بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

جاده مرگ

استاندارد نبودن جاده کاشان - بادرود جان مسافران را تهدید می کند
کاشان - استاندارد نبودن جاده کاشان - بادرود در حوزه استحفاظی شهرستانهای کاشان و نطنز در شمال استان اصفهان جان مسافران را تهدید می کند.

جمعی از مسافران و رانندگان این جاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جاده ترانزیتی است و روزانه صدها کامیون و سواری در آن رفت و آمد می کند، گفتند: کم عرض و غیر استاندارد بودن این جاده جان مسافران را تهدید می کند.
آنها خواستار توجه مسوولان برای برطرف کردن مشکلات این جاده پر رفت و آمد شدند.
یک راننده آژانس کرایه ای گفت: روزانه حداقل شش بار برای انتقال مسافران در این جاده حرکت می کنم و چندین بار شاهد تصادفات مرگبار در آن بوده ام.
"علیرضا حسین زاده" در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر اینکه این جاده ترانزیتی است و محور جنوب به شمال کشور را به هم وصل می کند، به علت وجود بارگاه ملکوتی امامزاده آقا علی عباس (ع) در این جاده، هزاران خودرو سواری نیز به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه برای زیارت این امامزاده عظیم الشان در این جاده رفت و آمد می کنند.
وی اظهار داشت: برخی رانندگان خودروهای سنگین هم به ویژه کامیونها نیز به علت اینکه نمی خواهند، وجهی برای عبور از آزاد راه امیرکبیر پرداخت کنند با تردد در این جاده، مشکل خطر تصادفات در آن را بیشتر می کنند.
به گفته وی، برای جلوگیری از وقوع تصادفات مرگبار، مسوولان باید با تخصیص اعتبار ویژه، دو بانده کردن و تعریض این جاده را در اولویت کاری خود قرار دهند.
"محسن نقدی بادی" نیز با تقدیر از دولت دکتر احمدی نژاد خواستار تخصیص اعتبار برای دو طرفه کردن جاده بادرود - کاشان شد.
وی که خود را دانشجوی یکی از مراکز آموزش عالی کاشان معرفی کرد، افزود: هفته ای دو یا سه مرتبه در این جاده رفت و آمد می کنم و بارها صحنه های دلخراش رانندگی را دیده ام.
وی افزود: اخیرا در یک تصادف که به علت کم عرض بودن این جاده رخ داد، هشت نفر جان خود را از دست دادند و دهها خانوار داغدار شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر بادرود هم به خبرنگار ایرنا گفت: برای تعریض و برطرف کردن مشکل جاده بادرود - کاشان مکاتبات و پیگیریهای فراوانی با مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری شده است.
"ذبیح الله صولتیان" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موسسات و مراکز بیمه ای ماهانه میلیونها تومان به افراد خسارت دیده در این جاده پرداخت می کنند.
وی تصریح کرد: با مبالغ این خسارتها می شد، این جاده را دو طرفه کرد تا علاوه بر کاهش تصادفات جانی از خسارتهای ریالی آن نیز جلوگیری شود.
رییس شورای اسلامی شهر بادرود خاطر نشان کرد: بیشتر تصادفات این جاده حدفاصل کیلومتر 20 تا40 بادرود - کاشان اتفاق افتاده است.
سرپرست اداره راه و ترابری نطنز نیز گفت: بیش از 25 کیلومتر از جاده 60 کیلومتری بادرود - کاشان در حوزه استحفاظی راه های این شهرستان قرار دارد.
"جواد نظرپور" افزود: اداره راه و ترابری نطنز در سالجاری برای کاهش تصادفها نسبت برطرف کردن شیب شیروانی این جاده از "یک به یک" به "یک به شش" اقدام کرده و تاکنون حدود 12 کیلومتر آن انجام شده است.
به گفته وی، هم اکنون پیمانکاران اداره راه و ترابری نطنز مشغول شانه سازی این جاده هستند و تاکنون نیز مبلغ 200 میلیون ریال برای شانه سازی از محل اعتبارهای راه و ترابری هزینه شده است.
وی اظهار داشت: با هدف دید بهتر رانندگان در شب، مبلغ 80 میلیون ریال نیز برای خرید و نصب چراغهای چشم گربه ای در وسط این جاده صرف شده است.
سرپرست اداره راه و ترابری نطنز گفت: برای عملیات خط کشی جاده بادرود - کاشان نیز 40 میلیون ریال در سال جاری هزینه شده است.
وی یادآور شد: در مجموع برای اصلاح نقاط حادثه خیز این جاده و روکش قسمتهایی از آن حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبار راه و ترابری هزینه شده است.
نظرپور، در مورد دو بانده کردن این جاده نیز توضیح داد: طرح دو طرفه کردن این جاده در حیطه مسوولیت اداره های راه و ترابری شهرستانهای نطنز و کاشان نیست، اما با این وجود پیشنهاد دو بانده کردن این جاده به مقامهای استانی و کشوری ارایه و پیگیریهای فراوانی نیز انجام شده است.
وی گفت: در سالجاری علاوه بر اینکه شماری بر اثر تصادف در این جاده مجروح و خسارتهای ریالی زیادی به خودروها وارد آمده است، تاکنون 12 نفر از هموطنان در این جاده کشته شده اند.
به گفته وی، روزانه بطور معمول بیش از 700 دستگاه خودرو از جاده بادرود - کاشان رفت و آمد می کنند.
معاون اداره و ترابری کاشان نیز گفت: به علت دو طرفه نبودن جاده کاشان - بادرود بیشتر تصادفهایی که در این جاده رخ می دهد، شاخ به شاخ است.
"محمد فرجی" در گفت و گو با ایرنا افزود: از محل اعتبارهای سالهای جاری و سال گذشته برای تعریض جاده کاشان - بادرود و برطرف کردن نقاط حادثه خیز ، مبلغ دو میلیارد ریال از محل اعتبارهای تعمیر و نگهداری راه و ترابری هزینه شده است.
وی، با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این اعتبار صرف مرمت و اصلاح شیب شیروانی این جاده شده است، خاطر نشان کرد: استاندارد شیب شیروانی جاده ها یک به سه است در صورتی که شیب شیروانی این جاده یک به یک بود.
وی گفت: اداره راه و ترابری کاشان برای افزایش ضریب امنیتی شیب شیروانی این جاده با انجام عملیات شیب آن را به یک به شش تبدیل کرد.
وی یادآور شد: حدود 40 کیلومتر از این جاده در حوزه استحفاظی راه های شهرستان کاشان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد