بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

حضور هنرمندان مختارنامه دربادرود

دو هنرمند مطرح و برجسته سریال تلوزیونی مختارنامه در شب میلاد حضرت حجت، صاحب الزمان، میهمان شهر بادرود بودند.. 

 دانلود سریال مختار نامه تا قسمت 18

حسن میرباقری، نویسنده، دستیار کارگردان و بازیگر مطرح کشور و بازیگر نقش ابراهیم اشتر در سریال مختارنامه و شهرام حقیقت دوست، بازیگر نقش ابن حر در این مجموعه پرطرفدار، به منظور حضور در جشن بزرگ مهدویت در آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس، میهمان شهر بادرود و آستان مقدس شدند.

امیر اکبری، هنرمند جوان بادرودی، با حمایت و همراهی اداره اوقاف وامور خیریه بخش بادرود مقدمات حضور این دو هنرمند را در شهر بادرود فراهم کرد.

میلاد نور مبارک

 



 
اللهم عجل لولیک الفرج
  چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی
چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی
خلیل آتشین سخن تبر به دوش بت شکن
خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی
برای ما که دلشکسته ایم و خسته ایم نه
ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی
تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام ...
دوباره صبح ٫ ظهر ٫ نه ! غروب شد نیامدی
   یا امام زمان انتظار هم از نیامدنت بی تاب شد ...
   
  بر چهره پر ز نور مهدی صلوات
بر جان و دل صبور مهدی صلوات
تا امر فرج شود مهیا بفرست
بهر فرج و ظهور مهدی صلوات

وداع با شیخ رحمت اله جعفری

 حجت الاسلام شیخ رحمت جعفری امام جمعه موقت شهر بادرود بعد از مدتها درد و رنج ناشی از بیماری کبد شامگاه روز پنج  شنبه مورخه 23تیرماه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی درشیراز جهان را بدرودگفت .

اریسمان نیوز

عالم وارسته و مخلص ؛ فرهنگی بازنشسته  قریب 27 سال عمر بابرکتش را در کلاس درس به تدریس علوم دینی و معارف اسلامی سپری نمود  .مرحوم جعفری علاوه بر تدریس , آثار گرانبها و ارزشمندی  را به اتفاق حضرت حجت الاسلام شیخ حسن دهشیری در زمینه علوم دینی و فرهنگ عاشورا تالیف نمود .

سرانجام مرحوم شیخ رحمت جعفری اریسمانی در سن ۵۵ سالگی بر اثر بیماری کبد دار فانی را وداع نمود . روحش شاد ویادش گرامی باد

 

به نظر شما چه کسی باید نماینده باشد؟؟؟

بادرود وسپاس از همه کاربران محترم وهمشهریان عزیز بادرودی  

ضمن ادای احترام به همه اهالی حوزه انتخابیه در نطنز،بادرود وقمصر ،همانگونه که استحضار دارید 12 اسپند سالجاری شاهد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم . در این پایگاه خبری که متعلق به همه همشهریان گرانقدر می باشد قصد نظر سنجی در خصوص این مهم را داریم . لذا از همه کاربران محترم تقاضا می شود ضمن جواب به این سئوال که: 

به نظر شما چه کسی باید در انتخابات مجلس آینده در حوزه انتخابیه بادرود،نطنز وقمصر ثبت نام کند؟ 

مارا در ایجاد اتحاد ووحدت منطقه یاری فرمائید 

. بدیهی است نظرات کاربران محترم در کمتر از 24 ساعت به نمایش درمی آید واین نظر سنجی پس از سه مرحله در سه ماه آتی وجمع بندی به اطلاع فرد منتخب خواهید رسید. 

به امید مشارکت همه همشهریان برای ایجاد وحدت در حوزه انتخابیه

بارقه امید در شهرک صنعتی بادرود

 

 

اولین سوله شهرک صنعتی بادرود قد علم کرد. شهرک صنعتی بادرود که به همت هیئت رئیسه دوره دوم شورا ونماینده وقت مردم در مجلس وبخشداری ومسئولین محلی در زمینی به متراژ 100 هکتار در کیلومتر 9 جاده بادرود –کاشان شکل گرفت ومورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت اکنون شاهد حضور اولین سرمایه گذار است .

شهرک جدید که در بهترین موقعیت از لحاظ دسترسی به راه آهن سراسری وجاده ترانزیت تهران- جنوب واقع گردیده بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم نموده است .

اولین کارخانه پی وی سی شهرستان به همت یک بخش سرمایه گذاری غیر بومی در حال شکل گیری در این شهرک است . امید است همشهریان گرامی هم با استفاده بهینه از این موقعیت جهت احداث کارخانه ورفع معضل بیکاری منطقه همت گمارند

کوبه درهای قدیمی

معماری ایرانی که ابتدا در محدوده فلات ایران و سپس در حوزه نفوذ فرهنگ ایرانی شکل گرفت، همچون همه معماری‌هایی که ریشه در فرهنگ بومی دارند، به اقلیم توجه داشته و تا پایان دوره قاجار آثار با ارزشی از خود به جا گذاشته است

از جمله خصوصیات خانه‌های قدیمی در بیشتر شهرهای ایران مساحت زیاد آن‌هاست. سبک معماری آنها نیز به این صورت است که از دو قسمت اندرونی و بیرونی تشکیل شده‌اند.

رنگ‌های به کار رفته در تزیینات ساختمان‌ها متأثر از ویژگی‌های اقلیم گرم و خشک بوده‌اند. مصالح ساختمانها علاوه بر توانایی‌های سازه‌ای و توجه به مسائل اقتصادی و تأمین مصالح از نقاط نزدیک، بهترین شکل بهره‌برداری از انرژی محیط را نشان می‌دهند.

سازه‌های طاقی در این بناها نشان دهنده رابطه اقلیم و معماری هستند. حتی در نقوش تزیینی رد پای خورشید را به عنوان مهمترین عامل اقلیمی در نقوشی با نام شمسه و چرخ خورشید می‌توان دید.

اغلب خانه‌های قدیمی و تاریخی از قسمت‌های ذیل تشکیل ‌شده‌اند:

  • سکو، سردر ورودی، در ورودی، هشتی، دالان، ایوان‌ها، حیاط و اتاق‌های اطراف آن، حوض، آشپزخانه، سرویس‌ها، جهت ساخت خانه، گودال باغچه، بام، سرابستان، زمستان نشین، تابستان نشین، بهار خواب، اتاق کرسی، پایاب، شوادان، شبستان، شناشیل، آب سرا و اتاق بادگیر.

بر روی درهای چوبی دو نوع فلز برای کوبیدن در بوده است که یکی برای مردان و یکی هم برای زنان بوده است که صدای هر کدام با دیگری تفاوت داشته است.کوبه ای که مردان می زدند تا مرد خانه برای باز کردن در به هشتی ودالون خانه وارد شود از جنس ضخیمی برخوردار بود وصدائی بم داشت، اما کوبه ای که خانمها میزدند ظریف ومنقوش ساخته شده بود وبا کوبیدن آن بر تخته درب صدای زیری را از خود بروز میداد تا خانم خانه برای باز کردن در به هشتی ورودی خانه آید. 

دربادرود ما اکنون هم ردپائی از تاریخ وفرهنگ ایرانیان کهن در خانه های قدیمی به چشم میخورد . به امید روزی که درک همه ما تا بدانجا برسد که جهت حفظ آثار پیشنیانمان قدمی هرچند کوتاه برداریم 

  

 

کوبه در مخصوص آقایان 

 

 

کوبه در مخصوص خانمها 

سالگرد لاله ولادن صفائیان بادرودی

 مهر بادرود:17 تیر مصادف بود با هشتمین سالگشت درگذشت دوقولوهای نادر جهان که افتخار 27 سال خدمتگذاری بی منت آنان را یک بادرودی با اخلاص داشت .بدین بهانه درد دلهای آقای علیرضا صفائیان بادرودی در مصاحبه با یک سایت رسمی کشور را می خوانیم.

علیرضا صفاییان بادرودی پدر خوانده لاله و لادن دوقلوهای به هم چسبیده است. «بچه‌ها را به کشتن دادند» مهم‌ترین حرفی است که می‌زند. 
   
 
حرفی که سال‌ها روی دلش مانده. او می‌گوید که به ما بد کردند. بعد بیست و چند سال، بچه‌ها یکدفعه پدر و مادر پیدا کردند و وکیل! آخرش هم فضایی درست کردند که بروند زیر عمل و از دست بروند. 
 
 

به گزارش «فردا» صفاییان از خاطره‌های خود با فرزندانش می‌گوید: پیش می‌آمد که یکی شبکه یک را می‌خواست ببیند، آن یکی شبکه دیگری را. یکی خوابش می‌آمد و آن یکی می‌خواست توی حیاط قدم بزند...  

 

گزیده‌ای از گفتگوی وی با یکشنبه را در ذیل می‌خوانید:

* من می‌خواستم به عنوان حقوقدان ببرمشان سازمان ملل تا از کشورشان دفاع کنند. این بچه‌ها بین المللی بودند.


* وقتی می‌رساندمشان دانشگاه، به بهانه‌ای میدان انقلاب پیاده‌شان می‌کردم که خودشان برومد، کامل اجتماعی شده بودند حتی گاهی آخر هفته‌ها استاد‌ها را با خانواده‌هایشان به خانه دعوت می‌کردند.

* مدیر مدسه گفت بچه‌های مدرسه روحیه‌شان خراب شده و والدین شکایت کرده‌اند که این‌ها نباید به مدرسه بیایند.  

 

* یکی مدیریت یزد و یکی حسابداری کرج قبول شد. سال ۷۰ بود از دفتر رییس جمهور (آقای رفسنجانی) وقت گرفتم و بچه‌ها را بردم. ایشان هم به وزیر علوم دستور داد دوقلو‌ها را با سهمیه ریاست جمهوری سرکلاس حقوق دانشگاه تهران بنشانند. البته لادن خلبانی دوست داشت اما لاله به فکر خبرنگار شدن بود.

* سال ۸۰ بود که نماینده فیروز آباد با ما ارتباط برقرار کرد، دعوت کردیم آمد خانه و من هم از بچه‌ها تعریف کردم. اما پشت بندش ۲ تا مامور آمدند و گفتند ما از طرف دادگاه هستیم و آمده‌ایم بازرسی. همه جا را گشتند و چند تا سند و مدرک به ویژه شناسنامه بچه‌ها را بردند.

* چند وقت بعد هم احضاریه از دادگاه آمد. این وسط بچه‌ها بلاتکلیف بودند. بعدا فهمیدم بچه‌ها در دانشگاه با خانواده خودشان ارتباط برقرار کرده بودند. بچه‌ها گفته بودند اگر شما پدر و مادر ما هستید در این چند سال کجا بودید؟

* در دادگاه مرد میان سال نشسته بود که می‌گفت من پدرشان هستم، پرسیدم این ۲۶ سال کجا بودی؟ گفت: نمی‌دانم. گریه کرد و ما هم به دنبالش. گفتم این‌ها مادر دارند؟ گفت بله. بچه‌ها می‌گفتند ما پیش پدر و مادرمان نمی‌رویم. دادگاه گفت باید بروید زیرنظر بهزیستی. گفتند ما بابا داریم، شناسنامه داریم، گفتند: نه، ما گریه، بچه‌ها گریه.

* قاضی گفت در اسلام تا پدر اصلی باشد بچه به پدر خوانده نمی‌رسد. بچه‌ها می‌خواستند با ما باشند ولی نگذاشتند. گفتم این‌ها خودشان حقوق بین الملل خوانده‌اند می‌توانند تصمیم بگیرند، اما فایده‌ای نداشت.

* هیچ وقت از نگهداریشان خسته نشدم. نمی‌دانم شاید کار خدا بود، مثلا ان همه سال به صورت جدی مریض نشدند.  


* بردمشان قم پیش امام، امام بچه‌ها را بغل گرفتندوگفتند بروید پیش مرحوم بهشتی تا کارتان را راه بیندازند. رفتیم دادگاه و دو روزه شناسنامه لاله و لادن را به نام من و همسرم صادر کردند.

* می‌گفتند برای جداسازی ناچاریم رگ را بدهیم به لاله و لادن را از دست بدهیم. گفتم نه، این‌ها را به کشتن نمی‌دهم. آن‌ها هم اصراری نداشتند. آن موقع مرحوم امام عراق بودند. زنگ زدم به دفترشان. وضعیت بچه‌ها را شرح دادم. گفتم مثلا یکی خواب است و یکی بیدار. گفتند این‌ها ۲ تا انسان هستند و اجازه چنین عملی را از لحاظ شرعی ندارید. 
 

* بعضی‌ها نوشتند که معلوم نیست صفائیان چه منافعی دارد که ۲۷ سال نگذاشته که این‌ها جدا شوند. می‌گویند در سنگاپور مغزشان را بیرون آوردند (اینجا که می‌رسد اختیار اشک‌هایش را ندارد).

* گفتم نظر من این است که این‌ها را تهران خاک کنید. چون شخصیتشان در جهان شناخته شده است اما نشد. یعنی فکر می‌کردند که اگر بچه‌ها را ببرند فیروز آباد برایشان خوب می‌شود. 

 
منبع:http://www.fardanews.com/fa/news/153780

کسانی که پول نان هم ندارند

   

 

دیدن این تصاویر گرچه در وهله اول امری طبیعی به نظر برسد وزود گذر ، اما نصب یک تراکت «نسیه ممنوع» در یک واحد نانوائی در بادرود امری است بس دردناک ، همشهریان عزیر ووفادار بدانید در بادرود ما هم آدمهائی هستند که توان خرید چند قرص نان که قوت لایموت هر خانواری است راهم ندارند. 

پس همت روا دارید ودست یاری محرومین را بفشارید 

جشنهای خیابانی، چرا و چگونه؟

هرساله با آغاز ماه شعبان جشنهای خیابانی به مناسبت این ایام فرخنده در سراسر شهر برگزار میگردد. برگزاری جشن میلاد امام حسین وامام سجاد در میدان امام حسین –جشن میلاد حضرت ابوالفضل در خیابان ابوالفضل وجشن میلاد امام زمان در میدان اقبال وپارک شهر شهرک رجائی از این دست جشنهای سنتی است که سابقه چند ده ساله دارد . اما ذکر چند نکته مهم در برگزاری این جشنها

با هزینه یکصد میلیون تومانی اداره میراث فرهنگی تالار روباز سایت جشنواره انار به بهانه اجرای جشنواره انار اما در کل به دلیل برگزاری کلیه ی مراسم وجشن وهمایشها در پارک تخت پادشاه  احداث گردیده است . آیا اکنون موعد آن نرسیده که بساط جشنهای خیابانی در سرتاسر شهر برچیده وبه آن مکان منتقل یابند ؟ ؟ 

  

-    بااجرای این جشن در تالار پارک تخت پادشاه  علاوه بر تسلط کامل تماشاگران برای تماشای برنامه ها، از ممانعت افرادی که حاضر به نشستن روی خاک نیستند وبا ایستادن مانع تماشای برنامه توسط دیگران نیز می شوند رعایت میگردد.

-    بااجرای برنامه در تالار جشنواره خانمها وآقایان در جایگاه مخصوص خود می نشینند وایجاد مانع وطناب ومشکلات بعدی برای جایگاه آقایان وخانمها رعایت میگردد.

-          بااجرای برنامه در پارک تخت پادشاه از ایجاد مزاحمت برای همسایگان جلوگیری می شود

-    فرهنگ ملت ما بالاتر از این است که هنوز هم برروی خاکها نشسته وبه تماشای برنامه بپردازند پس بهتر است تمام این جشنها در پارک برگزار شود تا با نشستن برروی سکوی سنگفرش شده احترامی را برای تماشاگران قائل شویم.

-    چون در پارک تخت پادشاه سکوی اجرای نمایش تعبیه گردیده نیازی به نصب داربست واین همه هزینه در این امور نمی باشد.

-          چون پارک دارای پارکینگ می باشد در نتیجه مزاحمتی برای همسایگان ودارندگان وسائط نقلیه پیش نمی آید

-          بستن ساعتها مسیر کوچه وخیابان به علت برگزاری جشن هیچ توجیه عقلانی ندارد.

-    اجرای برنامه در پارک تخت پادشاه اگر هم تا ساعتها طول بکشد هیچ مانعی ندارد چون همسایگان از این مجموعه به دورند اما این اتفاق در خیابان ومیادین امکان پذیر نیست

1-در نتیجه اگر مسئولین وجوانان وبرگزار کنندگان این جشنها نیت الهی را دارند وقصد به رخ کشیدن هیئت ومجموعه خود وافراد محلی را ندارند پس همت کنند وتمامی جشنهای مذهبی را در تالار جشنواره انار در پارک تخت پادشاه برگزار کنند.

2- شهرداری ونیروی انتظامی وپلیس با توجیه مسئولین برگزار کننده مانع از ایجاد مزاحمت برای شهروندان به بهانه مراسم جشن در خیابانها ومیادین  شوند

بدنیست بدانید علاوه بر اجرای دو جشنواره انار در این تالار ، برگزاری همایش دوقلوها -مسابقه قویترین مردان کویر و جشن بعثت توسط گروه صحرانورد در این تالار نشان داد که مردم از سراسر منطقه راغب ترند در این جشنها شرکت کنند تا اینکه در محلات وبصورت محدود برگزار شود.

بادرود زدائی

 

  

 

درهنگام افتتاح این اداره ، ابلاغیه ارسالی از سازمان اوقاف وامورخیریه کشور درج گردیده بود «با تأسیس نمایندگی اوقاف وامور خیریه بخش بادرود موافقت می شود» . درحکم ریاست قبلی وفعلی این اداره هم قید گردیده «جنابعالی بعنوان سرپرست نمایندگی اوقاف وامور خیریه بخش بادرود منصوب میگردید». از بدو افتتاح این نمایندگی تاکنون هم بنام اداره اوقاف وامورخیریه بخش بادرود واین اواخرهم کلیه مکاتبات اداری وچاپ بروشورها بدین مضمون انجام میگرفت ««اداره اوقاف وامور خیریه بخش امامزاده (بادرود)»». اخیرأ بر سربرگ کلیه مکاتبات اداری این نمایندگی نام بادرودحذف گردیده .علت این بادرود زدائی چیست ؟ ما که راه بجائی نبردیم