بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بازنگری درمراسم ترحیم

باتأسف طی چند روز اخیر تعدادی از همشهریان گرامیمان به علت عارضه های مختلف نظیر کهولت سن، سکته مغزی،سرطان ویا تصادف جهان را بدرود گفتند . گرچه مرگ ومیر همیشه دست خداست وانسان درجلوگیری از آن عاجز است اما نکاتی را پیرامون حواشی مراسم ترحیم یادآوری میگردم.

1-هنگام تسلیت گوئی عده ای در ابراز تسلیت می گویند«غم آخردون بو..» و یا «مصیبت آخردون بو »(مصیبت آخرتون باشه). اگر به متن این جمله دقت کنیم متوجه می شویم که نه تنها جمله ی  دعائی برای تسکین بازماندگان نمی باشد بلکه به گونه ای نفرین است. زیرا مرگ همیشه در کمین انسانهاست وبی شک پیران وکهنسالان بیشتر در معرض مرگ قرار دارند پس در شرح این جمله میتوان چنین استنباط کردکه این مصیبت آخر تو باشد ودیگر نباشید تا غم ببینید، پس بهتر است به جای آن بگوئیم خدا بیامرزدش- تسلیت میگیم-خدا رحمتش کند- مارادرغم خود شریک بدانید-خدا بهتون صبر بده  و جملاتی از این دست....


http://badroodi.persiangig.com/1%DA%A9%D9%81%D8%B4.jpg

2- برای ورود به مجالس ترحیم در حسینیه ها ومساجد معمولأ پلاستیک یا کیسه های مخصوصی برای حمل کفشها پیش بینی شده است . کفشهائی که معمولأ با قیمت گزافی خریداری شده اند آیا سزاوار است زیر کفشهای دیگر له شوند وبرای یافتن آن باید مدتها وقت صرف شود دست آخر هم شاید با کفشهای مشابه اشتباه گرفته شود. پس پیشنهاد میشود نخست مسئولین تکایا وحسینیه ها فکری برای تهیه کفش کن نمایند . دوم اینکه حتی المقدور برای ورود به چنین اماکنی از کیسه های مخصوص حمل کفش استفاده کنید.

3-درمراسم ترحیم بادرود ما بیشتر مرسوم است(اخیرأ بیشتر باب شده است) که اسامی مسئولین ادارات وارگانها توسط مداح ،سخنران یا مجری مراسم اعلام می شود، پرسش ما این است که آیا ارزش ومقام پیرمرد قد خمیده ای که با عشق تمام در هوای سرد زمستانی یا گرم تابستانی کمتر از آن مقام مسئولی است که امروز هست وشاید فردا در پشت میز ریاستش نباشد؟؟

فراموش نکنیم هرکس به این گونه مراسم می آید برای اعلام کردن اسمش نمی آید بلکه برای عرض ارادت به مرحوم  و تسلی خاطر بازماندگان می آیند وبس، پس شایسته است از اعلام اسامی متعدد مسئولین منطقه پرهیز کنیم تا وقت مفید مردم شریف این گونه هدر نرود.



4- معمولأ مراسم ترحیم به چند بخش قرأت قرآن- مداحی وسخنرانی تقسیم شده ودر بین آن نیز مجری فرصتهائی برای فی مابین برنامه در نظر میگیرد . شایسته است برای ترک مراسم ترحیم از فرصتهای بین برنامه ای استفاده شود ودر حین مداحی یا سخنرانی مجلس را ترک نکنیم تا نظم مجلس برهم نریزد.


نظرات 16 + ارسال نظر
مهدی سلطانی سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ب.ظ

سلام
با همه گزینه ها موافقم بجز گزینه اولی...
چون دلیل خاص و واضحی نداشتید...
به نظرم " غم آخرتون باشه " قشنگترین جمله است

بادرودی سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:05 ب.ظ

از نکته سنجی شما همشهری گرام بسیار خرسندیم.
باشد که رعایت کنیم.

دوستدار ذبی سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:43 ب.ظ

احسنت به ذبی
در ضمن کلمه قرات رو تصحیح کن.(قرائت)

بادرودی سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:01 ب.ظ

ذبیح الله صولتیان بادرودی رفته بودم بانک ملت کارمند بانک گفت : اینجا شعبه است زیر نظر ابوزید آباد
تا حالا تابع ابوزید نبودیم که نشدیم
مبارکه

بچه محل شهید پروینی سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:11 ب.ظ

حرف حساب جواب ندارد اما کو گوش شنوا واقعا دمت گرم حاج ذبیح

محسن سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:48 ب.ظ

رو دست دکتر باغبانی بلند شدی چون ایشان مقاله ای راجع به سوگواری نوشته بود ( شوخی )

:) سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ب.ظ

ممنون از تذکراتتون

اخو سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:00 ب.ظ

بو نی پسا

منتقد سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ب.ظ

صفحه نخست » سیاسی
اسماعیل حسین پور فعال سیاسی و عضو شورای شهر شیروان
آیت الله ! پیدا کنید داس فروش را
شگفتا شما با چشمان تیزبینتان آن همه عزل از پی عزل و خانه نشینی مدیران با تجربه و استادان صبور دانشگاه را ندید؟ شما که الحمدلله زبان مردم و دلسوز فرزندان کشور هستید چند بار . . .
تدبیر24 : آن روز که مردم تهران خطبه های عالمانه و اندیشمندانه مفسر قرآن و ابوذر زمان آیت الله طالقانی را در نماز جمعه تهران می شنیدند فکر نمی کردند بعد از 3 دهه از انقلاب کسی چون آیت الله جنتی شأن خطبه ها و نمازجمعه را در حد تحلیل های یک روزنامه خاص پایین بیاورد. کسی فکر نمی کرد خطیبی که باید آمر تقوا باشد و نمازجمعه ای که باید نماد وحدت ویکدلی باشد بزرگترین آسیب را به وحدت جامعه وارد کند و علاوه بر آن دیگران را به طومار نویسی و... تشویق نماید.


حضرت آیت الله:

شما را چه شده است که برای تغییر چند مدیر که حق طبیعی دولت است آن هم از خطبه هایی که باید بوی مهر و وحدت بدهد فریاد واسفا و واحسرتا سر می دهید؟ شما را چه شده است که تاب نمی آورید رئیس جمهوری که مردم برای تغییر به او آری گفته اند خودش دولتمردانش را برگزیند تا فردا در قبال عملکردش پاسخگو باشد و باز فردا شما همین دولت را در همین خطبه ها به ناتوانی متهم نکنید؟ نکند شما هنوز باورتان نشده است که دکتر روحانی رئیس جمهور شده است و حق طبیعی اوست که نیروهای همسو با برنامه هایش را برگزیند تا مملکت از این درد تلخ بی سر وسامانی و آشفتگی که ثمره هم اندیشان شما و حاکمیت یکدست در 8 سال گذشته است رهایی یابد.


حضرت آیت الله:

اگر به قول شما این دولت داس در دست دارد آن دولت جارو به دست گرفته بود و شگفتا شما با چشمان تیزبینتان آن همه عزل از پی عزل و خانه نشینی مدیران با تجربه و استادان صبور دانشگاه را ندید؟ شما که الحمدلله زبان مردم و دلسوز فرزندان کشور هستید چند بار فجایع کوی دانشگاه را محکوم کرده اید؟


حضرت آیت الله:

من طلبه و رزمنده ای شاغل در جهاد را می شناسم که به خاطر حمایت از سید محمد خاتمی در سال 76 از خراسان به زابل فرستاده شد و بعد هم پس از10سال سابقه کار محترمانه عذرش را خواستند و از جهاد و حوزه اخراجش کردند و به سربازی فرستادند و جارو به دستش دادند تا در مقابل چشم برخی مسؤولین داخل محوطه پادگان را جارو بزند و او به ناچار پس از سربازی گوجه کاری و کار کشاورزی روی آورد ولی به خود اجازه نداد نامه ای به رئیس جمهورش خاتمی بنویسد و بگوید برخی ناهمسویان دولت در جهاد به جرم حمایت از او چه بر سرش آورده اند؟

حضرت آیت الله:
وقتی با پیگیری اطرافیان در سال82 همین فرد بالاخره بخشدار بخش محروم سرحد شیروان شد با روی کار آمدن دولت مورد حمایت جنابعالی در نخستین روز شروع به کار فرماندار دولت برادر احمدی نژاد و دقیقا یک ساعت بعد از انتصاب، آقای فرماندار دستور داد بخشدار رزمنده که در 12 سالگی شناسنامه اش را دستکاری کرد تا به جبهه برود عزل شود و در مسیر عزیمت به محل خدمتش به کمک نیروی انتظامی ماشین اداری از او گرفته شد و در روز دوم عزل بخشدار آب و برق و تلفن را به روی زن وبچه اش قطع کردند تا ساختمان بخشداری سریع تر تخلیه شود.سؤال بی پاسخم این است که آیا این و صدها مورد چون این را شما ندید و نشنیدید. اگر شنیده اید و دم فرو بسته اید وااسفا و اگر بی اطلاع بوده اید وا حسرتا!

حضرت آیت الله:
درد بزرگ امروز این است که برخی روحانیان و خطبای ما فقط زبان یک جناح شده اند؟ درد بزرگ ما امروز این است که برخی خطبه خوانی ها اسباب استهزاء بدخواهان در داخل و خارج می شود؟ دلم به حال دینی و به حال ارزشها می سوزد . شما با این خطبه هایتان انتظار دارید چند درصد جمعیت میلیونی تهران در نماز جمعه شرکت کنند؟

نکته! چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:05 ب.ظ

احسنت
ولی الحق و الانصاف خود شمام زمانی که رییس شورا اقدامی کردی که تو مراسم ها اسمتو نبرن؟!

خوشبختانه در طول7سال واندی ریاست ومعاونت شورا اجازه ندادم در هیچ مراسم ترحیمی اسمم برده بشه

ترابیان چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:57 ب.ظ

مرحبا واقعن راس اوجه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:37 ق.ظ

100 هزار تغییر مدیریتی در 8 سال گذشته
یک مقام آگاه در گفتگو با «انتخاب»، شیوه برخی مراکز و نهادها در پروژه سازی از انتصابات در دولت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ این مقام آگاه تصریح کرد: از همان هفته های نخست پس از انتخابات ریاست جمهوری و پیش از مراسم تنفیذ وتحلیف، پروژه ای گسترده برای جلوگیری از تحول در دولت و تغییر نیروهای منتصب به یک نهاد خاص طراحی گردید و اینگونه نبود که رییس جمهور و تیم دولت اعتدال از آن بی اطلاع باشد.

به گفته این مقام آگاه هدف از این پروژه، در فاز اول بزرگنمایی تغییرات طبیعی در دولت و هزینه سازی برای انجام تحول و حفظ بخشی از نیروهای نهاد خاص در بدنه دولت با وجود اختلاف بنیادین در دیدگاه و رویه آنها بود.

در فاز دوم این پروژه، هدفگذاری بر ایجاد سوژه جهت تخریب دولت، و بوجود آوردن فضای انحرافی علیه دولت اعتدال در افکار عمومی و مشغول کردن افکار عمومی به این موضوع بوده است.

وی ادامه داد: در حالیکه تغییرات در دولت در سالهای گذشته بصورت طبیعی انجام می شده است و نه تنها در تغییر روسای جمهور و تغییر دوره ها، بلکه در هریک از مجموعه های اجرایی با تغییر وزیر و یا راس دستگاه بصورت طبیعی بخش بزرگی از مدیران اجرایی آن مجموعه تغییر می کردند اما این تغییرات به هیچ وجه بار سیاسی و خبری خاصی نمی یافت.

این مقام آگاه افزود: هم اکنون یک نهاد خاص با تشکیل گروههای بزرگ اقدام به رصد تغییرات در بدنه دولت کرده و از آن خوراک خبری و سیاسی و امنیتی برای بولتن سازی و ذهنیت سازی برای مقامات ارشد نظام می کند.

وی در ادامه توضیح داد: در دولت سابق حتی در فاصله یکسال هم وزیر مربوطه عزل می شد و بدنه مدیریتی وزارت خانه تغییر می کرد اما اکنون که پس از هشت سال دولتی متفاوت با دولت قبل از سوی مردم انتخاب شده است حتی تغییرات کوچکی نظیر تغییر مدیر یک منطقه آموزش وپرورش یا مدیران جز، تبدیل به خبر و سوژه تولید جنجال و حاشیه می گردد.

وی در ادامه افزود: در طول هشت سال دولت سابق بالغ بر صد هزار تغییر مدیریتی اتفاق افتاد اما هیچ کس از واژگانی نظیر بولدوزر و داس برای آن استفاده نکرد اما در دولت اعتدال تنها چندهزار تغییر مدیریتی که یک دهم دولت قبل هم نمی شود با استفاده از این واژگان تخریب می شود.

این مقام آگاه در خاتمه گفت: دولت و افکارعمومی ، با دقت وتوجه کافی ، این گونه حرکتها را در نظر دارد و اگر واکنشی به آن نشان نمی دهد، در جهت حفظ فضای اعتدال و پرهیز از ایجاد تنش بوده است.

مسعود پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ق.ظ

با با تیزبین...
بابا نکته سنج....
خدا قوت...

منطق جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 ب.ظ

برادر الفاظ حمل بر معانی عرفیه می شوند لذا اگه یک قوم از یک عبارت یک معنایی رو می فهمند همان معنای صحیحی که میفهمند برای اون عبارت وضع میشه هرچند از معنای اصلیش و علمی ان دور بماند بنابراین چون بنده فقط عبارت اولتون خوندم باید بگم این جمله هیچ ایرادی ندارد و عیبی بی مورد و غیر اصولی گرفته اید بنابراین یه سری به کتاب اصول فقه بزنید تا مشکلتون حل بشه

دانشجو دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:14 ب.ظ

ذبی تلاش نکه فایده ندره هرچه ویشتر بوجه مردم ویشتر شور أکن

بو عزیز

حجت کرمانی دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:24 ب.ظ http://www.talkdude.com

به نظر من این مراسم قدیمی و پر خرج و وقت صرف کن دیگه باید برداشته شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد