بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

تقویم جشنواره های ایران



تقویم آئین ها و جشن ها و جشنواره های ایران از نیمه دوم تابستان تا پایان سال :

در استان آذربایجان غربی: جشنواره انگور ( شایندر) در ارومیه مجتمع یاری در تاریخ 11 و 12 مهر با محتوای تور دریاچه ارومیه و برنامه های ویژه جشن انگور و همایش توسعه گردشگری شهرستان خوی در خوی در تاریخ 17 مهر با محتوای بزرگداشت شمس تبریزی .

در استان آذربایجان شرقی :جشنواره روستاهای شگفت انگیز در تبریز-کندوان اشتبین در تاریخ اول مهر و جشنواره آدم برفی در پیست پیام مرند در بهمن .

در استان اصفهان: جشنواره سیب در سمیرم درشهریور ، مراسم قالی شویی در مشهد اردهال هفته دوم مهر ، جشنواره انار در بادرود اواسط آبان و مراسم نخل گردانی در ماه محرم در ابیانه ،

در استان اردبیل : جشنواره ماهیگیری در دریاچه نئورو قزل اوزن و جشنواره انگور و سیب مشکین شهر در شهریور ، جشنواره ورزشهای زمستانی سرعین بهمن و جشنواره سبزه آرایی و تزئین تخم مرغ در بقعه شیخ صفی در 27 اسفند .

در استان بوشهر: جشن برداشت خرما در دشتستان و تنگستان اواسط شهریور .

در استان ایلام : جشنواره سراسری موسیقی محلی درآذر و نمایشگاههای صنایع دستی در نقاط مختلف استان .

در استان چهار محال بختیاری: جشنواره مسابقه اسکی در منطقه کوهرنگ در دی ، جشنواره شهر برفی در پیست اسکی کوهرنگ در بهمن .

در استان تهران: جشن مهرگان دهم مهر و جشن سده در دهم بهمن .

در استان خراسان رضوی : برداشت خرمن اواخر تابستان در تربت جام و گناباد ، همایش محرم میراث فرهنگی معنوی در مهر ، مراسم برداشت زعفران در گناباد و تربت حیدریه پاییز امسال .

در استان خراسان جنوبی :جشن زعفران و جشن برداشت محصول زرشک در قائن و بیرجند در آذر ، جشن برداشت گندم اواخر در آذر .

در استان خراسان شمالی: کورس اسبهای اصیل ترکمن در بجنورد تختگاه ارکان در مهر و آبان .

در استان خوزستان: جشنواره خرما در اواخر شهریور ، جشنواره شاهنامه خوانی اواخر اسفند در صفه سرمسجد و مسجد سلیمان و همچنین همایش ظرفیتهای اکوتوریسم اواخر بهمن در آبادان.

در استان سمنان: جشنواره خربزه گرمسار اوایل شهریور، بازیهای محلی در شهر سمنان اواسط آبان و جشنواره انگور در شهر شاهرود اواخر شهریور .

در استان زنجان : نمایشگاه صنایع دستی و ملیله دوزی شانزدهم تا بیست ویکم آذر .

در استان فارس : جشنواره انار ارسنجان نیمه اول آبان ، جشنواره نرگس زار فارس در کازرون لامرد هفته اول بهمن ، بزرگداشت حافظ بیستم مهر ، نمایشگاه صنایع دستی نیمه اول اسفند در شیراز .

در استان سیستان و بلوچستان: جشن امامزاده غلام رسول در چابهار اواسط ذی الحجه ، جشن سمنو و کلوچه پزان هفته آخرسال و مراسم آغاز آبیاری اوایل مهر.

در استان قزوین: جشن برنج اوایل شهریور در منطقه الموت ، جشن انار اواخر شهریور در منطقه طارم ، جشن انگور اوایل مهر در تاکستان و جشن زیتون اواخر شهریور در طارم .

در استان کرمان: جشنواره خرما نیمه دوم شهریور در بم ، جشنواره شبهای کویر نیمه دوم شهریور در شهداد ، جشنواره پته اوایل آذر در کرمان ، جشنواره یلدا وکویر نیمه اول دی در شهداد و کرمان .

دراستان کردستان :یخ بستن دریاچه زریوار در مریوان بهمن و نوروز در زمان تحویل سال در سنندج .

در استان کهکیلویه و بویراحمد :جشنواره برفی با محتوای مسابقه اسکی تندیس برفی وعکس .

در استان کرمانشاه : جشنواره قوچ سنجابی بهمن در ماهیدشت و اواخر بهمن جشنواره سرپناهای عشایری در دالاهو ، جشنواره بلوط غرب در اورامانات اواخر پاییز ، جشنواره سوارکاری در سرپل ذهاب و جشنواره تیراندازی در ماهیدشت در دهه فجر .

در استان گیلان : جشن انار اواسط مهر در رودبار ، جشن اسبچه خزری اوایل شهریور در رضوانشهر ، جشن خرمن و جشن چای اوایل مهر ، جشنواره غذاهای محلی از 24 تا 27 آبان و جشن زیتون اوایل آبان در رودبار .

در استان مازندران :جشنواره نوروزخوانی هفته آخر امسال .

در استان هرمزگان :جشنواره نوروز وصیاد در قشم و بندرعباس اواخر در آذر.

در استان مرکزی :جشنواره گل و گیاه شهریور در محلات، جشن انار در مهردر ساوه ، مراسم کردعلی به کوه در خمین در اسفند و مراسم ناقالدی در اواخر اسفند در آشتیان .

در استان یزد: جشن سده دهم بهمن در آتشکده ، جشنواره شبهای کویر شب یلدا در هتل های سنتی یزد در سی ام آذر ، جشنواره انار چینی تفت نیمه دوم مهر در تفت و جشنواره پاراگلایدر در دربید نیمه دوم مهرماه .

در استان همدان: جشن گردو مهر و آبان در تویسرکان ، مراسم شیره پزی ملایر در ملایر، جوزان و جوکار در مهر و آبان برگزار می شود

 منبع:

http://persian-tourism.ir/index.php?newsid=2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد