بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

بادرود-پایتخت تاریخی فلات مرکزی

بادرود- چهارمین مهد گردشگری مذهبی ایران

نیمه اول آبان، ششمین جشنواره انار بادرود

http://badroodi.persiangig.com/P1040068.JPG


رضا نقدی شهردار بادرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در بادرود ، پیرامون برگزاری ششمین جشنواره انار بادرود اذعان داشت: جشنواره با معرفی محصول انار نادری بادرود و همچنین توانمندی های گردشگری این شهر، هر سال در آبان ماه برگزار می شود.
وی گفت: وسعت این نمایشگاه حدود یک هزار و 500 متر مربع و با بیش از80 غرفه به عرضه محصولات سنتی مرتبط با انارمانند کارگاه های سنتی تهیه رب، انار، سرکه و ژله انار، رنگرزی سنتی با پوست انار و ارایه صنایع دستی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
عضو ستاد برگزاری جشنواره انار بادرود افزود: ایجاد کارگاه های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت ویژه باغداران با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است.

وی تصریح کرد: شهر بادرود با برخورداری از جاذبه های گردشگری همچون آستان مقدس حضرت آقا علی عباس (ع)، خانه های تاریخی، محوطه باستانی هفت هزار ساله اریسمان و رمل های کویری از جمله مناطق گردشگری است که میزبان مهمانان این جشنواره خواهد بود.
نقدی  تاکید کرد: شهر بادرود، دارای دو هزار هکتار باغ های انار است که هرساله بیش از 40 هزار تن انار از این منطقه به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.
به گفته شهردار بادرود، همچنین انار نادری بادرود در زمره پنج رقم انار معروف و مشهور کشور است.
عضو ستاد برگزاری جشنواره انار بادرود با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره، با اعیاد قربان تا غدیر مقارن شده، تلاش برگزار کنندگان بر این است که افزون بر، برپایی جشنواره انار از نعمات و فیوضات دهه ولایت نیز بهره های معنوی برده شود.

وی همچنین از حضور مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، شهرداران استان اصفهان و همچنین مدیران کل ستادی این استان در این جشنواره خبرداد. تاکنون 184 نوع انار در جهان شناخته شده که چهار رقم معروف آن در ایران عبارتند از نادری، بادرود، ملس ساوه، شیشه گپ فردوس و رباب نیریز است


نظرات 2 + ارسال نظر
یه غریبه پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:56 ب.ظ

سلام من یه غریبه ام
این قدر می دونم که بادرود انچنان که خودتون گفتید چهارمین شهر زیارتی و مذهبی است .
اما وقتی وارد بادرود که شدم رنگ و بوی شهادت امام صادق(علیه السلام) رو ندیدم ، یه ماشین رو دیدم که در ملا عام داشت شعر های ترانه گوش می کرد و راست راست رو خیابون دور می زد، نمی دونم شاید نمی دونسته شهادتی بوده و باید حرمت رو نگه داشت . یا شایدهم طرف اصلا بادرودی نبوده یا اصلا نمی دونسته که اینجا بادروده و شهر زیارتیه . انشا الله که همین طور .
اما به نظر من باید مسئولین یه کم بیشتر تو این جور مساول دقت کنن .

بی نام شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:41 ب.ظ

سلام امیدوارم که نظر بنده را حذف نکرده باشید . آقای صولتیان اگر مردید نظر مرا با جواب آن بگذارید.
راست گفتن حرفای حق تلخه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد