بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

منشور کوروش بزرگ

منشور کورش بزرگ ( اولین اعلامیه حقوق بشر)  

 

اینک که به یاری مزدا ، تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه را به سر گذاشته ام ، اعلام می کنم : که تا روزی که من زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد دین و آیین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم ، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من ، دین و آئین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند . من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده ام ، تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهدهر گز سلطنت خود را بر هیچ ملت تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است ، که مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند ، من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد . من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه هستم ، نخواهم گذاشت ، کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد ، من حق وی را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد . من تا روزی که پادشاه هستم ، نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به نحو دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال ، تصرف نماید من تا روزی که زنده هستم ، نخواهم گذاشت که شخصی ، دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد ، وی را بکار وادارد . من امروز اعلام می کنم ، که هر کس آزاد است ، که هر دینی را که میل دارد ، بپرستدو در هر نقطه که میل دارد سکونت کند ، مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غضب ننماید ، و هر شغلی را که میل دارد ، پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است ، به مصرف برساند ، مشروط به اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند . من اعلام می کنم ، که هر کس مسئول اعمال خود می باشد و هیچ کس را نباید به مناسبت تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده ، مجازات کرد ، مجازات برادر گناهکار و برعکس به کلی ممنوع است و اگر یک فرد از خانواده یا طایفه ای مرتکب تقصیر میشود ، فقط مقصر باید مجازات گردد ، نه دیگران من تا روزی که به یاری مزدا ، سلطنت می کنم ، نخواهم گذاشت که مردان و زنان را بعنوان غلام و کنیز بفروشند و حکام و زیر دستان من ، مکلف هستند ، که در حوزه حکومت و ماموریت خود ، مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و کنیز بشوندو رسم بردگی باید به کلی از جهان برافتد . و از مزدا خواهانم ، که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و بابل و ملتهای ممالک اربعه عهده گرفته ام ، موفق گرداند

تشدید مجازات انواع جرایم مرتبط با مشروبات الکلی

 

خبرگزاری موج - علی نوریان بادرودی اظهار داشت: به موجب قانون اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی مصوب سال جاری و با اصلاح ماده 702 این قانون، مجازات انواع جرایم مرتبط با مشروبات الکلی تشدید شد.

به گزارش موج از اصفهان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: به موجب اصلاح این قانون، هر کس مشروبات الکلی را بسازد، بخرد، بفروشد، در معرض فروش قرار دهد، حمل و نگهداری کند و یا در اختیار دیگری قرار دهد، به 6 ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی به میزان 5 برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یاد شده محکوم می‏شود.نوریان بادرودی افزود: وارد نمودن مشروبات الکلی به کشور قاچاق محسوب شده و وارد کننده صرف نظر از میزان آن به 6 ماه تا 5 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان 10 برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یاد شده محکوم می‏شود. بر اساس این قانون، هرگاه مشروبات الکلی مکشوفه بیش از 20 لیتر باشد، وسایلی که برای حمل آن مورد استفاده قرار می‏گیرد چنانچه با اطلاع مالک باشد، به نفع دولت ضبط خواهد شد، در غیر این صورت مرتکب به پرداخت معادل قیمت وسیله نقلیه محکوم می شود و کلیه آلات و ادواتی که جهت ساخت یا تسهیل ارتکاب جرایم مذکور مورد استفاده قرار گرفته و وجوه حاصله از معاملات مذکور به نفع دولت ضبط می‏شود.علی نوریان بادرودی در ادامه خاطر نشان کرد: چنانچه هر یک از جرایم فوق توسط کارکنان دولت یا شرکت‏های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نیروهای مسلح و کارکنان شهرداری‏ها و اعضای شوراها و سایر نهادهای انقلابی و به طور کلی قوای سه گانه صورت گیرد و کارکنان مذکور در ارتکاب جرایم مرتبط با مشروبات الکلی، مباشرت، معاونت یا مشارکت نمایند، علاوه بر مجازات‏های مقرر به انفصال موقت از 1 تا 5 سال از خدمات دولت محکوم می‏شوند. دادگاه تحت هیچ شرایطی نمی‏تواند حکم تعلیق اجرای مجازات‏های فوق را صادر کند.معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان اصفهان در ادامه مصرف مشروبات الکلی را موجب افزایش تبهکاری در جامعه ذکر کرد و تصریح کرد: هر چه مصرف مشروبات الکلی افزایش یابد، به همان میزان بر آمار تبهکاری، خودکشی، جنون،شرارت، مزاحمت و جنایت افزوده می‏شود.این مقام قضایی به پاره‏ای از مضرات الکل و مشروبات الکلی و مسکرات اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس تحقیقات پزشکی، عمر انسان‏های الکلی 25 تا 30 سال کمتر از انسان‏های معمولی است و ضرر جسمانی الکل به قلب و کلیه و اعضای بدن امری بدیهی است. مصرف مشروبات الکلی تا کنون باعث مرگ و میر تعداد زیادی از جوانان شده، تعدادی کلیه خود را از دست داده و تعدادی نیز نابینا شده‏اند.معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در پایان با اشاره به این که مصرف مشروبات الکلی عامل اساسی وقوع جرایمی از قبیل ضرب و جرح، نزاع، تخریب اموال عمومی، قتل و جنایات دیگر در جامعه است، از جوانان عزیر میهن اسلامی خواست مراقب دوستان خود باشند و در میهمانی‏ها و محفل‏های دوستانه فریب دوستان نادان خود رانخورند. وی همچنین از خانواده‏ها و اولیای مدارس و دبیران و متولیان امور فرهنگی درخواست نمود مضرات الکل و استفاده از مشروبات الکلی را به جوانان تفهیم نمایند.

رئیس جمهور دهم کیست؟

 

بنا به نقلهای محافل سیاسی کاندیداهای احتمالی انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران این افراد هستند . امیدوارم هرکسی که انتخاب شد درراه آبادانی ورفاه این کهن سرزمین مهر ومیترا وخاک پاک آریائی گام بردارد . دو ست داریم از پیش بینی شما در قسمت یادگاری این جریده اینترنتی برای انتخاب رئیس جمهور آینده ایران مطلع شویم . لطفأ نظر بدهید.

اولین سالگرد هنرمند بادرودی

16 دی ماه اولین سالگرد هنرمند بادرودی 

حمید عاملی بادرودی متولد 1320 است . وی از سال 1334 در نشریه های "کیهان بچه ها" و "اطلّاعات هفتگی"، نگارش داستان های کوتاه را به ویژه برای کودکان آغاز کرد و سال ها نیز پشت صحنه تئاتر فعالیت داشت .  استاد حمید عاملی از سال 1337 کار گویندگی را در رادیو با برنامه زنده "کارگران" آغاز کرد و از سال 1350 برنامه "راه شب " را دررادیو اجرا کرد. و آخرین برنامه وی «قصه‌ یک روز تعطیل» بود که 33 سال به طور مداوم روزهای جمعه از رادیو پخش می‌شد. این برنامه در شهریور ماه سال 1385 به دستور مدیر رادیو تهران متوقف شد و پس از 49 سال، فعالیت«حمیدعاملی» در رادیو متوقف شد. کارهای شاخص عاملی، ایفای نقش "گروهبان والش" در نمایش "جانی دالر"، اجرای برنامه های "راه شب"، "قصّه ظهر جمعه" و نیز تولید بیش از 892 قسمت از مجموعه "هزار و یک شب"بود. نقش «گروهبان والش» در نمایش رادیویی «جانی دالر» از جمله نقش‌های به یاد ماندنی او محسوب می‌شود و گویندگی در برنامه‌هایی چون «راه شب» و «قصه ظهر جمعه» از جمله فعالیت‌های درخشان او در عرصه گویندگی و اجرای نمایش رادیویی محسوب می‌شود.حمید عاملی بادرودی روایت حدود ۹۰۰ قسمت از مجموعه «هزار و یکشب» را هم در کارنامه خود دارد که مجموعه مکتوب آن در ۲۵ جلد توسط اداره کل پژوهش‌های رادیو به چاپ رسیده است.وی که در سال ۱۳۸۲ از سوی وزارت فرهنگ «پیشکسوت اهل قلم» معرفی شده بود پس از ۴۹ سال فعالیت و در آستانه نیم قرن تلاش، در حالی‌که «قصه‌های یک روز تعطیل» او در رادیو تهران پخش می‌شد، در سال ۸۵ از کار برکنار شد تا حکایت قصه‌گویی در رادیو ناتمام بماند.وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 82 حمید عاملی را به عنوان "پیشکسوت اهل قلم" معرّفی کرده بود. عاملی بادرودی در سال 1385 با تعصب به وطن خویش به اجرای برنامه زیبای اولین جشنواره انار بادرود پرداخت .حمید عاملی قصه‌ی گوی بچه‌ها و پدر قصه گویی ایران دردیماه سال 1386 در 66 سالگی  به علّت سرطان ریه درگذشت ودر قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران بخاک آرمید. روح این هنرمند فقید بادرودی همیشه شاد باد

ویژگیهای بادروددر بخشهای مختلف

پتانسیل ومزیت شهربادرود 

طبق سرشماری آمار جمعیت ونفوس مسکن در سال 1385 جمعیت شهر بادرود 17723 نفر وجمعیت بخش امامزاده بادرود 23500 نفر می باشند .

الف) بخش گردشگری:

1-وجود بارگاه مطهر حضرت آقاعلی عباس (ع) با پذیرش بالغ بر دو میلیون مسافر وزائر از سراسر کشور.

2-محوطه باستانی سیاه بوم اریسمان با دیرینه 6500 ساله که وجود اولین ومهمترین کارگاه ذوب فلزات تاریخ بشریت رابه اثبات رسانده است.

3-وجود طبیعت زیبا وبکر چون رملهای روان شن جهت بهره وری گردشگری کویر نوردی.

4-برخورداری از دهها منزل زیبای تاریخی وقلعه های بزرگ وابنیه عمومی نظیر پرستشگاه آدینه ،حمام نوقه،قلعه کرشاهی و...

5-وجود فرهنگ عامیانه وریشه دار بادرود در اعصار گوناگون تاریخ نظیر گویش بادرودی که ریشه در تاریخ فارسی دری –اشکانی دارد ویکی از بکرترین گویشهای ایران زمین است . وجود مراسم خاص نوروز ،مثلها ومتلها،بازیهای محلی ومراسم خاص مذهبی نظیر عاشورا،چهل هشتم،تعزیه خوانی و...

ب)بخش صنعت ومعدن:

1-مرکزیت بادرود از لحاظ جغرافیای در مرکز کشور جمهوری اسلامی ایران واستقرار صنایع آن در مسیر جاده(بزرگراه) ترانزیتی تهران –جنوب، آزادراه(اتوبان) تهران -کاشان –اصفهان،چهار راهی ریلی کشور(راه آهن بادرود به جنوب ،بادرود به تهران ، بادرودبه اصفهان و ریل در دست احداث بادرود به گرمسار).

2-وجود شهرک صنعتی تازه تأسیس به متراژ یکصد هکتار وقابل گسترش تا 300 هکتار در آینده در جوار جاده ترانزیت وراه آهن.

3--وجود ناحیه صنعتی سرآسیاب واستقرار برخی از صنایع تبدیلی واشتیاق سرمایه گزاران در چند ساله اخیر برای توسعه ی این شهرک .

4-وجود نیروی انسانی متخصص،مستعد وماهر ومدیر در منطقه .

5-وجود نیروی کار ارزان وبیکار وجویای کار.

6-وجود معادن وذخائر زیرزمینی نظیر معادن سنگ آهن ،باریت وانواع سنگ تزئینی وخاکهای معدنی.

ج) بخش کشاورزی:

1- توان تأمین بخش عمده ای از مایحتاج کشاورزری استان اصفهان در بادرود(نزدیک به 50 درصد)

2-وجود بیش از 160 حلقه چاه عمیق کشاورزی،7رشته قنات دائمی برای آبیاری اراضی وباغات.

3-تأمین  بخش عمده ای از محصولات لبنی استان دربادرود( عرضه بالغ بر 60 تن شیر مازاد بر مصرف درروز) باوجود 45هزار رأس گوسفند وگاو.

4-برخورداری بادرود از 1700 هکتار باغات انار(که بالغ بر 80 درصد آن بعنوان برترین انار ایران به کشورهای اروپائی صادر میشود)،3900 هکتارسطح زیر کشت گندم وجو،700 هکتار ذرت علوفه ای ودانه ای،1300 هکتار صیفی جات (شامل بهترین نوع طالبی،خربزه،گرمک وخیار).

د) بخش خدمات:

1- استقرار بیش از 500 واحد تجاری ،صنفی،خدماتی ورفاهی برای پوشش سرویس خدمات مورد نیاز اهالی بخش وساکنین شهرها وبخشهای همجوار .

2- وجود 25 واحد باربری وخرید محصولات کشاورزی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی بخش به میادین میوه وتربار شهرهای سراسر کشور.

ر)بخش فرهنگی، علمی، آموزشی:

1-وجود دانشگاه آزاد اسلامی تازه تأسیس با حضور 400 دانشجو در سه رشته فنی.

2-تصویب ودرحال راه اندازی دانشگاه پیام نور.

3-وجود صدها نفر متخصص در انواع رشته های  پزشکی،کشاورزی،فنی و... با مدارک علمی بالای فوق لیسانس ودکترا.

4-برخورداری از دهها مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی ورشته های مختلف.

5- پذیرش بالغ بر 85% دانش آموزان در رشته های مختلف  مراکز علمی کشوردر سال.

بادرود در کتب معتبر

بادرود در کتب معتبر تاریخی 

« روث وایت هاوس »در کتاب نخستین شهر ، از باد به عنوان یکی از چهارده شهر مهم دوران  دودمانی آغازین در 2500 سال پیش از میلاد نام برده است .

« دیا کونوف » در کتاب تاریخ ماد از حمله آشور نا سیراپال ( پادشاه آشور) به باد خبر داده است.

در اواخر قرن سوم هجری قمری بادرود یکی ازمراکز مهم بین راهی اصفهان ری بوده است (ا علائق النفیسه نوشته این رسته به سال 290 هجری قمری ) .

 در قرن چهارم هجری قمری از باد به عنوان دیر گچین یاد شده که منزلگهی آباد و منزه بوده است ( مسالک و ممالک نوشته ابراهیم اصطخری به سال 346 هجری قمری ) .

 حسن ابن حسن قمی به سال 378هجری قمری درکتاب (تاریخ قم ) از باد به عنوان یکی از کاریزهای اصلی نام برده است .

 « سید واقف افوشته ای » در وقف نامه خود که توسط « ابو بکر ابن احمد طهرانی » در سال 857 هجری قمری نگاشته شده ، حدود مزرعه ای گوشه را به قریه باد انتساب داده است .

 طبق نوشته هدایت اله افوشته ای در کتاب « نقاوة الاثار فی ذکر الاخیار » در سال 988 هجری قمری ( زمان سلطنت شاه تهماسب صفوی ) مردم باد توسط مرتضی قلی خان پرناک ، حاکم خراسان قتل عام گردیدند  .

 دهخدا  در فرهنگ نامه خویش پس از شرح مختصری از اوضاع جغرافیایی بادرود به قلعه خرابه ای به نام گبری که از آثار تاریخی این شهر بوده اشاره می نماید .

سخنان امام حسین(ع) در صبح عاشورا

 

سخنان پرشور امام حسین (ع) در صبح عاشورا

امام در آن هنگامه پرهیاهو که بیشتر آنان می شنیدند با صدای بلند فریاد زد: ای مردم عراق! در کار خود شتاب نکنید و سخنان مرا گوش دهید تا آنچه وظیفه من است و بر من حق دارید، برای شما بگویم و حجت و دلیل خود را بیان کنم، پس اگر انصاف دهید باعث سعادت خود شماست و اگر انصاف ندهید، پس نیک بنگرید که مبادا کار شما بر شما اندوهی باشد، سپس دربارة من آنچه خواهید انجام دهید؛ هیچ مهلت ندهید، همانا ولی من آن خدایی است که قرآن را فرستاد و او است سرپرست و یار افراد شایسته که امام توجه قشون دشمن را به خود جلب کرد با بیانی رسا و محکم خطابه مهم و تاریخی خود را آغاز کرد و حمد و ثنای پروردگار را بجا آورد و به آنچه شایسته بود از او یاد کرد و بر پیغمبر خدا و فرشتگان و پیامبران درود فرستاد. سپس فرمود: مردم نسب مرا بررسی کنید و ببنید من کیستم و از چه خاندانی هستم، آنگاه با خود فکر کنید و خویشتن را ملامت کنید و بنگرید آیا کشتن من و دریدن پرده حرمتم برای شما سزاوار است؟ آیا من فرزند پیغمبر شما نیستم؟ آیا حمزه سیدالشهدا عموی من نیست؟ جعفر بن ابیطالب که با دو بال در بهشت پرواز می کند عموی من نیست؟ آیا به شما نرسیده است که پیامبر در باره من و برادرم فرموده: "هذان سیدا شباب اهل الجنه" که این دو سرور جوانان اهل بهشتند؟  پس اگر سخن مرا باور کنید، حق همان است به خدا از روزی که خدا دروغگو را دشمن دارد، دروغ نگفته ام و اگر آنچه می گویم باور ندارید از جابر بن عبدالله انصاری و ابوسعید و سهل بن ساعدی و زید بن ارقم و انس بن مالک بپرسید آنان به شما خواهند گفت که این حدیث را درباره من و برادرم از رسول خدا(ص) شنیده اند آیا این حدیث پیامبر(ص) کافی نیست که شما را از ریختن خون من باز دارد؟ اگر در این حدیث پیغمبر(ص) شک دارید آیا در این مطلب هم شک دارید که فرزند پیغمبر شما هستم؟ و به خدا قسم از شرق تا غرب عالم پسر دختر پیغمبری جز من وجود ندارد وای بر شما آیا من کسی را از شما کشته ام که خون او را از من می خواهید؟ یا مالی را از شما برده ام یا به کسی جراحتی وارد کرده ام که می خواهید به کیفر آن خون مرا بریزید؟  همه آنان خاموش شده سخنی نگفتند. پس از آن فریاد زد ای شبث بن ربعی و ای حجار بن ابجر و ای قیس بن اشعث و ای یزید بن حارث آیا شما به من ننوشتید که میوه ها رسید و باغ ها سرسبز شده و تو بر لشکری آماده یاریت، وارد خواهی شد؟

قیس بن اشعث گفت: ما نمی دانیم تو چه می گویی ولی تسلیم حکم پسرعمویت (ابن زیاد) بشو زیرا که ایشان چیزی جز آنچه تو دوست داری درباره تو انجام نخواهد داد؟

سخنان گرم و پرشور امام(ع) چندان تاثیری بر عواطف مذهبی دشمنانش نگذاشت، بنابراین جوابی را که از ناحیه آنان دریافت کرد این بود که باید خود را تسلیم یزید کند و گرنه کشته خواهد شد. پاسخ امام در قبال خواسته آنان این بود که: "لا والله لا اعطیکم بیدی اعطاء الذلیل و لا افر فرار العبید: نه به خدا قسم من دست ذلت به دست شما نخواهم داد و مثل بندگان ذلیلانه فرار نخواهم کرد.

گروهی که قریب سی نفر بودند از سخنان امام منقلب شدند به طوری که دست از جان شسته و به صفوف امام پیوسته و مرک با حسین(ع) را بر زندگی با عمال حکومت سپاه اموی ترجیح دادند. این گروه از پیشنهادی که امام(ع) برای جلوگیری از خونریزی کرده بود اطلاع داشتند و از اینکه عمال خودفروخته حکومت هیچ یک از سه پیشنهاد فرزند پیغمبر(ص) را نپذیرفتند به شدت ناراحت شدند به عنوان اعتراض به فرمانده سپاه گفتند: فرزند دختر پیغمبر(ص) برای صلح سه پیشنهاد می کند ولی شما هیچ یک را نمی پذیرید؟ این بود که به اردوی امام پیوستند و در رکاب آن حضرت جانبازی نمودند.

معرفی شهردار جدید بادرود

چهارمین شهرداربادرودی انتخاب شد

شانزدهمین شهردار بادرود وچهارمین شهردار بومی این شهر توسط شورای اسلامی شهر بادرود انتخاب وبه استانداری معرفی گردید .

رضا نقدی بادی در حالی به سمت شهردار بادرود معرفی شد که پیش از این بعنوان اولین رئیس اداره تعاون نطنز بمدت 10 سال خدمات قابل شایانی رااز خود بجای گذاشته است .مدیریت کارآمد وبرخورداری از توانمندی والای روابط عمومی باعث انتخاب وی بسمت شهردار شد. نقدی بادی دارای لیسانس علوم اجتماعی است ویک فرهنگی باسابقه محسوب می گردد.بادرود درسال 1355 به شهر تبدیل وتاکنون 15 شهردار داشته است.

محرم در بادرود

  1.  

بیائیم محرم را رنگ حسینی ببخشیم

بادرود با 12 هیئت عزاداری یکی از پرشورترین دهه های محرم را در منطقه داراست . هرساله هزینه های هنگفتی صرف خرید تجهیزات وامکانات هیئت های مذهبی این شهر می شود .خرید زنجیر وسنج ودهلهای بزرگ رنگ وروئی به ظاهر به هیئتها می بخشد .حسینیه ها وتکایائی که با صرف میلیونها تومان از سرمایه مردم مظلوم وواقعأ فقیر منطقه ساخته شده فقط طی 5 شب آخر محرم درشان باز است وتا 360 روز دیگر دربشان بسته می ماند وگرد غریبی بر دیواره هایش نقش می بندد . ای کاش بجای این همه هزینه ها، دلهایمان را رنگ حسینی می بخشیدیم وحسین گونه به یاری نیازمندان می شتافتیم. ای کاش بخش اندکی از پولهائی که صرف ساخت حسینیه ها وتکایا می شد به صرف ساخت دانشگاهها ومراکز علمی منطقه می رسید تا مکتب حسینی زنده شود .

آقای استاندار،بادرود را دریابید

سفر استاندار اصفهان به بادرود  

 

در دومین دور سفر های شهرستانی استانداراصفهان به خواسته های بادرود توجه چندانی نشد .در جلسات استاندار با شوراها،صنعتگران،فرهنگیان وکشاورزان توسط امام جمعه،بخشدار،اعضای شورا وجند تن از کشاورزان بادرودی خواسته های بادرود بطور صریح وواضح مطرح که از آن جمله تکمیل پروژه های نیمه تمام سالن ارشاد واستخرشنا،پرداخت خسارات یخ زدگی انار،توجه به ایستگاه راه آهن،آسفالت جاده بادرود –کاشان ،راه اندازی بیمارستان،وضعیت کمپینگ آقاعلی عباس،ساخت مسجد شهرک آزادگان،ملحوظ کردن بهای برق بصورت نیم بها،ساخت دانشگاه پیام نور،جلوگیری از بهره برداری بی رویه آبهای کشاورزی و... مطرح که تنها تخریب واحداث مرکز شهید شریفیان وآسفالت میدان شاهزاده محمد جزء مصوبات استاندار بودوبس ،،