بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

الحاق بادرود به استان کاشان اما مشروط


http://badroodi.persiangig.com/DSC05842.JPG

ظاهرا بحث استان شدن کاشان به مرحله جدی رسیده است آنچه که صحبتهای پیرامون این اتفاق مهم شنیده می شود قرار است این استان شهرستانهای آران وبیدگل،نطنز،اردستان وشاید نائین ودلیجان را هم  در برگیرد. به ظاهر امر دلیجان قصد انفکاک از استان مرکزی را ندارد واردستان ونائین هم چندان رغبتی برای انفکاک از اصفهان و الحاق به استان جدید را نشان نمی دهند.بی شک کاشانیها برای استان شدن به همراهی مناطق اطراف نیازمندند.

در این بین ارتقاء برخی مناطق وبخشها به مراکز شهرستان یا بخش وشهر باید همزمان با استان شدن کاشان مد نظر قرار گیرد . بخشهای نیاسر وبرزک وقمصر به علت جمعیت کم این مناطق مشمول ارتقاء شهرستان شدن قرار نمیگیرند. در این بین باید روی این پیشنهادات فکر کرد

-ارتقاء بادرود از مرکز بخش به مرکز شهرستان که بدلائلی که در ذیل اشاره خواهم کرد کمترین بار مالی را برای دولت دارد ومستحق ترین مناطق استان اصفهان برای شهرستان شدن می باشد.

- ارتقاء مهاباد به مرکز بخش برای همراهی اردستانیها .

-ارتقا، مراکز دهستانهای اریسمان وده آباد به مراکز شهر.

-ارتقاء میمه به مرکز شهرستان والحاق آن به کاشان.

-ارتقاء جوشقان وکامو به مرکز بخش.

-ارتقاء نوش آباد به مرکز بخش.

-ارتقاء ابیانه به مرکز شهر به عنوان یک نماد شهر توریستی وتاریخی.

-ارتقاء نراق به مرکز بخش برای همراهی الحاق به کاشان وانفکاک از دلیجان.

از بین همه این پیشنهادات که شاید به ما بادرودیها هم چندان ربطی نداشته باشد.بحث تاسیس فرمانداری بادرود که از آرزوهای دیرینه این مردم است ومهمترین خواسته اهالی باید به منصه ظهور برسد.

بادرود در بین مراکز شهرستانهایی چون نطنز-اردستان-خور وبیابانک-تیران وکرون-بوئین ومیاندشت-دهاقان وچادگان جمعیت بسیار بیشتری دارد که این اولین دلیل شهرستان شدن بادرود است.

بخش بادرود در بین تمام بخشهای استان از بیشترین ادارات دولتی برخوردار است. وجود ساختمان وابنیه ادارات و نیروی انسانی موجود این مهم را به اثبات میرساند که تاسیس فرمانداری هیچ گونه بار مالی را برای دولت ندارد.

در دولت گذشته در همین استان اصفهان شهرستانهای جدیدی شکل گرفت نظیر دولت آباد- خور وبیابانک-چادگان –بوئین ومیاندشت که بجز دولت آباد، بادرود از این بین از مابقی شهرهاهم جمعیت بیشتری دارد وهم استحقاق شهرستان شدنش از لحاظ فرهنگی واجتماعی بس بالاتر است.

اگر عمر دولت پیشین کمتر از 6 ماه دیگر ادامه میداشت بی شک میمه- باغبهادران و ورزنه هم در صف ارتقاء تقسیماتی قرار داشتند.

اینک بادرود است و4 میلیون زائر در طول سال-با سابقه شهریت 4500 ساله ومرکز سکونت بشر از 7000 سال پیش تابحال-بادرود است وکویر ومحرومیت ومظلومیت-بادرود است وقطب کشاورزی استان اصفهان-بادرود است ومرکز جغرافیای کشور وشاهراههای حیاتی مهم- بادرود است ونزدیکترین شهر به مرکز سایت هسته ای شهید احمدی روشن- وبادرود است وچشم انتظار تحقق خواسته برحقش..

نمیخواهم احساسی بنویسم اما بی شک اگر به جای دکتر ضابطی (بین سالهای 86 تا 90) که میانه راه دولت نهم ودهم بود ،دکتر باغبانیان انتخاب شده بود هم اکنون بادرود مرکز فرمانداری بود.

اینک هم مصرانه از نماینده –امام جمعه-فرماندار- شوراهای شهر وروستا استدعا داریم بهای این بادرود کهن را ارزان به کاشانیها نفروشید. ویکصدا همراه با ملت عزیز ندا برآوریم که بادرود زمانی حاضراست به کاشان ملحق شود که به مرکز شهرستان ارتقاء یابد والا اگر قرار است مرکز بخش بماند بگذارید همان زیر نظر اصفهانیهایی باشیم که یک عمر خیر وخوبی از آنها دیده ایم.

بی شک انفکاک بادرود از نطنز به مراتب به نفع نطنزیهای عزیز است ازیراکه هر دو شهرستان از بودجه جداگانه برخوردار خواهند بود ویکی از نادیده گرفتن حقش توسط دیگری گله وشکوائیه نخواهد کرد..

پس در این موقعیت حساس وویژه همه شهرستان باید متحد برای تحقق این خواسته بسیج شوند

بامید بادرود و نطنزی  آباد وسرافراز

نظرات 10 + ارسال نظر
قربیان - اصفهان سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:22 ق.ظ

ذبی جان سال 86-90

درود..سپاس از یادآوریتون

محمد سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:04 ب.ظ

درود بر ذبی

درود بر ممد

فرار کرده از کاشون سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:24 ب.ظ

صد رحمت به نطنزی و اصفوونی، کاشونی خیله نابیدن! نابو شهرستان گلین ولی جیر نظر اصفوون بین؟!

درود تا حدودی بت حق ادون.کاشی ای کپه زیاده خاه وخود بینن

ایرانگردی و گردشگری برادران صفری سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:24 ب.ظ http://www.safariha.ir

سلام آقای صولتیان
لطفا لینک فرمایید
شما لینک شدید
با تشکر فراوان

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:12 ب.ظ

به امید شهرستان شدنمان

حجت کرمانی چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:58 ق.ظ http://www.talkdude.com

اولا کاشون اسم شهر هم باید از روش بردارن ، جمعیت مهم نیست باید فرهنگش هم در نظر بگیرن ، باور کنید فرهنگشون از باد هم پایین تره ، بعدشم بادرود باید جز ایالت virginia امریکا بشه :))))))

110 پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:54 ب.ظ

انشالله که درست میشه

نطنزی یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:40 ق.ظ

نطنز زیر نظر کاشان نخواهد رفت . بادرود هم به نفعشه که شهرستان نشه چون صنعت نداره کشاورزیش هم آینده خوبی براش متصور نیستند. ولی جدایی بادرود چیزی از نطنز کم نمیکنه

[ بدون نام ] دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:07 ق.ظ

استان گلشن و گلستان.گل محمدی.محلات استان مرکزی محل گل

فرهخآث جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 05:14 ب.ظ

البته خور/کآشآن/گلپآیگآن و اص فآهآن بعنوآن چهآراستآن ,نسخه ی بهتری است برآی توسعه ی منطقه.اص فآهآن در حدوسعت استآن تهرآن آسیب و منفیگیری کمتری برآی بقیه ی کشور خوآهد دآشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد