بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

نخل گردانی در خالدآباد

 

 

هرساله روز 21 رمضان مصادف با شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) مراسم نخل گردانی با شکوه خاصی در شهر خالدآباد برگزار میگردد. 

این مراسم صبح روز 21 رمضان از حسینیه مرکزی خالدآباد آغاز وبه سوی گلزار شهداء ختم میگردد . این سنت نیکو ریشه در تاریخ پرافتخار این سرزمین دارد

بوستان باستان وتلاشی ماندگار

   

 

با هزینه 90 میلیون تومانی شهرداری خالدآباد واداره میراث فرهنگی بوستان گردشگری باستان در آینده نزدیک در شهر خالدآباد به بهره برداری میرسد.

آنچه که حائز اهمیت است درایت وحساسیت عزیزان خالدآبادی اعم از شهردار، اعضای شورا ومردم فرهیخته این دیار در توجه واهمیت به آثار وابنیه تاریخی وفرهنگی زادگاهشان است . این بوستان در محوطه ای مابین 3 اثر تاریخی گرمابه 400 ساله توده -0 مسجد 250 ساله حاجتگاه وخانه تاریخی 130 ساله آقا گل انصاری واقع شده . چند سال قبل به همت اداره میراث با همکاری شورا وشهرداری خالدآباد این سه بنای ارزشمند بازسازی وبه ثبت آثار ملی رسیدند . اکنون هم شهردار پرتلاش وزحمتکش این شهر با تیزهوشی تمام برای استفاده وجذب گردشگر برای بازدید از این سه اثر زیبای تاریخی اقدام به احیاء فضای سبز زیبا با تلفیق معماری سنتی نموده است . تلاش این عزیزان را ارج می نهیم

بوستان باستان از منظر پنجره های خانه آقا گل

  

  

نمائی از بوستان باستان

  

 

حمام تاریخی توده 

  

 

نمای خانه آقا گل  

  

 مسجد حاجتگاه

کرکس در تسخیر کودک 9 ساله بادرودی

هادی دهقانزاده عنوان جوانترین کوهنورد ایران در فتح قله کرکس را بخود اختصاص داد

تیم منتخب گروه کوهنوردی صبا بادرود به مسئولیت عباس صولتیان متشکل از 13 نفر منجمله کودک نه ساله (هادی دهقانزاده فرزند غلامرضا) درعصر روز دوشنبه 24 آمرداد عازم کمپ قله کرکس شده و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و صرف افطار، ادامه حرکت داده و در ساعت 11 شب موفق به فتح قله شدند لازم به ذکر است که برای اولین بار یک کودک موفق به فتح قله کرکس به ارتفاع 3980 متر شده است

 

حاج آقا قاسمی تلاش شما را ارج می نهیم

چند سالی بود که دغدغه سحر وافطار شهروندان بادرودی شده بود این موضوع که آیا باید به افق تهران هماهنگ بود یا اصفهان ؟ واین مسئله تا بدانجا خاطر برخی شهروندان را آزرده خاطر ساخته بود که برخی تا دقایقی بعد از افق تهران واصفهان هم جوانب احتیاط را رعایت کرده وسپس به افطار گشودن ویا اتمام سحری خوردن می پرداختند .

تا اینکه با حضور امام جمعه جدید بادرود وتلاش وپیگیری این فرزانه بزرگ این مشکل حل شد واکنون در زیر نویس افق شرعی اذان صبح در شبکه استانی اصفهان این نام بادرود است که بعنوان تنها مرکز بخش استان در کنار تمامی شهرستانهای استان اصفهان می درخشد وبا این پیگیری حاج آقا قاسمی امام جمعه بادرود، همشهریان می توانند نماز صبح خویش را به افق بادرود اقامه نمایند.

مراتب تقدیر خویش را از این استاد گرانقدر اعلام میداریم 

۳ سال را پشت سر نهادیم

 

 

جمعه 25 خرداد 1387 با هدف اطلاع رسانی شفاف وکمک به امر سازندگی منطقه وبلاگ بادرود – سرزمین مهر ومیترا فعالیت رسانه ای خویش را بطور گسترده وبه روز آغاز کرد.در این سه سال تلاش نمودیم تا آنچه را که رضای خدا وخلق خداست بطور شفاف وبی پرده بیان نمائیم ودر این مقال ومجال نه به تشویق وترغیب دیگران چشم امید داشتیم ونه به انتقادات بعضأ مغرضانه. در آن روزها فقط سایت بادرود نیوز به مدیریت آقای قاسمی فعالیت داشت وتنها منبع خبری اینترنتی شهر همین سایت بود وبس . پس از فعالیت مهر ومیترا درست یک سال واندی بعد شاهد بروز سایتها ووبلاگهای گسترده ای که برای بادرود یا له بادرود قلمفرسائی میکردند بود یم . که گاهأ آمار وبلاگهای منطقه به عدد 100 هم رسید . عده ای با دیدن خدا در بالا سر حقایق منطقه را نگاشتند وعده ای هم که تازه به دوران رسیده بودند با بهتان وتهمت دیرآمدند وزود به کنجی خزیدند وانگار نه بوده ونه خواهند بود.

اما در این بین ما اگر برمسئولی یا فردی انتقاد داشتیم نه غرضی بود ونه مرضی، هدف کمک به توسعه همه جانبه منطقه بود وارائه راهکار واحیانأ تذکر به بیراهه رفتن ها.

اگر از کسی تمجید نمودیم خواستیم بگوئیم که راهت درست وسعیت برقرار است وبرای استمرار این راه اورا به تشویق وترغیب واداشتیم .

در این سه سال بالغ بر دویست هزار مخاطب از جای جای این کره خاکی از این وبلاگ دیدن نمودند وما را مرهون الطاف خویش قرار دادند. که روزانه 200 نفر از یک وبلاگ بازدید نمودن نشان از موفقیت در تلاشی است که در پیش گرفته ایم .نگاهی به آرشیو این وبلاگ گنجینه ای از خاطرات ومخاطرات شهر در این 1000 روز گذشته است که میتواند منابع خوبی برای محققین وکنجکاوان بادرود باشد

اینک در آستانه آغاز چهارمین سال فعالیت وبلاگ بادرود سرزمین مهر ومیترا نظرات وارشادات شما را بجان میخریم باشد که در این راه خطیر یاریگر ما باشید

چند خبر از خالدآباد

-طرح نصب پلاک و کد پستی اماکن شهر خالدآباد در دست اقدام می باشد
شهردار خالدآباد گفت: طی قراردادی مقرر گردید با همکاری اداره پست شهرستان نطنز عملیات کد گذاری و نصب پلاک منازل و اماکن شهر خالدآباد تا پایان سال90 انجام پذیرد
در این قرارداد که در تاریخ 1/4/90 منعقد گردیده مطالعات اولیه طرح شروع شده و عملیات میدانی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد گردید .
از کلیه همشهریان عزیز درخواست می گردد با مامورین اجرای طرح همکاری لازم را بعمل آورند.


-پارک باستان  در سال جاری همزمان باهفته دولت افتتاح می گردد. این پارک که به مساحت 2000متر میباشد به همت و تلاش شهرداری و با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز با هزینه ای بالغ بر 900000000ریال اجرا گردیدکه شامل سیستم آبیاری تحت فشار ومجهز به سیستم برق اتوماتیک وطراحی نماهاوتفکیک فضاها بصورت سنتی ودر عین حال مدرن و از لحاظ فضای سبز چمن کاری وگل کاری شده است.

-اداره آبفا بخش بادرود طرح آبرسانی به پروژه مسکن مهر  شهر خالدآبادرابه طول 2 کیلومتربا همکاری و مساعدت شهرداری به اتمام رساند .

بدون کنکور وارد دانشگاه بادرود شوید

 دانشگاه آزاد اسلامی بادرود برای مهر ماه امسال در رشته های ذیل دانشجوی بدون کنکور می پذیرد 

 

حسابداری - ادبیات - الکترونیک -معماری- صنایع اتومبیل - عمران (کاردانی ناپیوسته) 

 

حسابداری - مکانیک خودرو- تاسیسات - ساخت وتولید - الکتروتکنیک - عمران«کارهای عمومی ساختمان»- کامپیوتر«نرم افزار»(کاردانی پیوسته) 

 

 ضمن سپاس از تلاش ارزنده وماندگار جناب آقای محققی ریاست این دانشگاه در ارتقاء وافزایش رشته های جدید دانشگاه ،امیدواریم متقاضیان وبویژه همشهریان گرانقدر ابتداء برای افزایش سطح علمی خویش ودوم بخاطر حمایت همه جانبه از روند پیشرفت این مرکز علمی بادرود با ثبت نام در این دانشگاه دین خویش را به این دیار ادا نمایند. 

 جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن 4347001 تا 4347004 تماس حاصل فرمائید 

فرهیختگان کنکور 90 در بادرود

رتبه های برتر کنکور در بادرود:

شقایق مرتضائی- فرزند مرحوم(...)- تجربی 141

عاطفه طاهری- فرزند(حسین)- انسانی- 160

فاطمه کرمانی فرزند حسین- انسانی- 270

سعید کوثری- فرزند علی- انسانی- 300

احسان چاکری- فرزند ...- تجربی- 500

خانم ... ترابی- فرزند...- انسانی- 700

محمد صفاری - مرحوم رحمت - تجربی - 708

محمد واثقی - فرزند یدالله- ریاضی- 790

فاطمه قصابی- فرزند....- تجربی 800

احمد توتونچی _علی_انسانی_1150

امیرمحمد علافیان- فرزند ماندعلی- انسانی- 1371

 فاطمه افسری - احمد - تجربی - 1387

فاطمه جهانپور- فرزند عیسی- تجربی 1800

حسین قلمی- فرزند عبدل- انسانی 2200

ابوالفضل قاسمی- فرزند احمد- تجربی- 2800

مهران معماری- فرزند احمد- ریاضی- 3000

محمد فتحی - فرزند ...- انسانی- 3300

مرصاد ابوذری- فرزند رحمت- تجربی 5000

حمید باغبانی- فرزند عباس- تجربی- 6000

 سعید فروزاد  فرزند احمد_ریاضی _6618

مهدی علافیان فرزند حسین- تجربی 9000

امیرحسین چراغی- فرزند ولی- تجربی 10000 

منبع: کویر بادرود

ارگ گوشه بادرود همچنان تخریب می شود

 

در پی جستجوی بی‎رویه جویندگان گنج در بناهای تاریخی که هیچگونه نگهداری از آنها به عمل نمی‎آید، 95 درصد این بناها در شهرستان در حال تخریب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ارگ گوشه یا قلعه گوشه از بناهای خشتی دوران ساسانی است که در بخش بادرود قرار گرفته است.
احمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این زمینه بیان داشت: این قلعه به صورت دو قلو بوده و با اهداف نظامی، مسکونی، استراحتگاه، دژبانی و دیدبانی بین راهی در دوران ساسانی ساخته می‎شد و نوع و مدل ساخت آنها با اندازه‎های کوچک و بزرگ در شهرهای دیگر ایران، نظیر بم دیده می‎شود.
وی افزود: به علت تعرض کشاورزان و جویندگان گنج، عدم مرمت و حفظ و نگهداری از سوی میراث فرهنگی، این بنا در مرحله نابودی کامل قرار دارد.
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان بیان داشت: ساخت این بنا به صورت ردیف‎هایی از خشت و گل بوده که ترتیب قرار گرفتن خشت‎ها در ارتفاع هر یک متر مجددا تکرار می‎شده است.
وی ادامه داد: یکی از قلعه‎های، قلعه گوشه بادرود در حال حاضر به صورت کامل تخریب شده و به عنوان زمین کشاورزی از آن استفاده می‎شود و قسمت دیگر آن نیز در حال نابودی است.
به گزارش فارس، به گفته باستانشناسان قلعه گوشه قلعه‌ای تاریخی است که با خشت خام 40*40 ساخته شده و به دلیل بی‎توجهی تاکنون 95درصد آن تخریب شده است.

دیدار معاون وزیر بهداشت از بادرود

اعضای شورای اسلامی شهر بادرود و چند تن از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان منطقه شب گذشته با دکتر علیرضا مصداقی نیا بادرودی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در محل دفتر شورای اسلامی شهر بادرود دیدار داشتند . در این نشست هریک از حاضران پیرامون مسائل بهداشتی و درمانی منطقه و همچنین مساله ریشه کنی بیماری سالک مطالبی بیان نمودند . دکتر مصداقی نیا  ضمن ابراز خوشحالی و خرسندی و تشکر از کلیه دست اندرکاران امر بهداشت و درمان ؛ اظهار امیدواری نمود که نیروهای متخصص پزشک بومی منطقه با راه اندازی بیمارستان فاطمیه بادرود هر یک به تناسب تخصص شان  هر دوهفته و یا یک ماه در منطقه حضور یابند و بیماران را ویزیت نمایند . ایشان  در خصوص کمبود امکانات و تجهیزات اتاق عمل بیمارستان بادرود که مستهلک و مستعمل گردیده اند قول مساعد جهت پیگیری تجهیزات نو را دادند .ایشان در ادامه از تلاش های دکتر ضابطی نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری مسائل بهداشت و درمان شهرستان و منطقه تقدیر نمود