بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

گرمابه نوغه منتظر دستان یاریگر شماست

 

 

در هر شهر ودیاری معمولأ یک مکان تاریخی را اختصاص به موزه ای می دهند تا گنجینه های فرهنگی ونمادهای علمی وتاریخی آن دیار وپیشنیه زندگی مردمان آن شهر را برای میهمانان وکسانی که بدان دیار سفر میکنند واگویه سازند ودر یک مکان ومجموعه خلاصه ای از هویت آن شهر را در مدت زمان معین به مردم دیگر معرفی کنند .

در سال 1378 که گرمابه 400 ساله نوقه پس از سالها زیر خاک خفتن باز دیده بر رخ شهروندان گشود تا بخشی از هویت تاریخی شهر را به تصویر بکشد زمزمه هائی از نوع کاربری آن مطرح بود تا اینکه پس از گذشت یک دهه بلاتکلیفی با پیشنهاد شورای شهر وقت مقرر شد این مکان زیبا وتاریخی به موزه مردمشناسی مبدل شود . اکنون که دو سال است گرمابه به ویترین تزئین یافته وآماده ارائه بخشی از فرهنگ اصیل بادرودی به ایرانیان است . با تأسف همشهریان در این راه تا این لحظه پیش قدم نشده اند.   

 

بدینوسیله از همه شهروندان تقاضا می شود اشیاء قدیمی وبیشتر ظروف واثاثیه منازل قدیمی ، عکسهائی از تاریخ وفرهنگ قدیم بادرود ، لباسها وقباله نامچه های قدیمی ،وآنچه را که می توان در معرض دید عموم قرار داد تا هویت این تاریخ کهن را به تصویر بکشد در اختیار دوستان قرار دهند تا مبادا مانکن های زیبائی که برای این موزه در نظر گرفته شده بدون تزئینات بماند.

مجموعه ارشاد اسلامی ویا دفتر شورای شهر آماده فشردن دستان پر مهر شما برای افتتاح موزه ای درخور بادرود می باشد .

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین سپهری شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ب.ظ

باسلام ازتلاش بی نظیر شما همشریان محترم که پیگیرموضوع بوده وبرای حفظ آثارقدیمی وسنتی که نمایانگرهویت وشناسنامه معماری اسلامی وتمدن غنی منطقه تلاش می کنید نهایت تشکروقدردانی را دارم

بادرود: ماهم از لطف شما سپاسگزاریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد