بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

وقایع شهر بادرود در خرداد 89

خرداد در بادرود

در ماه خرداد شهر بادرود با حوادث ووقایع ذیل همراه بود

1-در این ماه بادرود شاهد از دست دادن دو عزیزاز دست رفته بود. مرحوم رضا پروینی بادی در سن 85 سالگی در تاریخ 17 این ماه وخانم فاطمه مریم دخت جوشقانی همسر مرحوم اکبر ترابیان پور در سن 92 سالگی در 26 خردادجهان را بدرود گفتند.

2- در این ماه 16 نوزاد شامل 8پسر و8 دختربه جمعیت شهر بادرود افزوده شدند.

3- 23 نفر هم در این ماه عروس و23 نفر هم به جرگه دامادان پیوستند.

4-برداشت طالبی از 1300 هکتار از جالیزهای منطقه از اتفاقات مهم کشاورزی بادرود در خرداد بوده است .

5-استعفای ذبیح اله صولتیان از عضویت وریاست شورای اسلامی شهر بادرودهم از وقایع التفاقیه خرداد بادرود بود . صولتیان بمدت 7 سال رئیس ویا نائب رئیس شورای شهر بادرود بود.

6-مرمت پرستشگاه آدینه بادرود را از جمله اتفاقات مهم در حیطه تاریخ این شهر می توان بر شمرد.

7-بروز آفت در مزارع خیار وعدم برداشت آنچنانی این محصول از اخبار ناگوار خرداد ماه برای کشاورزان بادرودی محسوب گردید .

8-در ماه خرداد بخشی دیگر از خیابان اصلی شهر پس از 30 سال توسط شهرداری به روکش آسفالت مزین گردید.

9- هچنین در این ماه جاده دسترسی قلعه گوشه به ایستگاه راه آهن بادرود هم توسط اداره راه وترابری با همیاری شهرداری وشورای شهر آسفالت شد.

اعتبارات بادرود چه شد؟

در کمیته برنامه ریزی عدالت رعایت نشد

هرساله جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان به منظور تقسیم اعتبارات استانی بین ادارات وارگانهای دولتی در فرمانداری تشکیل می شود . در جلسه روز گذشته کمیته برنامه ریزی در مجموع شهر بادرود بازهم مورد اجحاف قرار گرفت .بنا به اخبار رسیده از مجموع اعتبارات 450 میلیون تومانی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری تنها 30 میلیون تومان به ادامه تکمیل سایت جشنواره انار بادرود تعلق گرفت ومابقی اعتبارات در عین ناباوری بین نطنز وروستاهای بخش مرکزی تقسیم گردید . در این بین پروژ های نیمه تمام حمام نوقه، پرستشگاه آدینه ؛مسجد بیرین خالدآباد ، قلعه ده آباد ومجموعه کمپینگ آقاعلی عباس بعنوان بزرگترین مرکز جذب توریست مذهبی ازاعتبارات تخصیصی جا مانده است .در حیطه اداره راه وترابری هم از کل اعتبار یک میلیاردوچهارصد میلیون تومانی تنها 70 میلیون تومان برای زیر ساخت جاده متین آباد  به آقاعلی عباس اعتبار تخصیص یافته ومابقی اعتبارات به میزان یک میلیاردو سیصد وسی میلیون مابقی به شهر نطنز وجاده مورچه خورت به نطنز –جاده قدیم کاشان –نطنز وروستاهای بخش مرکزی تعلق گرفته است .در این بین از ادامه روکش آسفالت باند ورودی اتوبان به بادرود – ادامه بلوار خروجی آقاعلی عباس-روکش جاده قلعه گوشه وحسین آباد هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است . انتظار می رفت مسئولین شهرستان در این بین عدالت را رعایت می کردند که باتأسف این گونه نشده است.

ایستگاه بادرود همچنان محروم است

گذری به ایستگاه راه آهن بادرود

چندی پیش توفیقی دست داد تا نائب الزیاره همه شما عزیزان در مشهد مقدس باشم . در برگشت از مشهد با قطاری که از مسیر طبس راهی اصفهان بود همراه شدم . در طول مسیر ایستگاههای قطار را می دیدم که گاهأ قطار اجبارأ توقف می نمود . نکته مهم این بود که تمامی ایستگاهها دارای ساختمانی مجهز که به منظور انتظار مسافرین ونمازخانه وسرویسهای بهداشتی بود از دور به چشم می خورد . درخلوت خویش خاطراتم را مرور می کردم که به یادم آمد در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اصفهان(فروردین 87) مقرر گردیده بود ایستگاه راه آهن بادرود تجهیز شود. تجهیز ایستگاه بادرود خلاصه شد به نصب چند تیر برق روشنائی – احداث سکوی پیاده شدن مسافر – نصب دیوارپیش ساخته در حریم ایستگاه ونصب نرده در اطراف سکو . سئوال اینجاست که با توجه به تردد بی شمار مسافر از این ایستگاه وباتوجه به سه راهی واقع شدن –عدم وجود اتوبوس خط تهران –بادرود وسفر اجباری همشهریان با قطار –تردد تمامی اهالی شهرستان از این ایستگاه و دهها پتانسیل دیگر چرا باید سرویس بهداشتی ایستگاه مربوط به سال 1346 باشد؟ چرا برای احداث سالن انتظار ونمازخانه این ایستگاه مهم کشور تاکنون فکری نشده است ؟ چرا به این مناطق کمتر توجه می شود ؟ ودهها چرای دیگر که هنوز بی پاسخ مانده اند....

دیدار مدیر کل کتابخانه ها از بادرود


جلسه مدیر کل امور کتابخانه های استان در محل ارشاد بادرود

اولین جلسه انجمن کتابخانه شهر بادرود در سال 1389با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در کتابخانه شهر بادرود برگزار شد.در این جلسه که بخشدار و شهردار بادرود نیز حضور داشتندآقای یاوری با بیان اینکه میزان اعضای کتابخوان یک رشد دوبرابری نسبت به سال گذشته داشته است گفت :هدف و برنامه ما در سال جدیدتجهیز مراکز و کتابخانه های محروم است.

مدیر کل کتابخانه های استان در ادامه خواستار افزایش کتابخانه های مشارکتی شد وگفت در حال حاضر در استان اصفهان پانزده کتابخانه مشارکتی اضافه شده است.در این جلسه مسوولین کتابخانه های عمومی روستاها نیز مشکلات خود را نبود تجهیزات وکتابهای جدید عنوان کردند وخواستار افزایش اعتبارات کتابخانه ها شدند.علی نساجی بخشدار در این جلسه با بیان اینکه دشمنان جهت نفوذ به کشور از سلاح فرهنگ استفاده میکنند از مدیر کل کتابخانه ها خواست به کتابخانه های این شهر به صورت خاص نگاه کرده و جهت تسریع در رفع مشکلات کوشش کنند.
رضا نقدی شهردار بادرود در این دیدار با بیان اینکه میانه سنی افراد در این شهر نوزده سال است گفت حضور زائران آقاعلی عباس ونرخ رشد جمعیت جوان این شهر نیاز به احداث کتابخانه  بیش از پیش حس میشود.

برداشت طالبی بادرود

   برداشت طالبی از مزارع بادرود آغاز شد.   

به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، مهندس مختاریانپور مسئول مرکز جهاد کشاورزی بادرود گفت: کار برداشت انواع محصول طالبی و گرمک از سطح 800 هکتار از صیفی کاری بخش بادرود با عملکرد کل 16000 تن و 3000 نفر اشتغالزایی فصلی شروع شده و تا دو ماه دیگر ادامه دارد.
وی توضیح داد: کشت انواع صیفی در اواخر بهمن ماه به شکل تونل پلاستیک موقت برای یک دوره اجرا شده و از دهه اول خرداد، کار برداشت شروع می‏گردد.
مختاریانپور گفت: در سال جاری به دلیل شرایط نامساعد جوی از جمله استقرار توده گرد و غبار و بارندگی پیاپی در اوایل سال، خسارت کاملا محسوسی به صیفی کاری وارد شد که در این ارتباط جهاد کشاورزی با آموزش و راهنمایی مشاوره‏ای، کشاورزان را به تقویت گیاه محلول پاشی و آبیاری به موقع و مراقبت‏های ویژه هدایت کرد و رشد گیاه را بهبود بخشید.
لازم به ذکر است نزدیک به 1200 هکتار از اراضی بخش بادرود به کشت صیفی جات شامل طالبی، گرمک، خیار، هندوانه، خربزه اختصاص و به طالبی آقاعلی عباس (ع) شهرت دارد.

یک بادرودی معاون وزیر شد

انتصاب دکترعلیرضا مصداقی نیا بادرودی به سمت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت

 

                                                                   

 چندی پیش شهردار ودو عضو شورای شهر (صولتیان ومخلصی)جهت رفع مشکلات بهداشتی منطقه به دفتر آقای دکتر مصداقی نیا بادرودی رفته بودند .به محض ورود با توجه به اینکه وقت قبلی هم نداشتند وی با تواضع وفروتنی به استقبال آمد ودر نشست یک ساعته ،مقرر گردید تا مسائل منطقه را رأسأپیگیری فرمایند .دکترعلیرضا مصداقی نیا بادرودی در اواخر سال گذشته با حکم خانم دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت به سمت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت منصوب گردیده اند.،دکتر مصداقی نیا بادرودی پیش از این رئیس دانشکده بهداشت و مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است .برای این همشهری عزیز آرزوی توفیق را خواستاریم واین انتصاب نمادی است از توانمندی بادرودیها در عرصه های مختلف علمی ومدیریتی کشور 

متن ابلاغیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
استاد گرامی جناب آقای دکتر علیرضا مصداقی نیا

خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش اعطا فرموده است، اینجانب ضمن تأکید بر توانمندیهای علمی و عملی جنابعالی در حوزه بهداشت و با امعان نظر به ساختار جدید وزارت متبوع به بموجب این ابلاغ شما را به سمت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می نمایم.

امید است با بهره گیری از تجارب کلیه صاحب نظران و تعامل مناسب با حوزه های بهداشتی و دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و با استفاده از زمینه های همکاری برون یخشی موجبات استقرار کامل شبکه بهداشتی درمانی و نظام ارجاع و پزشک خانواده را فراهم آورده و با توجه به گذار اپیدمیولوژیک و شیوع روز افزون بیماریهای غیر واگیر ، با برنامه ریزی استراتژیک و همه جانبه موجبات ارتقاء سطح بهداشت مردم عزیز کشورمان را بیش از پیش فراهم سازید.

خداوند بزرگ توفیقات روز افزون جنابعالی مسئلت می نمایم. 

دکتر وحید دستجردی 

وزیر

دانشگاه آزاد بادرود از دیروز تا امروز

چرا دانشگاه آزاد بادرود رشد نکرد؟؟  

 

 درسال 1372 در کوران تبلیغات انتخابات چهارمین دوره مجلس، دکتر رحمت اله صفائیان که تازه به ایران برگشته بود کلنگ چندین پروژه را در بادرود به زمین زد که از آن جمله ساختمان دانشگاه آزاد بادرود بود . با کمک ده میلیون تومانی دکتر صفائیان در16 سال قبل کار احداث ساختمانی شروع شد که هیچ کس گمان نمیکرد به این سادگی پروژه از ادامه عملیات باز ماند و11 سال بعد آغاز گردد . درآن سال تنها فنداسیون بنا ریخته شد وستونهای نیمه بند قد کشید ودگر هیچ...

در سال 1383 به همت هیئت رئیسه شورای دوم شهر وتلاش مضاعف آقایان (صولتیان –احمدی ومخلصی)با همیاری ارزشمند دکتر باغبانیان نماینده وقت هیئت موسس تشکیل وباجدیت تمام وتشکیل جلسات زیاد وجذب کمک خیرین کار احداث ساختمان از سر گرفته شد .در کمتر از 8 ماه بنا شکلی بسیار شکیل بخود گرفت وامیدها به بار نشست که بادرود هم می تواند صاحب دانشگاه شود.کمک 65 میلیونی دکتر صفائیان -40 میلیونی دکتر محققی ودهها شهروند خیر دیگر وهمت وتلاش شبانه روزی هیئت موسس در کمتر از یک سال ساختمان را تکمیل وبااختصاص یک رشته وپذیرش 70 دانشجو به مدیریت آقای علی توتونچی دانشگاه آزاد بادرود در بهمن 1384 در کتابخانه عمومی بادرود آغاز بکار نمود.بعدها با پیگیری آقای توتونچی ورئیس جدیدآقای داوود کیانوش 4 رشته دیگر به این مجموعه افزوده گردید. اینک با تلاش مسئولین محترم ساختمان از نمای زیبائی برخوردار ودارای کارگاههای مجهز می باشد واز فضای نسبتأخوبی هم برخوردار است.

 اما سئوال اینجاست که چرا پس از گذشت 5 سال از افتتاح این واحد دانشگاهی تعداد دانشجویانش از 250 نفر افزایش نیافته است؟ چرا این دانشگاه استثنائی دارای دانشجویان تک جنسی(فقط پسر)است؟ چرا از این همه اساتید محلی وزبده اعضای هیئت علمی آن غیر بادرودی اند؟ چرا افراد دلسوزی که به آب وآتش می زدند تا دانشگاه شکل بگیرد به حاشیه رانده شدند ؟ ودهها چرائی دیگر که شاید اگر این چراهها وجود نداشت اکنون بادرود شاهد دانشگاه پیام نور وعلمی کاربردی هم شده بود که شاید به حاشیه بردن دلسوزان تإسیس مراکز دانشگاهی یکی از عمده دلائل عدم راه اندازی دانشگاه پیام نور بادرود بود

فرمانداری نطنز وبادرود

فرمانداری نطنز یا امامزاده ؟ 

 

بخش بادرود دارای یک بقعه متعلق به امامزادگان آقاعلی عباس وشاهزاده محمد بیش نیست اما بخش مرکزی نطنز دارای 32 بقعه وبارگاه منسوب به امامزادگان است که در این بین برخی از مسئولین محلی از این شهرستان به خاک اولیاء الله تعبیر می کنند وخاک آنرا بخاطر وجود ذیجود این امامزادگان متبرک دانسته وافسانه های سرائیده اند که پیشینیان با پاهای برهنه عرض وطول این دیار اولیاء الله را طی می کرده اند.وآنگاه در قبال انار بادرود، به وگلابی ودرقبال طالبی ،زعفران ودرمقابل تاریخ 7000 ساله، آتشکده 1800 ساله نطنز را قرار می دهند در برابر بارگاه حضرت آقاعلی عباس هم امامزاده شاه سلطان حسین ابیازن نطنز را طرح تا بلکه همه چیز با مساوات به پیش برود .ومهمتر اینکه درحالی که چشمها از حضور میلیونی زائران آقاعلی عباس خیره ومبهوت است با تمام قوا اعلام می دارند همین شاه سلطان حسین در سال گذشته یک میلیون وششصد هزار زائر داشته که این آمار در ایران که هیچ در تمام دنیا بی نظیر است که از این مقوله میگذریم . اما جای سئوال ما اینجاست که به نظر شما بخشی که یک امامزاده دارد باید به نام بخش امامزاده باشد یا شهرستانی که 32 امامزاده دارد؟

پیشنهاد ماطی سه دسته به مسئولین محترم اعلام میگردد.

1-      تغیر نام بخش «امامزاده» به «بادرود» که از ابتدائی ترین خواسته مردم این بخش است.

2-نظر به اینکه بادرود بزرگترین مرکز شهری شهرستان است واین شهر مستثنی از تمام شهرها جمعیتش بیش از مرکز شهرستان است وبه تنهائی یک سوم جمعیت شهرستان را در دل خود جای داده پیشنهاد داریم درصورت عدم تحقق خواسته فوق پیگیری برای تغیر نام شهرستان نطنز به «شهرستان نطنز وبادرود» در دستور کار قرار گیرد

3-اگر این دو امکان نداشت پیشنهاد میگردد بخاطر تقدس 33 امامزاده در شهرستان وخاک اولیاء الله بودن؟؟؟ شهرستان نطنز را شهرستان«امامزاده» نامگذاری نمایند.

امیدواریم فرماندار محترم شهرستان این سه پیشنهاد را ارزیابی ونسبت به تحقق یکی از این خواسته ها که اجرائی شدن آن تمام شهرستان را راضی خواهد کرد دستورات وتأکیدات لازم را بنامید.

مرمت پرستشگاه آدینه

آغاز مرمت پرستشگاه آدینه بادرود 

 

 

پرستشگاه آدینه ،کهن ترین معبد مذهبی شهرستان به همت اداره میراث فرهنگی وشورا وشهرداری بادرود درحال مرمت است .این بنای منحصر بفرد که از یادگار معماری دوران اشکانیان است از خشت خام که مصالح مختص این منطقه کویری بوده ساخته شده است .دو ستون عظیم خشتی این بنا در مرحله اول استحکام بخشی وگوشواره های جانبی ستونها طبق نقشه آثار دوران اشکانی احداث می گردند . بنای آدینه بادرود خواستگاه سه دین میترائیسم،زرتشتی واسلام بوده است . این بنا در کوی آدینه محله باغ شاه ونزدیک بنای عظیم تخریب شده یخچال ودر جوار تپه باستانی تخت پادشاه بادرود قرار دارد .پرستشگاه آدینه بادرود توسط معمار کهن کار بناهای سنتی حاج بهرام معماری در حال بازسازی است.

انتصاب یک بادرودی دیگر

رئیس بیمارستان گلپایگان بادرودی است

آقای دکتر حسنعلی ذاکری به سمت رئیس بیمارستان شهرستان گلپایگان منصوب گردید. دکتر ذاکری بادرودی دارای مدرک پزشکی تخصص مغز واعصاب می باشد .

برای این نخبه بادرودی آرزوی بهروزی را خواستاریم