بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

خسرو خبیری،نخبه بادرودی

خسرو خبیری (فروردین ۱۳۲۲ بادرود ـ) کارشناس هوش، خلاقیت‌های ذهنی در مطبوعات و مسابقات تلویزیونی، مدرس ریاضی

زندگی

در فروردین سال هزار و سیصد و بیست و دو شمسی در شهرستان بادرود متولد شد. دو ساله بود که به اتفاق مادر بزرگ و پدر بزرگش به تهران عزیمت کرد. پس از سپری شدن دوره کودکی و دبستان وارد دبیرستان فردوسی شده وکار مطبوعات را با نوشتن روزنامه دیواری دردبیرستان اغازکرد. علاقه وپشتکاراو به نوشتن سبب شد که درده سال بعد با یازده مجله کشور همکاری داشت.علاوه برفعالیتهای مطبوعاتی، از سال هزار و سیصد وچهل وشش بطور رسمی در دبیرستانهای دیبا، پیشاهنگ، شهره، هدف، مظاهری، خوارزمی و آذرشروع به تدریس ریاضی کرد. همزمان، در آموزشگاههای شبانه فضیلت، هدف، فارابی، پیام، توحید، علوی هوش و استعدادهای تحصیلی و ریاضیات تدریس می کرد. وی مدتی نیزدر دانشگاه آزاد واحد شمال (ونک) به کارمندان بانک تجارت و کارکنان دانشگاه ملی (شهید بهشتی) آمار و ریاضیات تدریس نمود. در سال هزار و سیصد وچهل وهفت متأهل گردید و ثمره این ازدواج دو پسر بوده که در رشته های پزشکی و الکترونیک از دانشگاههای سراسر کشور فارغ التحصیل شدند. او همزمان با کار در شرکت نفت، انجمن نفت، مطبوعات، صدا و سیما، اوقات فراغت خود را به نقاشی و تألیف و ترجمه و نوشتن کتاب پرداخته و در طول چهل سال فعالیتش بیش از پنجاه جلد کتاب از وی بچاپ رسیده است. ایشان هم اکنون در کانادا ساکن می باشد وعلاوه بر تالیف کتاب و تدریس ریاضیات، با مطبوعات و تلویزیون ایرانیان کانادا نیزهمکاری دارد.

فعالیت ها

  • کار در مطبوعات

به سبب علاقه خاص به مسائل هوش، سرگرمی، خلاقیتهای ذهنی و استعداد تحصیلی،ایشان در طول سالیان متمادی، به گرداوری و تالیف کتب متعددی دراین زمینه پرداخته است. از جمله نشریاتی که اقای خبیری تدوین مطالب هوش و سرگرمی انها رابر عهده داشت عبارتند ازمجلات جوانان، پیام، امید، نهال، کیهان بچه ها، رشد جوان، رشد نوجوان، اطلاعات هفتگی، مجله نوجوانان .ایشان همچنین مسئولیت انتشار مجله نفت و ماهنامه مجله فنی مهندسی انجمن نفت را بعهده داشته است. ازدیگر فعالیت های ایشان میتوان از طراحی سئوالات هوش برای آزمون آزمایشی سراسری کشور نام برد.

  • صدا و سیما

از سال هزار و سیصد وشصت و دو به دعوت صدا و سیما در برنامه های مسابقات علمی و سرگرمی بعنوان کارشناس و طراح سئوالات هوش و ریاضی شروع به همکاری کرد.از کارهای بیاد ماندنیش میتوان به برنامه های یک مسابقه سی سئوال، مسابقه علمی، مسابقه تلاش، مسابقه بزرگ، علم و تجربه که هر کدام سالهای زیادی از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شد اشاره کرد. خسرو خبیری با رادیو نیز همکاری داشته و برای برنامه کودک و صبح جمعه در بخش مسابقات مطالبی ارائه داده است.

آثار

نامبرده دارای آثار مختلفی در زمینه ریاضیات عمومی و هوش و سایر زمینه‌ها بصورت ترجمه یا تالیف است. برخی آثار وی به این شرحند: [۱]

  • آزمون‌های سنجش وتقویت هوش، خسرو خبیری، انتشارات شباهنگ، چاپ اول ۱۳۸۴، ترجمه و تالیف.
  • گامی فراتر برای تقویت حافظه و استدلال منطقی با جدول‌های اعداد سودوکو، شباهنگ، ۱۳۸۶
  • ریاضیات و خلاقیتهای ذهنی تیزهوشان پنجم ابتدایی، شباهنگ، ۱۳۸۶
  • ریاضیات و خلاقیتهای ذهنی المپیاد پنجم ابتدایی، شباهنگ، ۱۳۸۵
  • ریاضیات و خلاقیتهای ذهنی تیزهوشان سوم راهنمایی، شباهنگ، ۱۳۸۶
  • ریاضیات و خلاقیتهای ذهنی المپیاد سوم راهنمایی، شباهنگ، ۱۳۸۶
  • بازیهای علمی. ترجمه. ISBN ۹۶۴-۳۱۳-۵۱۴-۴ تهران

[۲]

  • تست هوش در آزمونها. دانشگاه علوم پزشکی تبریز

[۳] از دیگر کتابهای وی عبارتند معماها و بازیها(سه جلد)، پرورش هوش کودکان ( چهار جلد)، بشنو(جملات قصار)، ایمان(کاریکاتورسیاسی)، آزمون تستهای چهارگزینه ای (سه جلد)، بازیهای علمی (دو جلد)، هوش آزمایی تیزهوشان، آزمونهای ادواری هوش جهت دکترا و فوق لیسانس، جی مت (G.Math) برای فوق لیسانس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد