بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

سفر به لاله های واژگون(دشت لاله شهرکرد)

http://badroodi.persiangig.com/005.JPG

یکی از زیباترین جلوه های طبیعی ایران که اخیرأ خیلی مورد توجه ایرانگردان عزیز قرار گرفته تماشای لاله های واژگون در دشت ودمن ایران است .گرچه این لاله ها در خیلی از جاهای کشور بصورت خودرو بعمل می آیند اما یکی از زیباترین مکان برای تماشای لاله های واژگون که کیلومترها از دشت زیبای زردکوه را به قرمزی کشانده دشت لاله در شهرستان کوهرنگ شهرکرد است .



http://badroodi.persiangig.com/003.JPG

وجود پوشش برف بر فراز تپه‌ها، قله ها، آسمان آبی تزیین شده از ابرهای سپید و قهقهه مستانه ‌رودخانه‌های خروشان از جمله سرشاخه "زاینده رود" اوج زیبایی را در مسیر دشت لاله‌های واژگون به تمام و کمال به گردشگران هدیه کرده است. هر تازه واردی پس از خیره ‌شدن از تماشای طبیعت سحرآمیز و جاذبه‌های طبیعی افسونگر این مسیر در ورود به دشت لاله‌ها شگفت زده و مبهوت زیبایی این دشت خیال‌انگیز و رویایی می‌شود. تا چشم کار می‌کند یک دشت پهناور چون فرشی ممتاز از لاله‌ها و دیگر نباتات سبزه‌پوش است ‌و لاله‌های واژگون انگار در برابر عظمت خالق هستی از شرم سر خجلت پایین انداخته‌اند.

 http://badroodi.persiangig.com/004.JPG

برای رفتن به این دشت مسیر توریستی شهرکرد - فارسان- چلگرد را طی کرده وعلاوه بر دیدن طبیعت زیبای این بخش از ایران در طول مسیر ،پس از طی مسافت ۱۲ کیلومتر از جاده چلگرد به سمت چشمه دیمه وچادگان تابلو دشت لاله تورا به دیدن زیباترین جلوه طبیعی ایران می کشاند . از شهرکرد تا فارسان ۴۰ کیلومتر واز فارسان تا چلگرد (کوهرنگ)حدود ۸۰ کیلومتر مسافت در پیش رو داریم .


http://badroodi.persiangig.com/001.JPG

آبشار شیخ علیخون در شهرستان چلگرد


http://badroodi.persiangig.com/007.JPG

تونل کوهرنگ،احداث سال 1332 خورشیدی


http://badroodi.persiangig.com/006.JPG

چشمه دیمه

در طول مسیر می توانید از پیر غار فارسان- تونل کوهرنگ در چلگرد- آبشار شیخ علیخون-چشمه دیمه وغار یخی دیدن نمائید

 

ضمنأ برای بازدید از لاله های واژگون این دشت از اول تا نیمه اول اردیبهشت فرصت داریدزیرا پس از آن این لاله ها پژمرده می شوند . پس تا دیر نشده بار سفر بربندید وراهی دشت لاله شهرکرد شوید.


http://badroodi.persiangig.com/002.JPG
اگر ازمسیر تکراری خسته شده اید،برای برگشت می توانیدامتداد گذر رودخانه زاینده رود در مسیر دیمه-دشت لاله- آورگون- مشهد کاوه- چادگان- ودوراه داران – تیران را برای مسیر برگشت انتخاب نمائید.
منبع: باد صبا

زلزله 3 ریشتری بادرود را لرزاند


زمین لرزه ای به بزرگی سه و یک دهم ریشتر( امواج درونی زمین) روز گذشته(چهارشنبه) بادرود در استان اصفهان را لرزاند .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این زمین لرزه ساعت 18 و 30دقیقه درمنطقه کویری بادروددر شمال استان اصفهان رخ داد.آقای شیشه فروش افزود: این زمین لرزه هیچ خسارت مالی و جانی دربرنداشته است.

وی گفت: با این وجود تیمهایی برای بررسی خسارت های احتمالی به این منطقه اعزام شده اند.زلزله بادرود در عمق 8 متری زمین و طول جغرافیایی 52،06E و عرض جغرافیایی 34،18رخ داده است

پخش برنامه فاطمیه بادرود از شبکه 3


مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بادرود ، به همت جوانان مؤمن و دوستدار اهل بیت (علیهماالسلام) محله ابوالفضل (ع) شهر بادرود ، چند سالی است که میزبان مادحین و سخنرانان برجسته کشور می باشد ... امسال هم این برنامه با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ، از جمله سخنرانان و کارشناسان برنامه سمت خدا برگزارگردید . امسال چند شب از این شب ها ، با حضور عوامل صدا و سیما ، کار ضبط مراسم به نحو احسن اجرا شد و ما حصل آن ، پخش سخنرانی چند تن از این اساتید در شبکه های مختلف سیما از جمله برنامه زلال سخن شبکه 3 بود ... مراسم فاطمیه ، هر ساله دهه دوم فاطمیه ، با همت جوانان مؤمن و دینی هیئت جوانان علی اکبر (ع) شهر بادرود در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بادرود برگزار می گردد.


منبع: وبلاگ فنگیز

رد دوروجینی


چند وقت پیش با ای موبایل ایرانسل خیله زیاد پیامکشون ویسی کرده بو، از طرف مین که اخو از 5 نفر اعضای شورا حمایتم بکرده، از نین راه دء اعلام اکرون که نین کار مین نبئده و نون پ خدا بیامورز که ویسیش کرده هر چه زنگم درخوس گوشیش آرءش نگیت تا بینون کی یه وچرا نزن أکره. اخو ضمن تشکر از همو نیمه که قراره بیئن از برخی از آدوم فعلی شورا نه تنها حمایت ناکرون بلکه حرفائی دارون که بعدن کمون جئد. پس زو نبی نین اس إم اس  کار مین نبوده

 درودتان باد ،، ذبی صولتی


آغاز برداشت ریواس کوهی از بادرود


  

مهر بادرود 

هرساله با آغازین روزهای فصل بهار رویش گیاه ریواس در مناطق کوهستانی شمال وشمال شرقی بادرود آغاز می شود . این گیاه که دررشته کوههای لطیف بادرود ودر دل سنگهای سخت کوهها میروید هرساله هزاران شهروند عاشق طبیعت را بدامان بیابانهای موسوم به بیابان گودال می کشاند. اکثر کوههای زیبای شمالی بادرود دارای ریواس هستند که برخی از خانواده ها به بهانه برداشت این محصول زیبا وخوراکی راهی دشت میشوند تا شبی را به دور از هیاهوی شهر در آرامش کویر سپری نمایند.قبل از اینکه به خواص وفواید ریواس بپردازیم از همه همشهریان عزیز تقاضا مندیم که در حین سفر به کوههای حاشیه کویری نکات لازمه را جهت حفظ طبیعت بکر وزیبای منطقه مراعات نموده وحتی المقدور از جابجائی سنگهاوریختن زباله وآسیب به چشمه سارهای طبیعی وکندن بوته های دیگر ونیز برافروختن آتش در مناطق اطراف خودداری فرمایند.  

 

ریواس یا ریباس، گیاهی است از تیره ی ترشک ها ( هفت بندها ) و دارای ساقه های هوایی و برگ های آن محتوی مواد ذخیره ای و اسیدی است و به همین جهت مورد استفاده ی خوراکی قرار می گیرد.درگویش بادرودی به ریواس «لیباس»می گویند.

ریواس هنگام بهار در نواحی گوناگون ایران، دامنه ی کوه ها، کنار رودخانه ها و مناطق برخوردار از آب های راکد می روید و برگ ضخیم و گوشت دار این گیاه مصرف غذایی دارد. تکثیر ریواس معمولاً با کشت در خزانه و انتقال به کشتزار و یا از طریق کشت بذر تازه صورت می گیرد. 

 

خواص درمانی

ریواس طبیعت سرد دارد و دارای ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی است. برای تمامی اعضای بدن، ماده ی غذایی بسیار ممتازی شمرده می شود و اثر شگفت انگیز و معجزه آسایی دارد. قابض است و برای تقویت معده  و کبد مفید می باشد. خوردن ریواس برای بیماران تب  دار و بی اشتها مفید بوده و یرقان  ، وسواس  ، سستی را درمان می نماید. در این گونه موارد می توان 100 گرم از آب ریواس یا رب ریواس را میل کرد. صفرا و دل به هم خوردگی را رفع می کند و برای حصبه  و اسهال گرم صفراوی مفید بوده و کرم کُش است. خوردن ریواس را نباید در برنامه ی غذایی از یاد بُرد. ریواس را برای تهیه ی خورش، کمپوت، مربا و شربت مورد استفاده قرار می دهند. سعی کنید در مصرف ریواس زیاده روی نکنید.

مفیدترین طریقه مصرف آن، مصرف آب ریواس همراه با آب هویج ، کرفس ، خیار و سیب  می باشد که یک سوم آب ریواس و دو سوم بقیه مواد است.

ریواس اثر ملین داشته و اشتها آور است و برای افزایش اشتها  و یبوست مفید می باشد. مصرف ریواس برای مبتلایان به سنگ کلیه  و ناراحتی های مثانه خطرناک است.

شیر مادرانی که ریواس می خورند، در نوزادان تولید اسهال  می کند. ریواس، مقوی قلب و اعصاب بوده و برای درمان بواسیر مفید است.

ریواس به عنوان فعال کننده ی عملکرد دستگاه گوارش، ناقل نمک های صفراوی و محرک ترشح کبد شناخته شده است. نخستین کار کرد آن در دهان این است که با تحریک جوانه های چشایی به واسطه ی مزه ی تلخ خوشایندش، موجب پاک شدن حفره ی دهان شده و دهان  را برای چشیدن غذای بعدی آماده می سازد. این گیاه در معده سبب افزایش ترشح معدی و تحریک آن می شود. در نتیجه به طور کلی باعث بهبود عملکرد معده می گردد.

علاوه بر این با تحریک ترشح نمک های صفراوی از کبد، به تنظیم جذب چربی از روده کمک می کند.

ریواس خاصیت مسهلی، ضد التهابی و متعادل کننده ی عملکرد روده ها (درمان یبوست و اسهال) را داشته و در درمان یرقان، خونریزی معدی- روده ای، اختلال قاعدگی، ورم ملتحمه ی چشم، جراحات ناشی از ضربات و صدمات جسمانی، زخم های چرکی سطحی و سوختگی های حاصل از حرارت کاربرد دارد.  

 

 

سایر مصارف ریواس

ریواس به علت خاصیت اسیدی، برای پاک کردن ظروفی که آثار سوختگی مواد غذایی در آنها به جای مانده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

افرادی که موی آن ها قهوه ای کم رنگ است، با استفاده از ریشه ی این گیاه می توانند به رنگ موی طلایی دست یابند. برگ های ریواس را می توان به عنوان حشره کش موثر برای دفع حشرات به کار برد.

ریواس با طعم منحصر به فرد خود، در بیشتر پس غذاها ( دسرها  ) و شیرینی ها  استفاده می شود. تا پیش از سده ی 18 کاربردی در پخت غذا نداشت.

گیاه یاد شده تا یکی دو روز در یخچال قابل نگهداری است. برای نگهداری طولانی تر ریواس، پس از بریدن ساقه ها، آن را منجمد می کنند. اگر ساقه های ریواس به طور خام مصرف شود، به شدت ترش خواهد بود. به طور معمول آن را با شکر یا عسل  می پزند و یا در کیک ها مورد استفاده واقع می شود.

همچنین به تنهایی یا همراه یا توت فرنگی در تهیه ی ژله و مرباها به کار می رود. چاشنی هایی که با ریواس مصرف می شوند، عبارتند از لیمو  ، دارچین و زنجبیل.

تصمیمی برای ورود دوباره به شورا ندارم

درپی درج اخباری در برخی از تارنگارهای منطقه ،با عنوان حضور احتمالی اینجانب در انتخابات شورای شهر ، اعلام میدارم که اینجانب به هیچ عنوان تصمیم ندارم که در انتخابات شورای شهر شرکت کنم.

 بنده کمترین آنچه را که در کنف امکان داشتم در دو دوره شورا بکار گرفتم وتمام هستی ونیستی ام را برای آبادانی وسرافرازی این خطه به کار بستم .وتنها خدای بزرگ وهمشهریان منصف میدانند که خدمات اینجانب تا چه حد صادقانه وبدور از مسائل شخصی وحاشیه ای بوده است ولی اکنون اینجانب تشخیص میدهم در سنگر دیگری به مردم وزادگاهم خدمت کنم وشورا را به افراد دیگری بسپارم .گرچه من کمتر از آنم که بخواهم سفارش یا تأکیدی در نوع انتخاب مردم عزیز داشته باشم ، اما به میزان تجربیات چندین ساله خویش در آینده از طریق همین تارنگار به تجزیه وتحلیل سه دوره شورا واعضای آن خواهم پرداخت تا بلکه راه انتخاب افراد دلسوز را برای همشهریان عزیز هموارتر گردد .ضمن تشکر وسپاس فراوان از کلیه دلسوزانی که اصرار بر آمدن دوباره اینجانب به عرصه انتخابات شورای شهر را داشته ودارند، امیدوارم این ردای خدمت را بر دوش دیگر دلسوزان اندازند.

 به امید سرافرازی بادرود کهن

کوچک شما: ذبیح اله صولتیان بادرودی

مهتاب بافت بادرود،125 پرسنل دارد

مهتاب بافت بادرود بزرگترین تحول اقتصادی سال 91

 http://badroodi.persiangig.com/1124.JPG

ذبیح اله صولتیان مدیر امور اداری،مالی شرکت تولیدی مهتاب بافت بادرود گفت:این شرکت که از شهریور 1391 فعالیت خویش را در زمینه تولید البسه نظامی وبیمارستانی آغاز کرده است ، بزرگترین واحد پذیرش نیرو در بخش خصوصی در منطقه بادرود تلقی می شود.این شرکت اکنون با 125 نفر پرسنل در زمینه دوزندگی فعالیت خویش را مجدانه ادامه می دهد . شرکت مهتاب بافت بادرود در ناحیه صنعتی سرآسیاب مشغول به فعالیت می باشد.


http://badroodi.persiangig.com/1123.JPG

وی افزود: جهت جذب بیشتر افراد واشتغالزائی خانگی قرار است بخشی از کار مونتاژ تولید ی را به خانه ها انتقال دهیم . در این راستا اهالی منزل به راحتی می توانند در خانه های خویش به امر مونتاژ تولیدات این شرکت بپردازند .

صولتیان گفت:در آینده نزدیک با شروع کار شرکت در محل اصلی زمینه جذب افراد بیشتری فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به حقوق ومزایای پرسنل گفت: تا پایان سال 1391 حقوق،مزایا وعیدی کلیه ی پرسنل طبق قانون کار پرداخت شده است.

ذبیح اله صولتیان در خاتمه از لطف وبزرگواری همشهری گرانقدر آقای مومن واقفی که زمینه جذب این تعداد نیرو را در منطقه فراهم ساخته صمیمانه سپاسگزاری وخواستار همکاری مسئولین محترم بخش برای حمایت از تداوم وگسترش این شرکت شد


کهن ترین برگه حضور غیاب آموزشگاه

قدیمیترین سند مکتوب حضور وغیاب دانش آموزان در مدرسه فیاض، این برگه که مربوط به سال 1310 خورشیدی است علت غیبت دانش آموزان بادرودی را در 82 سال پیش مکتوب نموده است.از 10 دانش آموز در این برگه 7 نفر از اهالی خالدآباد و3 نفر آخر برگه از همشهریان بادرودی می باشند که دو نفر از این عزیزان در قید حیات می باشند




دفتر فرهنگ وارشاد در بادرود گشایش می یابد

عصر روز گذشته حجت الاسلام  محمد قطبی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان به اتفاق حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی معاون امور شهرستانهای اداره کل از سالن فرهنگ و هنر بادرود بازدید نمودند.

در این بازدید مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان در سخنان کوتاهی اظهار داشت به علت برنامه های  از پیش تعیین شده دکتر محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به شهرهای زرین شهر و شهرضا , ایشان نتوانستند در مراسم افتتاح سالن فرهنگ و هنر بادرود شرکت نمایند و با هماهنگی انجام شده , در روز های پایانی هفته جاری با حضور دکتر ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان , سالن فرهنگ وهنر بادرود رسما مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت
قطبی گفت نگاه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان , تقویت جایگاه ادارات شهرستانهای استان هست و در حد مقدورات تلاش خواهیم کرد کلیه امکانات و تجهیزات لازم ادارات تابعه را در سطح استان تامین نمائیم .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ضمن قدردانی از  امام جمعه بادرود در خصوص پیگیری تکمیل وراه اندازی تالار فرهنگ  وهنر بادرود در خطبه های نماز جمعه , افزود به دنبال درخواست مردم  و مسوولان بخش , به زودی شاهد راه اندازی نمایندگی فرهنگ وارشاد اسلامی بادرود با تفویض اختیار کامل خواهیم بود . ایشان همچنین از رئیس اداره فرهنگ وارشاد نطنز خواست هر چه زودتر کم و کاستی های تالار را  پیگیری و برطرف نماید .
در ابتدای مراسم بازدید حجت الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود  ضمن تقدیر  از زحمات مسوولان استان , افتتاح تالار فرهنگ وهنر بادرود در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را به فال نیک گرفته  واظهار داشت هرگونه امکانات و خدماتی که در شهرها و بخش های استان صورت بگیرد قطعا به نفع جامعه  ومردم خواهد بود