بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

این جاده کماکان قربانی میگیرد

 جاده بادرود –کاشان وسه کشته دیگر

بر اثر تصادف یک دستگاه پژو جی ال ایکس که از رفسنجان عازم تهران بود با یک دستگاه تریلی در کیلومتر 8 جاده بادرو- کاشان، 3 نفر دیگر به کام مرگ فرو رفتند . این حادثه که صبح روز جمعه 30 بهمن رخ داد به علت انحراف به چپ پژو وبرخورد با تریلی اتفاق افتاد که علاوه بر سه کشته 7 نفر مجروح بر جای نهاد. کشته شدگان راننده ودو سرنشین افغانی پژو بوده اندو سواری مذکور با 10 نفر سرنشین افغانی در حال تردد از این مسیر بوده است . جاده بادرود –کاشان از ابتدای سالجاری 30نفر کشته وبیش از 70 مجروح برجای نهاده است . امید است با عنایت به اینکه مسیر مذکور بعنوان حادثه خیز ترین مسیر استان اصفهان شناخته شده کار احداث باند دوم آن به زودی آغاز گردد .

سخنی با یکی از نشریات نطنز

آیا نینوای اریسمان تحریم شد؟؟

چندی پیش یکی از نشریات نطنز در مورد بحث نینوای اریسمان وچون وچند این برنامه آئینی قلم فرسائی کرده بود که احساس وظیفه کردم که اگراز درج جواب به این مقاله روی برگردانم به خود موطن ومردم عزیزم ادای دین نکرده ام .گرچه متأسفانه رویکرد این نشریه با توجه به مطالب منتشره 16 شماره پیشینش هدف قرار دادن خدمات دلسوزانه همه مسئولین خدوم شهرستان وترویج وانتشار افکار مخدوش بر علیه مسئولین دوائر دولتی بوده وباتأسف اکنون هم به این روند ادامه می دهد .اما در خصوص مقاله یاد شده به عرض می رسانیم که:

ما یوسف خود نمی فروشیم         تو سیم سیاه خود نگه دار

1-  به کوری چشم همه معاندین ودشمنان این خطه زر خیز بین بادرود واریسمان نه تنها اختلافی نیست بلکه بهترین شیوه اخوت وبرادری وهمنشینی بین دو منطقه اریسمان وبادرود وجود دارد که نظیر چنین پیوندی در کمتر جائی از ایران وجود دارد به طور مثال بد نیست نگاهی به مراسم ترحیمی که در اریسمان یا بادرود برگزار می شود بیاندازید تا از نزدیک ببینید که در این گونه مراسم اکثریت مردم دو مناطق حضوری فعال وچشمگیر دارند که اگر چشم بینائی باشد وببیند.

2-  در پسوند خیلی از نام خانوادگی افراد اریسمانی «بادی»درج شده وبرعکس که این هم نمودی از ریشه دار بودن فرهنگ این دو مناطق است.

3-  در بحث نینوا اگر عده ای خواهان آن بودند تا نام بادرود در کنار اریسمان برده شود به این علت بود که به عده ای کبک صفتان سر در برف جهالت فرو برده تفهیم کنند که بادرود واریسمان همیشه وهمه جا باهم هستند وبودند وخواهند بود که البته به زعم  برخی از متفکرین شما چنین امری شاید خوش نیاید.

4-  اگر کسی با ارسال پیامک خواهان تحریم مراسم نینوا به زعم شمای نگارنده شده کاری بوده بس عبث واحمقانه که بعید نیست ریشه این پیامکها از نواحی دیگری غیر از اریسمان وبادرود رشد سرطانی یافته که پیگیری دقیق تر این موضوع قطعأ واقعیت ها را به اثبات خواهد رسانید.

5-  برگزاری نینوا در بادرود گرچه از یک سو می توانست به بهانه برپا شدن مشعلی دیگر بنام آقا امام حسین(ع) امری باشد بسیار پسندیده ولی ای کاش با تدابیر مسئولین مذهبی این منطقه راهی ترسیم می شد تا بجای برپائی سه مراسم نینوا بطور همزمان در یک منطقه برنامه ریزی می گردید که مراسم طی سه روز متوالی برگزار می شد که بحمد الله مردم عاشق اهل بیت استقبال خوبی از این سه مراسم حسینی کردند.

6-  نه تنها مراسم نینوای اریسمان توسط بادرودیها تحریم نشد بلکه جاده بادرود –اریسمان به کوری چشم بدخواهان پیشرفت این آبادی در عصر اربعین مملو از عزیزان بادرودی بود که به مراسم نینوا در اریسمان رفتند.

7-  آنچه در سر تیتر یکی دو نشریه نطنز می درخشید برای هر اهل علم وایمانی مشهود بود که چه کسانی وبا چه نیاتی منتظر گرفتن ماهی از آب گل آلودندکه البته مردم بصیر خود بحمد الله تشخیص دادند.

8-  تذکر داده اید که نیروهای محترم انتظامی وامنیتی برخوردبا تفرقه افکنان را در دستور کار خویش قرار دهند .غافل از اینکه مردم رشید این بخش نه یک بار ودوبار بلکه 7 بار در آزمون بزرگ جواب تفرقه افکنان را داده اند وکسانی که پروژه «با وضو وارد شدن به خطه خالدآباد »ویا«دارنده اولین مرکز علمی در خالدآباد» را با درج مقاله در همین نشریات موسمی راه انداخته اند تا مردم را رودر روی یکدیگر قرار دهند دیگر در این سرزمین جایگاهی ندارد وملت رشید راه خود را از یک دهه پیش تشخیص داده وخود اهل علم وبصیرت اند ودرعمل به اثبات رسانده اند که بذر اختلاف را چه کسانی وبا چه هدفی می پاشند .

چو بیشه تهی گردد از نعره شیر          شغال بد اندیش گردد دلیر

9-  ضمن تذکر به مقالات ضد ونقیض درج شده در نشریه ای که پس از یک دهه مجوز فعالیت داشتن یک هو سربرآورده وباصطلاح دلسوز منطقه شده است یادآور می شویم که پروژه اریسمان –بادرود شما خیلی زود شروع شد هنوز دو سالی فرصت داشتید تا با طرح این گونه مسائل کذائی بتوانید بهره برداری سیاسی خود را بکنید که البته خدا می داند چه تفکرات دیگری در سر می پرورانید.وجنابعالی وهمفکرانتان در حدی نیستید که برای فکر مردم بادرود تصمیم بگیرید که خادمینشان چه کسانی باشند

بلبل به باغ و جغد به ویرانه تاخته // هر کس به قدر همت خود خانه ساخته

درخاتمه امیدواریم وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به وظیفه قانونی خویش در خصوص نحوه انتشار وتوزیع وچاپ مطالب این نشریه عمل نماید.



طرح اسکان در منازل بادرود

مسافران نوروزی  دربادرود مشکل اسکان نخواهند داشت

شهرداری وشورای اسلامی شهر بادرود در نظر دارد طرح اسکان مسافران نوروزی در منزل را در ایام عید اجراء نماید. این طرح که در قالب طرحهای اسکان موقت سازمان میراث فرهنگی طی چند سال اخیر تدوین گردیده مبنی  بر اجاره منازل همشهریان در ایام عیدرا عهده دار خواهد بود . بر این اساس کلیه افرادی که مایلند منازل خویش را بصورت اجاره موقت در اختیار مسافرین نوروزی قرار دهند ،آمادگی خویش را اعلام نموده تا در تعطیلات نوروزی برای آنان پیش بینی لازمه صورت پذیرد .اجاره هر شب منزل بین 20 تا 25 هزار تومان پیش بینی گردیده است وبادرود به علت برخورداری از منازل بزرگ وعمدتأ دو یا سه خوابه بودن واز طرفی آشنا وفامیل بودن افراد به یکدیگر می تواند یکی از بهترین راه اسکان مسافران وزائران واز سوئی کسب درآمد برای همشهریان از طریق جذب گردشگر باشد .در مرحله اول منازل نهایتأ تا 20 اسفند شناسائی واز طریق ستاد اسکان شهرداری مستقر در اداره آتش نشانی ،مسافران راهنمائی واسکان داده می شوند. نظیر چنین طرحهائی در بسیاری از شهرهای گردشگری کشور در حال اجراء است

شهروندان عزیز جهت ثبت نام در این طرح -که می تواند به نوعی هم میهمان نوازی همشهریان را به اثبات رساند- به شماره تلفن 4343909 دفتر شورای شهر تماس وآمادگی خویش را برای اسکان مسافران اعلام دارند .

شکایت شورا ی شهر برعلیه وبلاگ دروغگو

وبلاگ درد سر ساز

در پی فعالیت یک وبلاگ که توسط یک نویسنده عقده ای  طی چند ماه اخیر در سیستم بلاگفا فعالیت خویش را آغاز نموده وبا افتراء ونشر اکاذیب ودروغ پردازیها قصد تشویش اذهان عمومی را داشت شورای اسلامی شهر رسمأ به دادگستری واداره اطلاعات شکایت نموده که امروز باخبر شدیم نویسنده این مطالب شناسائی ومحاکمه رسمی وی در دادگستری بزودی آغاز می شود .وی که بااستفاده از سیستم اداری یکی از ادارات بادرود به نشر اکاذیب می پرداخت طی مطلبی در آخرین صفحه خویش به دروغ خبر از برپائی بزم موسیقی با حضور شهردار ورئیس شورا وبا حضور ایرج خواجه امیری خواننده معروف در منزل رهگشادر شب 28 صفر پرداخته که  معلوم گردیده اصلأ چنین بزمی در مکان یاد شده برپا نبوده وایرج خواجه امیری فقط ظاهرأ یکی دو ساعت در ظهر روز چهل هشتم درآستان مقدس آقاعلی عباس حضور داشته وبلافاصله به تهران برگشته است . طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی نشر اکاذیب وافتراء بین 6 ماه تا 2 سال حبس قطعی دارد که ظاهرأ شورای شهر اینبار به طور جد بر علیه نویسنده معلوم الحال طرح شکایت نموده وماجرا بسیار جدی است   

دعوت اینترنتی از همشهریان

همشهریان عزیز بادرودی در سراسر گیتی پهناور

لطفأ مشخصات کامل خویش «نام ونام خانوادگی،مدرک تحصیلی،آدرس دقیق محل کار ومنزل ،شماره تلفن وموبایل، شغل» خود را به نشانی ذیل ایمیل anarbadrood@yahoo.com   ویا به نشانی استان اصفهان -شهربادرود –دبیرخانه همایش بادرودیها، پست تا جهت دعوت در همایش بزرگ بادرودیها از حضور گرم شما دعوت بعمل آید

از لطف همه شما سپاسگزاریم 

                                   به امید داشتن بادرودی آباد وآزاد

ساخت کمپینگ زیارتی دربادرود

میراث فرهنگی بیشتر به میدا ن می آید

در پی حضور بی سابقه زائران ومجاوران به زیارت آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس در آخر ماه صفر امسال ،مسئولین مرتبط  با حساسیت ویژه ای به این مرکز که بزرگترین اماکن گردشگری زیارتی استان اصفهان وکشور (بعد از مشهد وقم ) می باشد می نگرند . بنا به گزارشات رسیده پس از بازدید سرزده مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری استان اصفهان درروز 30 صفر شهادت حضرت امام رضا(ع) به آستان مقدس آقاعلی عباس بادرود مقرر گردید طرح احداث بزرگترین کمپینگ گردشگری زیارتی، با زیر ساخت های احداث سکوی نصب چادر ،سوئیت ،پارکینگ های بزرگ ووسیع،رختشویخانه وآشپزخانه های عمومی ،سرویس های بهداشتی وکمک به امر احداث کمربندی آستانه با اعتبار این سازمان از سال آینده آغاز گردد .مهندس حیدر پور حضور انبوه زائران را در این روز از موارد خاص دانست واذعان داشت که توجه ویژه به زیر ساختهای گردشگری جزء اولویتهای مهم این سازمان در سال آتی است .در این نشست که امام جمعه،بخشدار، رئیس وبرخی از اعضای شورا شهر،رئیس اوقاف وبرخی از اعضای هیئت امناء حضور داشتند.بر ضرورت توجه به این آستانه با وضعیت حضور بیش از پیش زائران تأکید گردید.

28صفر از نگاه تصویر

نمادی ازشکوه وعظمت 28 صفر دربادرود

عکس علی اعرابی(عکاسی صفا) 

 

 

 

 

 

۲۸ صفر از دید ایرنا

   امروز: ‪یکشنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۸۸‬

حضور زائران در امامزاده آقاعلی عباس (ع)بادرود بی‌سابقه بود

خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۲۵/۱۱/۸۸‬

اجتماعی. مناسبتها. سوگواری در بادرود
کاشان - رئیس شورای شهر بادرود،حضور زایران در آیین ‪ ۲۸‬صفر سالگرد رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در امامزاده آقا علی عباس (ع) این شهر را بی سابقه خواند وگفت:امسال حدود ‪ ۵۰۰‬هزار نفر در آیین سوگواری ‪ ۲۸‬صفر شرکت کردند.

ذبیح الله صولتیان روزیکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در این آیین پرشور بیش از ‪ ۸۰‬هیات مذهبی از نقاط مختلف کشور شرکت کردند.

وی گفت: به منظور رفاه حال زایران و عزاداران،امکانات و تسهیلاتی با همکاری شهرداری، اوقاف و امور خیریه، هیات امنای امامزاده و آموزش و پرورش و سایر ادارات پیش بینی شد.

وی از جمله این تسهیلات را اسکان بیش از ‪ ۱۰‬هزار زائر در ‪ ۴۰۰‬زائرسرای امامزاده، حدود ‪ ۵۰‬مسجد، حسینیه و مدرسه عنوان کرد.

شهردار بادرود نیز گفت: برای توقف خودروی زئران، توقفگاهی به وسعت ‪۲۱‬ هکتار از قبل آماده شده بود.

رضا نقدی افزود: محلهایی نیز برای نصب چادر مسافرتی زائران پیش بینی شد و در اختیار آنها قرار گرفت.

در آیین سوگواری ‪ ۲۸‬صفر شهر بادرود که از شب سالگرد رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در صحن و سرای امامزادگان آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد (ع) این شهر برگزار شد،علاوه بر برپایی آیینهای عزاداری چند تن از شخصیتها همچون حجت الاسلام دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان درباره تاریخ زندگانی و رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مطالبی بیان کردند.

بسیاری از زائران شرکت‌کننده در این مراسم با پخت نذری و توزیع آن بین مردم جلوه خاصی از شور ایمان و ایثار را به نمایش گذاشتند.

امازادگان آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم هستند که در سال ‪ ۲۰۳‬هجری قمری برای دیدار با برادر خود امام رضا (ع) از مدینه به قصد طوس وارد ایران شدند.

آن بزرگواران مدت چهل شبانه روز میهمان مردم بادرود بودند که در حین حرکت از راه کویر به سمت خراسان بدست لشگریان مآمون مظلومانه به شهادت رسیدند  ک/‪۴‬

 http://www.irna.ir/View/Zone/?ServiceId=54

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

بادرود پذیرای نیم میلیون زائر درروز چهل هشتم

نیم میلیون زائر در روز تاریخی چهل هشتم دربادرود

باتوجه به بزرگداشت رحلت حضرت رسول الله(ص) وشهادت امام حسن مجتبی(ع) در سالروزتاریخی ورود حضرت آقاعلی عباس (ع)وشاهزاده محمد(ع) به منطقه بادرود در سال 203 هجری قمری ،بالغ بر 500 هزار زائر دلسوخته عاشق به سوی بارگاه منور این بزرگواران مشرف شدند .خیل عظیم زائران ومجاوران که از اکثر نقاط کشور عزیزمان در روز تاریخی چهل هشتم از عصرروز جمعه روانه این دیار شدند به گونه ای بود که در طول تاریخ این سرزمین بی نظیر می نمود .مراسم سنتی عزاداری با حضور عاشقان به حریم ائمه اطهار از شب 28 صفر تاعصرآنروز باحضور صدهها هیئت مذهبی در قالب زنجیر وسینه زنی از روستاها وشهرهای مختلف ایران در صحن مطهر این امامزادگان با شکوه تمام برگزار گردید .آیه الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی وآیت الله نمازی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان از سخنرانان این مراسم تاریخی بودند .حضور گسترده زائران به حدی بود که محوطه 21 هکتاری پارکینگ آستانه مملو از وسائط نقلیه بود .بگفته رضا نقدی شهردار بادرودبر اساس آمار منتشره توسط این شهرداری  بیش از 80 هزار وسائط نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر جمعه 23 بهمن تا4 بعد از ظهر روز شنبه 24 بهمن از ورودی شهر به سمت آستان مقدس رهسپار گردیدند .پخش مستقیم مراسم عزاداری از شب مراسم تا ظهر 28 صفر از شبکه های یک ،دو،سه ،قرآن ،خبر وشبکه اصفهان که  نمادی از حضور گسترده زائران را به تصویر می کشید، یکی از عوامل بی نظیر حضور عزادران بود .بگفته رمضانعلی همت رئیس اداره آموزش وپرورش بادرود در جمعه شب و شنبه شب، 32 مدرسه بخش بادرود برای اسکان مسافران در نظر گرفته که کلاسهای این مدارس مملو از زائران بود. بنا بر گزارش رسیده کلیه مساجد وحسینیه های شهر هم پذیرای خیل گسترده هموطنان عزیزمان بود.

حضور مردم به گونه ای بود که لاین ورودی به آستان مقدس ساعتها در ترافیک وسیله نقلیه به سر می برد.

حضرت آقاعلی عباس وشاهزاده محمد از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم وبرادران اصلی امام رضا هستند که در سال 203 هجری قمری جهت دیدار با برادرشان امام رضا از مدینه به قصد طوس وارد ایران شدند که مدت 40 شبانه روز میهمان مردم بادرود بودند که در حین حرکت از راه کویربه سمت خراسان بدست لشگریان مآمون مظلومانه به شهادت رسیدند

تکرار تاریخ در چهل هشتم بادرود

مراسم تاریخی چهل هشتم دربادرود درسال88

28 صفر هرساله با شکوه وعزت تمام، مراسم سنتی مذهبی عزاداری در جوارآستان مقدس حضرت آقاعلی عباس (ع)برگزار می شود وطبق راویان وپیشکسوتان تاریخ برگزاری این مراسم از قدیم الایام تا بحال وجود داشته که در عهد صفویه وبا گسترش مذهب تشیع این مراسم به اوج خود می رسد . حال برخی از مورخین علت برگزیده شدن این روز به ایام زیارتی خاص آقاعلی عباس را به حضور این بزرگواران در این ایام به منطقه بادرود می دانند . هر پیر وجوانی که شاید فرصت زیارت در طول سال نصیبش نشود به هر نحو ممکن در این روز خود را به آستان مقدس می رساند تا در این مراسم حضوریابد.امسال همت وتلاش مدیریت محترم وپرسنل وهمیاری برخی از همشهریان در همیاری در اجرای شایسته مراسم چهل هشتم قابل توصیف وتقدیر است که امیدواریم اجر همه عزیزان با فرزندان بلافصل امام موسی ابن جعفر باد . اما ذکر چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت مراسم خالی از لطف نیست.

1-برپا شدن مجدد بازار در میدان ورودی آستانه خطائی بود که سال گذشته هم تکرار شد ومردم را مشغول تجارت می سازد تا زیارت واین امر علاوه برکاستن بعد معنوی مراسم اعتراض کسبه دائمی آستانه که دائم در این بازارچه اصلی حضور دارند وچشم امیدشان به روز 28 صفر است را درپی داشته است.

2-پخش مستقیم مراسم از شبکه 3 واصفهان امری کاملأ پسندیده است که جای سپاس از همه دست اندرکاران را داراست .گرچه برودت هوا مانع از استقبال آنچنانی زائرین ومجاورین از مراسم در شب 28 صفر گردید.

3- مهمترین مشکل که همیشه گریبانگیر متولیان هست ،نبود اماکن اقامتی که اعتراض شدید زائرین را در هوای سرد زمستانی در پی داشت که ارزنده است همه همشهریان برای حفظ آبروی این منطقه در این راه همت کنند که همزمان با تبلیغات سراسری فکری هم بخاطر اسکان مسافرین نمایند که تبعات منفی در پی نداشته باشد.

4- از مدیریت درخواست می شود حد اقل خادمین داخل حرم را با یونیفرم مخصوص خدام تزئین ونحوه خوش آمد گوئی وبرخورد حسنه را به همه خادمین رسمی وافتخاری آموزش دهد.

5- استفاده از نیروهای افتخاری امری است بسیار پسندیده اما ای کاش به جای افراد مجرد وجوان سال از افراد مسن و مجرب تر در امر خادمین افتخاری بهره گرفته می شد.

6-تلاش نیروی انتظامی وراهنمائی ورانندگی در خصوص ساماندهی پارکینگ امسال هم چون سال گذشته بسیار قابل تمجید بود انشاء الله این امر تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.

به امید داشتن بادرودی آباد وتوفیق در ادامه میهمان نوازی بادرودیها