بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

۲۸ صفر از دید ایرنا

   امروز: ‪یکشنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۸۸‬

حضور زائران در امامزاده آقاعلی عباس (ع)بادرود بی‌سابقه بود

خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۲۵/۱۱/۸۸‬

اجتماعی. مناسبتها. سوگواری در بادرود
کاشان - رئیس شورای شهر بادرود،حضور زایران در آیین ‪ ۲۸‬صفر سالگرد رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در امامزاده آقا علی عباس (ع) این شهر را بی سابقه خواند وگفت:امسال حدود ‪ ۵۰۰‬هزار نفر در آیین سوگواری ‪ ۲۸‬صفر شرکت کردند.

ذبیح الله صولتیان روزیکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در این آیین پرشور بیش از ‪ ۸۰‬هیات مذهبی از نقاط مختلف کشور شرکت کردند.

وی گفت: به منظور رفاه حال زایران و عزاداران،امکانات و تسهیلاتی با همکاری شهرداری، اوقاف و امور خیریه، هیات امنای امامزاده و آموزش و پرورش و سایر ادارات پیش بینی شد.

وی از جمله این تسهیلات را اسکان بیش از ‪ ۱۰‬هزار زائر در ‪ ۴۰۰‬زائرسرای امامزاده، حدود ‪ ۵۰‬مسجد، حسینیه و مدرسه عنوان کرد.

شهردار بادرود نیز گفت: برای توقف خودروی زئران، توقفگاهی به وسعت ‪۲۱‬ هکتار از قبل آماده شده بود.

رضا نقدی افزود: محلهایی نیز برای نصب چادر مسافرتی زائران پیش بینی شد و در اختیار آنها قرار گرفت.

در آیین سوگواری ‪ ۲۸‬صفر شهر بادرود که از شب سالگرد رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در صحن و سرای امامزادگان آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد (ع) این شهر برگزار شد،علاوه بر برپایی آیینهای عزاداری چند تن از شخصیتها همچون حجت الاسلام دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان درباره تاریخ زندگانی و رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مطالبی بیان کردند.

بسیاری از زائران شرکت‌کننده در این مراسم با پخت نذری و توزیع آن بین مردم جلوه خاصی از شور ایمان و ایثار را به نمایش گذاشتند.

امازادگان آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم هستند که در سال ‪ ۲۰۳‬هجری قمری برای دیدار با برادر خود امام رضا (ع) از مدینه به قصد طوس وارد ایران شدند.

آن بزرگواران مدت چهل شبانه روز میهمان مردم بادرود بودند که در حین حرکت از راه کویر به سمت خراسان بدست لشگریان مآمون مظلومانه به شهادت رسیدند  ک/‪۴‬

 http://www.irna.ir/View/Zone/?ServiceId=54

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد