حاکی است وی سه سال بعنوان فرماندار وسه سال واندی هم بعنوان رئیس آموزش وپرورش شهرستان نائین که به عنوان بزرگترین شهرستان اصفهان از لحاظ وسعت شمرده می شود را به عنوان تجربه در کوله بار خویش دارد.

در هرصورت نطنز است و 45 هزار نفر سکنه ای که به اندازه یک شهر 450 هزار نفری شم سیاسی وسیاست ورزی را در خود جای داده وبا فرهنگها وآداب گوناگون وگستردگی مطالبات بحق مردم  و تعداد کثیری سیاست مدار وسیاست ندار ورزیده ای که خود را در حد وزیر ووکیل ورئیس جمهور می دانند و یوسف حسنی بافرانی وساختمان آجری رنگ فرمانداری

فیلم کوروش بزرگ ساخته می شود


پس از دو سال و نیم انتظار، با ساخت پروژه ملی سینمایی «کوروش کبیر» موافقت شد.

0 پس از دو سال و نیم انتظار، با ساخت پروژه ملی سینمایی «کوروش کبیر» موافقت شد.

به گزارش تیر پرس به نقل از ایسنا، علی معلّم (تهیه‌کننده‌ی این پروژه) ضمن اعلام این خبر افزود: «با اعطای مجوز موافقت اصولی توسط شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی در آخرین روزهای سال ۹۲،سرانجام این پروژه در سال ۹۳ وارد فاز جذب سرمایه‌گذاری پیش‌تولید خواهد شد. فیلمنامه کوروش کبیر کامل با استناد به منابع تاریخی و مشاوره با مورخان، توسط مسعود جعفری جوزانی نگاشته و در مراجع ذیصلاح ثبت شده است.این فیلم به دوران تولد کوروش تا رسیدن به امپراتوری و سرانجام مرگ او می‌پردازد.»

علی معلّم افزود: «امیدوارم با یاری همه مردم، سرمایه‌گذاران و نهادهای خصوصی و دولتی و همچنین سازمان‌های سینمایی و هنرمندانی که برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند، بتوانیم در زمانه‌ای که بیشترین هجوم به سرزمین ایران از طریق ساخت فیلم‌های جعلی پیرامون ملت بزرگ ایران و پیشینه تاریخی و معاصر آن صورت می‌گیرد، گامی در جهت معرفی ساختار تمدن و قهرمانان تاریخی کشورمان برداریم.»

«کوروش کبیر» توسط مسعود جعفری جوزانی کارگردانی خواهد شد

در مقام شهید کویر بادرود


http://badroodi.persiangig.com/%d8%a8%d8%a7%d8%af.jpg


از ملاحبیب الله کاشانی در مورد این دو امامزاده(آقاعلی عباس وشاهزاده محمد) خبری نقل شده است بدین مضمون.

احمد ابن اسحاق قمی خدمت امام حسن عسکری(ع) مشرف گردید. حضرت مقداری پول و زر به او مرحمت فرمود وگفتند پس از مراجعت به قم به بادافشان(بادرود فعلی) می روی. درقسمت شمال در فلان محل صورت قبری است روی آن بقعه ای بنا کن . از حضرت سئوال می کنند چه کسی درآن محل مدفون است؟ حضرت می فرمایند:دونفر از فرزندان بلافصل موسی ابن جعفر (ع).درآخر الزمان درجوار مدفن این دو بزرگواران بلد باعظمتی بوجود خواهد آمد  

منبع: کتاب میراث فرهنگی نطنز ج4-نوشته استاد اعظم واقفی