بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

تکرار تاریخ در چهل هشتم بادرود

مراسم تاریخی چهل هشتم دربادرود درسال88

28 صفر هرساله با شکوه وعزت تمام، مراسم سنتی مذهبی عزاداری در جوارآستان مقدس حضرت آقاعلی عباس (ع)برگزار می شود وطبق راویان وپیشکسوتان تاریخ برگزاری این مراسم از قدیم الایام تا بحال وجود داشته که در عهد صفویه وبا گسترش مذهب تشیع این مراسم به اوج خود می رسد . حال برخی از مورخین علت برگزیده شدن این روز به ایام زیارتی خاص آقاعلی عباس را به حضور این بزرگواران در این ایام به منطقه بادرود می دانند . هر پیر وجوانی که شاید فرصت زیارت در طول سال نصیبش نشود به هر نحو ممکن در این روز خود را به آستان مقدس می رساند تا در این مراسم حضوریابد.امسال همت وتلاش مدیریت محترم وپرسنل وهمیاری برخی از همشهریان در همیاری در اجرای شایسته مراسم چهل هشتم قابل توصیف وتقدیر است که امیدواریم اجر همه عزیزان با فرزندان بلافصل امام موسی ابن جعفر باد . اما ذکر چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت مراسم خالی از لطف نیست.

1-برپا شدن مجدد بازار در میدان ورودی آستانه خطائی بود که سال گذشته هم تکرار شد ومردم را مشغول تجارت می سازد تا زیارت واین امر علاوه برکاستن بعد معنوی مراسم اعتراض کسبه دائمی آستانه که دائم در این بازارچه اصلی حضور دارند وچشم امیدشان به روز 28 صفر است را درپی داشته است.

2-پخش مستقیم مراسم از شبکه 3 واصفهان امری کاملأ پسندیده است که جای سپاس از همه دست اندرکاران را داراست .گرچه برودت هوا مانع از استقبال آنچنانی زائرین ومجاورین از مراسم در شب 28 صفر گردید.

3- مهمترین مشکل که همیشه گریبانگیر متولیان هست ،نبود اماکن اقامتی که اعتراض شدید زائرین را در هوای سرد زمستانی در پی داشت که ارزنده است همه همشهریان برای حفظ آبروی این منطقه در این راه همت کنند که همزمان با تبلیغات سراسری فکری هم بخاطر اسکان مسافرین نمایند که تبعات منفی در پی نداشته باشد.

4- از مدیریت درخواست می شود حد اقل خادمین داخل حرم را با یونیفرم مخصوص خدام تزئین ونحوه خوش آمد گوئی وبرخورد حسنه را به همه خادمین رسمی وافتخاری آموزش دهد.

5- استفاده از نیروهای افتخاری امری است بسیار پسندیده اما ای کاش به جای افراد مجرد وجوان سال از افراد مسن و مجرب تر در امر خادمین افتخاری بهره گرفته می شد.

6-تلاش نیروی انتظامی وراهنمائی ورانندگی در خصوص ساماندهی پارکینگ امسال هم چون سال گذشته بسیار قابل تمجید بود انشاء الله این امر تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.

به امید داشتن بادرودی آباد وتوفیق در ادامه میهمان نوازی بادرودیها

نظرات 1 + ارسال نظر
م ت شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:22 ق.ظ

حرم رفتید ما رو هم دعا کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد