بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

با خبرنگاران دوست باشید

به بهانه روز خبرنگار


17 مرداد را بهانه کرده وتحلیلی هرچند گذرا بروضعیت خبرنگاران ورسانه های جمعی منطقه داشته باشیم

در بادرود کوچک ما 4 نشریه تاکنون مجوز انتشار گرفته اند وبیش از 60 وبلاگ ووبسایت کار اطلاع رسانی منطقه را عهده دارند .

 در این بین بجز روستاها ومناطق اطراف شهر، تنها وبلاگهائی که نیمه بند به روز هستند از تعداد انگشتان دست کمترند . عده ای دیگر هم با سرعت برق وباد وارد می شوند وبه علت تندرویهای بیهوده به ناگاه خاموش می شوند.

 وبلاگها ووب سایتهای به روز عبارتند از بادرود رسانه،بادآباد،بادرود-سرزمین مهر ومیترا،سایت بادرود نیوز،سایت رسمی بادرود، معرفت، گودرزنامه ،بادصبا وچند تائی دیگر....

 گرچه وبلاگهای تخصصی هم فعالند که توسط همشهریان به روز می باشند اما روی سخن با کسانی است که در باره بادرود می نویسند.

به دوستان همکار عرض کنم که اینجانب نگارنده از سال 1363 یعنی در 12 سالگی برای مجلات کشوری مقاله وخبر می نوشتم در آن زمان مجله ی نهال انقلاب منتشر می شد ،بعدها به مجله اطلاعات هفتگی ، و روزنامه همشهری، ایران ،جام جم،رسالت،خبر،آفرینش و... مقاله می دادم. سپس از سال 1383 تا 1387 بعنوان سردبیر نشریه بادافشان به انتشار این نشریه پرداختم. بعدها خبرنگار ایرنا شدم  و... و... وغرض از نگارش این مطالب به عرض می رسانم که شاید یکی از کسانی باشم که بیشترین سهم را در امر رسالت مطبوعاتی در بخش بادرود عهده داربودم ودر این مدت با استناد به نوشته های موجودم هدفم بجز معرفی منطقه وبررسی مشکلات فرا رو هیچ هدفی را در پی نداشته ام ونخواهم داشت.

پس با این مقدمه خدمت عزیزان همکار عرض شود که مشی اعتدال که شعار دولت جدید هم می باشد بهترین راهکار وسازکار امر مطبوعاتی است . پیشترها وبلاگهائی زائیده شدند که بدون در نظر گرفتن آبروی همشهریان ،گستاخانه به امر نگارش مطالبی پرداختند که بسیاری از آنان بدور از واقعیت بود وچهره نابخرد آنها زود بر مردم ومسئولین هویدا که بنا به دستور مقامات امنیتی وقضائی برای همیشه تاریخ به فراموشی سپرده شدند . پس چه خوب است در فضائی آزادانه به انتشار اخبار وانعکاس مشکلات واقع ودر پیش رو بپردازیم واز جنجال سالاری وآبرو ریزی افراد بپرهیزید.

از اینکه اخبار منطقه به صورت دسته جمعی توسط برخی از وبلاگها بصورت مشترک پیگیری می شود جای بسی تقدیر وسپاس را داراست. وبدون شک انعکاس خیلی از مشکلات در این وبلاگها حساسیت مسئول مربوطه را بر انگیخته واین امر باعث رفع مشکل گردیده است . پس بیائید رسالت عظیم خبرنگاران صدیق در منطقه را جدی بگیریم.

روی سخن با برخی از مسئولین هم این است که اندکی آستانه تحمل خویش را بالا ببرید واز هر خبری آزرده نشوید وبرآشفته نگردید که نیت هیچ وبلاگ نویس غیر مغرضی مخصوصأ در وبلاگهائی که در بالای این مقاله نام برده شده از روی انتقام گیری یا گرو کشی نیست وهمه وهمه هدف خیر را در سر دارند.

نشریات:


حدود 15 سال پیش توسط آقای نقدی بادی مجوز اولین انتشار نشریه رسمی کشور بعنوان فاخته گرفته شد . این نشریه حدود 14 سال متوالی با هزینه شخصی مدیر مسئول انتشار یافت وانصافأ نقش ارزنده ای در بار فرهنگی منطقه ایفاء نمود. گرچه برخی از حملات کسانی که از دور نشسته اند واز بطن مشکلات فرا روی نشریات بی خبرند ،دور نماند ودر نهایت به علت عدم حمایتهای مالی چندی است که از انتشار فاخته محرومیم اما روی سخنم با دو تن از فرهنگیان باسابقه شهر که اینجانب در دوران ابتدائی وراهنمائی افتخار شاگردی آن دو را داشته ام می باشد که به علت درج یک خبر سیاسی از دست همکار خود به طرح شکایت پرداخته اند و راه پله های دادگاه را طی میکنند که چرا وچگونه این خبر درج شد؟ که ای کاش این دو بزرگوار اندکی معقولانه تر تصمیم می گرفتند تا راه این مشعل فرهنگی این گونه پر دست انداز نشود وباز هم بارقه ی امید به مدیر مسئول گرامی برگردد وشاهد انتشار مجدد این نشریه وزین باشیم.

 نشریات منیر به مدیر مسئولی دکتر شایان، بادافشان به مدیر مسئولی آقای معینی ومعرفت به مدیر مسئولی آقای فیروزپور هم چند سالی است که دیگر نمی درخشند وانتشار آنها به ورطه ی فراموشی سپرده شده که ای کاش آنها هم جانی دوباره گیرند وبه احترام قلم دوباره قلم بزنند.

نظرات 11 + ارسال نظر
سمیرا چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ http://bestv5.tk/bestvpn

سلام
فروش ویژه اکانت های فیلترشکن با سرعت بالا، قیمت های استثنایی و پشتیبانی قوی.
OpenVpn: سرویس پرقدرت OpenVpn مخصوص موبایل(آندروید، آیفن)، تبلت(آندروید ، آی پد) ، کامپیوتر (ویندوز ، مک) راه اندازی شد. با این سرویس به راحتی میتوانید در موبایل یا تبلت خود اینترنت آزاد را تجربه کنید و به راحتی از امکانات گوشی و تبلت خود ( Google play، Facbook، skype ، youtube ،...) استفاده کنید. این سرویس حتی با سیم کارت نیز کار میکند.
Kerio Vpn: این سرویس پر سرعت ترین سرویس درحال حاضر میباشد.
PM9: این سرویس قابلیت باز کردن کلیه سایت ها(فیس بوک،یوتیوب و ...) را بدون افت سرعت و تنظیمات اضافی دارد.
Https Proxy: این سرویس جز سرویس های اقتصادی و محبوب می باشد.
برای دیدن جزئیات و خرید اکانت به سایت زیر بروید
http://www.bestv5.tk/bestvpn/

اخبار استان کاشان پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:23 ق.ظ http://okn.blogfa.com/

http://okn.blogfa.com/
سلام .وبلاگ خوبی دارید .
در صورت تمایل اعلام نمایید تبادل لینک و پیوند نماییم .
منتظر خبر شما هستیم .
باتشکر

محمدی پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:23 ب.ظ

تلاش هیئت امنای بارگاه نوه امام زین العابدین(ع) خفر قابل تمجید است .سردار طلائی عضو هیئت امناء نقش ارزنده ای را درراه آبادانی ان ایفا نموده.احداث بارگاه با معماری جدید در کمتر از یک سال، پخش برنامه های مکرر از تلویزیون ، برگزاری دعای ندبه واحیاء وافطاری در سطح کشور، توسعه حرم از ابعاد مختلف عمرانی،فرهنگی وتبلیغی از فعالیت هیئت امنای این امامزاده است..

طرح توسعه حرم بارگاه آقاعلی عباس(ع) از سال 1364 توسط مدیر کل اوقاف وقت وعضو هیئت امناء با طراحی بارگاه جدیدآغاز شد .پروژه بسیار عظیم بود.بطوری که عنوان چهارمین مهد گردشگری مذهبی و زیارتی ایران را به خود گرفت.در سال 1383 یکی از اعضای هیئت امناء مرحوم علی سرشکی بود که آشپزخانه وسالن غذاخوری در متراژ 2500 متر با هزینه شخصی خود ساخت.

در مراسم چهل هشتم 92با حضور یکی از شخصیتهای مملکتی ودخالت یکی از اعضای هیئت امناء دراین واقعه، با تصمیم مدیر کل اوقاف استان ، هیئت امناء منحل گردید .عده ای که ادعا میکردند ما را به زور به این هیئت دعوت کرده اند برای بازگشت به پست از دست رفته تمام راههای فرعی واصلی را پیمودند تا باز به خواسته خود برسند . در این راستا ظاهرأ با حضور نماینده در دفتر رئیس اوقاف کشور وموافقت وی، مقرر گردیده برخی از اعضای پیشین در این آستان مقدس مشغول به خدمت گردند

توصیه بنده این است که افرادی که باز برای تحقق اهداف سیاسی خود به این پست چشم دوخته انداز سیاسی کاری در این مکان بپرهیزند که جولانگاه سیاستمداران ،این صحن وسرای کبریائی نیست.حیف ومیل کردن نذورات و سیاسی کاری بدون شک عواقبی درپی خواهد داشت .کسانی که اهدافی به غیر از این در سر دارند قبل از اینکه با عنایات خود آقا پایشان پس کشیده شود، وارد نشوند.

کاش مسولین ما مثل اهالی شریف خفر ، به دنبال افرادی باشند که با عضویت آنها در هیئت امناء آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) ،برای توسعه همه جانبه این مکان مقدس همت گمارند، گرچه شاید این افراد موقتأ جایگاهی بیابند اما مطمئن باشند جایگاهی دائمی وابدی در بین مردم نخواهند داشت

اصلاح طلب پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:27 ب.ظ

نماینده گفته اند که وزیر بایسی چنین وچنان باشند در حالیکه طبق قانون و عرف وزیر برنامه هایش را اعلام میکند پس از ان نماینده به وزیر مربوطه رای میدهد یا نمی دهد

دوست ذبیح پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:52 ب.ظ

سلام ضمن تبریک روز خبرنگار به حضرتعالی وبا تایید همه مواردی که گفتی
به چه دلیلی مطلب هیات امنا اقا علی عباس را برداشتی من میدانم بخاطر اقا علی عباس این مطلب را گذاشتی
اما نمیدانم چرا مطلب را برداشتی انهم در روز خبرنگار
امیدوارم که تهدید و تطمیع باعث این کار نشده باشد
ذبیح جان مردم و اقا علی عباس از تو بیش از اینها انتظار دارند
ضمنا این هیات امنا عمر زیادی نخواهد داشت

بیمار پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:56 ب.ظ

یکسال بیشتر از افتتاح بیمارسنان بادرود میگذره بفرمایید ریاست بیمارستان اعلام کنند در طول این مدت چند بیمار بستری و چه تعداد جراحی شده اند؟؟؟؟

واحدی پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:59 ب.ظ

از اقای فیروزی سوال کنید که نظرشات را راجع به وزیرمسکن وسایر وزرا مخصوصا رحمانی فضلی اعلام نمایند این موضوع مهم است

اصلاح طلب پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:04 ب.ظ

جملات بیان شده از سوی فیروزی مثل اینکه معدل سنی وزرا بالاست و یا اینکه روحانی میتوانست جوانگراتر باشد و یا این نکته که روحانی میتوانست برای همخوانی بیشتربا شعارهایش بهتر عمل کند اقای فیروزی منطورتان از این جملات مبهم و چند پهلو چیست خیلی شفاف بفرمایید که به تبیعت از نمایندگان افراطی مجلس به وزرای روحانی رای نمیدهم این همه صغرا وکبرا چینی نمیخواهد

تهرانی شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:28 ق.ظ

انصافا خدمات آقای نقدی و صولتیان بر کسی پوشیده نیست. من کاملا بیطرف و از این باند و آن باند نیستم. ولی ۱۵ سال فعالیت مطبوعاتی در این شرایط سخت واقعا احسنت گفتن دارد. همچنین اقای صولتیان بدون هیچ چشم داشتی برای پیشرفت بادرود تلاش نموده اند. مقداری انصاف خوب است!

متینی شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:56 ق.ظ

محمد فیروزی نماینده شهرستان نطنز بادرود و قمصر به مناسبت روز خبرنگار پیامی به شرح ذیل صادر نمود

بسمه تعالی

“ن والقلم و ما یسطرون ”

هفدهم مرداد که به یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ،”روز خبرنگار” نامیده شده است، یادآور مجاهدت های زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ ” آگاهی بخشی” را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.

طلایه داران این سلسله راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند و در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند.

ادامه راه این شهید قطعا برای هر خبرنگاری افتخار و برای کشور اسلامی ایران مایه مباهات است و ما نیز این روز ، یعنی روز خبرنگار را به همه تلاشگران عرصه آگاهی و قلمزنان عرصه امید و همدلی تبریک گفته و امیدواریم این عزیزان ارجمند همواره در مسیر پر پیچ و خم اطلاع رسانی سرشار از توفیق، تقوا و توجه باشند و جامعه را به سمت و سوی آگاهی و عدالت هدایت نمایند.

بی شک خبرنگاران با انعکاس به موقع و صحیح اخبار در جامعه نقش بسیار مهمی در ارتقاء آگاهی‌های خبری، که امروزه از ضروری‌ترین آگاهی‌ها به شمار می‌رود ایفا می‌کنند.

در حقیقت خبرنگاران با حضوری فعال و موثر در جامعه، بخش مهم از فرآیند منافع و مصالح عمومی را تامین کرده و در عرصه نبرد رسانه‌ای امروز که بخش مهمی از جنگ نرم به شمار می‌رود وظیفه‌ای مانند سربازان و افسران فداکار را در خط مقدم این رویارویی فرهنگی به دوش می‌کشند.

افراد فعال در رسانه باید تمام توان خود را برای شناخت حق، دفاع و گسترش آن در جامعه بکار بگیرند و بدیهی و مبرهن است که خبرنگاران پر تلاش، متعهد و توانمند استان هرمزگان همچون گذشته، قلم را در خدمت اطلاع رسانی سازنده و آبادسازی شهر و دیار قرار داده و با عزمی شگفت، پوینده راه شهید صارمی و همه خبرنگاران متعهد خواهند بود .

فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشته و با آرزوی سلامتی و بهروزی تمامی دست‌اندرکاران در حوزه رسانه و اطلاع رسانی، امید آن دارد که با استعانت از درگاه خداوند متعال و تلاش و همت تمام خبرنگاران، فضای رسانه ای ایران اسلامی، فضایی در خور و شایسته ملت رشید و بزرگوار باشد.

متن پیام رو بخون مال استان هرمزگانه

محمدجواد مصداقی(خبرنگار خبرگزاری پانا) شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام
نوشته زیبایی بود
روز خبرنگار بر شما همشهری و خبرنگار نمونه بادرودی هم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد