بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

برداشت خیار گل به سر بادرود وچند خبر کشاورزی

برداشت محصول خیار گل بسر بادرود آغاز شد. 

 

بنا به گزارش آقای مختاریانپور مسئول مرکز جهاد کشاورزی بادرود ، کار برداشت خیار گل بسر و معطر و با کیفیت از 150 هکتار مزارع خیار کشت شده بروش زیر تونل پلاستیکی بخش بادرود با عملکرد کل شش هزار تن شروع شده و روزانه بیش از 80 تن خیار به بازار عرضه میگردد وی در ادامه گفت کشت خیار از اوایل بهمن ماه بصورت شبه گلخانه ای کشت شده و ضمن درآمد اقتصادی اول فصل برای کشاورزان تعداد 2 هزار نفر اشتغال فصلی ایجاد میگردد.

منطقه بادرود  با 1100 هکتار سطح زیرکشت صیفی کاری قطب تولید محصولات صیفی همچون خیار ، طالبی ، گرمک ، هندوانه و خربزه محسوب میگردد.

 

کار مبارزه با پوره سن غلات در بادرود آغاز شد.

بنا به گزارش مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز ، پس از پایان مبارزه با سن مادر گندم عملیات مبارزه با پوره سن گندم و جو در بخش کویری بادرود در سطح 1700 هکتار از طریق شیمیایی با ماشین آلات پیشرفته در حال انجام می باشد.

وی توضیح داد میزان موفقیت در مبارزه با سن مادر سطح عملیات مبارزه با پوره سن را مشخص می کند هر چه مبارزه با سن مادر گسترده تر ودقیق تر انجام شود مبارزه با پوره سن را کاهش می دهد و به همین نسبت عملکرد تولید و کیفیت محصول را افزایش می دهد ، مبارزه با پوره سن گندم خواص  نانوایی آرد را ارتقاء می بخشد خوبست بدانید محصول گندم از اقلامی است که زکات به آن تعلق میگیرد.

 

وزش باد شدید عملکرد غلات منطقه بادرود  را تحت تاثیر قرار داد.

    بنا به گزارش مسئول مرکز جهاد کشاورزی بادرود ، طی ماه گذشته بر اثر وزش باد و طوفان شدید همراه با گرد و غبار غلیظ در مزارع غلات بخش بادرود موجب اختلال در رشد مطلوب و کاهش 30 تا 40 درصد  در عملکرد تولید محصول گندم و جو شد .

وی در ادامه گفت در مرحله داشت سه هزار هکتار سطح زیرکشت غلات توسط شبکه های مراقبت مبارزه با سن مادر و پوره سن گندم را نظارت میکنند و تعدادی کارشناس ناظر به عاملیت شرکتهای مشاوره مهندسی کشاورزی همراه با زارعین عملیات داشت غلات را نظارت و اجراء میکنند. تولید محصول مرغوب گندم موجب افزایش  کیفیت نانوایی آن میگردد.

 

برداشت کاهو از مزارع بخش بادرود آغاز شد.

  بنا به گزارش مسئول جهاد کشاورزی بادرود  ، کار برداشت کاهوی مرغوب از سطح حدود 20 هکتار از مزارع این بخش آغاز شد و پیش بینی می شود که از هر هکتار میزان 35 تن محصول برداشت شود که در مجموع تولیدی معادل 700 تن خواهیم داشت که زمینه
 اشتغال زایی فصلی را برای  1000 نفر روز فراهم نموده و موجب درآمد اقتصادی کشاورزان شده است.

گفتنی است که در این بخش هر ساله دو نوبت گیاه کاهو کشت می شود نوبت اول در مرداد ماه که برداشت آن در آذر انجام می شود و نوبت دوم که در آبانماه کشت می شود و در فصل بهار اوایل اردیبهشت کار برداشت آغاز می شود لازم به ذکر است که کشت کاهو به دو صورت کشت خزانه ای و کشت در زمین اصلی صورت میگیرد که در این منطقه کشت در زمین اصلی بوده و کشاورزان بعد از سبز شدن محصول عملیات وجین و تنک کردن را انجام می دهند.

نظرات 3 + ارسال نظر
بادرود موزیک سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:20 ب.ظ http://www.badroodmusic.tk

با عرض سلام خدمت جناب آقای صولتیان

با توجه به تعطیلی وبلاگ بادرود موزیک ، از شما خواهش می کنم که این وبلاگ رو از لیست پیوندهاتون حذف کنید. ممنونم که در این مدت ، همواره حامی و پشتیبان ما بودید ...

اشنا چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام .ممنون از زحماتتون واز اینکه حواستون به همه جا هست

دوست یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:03 ق.ظ

جناب قاسمی با سلام چرا جدیدا خیلی دیر به دیر خبر جدید مینویسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد