بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

طلوع چهارمین سال مهر ومیترا


آدینه روز بتاریخ 25 آمرداد 1387 خورشیدی آغاز کردیم نوشتن در دنیای مجازی را ، وآمدیم تا آنچه را که همشهریان گرانقدر لیاقت وحق دانستنش را دارند بگوئیم . گفتیم ونوشتیم ،از آنچه ناگفتنی ها بود ازیرا که نه عقده نوشتن داشتیم ونه کینه کسان بر دل، اینک در آستانه شروعی دیگر بر اطلاع رسانی آنچه که در بادرود وحوالی میگذرد قرار گرفته ایم ، شروعی بر امتداد دل نوشته هائی که اگر خدا قبول کند از سر سوز وگداز است ودگر هیچ.

یاریگر ما باشید در طلیعه چهارمین سال تولد بادرود: سرزمین مهر ومیترا

چادر خاکی....

از قدیم گفتن «احترام امامزاده به متولیشه»

 آهای متولیان گرامی امامزاده آقاعلی عباس (ع)حال که به لطف خدا وعنایات خاصه فرزندان غریب موسی ابن جعفر ،کسانی که قصدشان خدمت به ساحت مقدس آقا نبود برای همیشه از این مکان کنده شدند ورفتند(گوش شیطون کر)،روا مدارید که خانمهای محترمه مانتوئی با چادرهائی که پر از گرد وخاک و...هستندوتوسط شما برای این منظور تدارک دیده شده اند، را از روی زمین بردارند و بتکانند وبر سر کنند وبه حرم بروند.عنایتی کنید واگه قراره بانوان محترمه مکرمه مانتو پوش جبرأ با چادر پا در حریم کبریائی این آستان نهند،یک مکانی در خور چادرهای بهداشتی هم برای این منظور،منظور گردد

 از امه ووتن، شومه خو زونی

زلزله ورزقان از دید هنرمند بادرودی

اثری زیبا از هنرمند بادرودی آقای محمدعلی رجبی با موضوع زلزله آذربایجان شرقی در خبرگزاری فارس

چرا دنبال مسافر آب میریزند؟؟؟

واپسین سخنان کورش و داریوش کبیر

سردار پرافتخار ایران یعنی هرمزان در سمت فرمانداری خوزستان انجام وظیفه می‌کرد. هرمزان که یکی از فرمانداران جنگ قادسیّه بود. بعد از نبردی در شهر شوشتر و زمانی که هرمزان در نتیجه خیانت یک نفر با وضعی ناامید کننده روبرو شد، نخست در قلعه‌ای پناه گرفت و به ابوموسی اشعری، فرمانده تازیها آگاهی داد که هر گاه او را امان دهد، خود را تسلیم وی خواهد کرد. ابوموسی اشعری نیز موافقت کرد از کشتن او بگذرد و ویرا به مدینه نزد عمربن الخطاب بفرستد تا خلیفه درباره او تصمیم بگیرد. با این وجود، ابوموسی اشعری دستور داد، تمام 900 نفر سربازان هرمزان را که در آن قلعه اسیر شده بودند، گردن بزنند. (البلاذری، فتوح البُلدان، به تصحیح دکتر صلاح‌الدیّن المُنَجَّذ (قاهره: 1956)، صفحه 468)


پس از اینکه تازیها هرمزان را وارد مدینه کردند، ... لباس رسمی هرمزان را که ردائی از دیبای زربفت بود که تازیها تا آن زمان به چشم ندیده بودند، به او پوشاندند و تاج جواهرنشان او را که «آذین» نام داشت بر سرش گذاشتند و ویرا به مسجدی که عمر در آن خفته بود، بردند تا عمر تکلیف هرمزان را تعیین سازد. عمر در گوشه‌ای از مسجد خفته و تازیانه‌ای زیر سر خود گذاشته بود. هرمزان، پس از ورود به مسجد، نگاهی به اطراف انداخت و پرسش کرد: «پس امیرالمؤمنین کجاست؟» تازیهای نگهبان به عمر اشاره‌ای کردند و پاسخ دادند: «مگر نمی‌بینی، آن امیرالمؤمنین است.»


... سپس عمر از خواب برخاست. عمر نخست کمی با هرمزان گفتگو کرد و سپس فرمان داد، او را بکشند.


هرمزان درخواست کرد، پیش از کشته شدن به او کمی آب آشامیدنی بدهند. عمر با درخواست هرمزان موافقت کرد و هنگامی که ظرف آب را به دست هرمزان دادند، او در آشامیدن آب درنگ کرد. عمر سبب این کار را پرسش نمود. هرمزان پاسخ داد، بیم دارد، در هنگام نوشیدن آب، او را بکشند. عمر قول داد تا آن آب را ننوشد، کشته نخواهد شد. پس از اینکه هرمزان از عمر این قول را گرفت، کیاست به خرج داد و هوش و ذکاوت ایرانی را به رخ بلاهت عرب کشید و در اقدامی زیرکانه و هوشمندانه آب در دستش را با کاسه آن بر زمین انداخت و آن آب روی زمین ریخت. عمرهم که دید مغلوب هوش و فراست و نکته سنجی و کیاست و سیاست ایرانیان شده به ناچار به قول خود وفا کرد و از کشتن او درگذشت.

این باعث بوجود آمدن فلسفه ای شد که با ریختن آب بر زمین، یعنی زندگی دوباره به شخصی داده می شود تا مسافر برود و سالم بماند

تذکر فیروزی درخصوص سرقت احشام

عضو هیأت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جواد جهانگیرزاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

1- فیروزی نماینده نطنز،بادرود و بخش قمصر به وزیر کشور در مورد جلوگیری از سرقت احشام در شهرستان نطنز و بادرود

2-آقایان بخشایش اردستانی، طباطبایی نائینی و فیروزی نمایندگان اردستان، نائین، خور و بیابانک و نطنز ،بادرودو بخش قمصر به وزیر راه و شهرسازی درباره تسریع در تامین آسفالت کاشان، بادرود و نائین

یکی به داد این باجه(؟؟؟)برسد


بانک تجارت بادرود، سرنوشتی غریب برای تبدیل یک شعبه به باجه ودر ادامه تحت  پوشش قرار گرفتن باجه شهری زیر نظر شعبه روستائی 

پیامد: کاهش کارمندان بانک از 8 نفر به 3 نفر

نتیجه کلی: اتلاف ساعتها وقت همشهریان در صفهای طولانی

تورخدا یکی پاسخ ما رو بده چه کسی از این مسئله استفاده می بره؟وعلت این نابخردی چیست؟؟

زلزله غم انگیز ورزقان

روستا‌های زلزله زده توابع شهرستان ورزقان – آذربایجان شرقی

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله

تصاویر غم انگیز از صبح بعد از زلزله


اگر در بادرود زلزله بیاید...

اگر زبانم لال بادرود زلزله بیاید!!!


-وبلاگ بادرود، سرزمین مهر و میترا با اعتراض به تخریب خانه های تاریخی بادرود بر تلاش مسئولین برای بازسازی این بناها تاکید می کند!

-اعضای شورای شهر و شهرداری تمام همت و تلاش خود را برای بازگشایی مسیر منتهی به منزل خویش به کار می بندند!

-وبلاگ باداباد از ترکیب بوی کاهگل و آب در نواحی قدیمی بادرود به وجد می آید و با شکار عکسی زیبا از ترکیب طبیعت همگان را به لذت بردن از این فضا دعوت می کند!

-بادرود رسانه با درج خبر زلزله در صفحه شهرستانهای کیهان، پنج خبر مهم از اقدامات ارزنده و اساسی اداره میراث فرهنگی نطنز بر روی سایت بارگزاری می کند.

-وبلاگ فنگیز از ابراز همدردی هنرمندان بادرودی بویژه اعضای انجمن نمایش اطلاع می دهد و پیش بینی می کند به دلیل زلزله چند ماهی نمی تواند وبلاگش را به روز کند!

-وبلاگ معرفت از ملاقات نماینده محترم با تعدادی از مسئولین ملی و استانی در حاشیه زلزله خبر می دهد و از شهرداری بادرود به دلیل ضعف در امدادرسانی انتقاد می کند!

-سالن آمفی تئاتر بادرود که هفت هشت ده سالی در آستانه گشایش و افتتاح بود به کل تخریب گشته و کلنگ ساخت مجدد آن به دست مسئولین بر زمین زده می شود.

-وبلاگ سیخونک طی ارسال کاریکاتوری و تاکید بر نقش کشورهای حوزه خلیج فارس در وقوع این فاجعه همدردی خود را با زلزله زدگان ابراز می کند.

-انجمن حافظان محیط زیست بادرود با انتقاد از سوء استفاده از سگهای زنده یاب خواستار بازگرداندن این موجودات به دامان طبیعت میشود.

-گروه نقطه چین علت اصلی زلزله را برگزاری جشنواره انار بادرود می داند و آمادگی خود را برای جلوگیری از هرگونه اجرای برنامه های شاد و طرب انگیز در شهر اعلام می کند.

-اداره بهزیستی نطنز از فرصت استفاده کرده و نسبت به تخلیه و جابجایی تجهیزات و امکانات نمایندگی بهزیستی بادرود به شهر دوست و همسایه بمنظور جلوگیری از خسارات احتمالی اقدام می کند!

-پزشکان بادرودی با تلاش برای اخذ ویزا و روادید در اسرع وقت از کشور خارج و آمادگی خود را برای شرکت در دوره بعدی مجلس شورای اسلامی بمنظور حل مشکلات مردم زلزله زده اعلام می کنند!

 - کویر بادرود هم ...

منبع: کویر بادرود

 

جلسه کمیسیون عمران برای زلزله آذربایجان

'محمد فیروزی' نماینده نطنز،بادرود وقمصر درمجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این جلسه اضطراری امروز بدلیل بررسی وضعیت زلزله زدگان شمال غرب کشور با حضور نمایندگان وزارتخانه های بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، نیرو،ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیت هلال احمر برگزار شد.
 
وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان دستگاه های دولتی گزارشی از عملکرد وزاتخانه ها و دستگاه های خود در مناطق زلزله زده ارایه کردند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: اقدامات این دستگاه ها قابل تقدیر است، ولی کافی نیست و این به دلیل نبود مدیریت واحد در ارسال تجهیزات و کمک رسانی به مناطق زلزله زده بود.
 
فیروزی یادآور شد: معاون پارلمانی صدا و سیما در این جلسه انتقادهای نمایندگان نسبت به پخش برنامه طنز خنده بازار در شب گذشته را پذیرفت و عذرخواهی کرد.
 
وی همچنین گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون عمران از اطلاع رسانی نامناسب صداوسیما درباره زلزله شمال غرب کشور انتقاد کردند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در جلسه اضطراری کمیسیون عمران مقرر شد، تعدادی از اعضای این کمیسیون فردا از مناطق زلزله زده بازدید کنند.

دکترباغبانیان ،بازگشت به روزهای اوج

 

دکتر باغبانیان انسانی که طی یک دهه دوران نمایندگی خویش توانست با روابط اجتماعی بالا و پیگیر وپرتلاش  در امور مشکلات مردم ،نامی بس نیکو از خود به یادگار گذارد. 

دکتر علی باغبانیان متخصص اعصاب وروان ونماینده ادوار پنجم،ششم وهفتم مردم بادرود،نطنز وقمصر در مجلس شورای اسلامی بعلت یک عارضه  کو چک در ایام عید راهی بیمارستان شد ،اخبار بیماریش دل هر انسان منصف وخداجوئی را آزرد. دکتر باغبانیان در طول بستری در خانه مورد عیادت قشر گسترده ای از همشهریان قرار گرفت . اینک پس از 5 ماه بیماری به لطف خدای بزرگ ودعای مردم عزیز در این ماه مبارک ،وی بهبودی وسلامت کامل را بدست آورده ودر صحت وسلامت کامل به یاد روزهای پرتلاش خدمت به مردم ،در محل دفتر کارش حضوری فعال وچشمگیر دارد. برای این پزشک عزیز که در اذهان ملت شریف منطقه با نام ویاد امیر کبیر بادرود اشتهار یافته آرزوی بهروزی وسعادت را از ایزد بزرگ خواهانیم