بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

خواسته های بادروداز رئیس جمهور

خواسته های کویرنشینان از رئیس جمهور در سفر به منطقه

برنامه سفر رئیس جمهور احمدی نژاد در هفته های آینده به استان اصفهان تقریبأ محقق یافته است آنچه در قِبَل این سفرها انجام می گیرد قولها وبرنامه های هیئت دولت در اجتماع مردم ومسئولین محلی است . خواسته های مردم بادرود در این سفر از رئیس جمهور محترم بدین شرح است :

1ـ ارتقاء تقسیماتی مرکز بخش بادرود به شهرستان .

2ـ تسریع جهت ترغیب دولت وبخش خصوصی برای میل به سرمایه گزاری در شهرک جدید الاحداث صنعتی بادرود ورفع معضل بیکاری که گریبانگیر تقریبأ تمامی خانواده های این بخش محروم کویری است .

3ـ احداث مجتمع های اقامتی ورسیدگی به وضعیت اماکن اسکان مسافران وزائران بارگاه حضرت آقاعلی عباس (ع)

4ـ دستورتسریع جهت احداث جاده ورامین وگرمسار به بادرود .

5ـ تعیین اعتبار برای احداث راه آهن بادرود ، گرمسار باتوجه به انجام مطالعات اولیه وتهیه طرح .

6ـ کمک به شهرداریهای بادرود جهت رفع معضلات شهری بویژه آسفالت کلیه معابر این دو شهر.

7ـ دستور تسریع در ساخت باند دوم بادرود به کاشان .

8ـ انتقال آب زاینده رود به شهرستان نطنز وشهرهای بادرود وخالدآباد.

9ـ کمک به زیرساختهای توسعه گردشگری بخش بادرود بعنوان پایتخت تاریخی فلات مرکزی ایران  باتوجه به حضور بیش از 2000000 زائر در طول سال جهت تشرف به زیارتگاه مقدس بادرود.

10ـ کمک به تکمیل دهها پروژه ی نیمه تمام شهری وروستای که بعضأ یک دهه از آغاز عملیات اجرائی آن می گذرند.

11 ـ تمدید ویابخشودگی تسهیلات اعطائی به کشاورزان این سرزمین که با خشکسالیها وسیل اخیر دچار خسارت فراوانی گردیده اند .

12ـ دستور جهت کاهش تعرفه مصرف برق مناطق گرمسیر بادرود بعلت گرمای تا مرز 50درجه سانتیگراد در این بخش .

13ـ تسریع درراه اندازی وگشایش دانشگاه دارای مجوز پیام نور بادرود .

میوه درگویش بادرودی

میوه جات به گویش محلی بادرود

سُو: سیب ـ اَربِزَه: خربزه  ـ اَندینَه: هندوانه ـ اَلگ: هلو ـ کَلبِندو: نوعی خربزه  ـ آلیچُو: گوجه سبز  ـ زَردِلی: زردآلو ـ باقِلی : باقلاـ گًوجو : گوجه فرنگی ـ گًل اًویی : گلابی ـ تَندُو : چغاله بادام ( بادام نارس )  

اهم دستاوردهای جشنواره انار

دستاوردهای جشنواره انار 

ذبیح اله صولتیان دبیر جشنواره انار بادرود اهم دستاوردهای سه جشنواره انار را اینگونه تشریح کرد.

در خصوص اجرای جشنواره انار در بادرود کار عملی آن توسط همکاران محترم در دوره دوم شورای اسلامی شهر آغاز ونظر به وجود پتانسیلهای منحصر بفرد گردشگری ونیز نمونه بودن منطقه بادرود از لحاظ ساختار کشاورزی تصمیم به اجرای این جشنواره در نیمه اول آبان هرسال گرفته شد.اهم دستاوردهای جشنواره در سه بخش کشاورزی،اقتصادی وگردشگری به شرح ذیل می باشد.

1-دستاوردهای کشاورزی:

-اصلاح نهال انار در تقریبأکلیه انارستانهای شهر،به نحوی که اکنون 80% باغات بادرود را نهال انار نادری تشکیل می دهد.

-تثبیت انار نادری بادرود بعنوان یکی از پنج رقم انار معروف کشور (در ایران که بعنوان بزرگترین تولید کننده انار جهان شمرده می شود پنج رقم انار برتر کشور عبارتند از رباب نیریز«استان فارس»،نادری بادرود«استان اصفهان»،شیشه گپ فردوس«استان خراسان»،ملس ساوه«استان مرکزی» ومیخوش یزد«استان یزد»). 

-اشتهار وتثبیت همیشگی بادرود جزء شهرهای معروف انار خیز کشور.

-بهسازی واصلاح باغات انار از طریق آموزش علمی وعملی کشاورزان در حاشیه اجرای این جشنواره ها. 

-ایجاد وگسترش دهها مزرعه الگوئی تکثیر نهال انار نادری که تا پیش از اجرای جشنواره حتی یک کارگاه تکثیر نهال وجود نداشت ولی اکنون بیش از ده مورد مزرعه به تکثیر وصادرات نهال انار نادری بادرود مبدل گشته اند.
-سوق کشاورزی وباغداری بخش بادرود از روش سنتی به صنعتی ونیمه مکانیزه ، به نحوی که کار تبدیل آبیاری غرقابی به قطره ای در مزارع وباغات آغاز گردیده است که باتوجه به کمبود آب کشاورزی ترویج این امر یکی از بهترین پیامدهای جشنواره انار بادرود می باشد.

2-دستاوردهای اقتصادی جشنواره:

-برپائی دهها کارگاه تهیه رب سنتی انار در منازل توسط خانمها.

-برپائی واشتغال صدها خانوار شهر به سمت تهیه سرکه سنتی انار.

-فروش بخش عمده ای از انار در موسم برداشت در داخل شهر وقطع شدن دست واسطه ها به خاطر خرید مستقیم انار توسط صادر کنندگان ومشتریان.-تشویق وترغیب سرمایه گزاران برای احداث واحد های صنعتی تبدیلی مرتبط«مراحل صدور مجوز دوکارخانه عظیم کنسانتره انار وجین وبادرود نوش انجام وانشاء اله با همت بخش خصوصی بزودی کار اجرائی آن آغاز خواهد شد »

3-دستاوردهای گردشگری  ومیراث فرهنگی:

-ثبت جشنواره انار بادرود در تقویم گردشگری کشور بعنوان تنها جشنواره انار در کشور توسط معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی وصنایع دستی.

-افزایش زائران آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) ومیهمانان به بادرود از جشنواره اول تا سوم در حد دو برابر از طریق

بحث تبلیغی این جشنواره.

-ترویج آداب وسنن کهن بادرود وگسترش پوشش محلی بادرود در بین خانواده ها.
-ترویج بخش خصوصی برای سرمایه گزاری گردشگری.

-ثبت بادرود در مناطق نمونه گردشگری کشور در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان.

-احداث سایت وتالار ویژه جشنواره انار در پارک تخت پادشاه با اعتبار یک میلیارد ریالی سازمان میراث فرهنگی. 

-ثبت آثار وابنیه تاریخی شهر در لیست آثار ملی کشور.

-ساخت موزه مردمشناسی گرمابه نوقه

منبع: سایت  انار بادرودhttp://anarbadrood.com

شهرستان بادرود!!!!!

در آستانه سفر رئیس جمهور به استان اصفهان

آقای احمدی نژاد:بادرود لیاقت شهرستان شدن را دارد. 

  

جناب آقای احمدی نژاد رئیس جمهور محترم . در دوران دولت جنابعالی در چهارسال گذشته شاهد ارتقاء بسیاری از مراکز روستاها به شهر،بسیاری از شهرها به مراکز بخش ،بسیاری از مراکز بخشها به شهرستان،برخی از مراکز شهرستانها به فرمانداری ویژه بودیم که این نشان از احقاق حق به حق داران ورعایت توازن وعدالت که از شعارهای اصلی ومهم جنابعالی در دولت نهم ودهم بود راداراست .آقای رئیس جمهور بادرود راهم در این توازنات در یابید، صدای مظلومیت کویر در این مرکز کشور عزیز وکهن مان از فرش تا عرش بلند است که ماهم لیاقت داریم تا شهرستان شویم.

آقای احمدی نژاد: بادرود استثنائی شهر این کشور است از آنجا که جمعیتش نزدیک به دوبرابر مرکز شهرستان است که در سیستم وزارت کشور چنین فرضیه ای نه تنها درایران بلکه هیچ جای جهان وجود ندارد.

رئیس محترم دولت دهم :بخش بادرود تنها 30 هزار نفر جمعیت ندارد بلکه این دیار دو میلیون وسی هزار نفر جمعیت دارد.آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس(ع) که شنیده ایم جنابعالی هم از ارادتمندان به درگاهش هستید وجبهه بر آستانش می سائید سالیانه دو میلیون عاشق وشیفته رااز سراسر کشور به سوی خود می کشاند که این امر فرمانداری مستقلی را جهت ارائه خدمت به زائران عاشق دوچندان می سازد.

آقای دکتر احمدی نژاد: بادرود ما جمعیتش بیش از دهها شهر کوچکی است که اکنون مراکز شهرستانند .جدای از جای جای ایران عزیز ،در استان خودمان اصفهان، بادرود بیش از اردستان،نطنز، خور وبیابانک، چادگان، دهاقان،تیران وکرون و...جمعیت دارد که اگر آنان لیاقت شهرستان شدن را داشتند پس اجابت ما دور از انتظار نیست.

جناب رئیس جمهور: بادرود 7000 سال پیش (تحقیقات باستانشناسان در محوطه اریسمان بادرود)بزرگترین شهر صنعتی تاریخ بوده است .اولین کارگاه ذوب مس ومفرغ درجهان پهناور در محوطه قلعه گوشه بادرود وجود دارد.4500 سال پیش باد«بادرود» یکی از چهارده شهر مهم دوران دودمانی آغازین بوده است (کتاب نخستین شهر اثر روث وایت هاووس) واکنون پس از گذشت این همه تاریخ چه شده که صدای مظلومیش به گوش مسئولین محترم نمی رسد ونمی تواند بگوید که با این همه نشان وتاریخ وکهولت سن آیا نباید بازهم شهرستان شوم؟

رئیس محترم دولت دهم:بادرود مهمترین قطب کشاورزی استان اصفهان است. با برخورداری از 240 حلقه چاه عمیق کشاورزی بیشترین سهم را از لحاظ صادرات انار، گندم، خیار،طالبی،جو،ذرت و... به کشورهای خارجی واستانهای داخلی در سطح استان اصفهان داراست .

جناب دکتر:بادرود نزدیکترین شهر به سایت پرافتخار هسته ای نطنز است که این امر هم درخواست بجای مارا برای شهرستان شدن دوچندان می کند.

بادرود ما در مرکز کشور واقع شده، 19 اداره مستقل دارد،زمین مسطح وهموار،گذر اتوبان اصفهان –تهران ،بزرگراه تهران –جنوب،سه راه ریلی مهم «راه آهن» کشوراز مزایای این شهر تاریخی ،زیارتی  است.

آقای رئیس جمهور عزیز: بادرود تا چند سال پیش از حق محرومیت برخوردار بود واکنون هم محروم است .

باور بفرمائید اینجا می تواند شهرستانی باشد آبادومستقل ، چه خوب است در آستانه 22 بهمن شاهد تأسیس بیست ودومین فرمانداری استان اصفهان باشیم وبا لطف شما این آرزوی بحق مردم محروم بادرود برآورده شود،انشاءالله      

درباره جاده بادرود-کاشان

تقدیم دو دسته گل دیگر از« جاده خطر» به .................!!؟؟

گزارش از : سید بیژن ناپلئونی ،خبرنگار

می خواهم گزارشی را خدمت اهالی صبور و ارجمند این منطقه و نیز دیگر هموطنان دلسوز و گرامی تقدیم کنم . اما نمی دانم از کجا و از چه صحنه ای آغاز گر باشم . آیا از آن صحنه ای که اگر نمی دانستی عزاست فکر می­کردی عروسی است!؟ و از مشاهده ی طبق هایی که روی انها کله قند، حنا، شیرینی، نقل، لباس و ... مخصوص داماد روی سر خواهران عزادار حمل می شد و آوای کل زدنها، افشاندن برف های شادی، پاشیدن نقل و آبنبات بر سر مردم ادامه دار بود ، یا از آنجایی که مادر داغدار یکی از این دو دسته گل  با پوشیدن لباس فرم فرزندش سینه زنان ، ناله کنان به این طرف و آن طرف می دوید و بیتابی می کرد !. آیا از صحنه ای که تشخیص هویت  این دو مرحوم به علت سنگینی  تصادف غیر ممکن بود و یا از صحنه ای که دوستان و همقطاران یکی از آنها که در هیئت عزاداری و تعزیه بود، بیشتر از خانواده اش فریاد زجر آلود می کشیدند!؟.

آری؛ بگذارید شروع کنم این قصه ی  ادامه دار تصادفات مکرر در « جاده مرگ» را.  این روزها اکثر راه های اصلی کشور دو بانده شده است. از تهران تا بندر عباس نیز دو بانده است جز 55 کیلومتر آن !!؟ که نامش جاده کاشان تا بادرود می باشد. تا بحال به خاطر اشکال گوناگون از قبیل کم عرض بودن آن، عبور مرور روزانه صدها کامیون ، تریلی، سواری و موارد مختلف دیگر در عرض فقط مدتی بسیار کوتاه دهها فقط کشته بجای گذاشته است. هر وزیر آمد قول داد رفت! هر مسئول آمد قول داد رفت! اما کشته ها  پا برجا و ماندگار! البته مسئولین شهرستان تلاش هایشان بی وقفه و ادامه دار، پیگیری ها مستدام، اما دریغ از عملکرد وزارت راه !  مرتباً قیر پاشی ، روکشی آسفالت ها و این خرده کاری ها بسیار خوب است اما کافی نیست از حوادث مرگبار جلوگیری نمی کند. آخرین کشته شده ها دو جوان بسیار خوش اخلاق و مردمی، فداکار و از مأمورین زحمت کش نیروی انتظامی به نام های  مرحومین محمد جابر آریا ( رشتی) و محسن غلامی.

محمد جابر آریا  شبیه خان حضرت علی اکبر(ع) در تعزیه  (نینوای اریسمان ) ،  و 2 ماه نمی شد که عقد کرده  و منتظر شب آغاز وصال بود.  سر به زیر و آرام و مومن  و خوش اخلاق و محسن غلامی نیز جوانی برومند مهربان، مردمی و بسیار زحمت کش. دو مأموری که حافظ امنیت مردم و منطقه بودند اما خود قربانی ناامنی ( جاده مرگ) شدند!!. خیلی ساده! مثل‌آب خوردن . بی خیال مگر چه عیبی دارد!! اما آخر  تا کی و تا کجا باید دست روی دست گذاشت؟  تا کی باید عزاداری  بی جهت بر پا کنیم . مرگ حق است و در طرق مختلف. اما مرگ زور زورکی خیلی زور دارد! ما کار نداریم در تصادفات  چه کسی مقصر است  چون بالاخره  یک طرف قضیه تقصیر کار می باشد.  اما اگر  جاده ها ایمن باشند ، استاندارد باشند، دوبانده باشند و راه فرار داشته باشند که دیگر این مسائل پیش نمی آید. هیچکس هم خودش را  عمدی در دهان مرگ نمی اندازد! بگذریم، اگر این عزاداری را می دیدید از زندگی سیر می شدید.  سکوتشان هم درد آور بود چه برسد به فغان و شیون و زاری . حتی من غریبه هم ضجه می زدم. مسئولین شهرستان به پهنای صورت اشک می ریختند. به خدا هیچ یادم نمی رود  آن صحنه ای را که فرمانده ی مردمی و سخت کوش نیروی انتظامی منطقه بلند بلند و از ته دل گریه می کرد.  آخر این دو دسته گل به مانند فرزندانش بودند.  هیچ فرقی نمی کرد. من بالاخره دست به کار شده و قلم به دست گرفته و با ذکر نام الله، این یاور همیشگی ، از او مدد خواستم تا بوسیله رسالت خبرنگاری خود گفته ها را بگویم تا شاید این مرتبه دل مسئولین محترم  وزارت راه و ترابری به رحم آمده و دستور سریع ساخت باند دوم این جاده را امضاء نمایند! و این تصادفات به مانند سانحه های  مکرر هوایی عادت و مرسوم نگردد! اول از همه به سراغ امام جمعه محترم بادرود حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا دهشیری رفته و از ایشان به عنوان نماینده ی ولی فقیه در منطقه خواستار اعلام نظرشان در رابطه با  این جاده و مصیبت های پیش آمده شدم.

فرمودند: بسم الله الرحمن الرحیم من تشکر می کنم از شما که پیام رسان مردم هستید. عرض می کنم که جان یک انسان به اندازه ی دنیا می ارزد و مسئولین باید انشااله همت والاتر به خرج داده و این خطرات را بر طرف کنند و ما تأسف می خوریم که چطور قول هایی داده شده و متأسفانه عمل نگردیده است نسبت به  دو بانده شدن این جاده و انشاله ما هم گزارش خودمان را به مسئولین ذیربط در این رابطه خواهیم داد.

سپس به سراغ بخشدار منطقه ، آقای نساجی رفته و از ایشان هم نظرشان را جویا شدیم. گفتند: ضمن عرض تسلیت  به مناسبت رحلت جانسوز این دو عزیز از نیروی انتظامی ودر آخرین روز هفته ی  این نیرو . متأسفانه این جاده هرز چند گاهی چند نفر از عزیزان این مردم را قربانی می کند. قول هایی داده شده. جناب آقای بهبهانی وزیر محترم  راه اواخر سال گذشته در سفری که به منطقه داشتند قول دادند که در سال 88 کار اجرایی شود . انشاالله مسئولین راه و ترابری استان بعلاوه وزارت راه و ترابری زود تر و تعجیلاً اقدام نمایند تا بیشتر از این شاهد اینگونه قضایا نباشیم  و نخواهیم جوانی را  که تازه می خواسته زندگی مشترکی را‌آغاز کند، حال او را تشییع کنیم!  و به آنجایی نرسد که مردم  بخواهند در مقابل این قضایا جبهه گیری کنند . ما نیز گزارش خودمان را سریعاً به مقامات بالا خواهیم داد. تا کنون  هم  مرتباً پیگیر  دو بانده شدن این جاده بوده ایم.

بعد از آن نزد کسی رفتم  که مسئول امنیت مردم ومنطقه می باشد. او واقعاً ناراحت و غمزده بود. چون دو نفر از پرسنل خوب خودش را از دست داده وبرایش خیلی سخت است.

جناب سرهنگ پاسدار اسماعیلی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نطنز در این رابطه اظهار داشت:  انا لله و انا الیه راجعون. من تسلیت می گویم هم به بازماندگان این دو عزیز،  هم به مردم  و هم به همکاران خودمان. ما در نیروی انتظامی وظائف خودمان را در این رابطه تابحال انجام داده ایم. هم از طریق  مکاتبات و هم با پیگیری های مداوم. فرمانده ی محترم استان هم پیگیر این قضیه بوده و هستند و انشا الله تدبیر بر این است که با حضور مدیران و مسئولین اداره کل راه و ترابری استان  و اداره راه شهرستان ، مسئولین مربوطه ی دیگر، نماینده ی محترم و فرماندار ارجمند شهرستان این مسئله شدیداً پیگیری و حل شود.

ما نمی خواهیم دیگر شاهد این همه خطر و این همه حادثه باشیم. انشالله مشکل بر طرف می شود.

ما هم همین الان در نیروی انتظامی خودمان ضررش را از این بابت دیدیم. خودمان دو تا گل را پر پر شده از دست دادیم.  تقاضایمان از همه ی مسئولین در تمام رده ها که می دانیم همه نیز دلسوز هستند این است که کار در این رابطه تسریع شود. بنده نیز همان دیشب که این خبر را شنیدم سریعاً  گزارش خود را ارائه نمودم.

بعد از این گفتگو صحبتی هم با جناب سرگرد سپیانی فرمانده پلیس راه کاشان اصفهان داشتم وی با اظهار تأسف شدید از این واقعه و ضمن تسلیت به خانواده ی این دو عزیز بیان داشت:‌ بنده تشکر می کنم  از اظهار همدردی شما .  طبیعی است دیگر این جاده ای که الان تردد در آن انجام می شود طراحی آن برای 30 سال قبل بوده و طبیعتاً  با توجه به حجم ترافیکی که ما شاهد آن هستیم و در کوچکترین روستای اینجا که حداقل 100 تا 200 خودرو از آنجا در این جاده رفت و آمد می کنند و این جاده نیز جاده ی اصلی بوده که دو شهرستان را به یکدیگر متصل می کند، لزوماً جاده ی جدید در موازای آن و نیز دو بانده شدن آن قطعاً احساس می شود ضمناً با مذاکراتی که با مسئولین در اصفهان داشتیم قرار بر این شد که ما کارشناسان طی جلسه ای که با یکدیگر برگزار خواهیم کرد  بهترین راهکار های خودمان را که بتواند به حل این معضل کمک کند پیشنهاد و ارائه دهیم. البته بهترین راهکار دو بانده شدن مسیر است اما باید موقتاً راهی پیدا کرده تا زمانی که مسیر اصلی آماده شود بتوانیم از وقوع چنین حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری نمائیم. انشالله.

بعداز این مصاحبه به شهرستان نطنز رفته و با آقای جواد نظر پور سرپرست محترم اداره راه و ترابری شهرستان که بدون تعارف چه از زمانی که دراین پست نبوده و چه حال که به عنوان فرد اول این اداره قرار گرفته مصرانه و پرتلاش پیگیر دو بانده شدن این جاده بود  و هم اکنون نیز نهایت سعی خود را در این راستا به کار می برد. در این رابطه چنین گفتند: بنده به نوبه ی خود چه به عنوان مسئول این اداره و چه به عنوان یک هموطن از این فاجعه بسیار ناراحت می باشم . ضمن عرض تسلیت به خانواده این دو بزرگوار باید به عرض برسانم این اداره از مدت های مدید به دنبال نهایی کردن این پروژه می باشد و بنده فکر نمی کنم که کوتاهی چه در سیستم اداره کل استان و چه در ادارات تابعه در شهر های وابسته در این رابطه بوده باشد. چون ما تمامی پیگیری های لازم را انجام داده ایم و نتیجه ی تلاش و پیگیری های مداوم ما و سایر مسئولین ذیربط شهرستان و استان خصوصاً نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی منتهی به موافقت و دستور وزیر محترم راه و ترابری مبنی بر ساخت باند دوم این جاده  طی نامه ی شماره ی 22776 مورخ 3 /5/88 گردید  اما خب بالطبع تا بودجه ی سال آینده  تصویب  و این پروژه به مناقصه گذاشته شود خود مدتی طولانی زمان خواهد برد و در این مدت باز هم ممکن است خدای ناکرده شاهد حوادث تلخ دیگری باشیم بنابراین با مذاکراتی که  انجام شده، بانک ملت حاضر به پرداخت بودجه جهت ساخت و ساز جاده ی مربوطه گردیده که بعد از طرف وزارت راه به بانک پرداخت خواهد شد. منتهی تا قبل از آماده شده جاده، جهت پیشگیری از خطرات احتمالی مرگبار، مسئولین ذیربط در حال بررسی جهت راهکارهایی در این راستا می باشند و حتماً نیز احتیاط از طرف رانندگان محترم شرط اول رانندگی خواهد بود. در آخر خاطر نشان می سازم که این چهار مورد تصادف اخیر تصادفها رودرو بوده و هیچ کدام به خارج از راه منحرف نشده اند بنابر این احتیاط همیشه حرف اول را خواهد زد. بعد از شنیدن سخنان  آقای نظر پور به سراغ دیگر مسئولین که جهت  ادای احترام به این دو گل پر پر شده در مراسم یادبودی که از طرف نیروی انتظامی شهرستان برگزار گردیده بود رفته  و به پای صحبت های ایشان نشستم.

آقای صفاری فرماندار نطنز ابراز داشتند: با توجه به سفری که وزیر محترم در قبل به اینجا داشته اند و ما این مشکل را با ایشان مطرح کردیم مقام وزارت  موافقت خود را در جهت دو بانده شدن جاده اعلام و بودجه هم تصویب شد اما گویا به دلیل کمبود قیر و یا نبود قیر یک مقدار کار به تعویق افتاد. بهر حال با توجه به این ضایعه ی اسفناک اخیر قرار شد از طریق  فرماندهی پلیس راه  استان که الان  در جلسه حضور داشتند اجرای  نشستی داشته تا نهایتاً  اندیشه ای را  برای آن در نظر بگیریم.

سپس به سراغ آقای مهندس دوست محمدی معاونت اداره کل راه استان رفته و نظر ایشان را جویا شدم:

ابتدا تسلیت عرض می کنم خدمت خانواده های این مرحومین زحمتکش نیروی انتظامی. عرض کنم در خصوص این جاده پیگیری های متعددی انجام شده و اخیراً هم از طرف جناب آقای عشایری مدیر کل محترم اداره به اتفاق نماینده ی محترم مجلس که به وزارتخانه نزد معاونت محترم تشریف برده بودند در آنجا نیز پیگیری های لازم اقدام و قول و قرار هایی نیز گذاشته شد که ادامه ی ساخت باند دوم تداوم پیدا کند و اینگونه  که گزارش دادند امید است که انشا الله در ماه های آینده این اقدامات صورت گیرد.

بعد از مصاحبه با ایشان، جناب سرهنگ نیکبخت فرمانده محترم پلیس راه استان نیز چنین بیان داشتند:  این جاده به طول 65 کیلومتر جاده ی دو بانده می باشد که قرار است به چهار لاینه تبدیل گردد. ترددی هم که در این جاده می باشد با این وضعیت فعلی جوابگو نیست. قطعاً باید هر چه سریعتر چهار لاینه بودن آن انجام شود. متأسفانه آمار بالایی را از لحاظ تلفات در امسال و در این جاده داشته ایم. حالا ما قرار است تصمیمات کوتاه مدت و حضور پلیس را به اصطلاح بزرگتر کنیم و از مردم نیز خواهش می کنیم که بیشتر احتیاط کنند.

قولهایی نیز از طرف اداره راه داده شده که این کار هر چه زودتر انجام شود و قرار است که امروز با عزیزان اداره راه و مسئولین ذیربط در محل رفته و تصمیماتی را اتخاذ نموده تا مشکلات برطرف شود. انشالله.

صحبت های ایشان که تمام شد به دفتر جناب آقای دکتر محمد ضابطی نماینده محترم شهرستان عازم شدم. متأسفانه ایشان را نتوانستم زیارت کنم اما به نیابت از طرف نامبرده ، رئیس دفترشان حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا شریفی خبر های بسیار خوبی را در این راستا اعلام فرمودند: :

با عرض تشکر از شما قبل از اینکه صحبتهایمان را شروع کنیم باید  تشکر کنم از اینکه شما خودتان  تحت عنوان خبر نگار پیگیر مسائل بوده و خود به دنبال کسب خبر  به اماکن گوناگون و اشخاص مختلف رجوع می فرمایید.متأسفانه اکثر دوستان مطبوعاتی توقع دارند ما خود اخبار را در اختیارشان قرار دهیم. در حالی که خبرنگار باید خود دنبال سوژه باشد که آنها را انعکاس دهد . بهر حال در رابطه با معضل این جاده به طور خلاصه  باید بگویم که : این پروژه مستلزم هزینه ی بسیار زیادی می باشد. اما پیگیری های مداوم و مستمر آقای دکتر ضابطی بالاخره نتیجه داد و وزیر محترم دستور  اجرای دو بانده شد جاده ی مذکور را صادر فرمودند. و حتی در دستور وزیر ، دستور اعتباری نیز در آن قید شده است که باید از بودجه ملی و استانی سال 89 استفاده گردد. من در اینجا یک توضیحی را خدمتتان عرض کنم و آن این که این جاده در اصل مخدومه اعلام شده بود و دلیل آن هم این بوده که می گفتند جاده ای که از اردستان به طرف بادرود می آید در آنجایی که به بادرود می رسد باید متصل به اتوبان شود. یعنی در واقع در اینجا جاده دو بانده قطع می گردد. اما با پیگیری های دکتر ضابطی مجدداً پرونده مفتوح و ایشان وزیر را با دلایل  مستدل قانع نمودند که این جاده باید از طریق بادرود با دوبانده شدن به اول شهر کاشان متصل گردد. منتهی چون تا بودجه آماده و مراحل ساخت و ساز شروع شود ، با رایزنی هایی که به عمل‌امده قرار بر این گردیده که بانک ملت جهت بودجه اولیه این پروژه اعتباری را تأمین و در اختیار اداره راه قرار دهد.  بعد از شنیدن صحبت های حاج آقا شریفی نهایتاً نزد‌آقای ذبیح الله صولتیان  رئیس شورای اسلامی شهر بادرودرفته و حرف های ایشان را نیز شنیدم: ضمن عرض تشکر از شما ، در خصوص جاده ترانزیت بادرود به کاشان، این شورا مکاتبات زیادی را انجام داده وهمانگونه که استحضار دارید از عید تابحال چیزی نزدیک به 22 نفر متأسفانه در این جاده کشته شده اند و 57 مورد نیز مصدوم گردیده اند.

من خدمت مسئولین عزیز، مدیر کل محترم اداره راه و نیز معاونت محترم استاندار عرض کردم که هزینه ای که اداره ی بیمه بابت  خسارت این جاده به مصدومین و فوت شدگان پرداخت می کنند می توانست این جاده را سنگفرشی از طلا کند!.   ساخت بخشی از این جاده در 2 سال گذشته انجام شد و امید می رفت که همان سال این پروژه به اتمام برسد ولی متأسفانه مشاهده می کنیم که یکدفعه پروژه تعطیل شده و دلیل آن نیز معلوم نیست! بعد به قول فرمایش آقای علیزاده معاونت استاندار این جاده یکی از خطرناکترین جاده های استان اصفهان نیز شناخته شده است. بهر حال ما حتی به وزیر نیز نوشته و پیگیری کرده ایم. انشالله که به زودی با خبر هایی که در این راستا شنیده ایم این معضل به اتمام رسیده و ما شاهد  این اتفاقات ناگوار نباشیم. و واقعاً‌نیز سزاوار نیست که گل های وجود عده ای از جوانان به خاطر سهل انگاری ما برخی از مسئولین پر پر شده و این جاده قربانگاه حوادث تلخ و ناگوار شود که این اصلاً برازنده ی  دولتمردان نیست.

صحبتهای ارزشمند  رئیس شورای اسلامی شهر بادرود را هم  شنیدیم. و اما اخرین اخبار را که توسط جناب سرهنگ اسماعیلی فرمانده زحمتکش نیروی انتظامی شهرستان تلفنی به حقیر اعلام داشتند را با هم می خوانیم:

« آخرین نتیجه ی شورای تصمیم گیرنده در راستای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگوار و کاهش  خطرات احتمالی تا آماده شدن دو بانده شدن جاده ی  فوق الذکر به شرح زیر و فعلاً بصورت آزمایشی اعلام می گردد: 1- در وحله اول کامیون ها  و اتوبوس ها صرفاً فقط مجاز به تردد از کاشان به طرف بادرود بوده و به صورت بالعکس از طریق بزرگراه رفت و آمد می نمایند. 2- تا چندی دیگر از طرف کاشان به بادرود نیز تردد این  خودروها ممنوع خواهد بود.3- سپس جاده کلاً یکطرف خواهد شد. خاطر نشان می سازد انشاالله به زودی زود و طی موافقت وزیر محترم و مساعدت بانک ملت عملیات ساخت باند دوم جاده شروع می گردد. که این مسئله طی تماس تلفنی آقای ذاکر اصفهانی استاندار ارجمند اصفهان که به دعوت اینجانب جهت به نتیجه رسیدن مشکل جاده مربوطه، به بادرود تشریف آورده بودند هماهنگی گردید».

این بود گزارش حقیر که انشا الله به یاری خداوند متعال  فرجی گردیده و به زودی شاهد دو بانده شدن جاده و خوشحالی اهالی خوب منطقه باشیم.

خداوندا هر چه داریم از توست. و هر چه بخواهیم باز هم از توست. از تو تمنا داریم مسئولینی را که بی ریا، بی توقع و تلاشگرانه در خدمت مردم هستند در پناه خود حفظ فرما که الهی آمین.

دست بوس همه سید بیژن ناپلئونی