بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بازهم حادثه خونین

جاده بادرود –کاشان بازهم قربانی گرفت

کیلومتر 5جاده بادرود-کاشان درعصرروز پنج شنبه هشتم مرداد اعضای یک خانواده رابکام مرگ فرو برد .دراین حادثه خونین 4نفر از اعضای یک خانواده دردم جان باختند .تصادف بخاطر سبقت غیر مجاز یک دستگاه سواری سمند وبرخورد با یک دستگاه کامیون رخ داد که متأسفانه 4نفر از اعضای یک خانواده در اتومبیل سمنددردم جان باختند ودونفر هم به شدت زخمی شدند .پیکرجان باختگان به سردخانه شهرداری بادرود ومجروحین توسط اورژانس بادرود به بیمارستان کاشان انتقال یافتند .جاده کم عرض ودوطرفه بادرود –کاشان هرسال دهها قر بانی میگیرد این درحالی است که پیش از این در خرداد ماه سالجاری نیز درکمتر ازیک هفته بر اثر دو سانحه تصادف 13 نفر از هموطنانمان در این جاده جان باختند .انتظار میرود مسئولین محترم راه وترابری برای ادامه باند دوم جاده اردستان –بادرود-کاشان تدبیر عاجلی بیاندیشند تا شاهد چنین پیامدهای ناگواری نباشیم .

جاده مرگ

استاندارد نبودن جاده کاشان - بادرود جان مسافران را تهدید می کند
کاشان - استاندارد نبودن جاده کاشان - بادرود در حوزه استحفاظی شهرستانهای کاشان و نطنز در شمال استان اصفهان جان مسافران را تهدید می کند.

جمعی از مسافران و رانندگان این جاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جاده ترانزیتی است و روزانه صدها کامیون و سواری در آن رفت و آمد می کند، گفتند: کم عرض و غیر استاندارد بودن این جاده جان مسافران را تهدید می کند.
آنها خواستار توجه مسوولان برای برطرف کردن مشکلات این جاده پر رفت و آمد شدند.
یک راننده آژانس کرایه ای گفت: روزانه حداقل شش بار برای انتقال مسافران در این جاده حرکت می کنم و چندین بار شاهد تصادفات مرگبار در آن بوده ام.
"علیرضا حسین زاده" در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر اینکه این جاده ترانزیتی است و محور جنوب به شمال کشور را به هم وصل می کند، به علت وجود بارگاه ملکوتی امامزاده آقا علی عباس (ع) در این جاده، هزاران خودرو سواری نیز به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه برای زیارت این امامزاده عظیم الشان در این جاده رفت و آمد می کنند.
وی اظهار داشت: برخی رانندگان خودروهای سنگین هم به ویژه کامیونها نیز به علت اینکه نمی خواهند، وجهی برای عبور از آزاد راه امیرکبیر پرداخت کنند با تردد در این جاده، مشکل خطر تصادفات در آن را بیشتر می کنند.
به گفته وی، برای جلوگیری از وقوع تصادفات مرگبار، مسوولان باید با تخصیص اعتبار ویژه، دو بانده کردن و تعریض این جاده را در اولویت کاری خود قرار دهند.
"محسن نقدی بادی" نیز با تقدیر از دولت دکتر احمدی نژاد خواستار تخصیص اعتبار برای دو طرفه کردن جاده بادرود - کاشان شد.
وی که خود را دانشجوی یکی از مراکز آموزش عالی کاشان معرفی کرد، افزود: هفته ای دو یا سه مرتبه در این جاده رفت و آمد می کنم و بارها صحنه های دلخراش رانندگی را دیده ام.
وی افزود: اخیرا در یک تصادف که به علت کم عرض بودن این جاده رخ داد، هشت نفر جان خود را از دست دادند و دهها خانوار داغدار شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر بادرود هم به خبرنگار ایرنا گفت: برای تعریض و برطرف کردن مشکل جاده بادرود - کاشان مکاتبات و پیگیریهای فراوانی با مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری شده است.
"ذبیح الله صولتیان" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موسسات و مراکز بیمه ای ماهانه میلیونها تومان به افراد خسارت دیده در این جاده پرداخت می کنند.
وی تصریح کرد: با مبالغ این خسارتها می شد، این جاده را دو طرفه کرد تا علاوه بر کاهش تصادفات جانی از خسارتهای ریالی آن نیز جلوگیری شود.
رییس شورای اسلامی شهر بادرود خاطر نشان کرد: بیشتر تصادفات این جاده حدفاصل کیلومتر 20 تا40 بادرود - کاشان اتفاق افتاده است.
سرپرست اداره راه و ترابری نطنز نیز گفت: بیش از 25 کیلومتر از جاده 60 کیلومتری بادرود - کاشان در حوزه استحفاظی راه های این شهرستان قرار دارد.
"جواد نظرپور" افزود: اداره راه و ترابری نطنز در سالجاری برای کاهش تصادفها نسبت برطرف کردن شیب شیروانی این جاده از "یک به یک" به "یک به شش" اقدام کرده و تاکنون حدود 12 کیلومتر آن انجام شده است.
به گفته وی، هم اکنون پیمانکاران اداره راه و ترابری نطنز مشغول شانه سازی این جاده هستند و تاکنون نیز مبلغ 200 میلیون ریال برای شانه سازی از محل اعتبارهای راه و ترابری هزینه شده است.
وی اظهار داشت: با هدف دید بهتر رانندگان در شب، مبلغ 80 میلیون ریال نیز برای خرید و نصب چراغهای چشم گربه ای در وسط این جاده صرف شده است.
سرپرست اداره راه و ترابری نطنز گفت: برای عملیات خط کشی جاده بادرود - کاشان نیز 40 میلیون ریال در سال جاری هزینه شده است.
وی یادآور شد: در مجموع برای اصلاح نقاط حادثه خیز این جاده و روکش قسمتهایی از آن حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبار راه و ترابری هزینه شده است.
نظرپور، در مورد دو بانده کردن این جاده نیز توضیح داد: طرح دو طرفه کردن این جاده در حیطه مسوولیت اداره های راه و ترابری شهرستانهای نطنز و کاشان نیست، اما با این وجود پیشنهاد دو بانده کردن این جاده به مقامهای استانی و کشوری ارایه و پیگیریهای فراوانی نیز انجام شده است.
وی گفت: در سالجاری علاوه بر اینکه شماری بر اثر تصادف در این جاده مجروح و خسارتهای ریالی زیادی به خودروها وارد آمده است، تاکنون 12 نفر از هموطنان در این جاده کشته شده اند.
به گفته وی، روزانه بطور معمول بیش از 700 دستگاه خودرو از جاده بادرود - کاشان رفت و آمد می کنند.
معاون اداره و ترابری کاشان نیز گفت: به علت دو طرفه نبودن جاده کاشان - بادرود بیشتر تصادفهایی که در این جاده رخ می دهد، شاخ به شاخ است.
"محمد فرجی" در گفت و گو با ایرنا افزود: از محل اعتبارهای سالهای جاری و سال گذشته برای تعریض جاده کاشان - بادرود و برطرف کردن نقاط حادثه خیز ، مبلغ دو میلیارد ریال از محل اعتبارهای تعمیر و نگهداری راه و ترابری هزینه شده است.
وی، با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این اعتبار صرف مرمت و اصلاح شیب شیروانی این جاده شده است، خاطر نشان کرد: استاندارد شیب شیروانی جاده ها یک به سه است در صورتی که شیب شیروانی این جاده یک به یک بود.
وی گفت: اداره راه و ترابری کاشان برای افزایش ضریب امنیتی شیب شیروانی این جاده با انجام عملیات شیب آن را به یک به شش تبدیل کرد.
وی یادآور شد: حدود 40 کیلومتر از این جاده در حوزه استحفاظی راه های شهرستان کاشان است.

اولین جلسه شورای شهربادرود با نماینده

اولین نشست شورای بادرود با نماینده

پس از یک سال ونیم از انتخاب دکتر ضابطی طرقی بعنوان نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی اولین نشست شورای اسلامی شهر بادرود با نماینده منتخب در دفتر شورای شهر برگزار گردید .در این جلسه دیدگاههای اعضای شورای شهر درخصوص اقدامات عمرانی از قبیل ادامه آسفالت باند دوم بادرودبه آزادراه –احداث جاده بادرود- کاشان –تغیر نام بخشداری از امامزاده به بادرود – نحوه پیگیری ارتقاء تقسیماتی بادرود به مرکز شهرستان –استقلال ادارات غیر مستقل در شهر بحث وتبادل نظر گردید . دکتر ضابطی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار برقراری ارتباطات بیشتر ونزدیکی شورای شهر با نماینده درخصوص رفع مشکلات شهربادرود شد.دراین نشست پس از بیان دیدگاههای صولتیان رئیس شورای اسلامی شهر در خصوص محرومیت ومظلومیت منطقه بادرود ولزوم توجه بیشتر به این خطه ،شهرداربادرود هم درخصوص فعالیت انجام شده در 4ماهه گذشته تصدی گری شهرداری وبیان مشکلات پیش رو صحبتهای لازمه رابیان داشتند

اعتراض شورای اسلامی شهربادرود

اعتراض شورای اسلامی بادرود به مصوبه دولتشورای اسلامی شهر بادرود نسبت به حذف نام بادرود از لیست مناطق کمتر توسعه یافته (محروم) مصوب هیئت دولت اعتراض کرد.

شورای اسلامی بادرود با این استدلال که در دو قسمت شرقی و غربی منطقه بادرود و در یک خط سیر جغرافیایی یعنی بخش کویرات (ابوزیدآباد) و زواره در اردستان با شرایط تقریبا مشابه در تصویب نامه شماره 76254/ب 36095/ه مورخ 10/4/88 هیئت محترم وزیران به عنوان مناطق محروم نام برده شده است ولی بخش کویری بادرود که از خشونت طبیعت و گرمای طاقت فرسا رنج می برد و کشاورزان سخت کوش آن در طی دو، سه سال اخیر به علت سرمازدگی و یخ زدگی تمام هستی آنان نیست و نابود شد و این افراد و سایرین که جزء محروم ترین قشر جامعه محسوب می شوند و همچنین از نظر شرایط جغرافیایی با دو مناطق شرقی و غربی همجوار، حقوق محرومیت از نظر شرایط جغرافیایی با دو مناطق شرقی و غربی همجوار، حقوق محرومیت آنها نادیده گرفته شده است.

در این راستا شورای اسلامی شهر بادرود جهت احقاق حق مسلم مردم منطقه از نمای مسئولان ذی ربط به خصوص معاون اول محترم ریاست جمهوری و وزرا و سایر روسای سازمانهای دست اندرکار عاجزانه درخواست می کند نسبت به رفع موانع و گنجاندن نام بادرود در لیست مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کنند.

خاطرنشان می شود بخش بادرود از توابع شهرستان نطنز از جمله مناطق کویری و گرمسیری ایران است که از فقدان امکانات رفاهی و اجتماعی بی شماری رنج می برد. این منطقه در بین سالهای 1373 تا پایان سال 1385 جزء مناطق محروم بود ولی متاسفانه در سال 1386 به صورت غیر منتظره و نامشخصی از لیست مناطق کمتر توسعه یافته حذف شد.

بخش کویری بادرود با جمعیتی قریب به 30 هزار نفر و پذیرای سالیانه بیش از 2 میلیون نفر زائر و مسافر از اقصی نقاط میهن اسلامی به امامزادگان آقا علی عباس (ع) است و نبود امکانات رفاهی و توریستی و فرهنگی و اقتصادی در این منطقه که زبانزد عام و خاص است و از همه مهمتر خشونت کویر که طی دو، سه سال اخیر بلای خشکسالی و یخ زدگی، گلوی افراد فقیر و مظلوم منطقه را فشرده است و همه را به رنج و زحمت و سختی کشانده و ارمغان سرخ کویر یعنی انار نادری را از ریشه در آورده و خشکانده است، از مسئولان این را می طلبد تا مجددا درنامه خویش بازنگری کرده و نام بادرود را در لیست مناطق کمتر توسعه یافته بگنجانند.

در این زمینه از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکیل ملت درخواست می شود تا با پیگیری موضوع حق مسلم مردم منطقه بیش از این تضییع نشود.

لازم به ذکر است که در مصوبه شماره یاد شده هیئت محترم وزیران نام مناطق زیر در استان اصفهان جزء مناطق کمتر توسعه یافته ذکر شده است بخش کویرات (ابوزید آباد) بخش زواره (اردستان) جرقویه سفلی (اصفهان) جرقویه علیا (اصفهان) چناررود (چادگان) پادنا (سمیرم) بخش مرکزی (سمیرم) بوئین و میاندشت (فریدن) انارک (نایین) خور و بیابانک (نایین).